
 
 
 

 
 

Francuska 5/7 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

 

 

Na osnovu članova 19. i 21. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu 
Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Bojan Cvejić, Tamara 
Skrozza, Dragan Đorđević, Ljiljana Smajlović, Jelka Jovanović, Zorica Višnjić, Snežana 
Andrejević, Vida Petrović Škero, Vlado Mareš, Zlatko Čobović i Olivera Milošević, na 
sednici održanoj 28.5.2020. godine, jednoglasno donosi  

 

ODLUKU 

Tekstovima „Pozadina opasnog izveštavanja N1! Iza svega se krije profit vlasnika, preko 
korone guraju svoje na vlast!“, i „Korona profiteri! Hajka na čuvenog epidemiologa: Svesno 
ruše Kona i zdravstveni sistem zbog svojig interesa!“, objavljenim 9 i 15.aprila 2020.godine, 
dnevni list „Kurir“ 

1.prekršio je tačke 1, 2, 3, 4 i 5 Odeljka I  (Istinitost izveštavanja) Kodeksa novinara 
Srbije, o obavezi novinara da tačno, objektivno, potpuno i blagovremeno izvesti o 
događajima od interesa za javnost, poštujući pravo javnosti da sazna istinu i držeći se 
osnovnih standarda novinarske profesije, da pravi jasnu razliku između činjenica, koje 
prenosi, komentara pretpostavki i nagađanja, da naznači izvor informacije koju prenosi, da, 
kad je neophodno, konsultuje što više izvora, kao i da poštuje odredbu po kojoj su sa 
novinarstvom nespojivi iznošenje neosnovanih optužbi, kleveta i glasina, 

2.prekršio je tačku 1 Odeljka V (Novinarska pažnja) o obavezi novinara da pristupa poslu 
saa dužnom profesionalnom pažnjom. 

Nalaže se dnevnom listu “Kurir” da ovu odluku objavi u roku od pet dana od dana 
dostavljanja odluke. 

Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i 
dostupna javnosti. 

 

OBRAZLOŽENJE 

Jugoslav Ćosić, programski direktor televizije N1, podneo je žalbu Savetu za štampu, tvdeći da je 
serijom tekstova koji su objavljeni u dnevnom listu Kurir i u njihovom onlajn izdanju iznesen niz 
neistina koji imaju za cilj  narušavanje ugleda N1 televizije i novinara koji rade u ovom mediju, i 
da je, što je još opasnije, ta televizija je prikazana kao medij koji radi protiv interesa svoje države. 
„Navedeni tekstovi sadrže niz neistinitih i uvredljivih tvrdnji kojima se Jugoslavu Ćosiću 
imputiraju tendencioznost, pristrasnost i nemoralnost u obavljanju novinarskog poziva, sa 

http://www.savetzastampu.rs/


 
 
 

 
 

Francuska 5/7 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

navodnim motivom da preko neprofesionalnog izveštavanja televizije N1 njenim vlasnicima 
obezbedi ekonomsku korist, a destabilizuje aktuelnu vlast u korist opozicije“. Poruka ovih 
tekstova je da Jugoslav Ćosić koristi svoju poziciju u TV N1 kako bi, kršeći pravila svoje profesije, 
pomogao ostvarenju ekonomskih interesa vlasnika televizije N1 i političkih interesa opozicije 
koju predvodi Dragan Đilas da se „destabilizuje“ vlast, a sve to u situaciji kada su životi ljudi 
ugroženi pandemijom koronavirusa, čime „povećava i šansu da veći broj ljudi oboli.“, navodi se 
u žalbi i ističe da nijedna od tvrdnji nije potkrepljena bilo kakvim dokazom.  
Pisanjem Kurira, po mošljenju žalioca, višestruko je prekršen Kodeks novinara Srbije i to u 
delovima koji se odnose na istinitost izveštavanja i odgovornost novinara: 

Redakcija “Kurira” nije odgovorila na žalbu. 

Komisija za žalbe je jednoglasno zaključila da su tekstovi zasnovani isključivo na 
nagađanima i spekulacijama, proizvoljni „zaključci“ nisu izvedeni ni iz kakvih dokaza, niti su 
navedeni bilo kakvi izvori za iznete optužbe na račun redakcije N1 i Jugoslava Ćosića. 
“Kurir” neprekidno ističe kako N1 o epidemiji korona virusa izveštava kršeći Kodeks, 
tendenciozno i neobjektivno, objavljujući lažne vesti, a ne potkrepljujući to nikakavim 
konkretnim primerom, Takođe, ničim nisu potkrepljene ni tvrdnje da ta televizija situaciju sa 
korona virusom koristi da bi uticala na destabilizaciju vlasti i pokušala da doprinese jačanju 
opozicije. “Kurir” je, osim toga, naveo da je pitanja o radu N1 televizije posalo određenom 
broju ljudi, ali je iz tog spiska očigledno da se nisu obratili samoj redakciji, odnosno 
Jugoslavu Ćosiću, koji je u tekstovima predstavljen kao neko ko laže a da mu nije pružena 
prilika da odgovori na optužbe.  

Zbog toga Komisija smatra da su prekršene sve tačke Kodeksa iz poglavlja Istinitost 
izveštavanja, kao u tačka 1 poglavlja V, koja se odnosi na obavezu novimara da poslu 
pristupa sa dužnom profesionalnom pažnjom. 

 
Beograd, 28.5.2020.        Predsedavajući  

          Bojan Cvejić 
    

 


