
Podnosilac žalbe: N1 televizija 

Email: jugoslav.cosic@n1info.com 

Telefon: 069-803 7070 

Adresa redakcije: Omladinskih brigada 86p, 11000 Beograd 

Ime medija na koji se odnosi žalba: Kurir, štampano i onlajn izdanje 

 

 

Naslov teksta i datum objave: 

1. „Pozadina opasnog izveštavanja N1! Iza svega se krije profit vlasnika, preko korone 
guraju svoje na vlast!“, objavljen 9.04.2020. 
(https://www.kurir.rs/vesti/drustvo/3444309/pozadina-opasnog-izvestavanja-n1-iza-
svega-se-krije-profit-vlasnika-preko-korone-guraju-svoje-na-vlast). Tekst sa istom 
sadržinom objavljen je i u štampanom izdanju 10.04.2020. 

2. „Korona profiteri! Hajka na čuvenog epidemiologa: Svesno ruše Kona i zdravstveni 
sistem zbog svojig interesa!“, objavljen 15.04.2020. 
(https://www.kurir.rs/vesti/drustvo/3447291/korona-profiteri-hajka-na-cuvenog-
epidemiologa-svesno-ruse-kona-i-zdravstveni-sistem-zbog-svojih-interesa) 

Tekst žalbe: 

Serijom tekstova koji su objavljeni u dnevnom listu Kurir i u njihovom onlajn izdanju iznesen je niz 
neistina koji imaju za cilj narušavanje ugleda N1 televizije i novinara koji rade u ovom mediju, ali što 
je još opasnije, ta televizija je prikazana kao medij koji radi protiv interesa svoje države. 

Navedeni tekstovi sadrže niz neistinitih i uvredljivih tvrdnji kojima se Jugoslavu Ćosiću imputiraju 
tendencioznost, pristrasnost i nemoralnost u obavljanju novinarskog poziva, sa navodnim motivom 
da preko neprofesionalnog izveštavanja televizije N1 njenim vlasnicima obezbedi ekonomsku korist, 
a destabilizuje aktuelnu vlast u korist opozicije.  

U navedenim tekstovima od 09.04.2020. i 10.04.2020. godine se navodi: 

 

„Naime, ova televizija, koju vodi Jugoslav Ćosić, koristi situaciju sa koronavirusom da bi 
uticala na destabilizaciju vlasti i istovremeno pokušala da doprinese jačanju opozicije, pre 
svega Dragana Đilasa i njegovog Saveza za Srbiju (SZS).“  

„Sprega između N1 i Đilasa je i te kako uočljiva u programu N1. Ova televizija je, može 
se reći, postala propagandni servis Dragana Đilasa, jer se najveći deo priloga o opoziciji 
bavi njime - i to isključivo afirmativno - pa skoro i da nema mesta za neke druge 
opozicionare.“ 

„Neobjektivnim i tendencioznim prilozima o situaciji sa koronavirusom, u kojima često 
nema drugu stranu, kao i puštanjem lažnih vesti, ovaj medij može da dovede do 
neposlušnosti jednog dela građana, a uz širenje straha i panike, povećava i šansu da 
veći broj ljudi oboli.“ 

https://www.kurir.rs/vesti/drustvo/3444309/pozadina-opasnog-izvestavanja-n1-iza-svega-se-krije-profit-vlasnika-preko-korone-guraju-svoje-na-vlast
https://www.kurir.rs/vesti/drustvo/3444309/pozadina-opasnog-izvestavanja-n1-iza-svega-se-krije-profit-vlasnika-preko-korone-guraju-svoje-na-vlast
https://www.kurir.rs/vesti/drustvo/3447291/korona-profiteri-hajka-na-cuvenog-epidemiologa-svesno-ruse-kona-i-zdravstveni-sistem-zbog-svojih-interesa
https://www.kurir.rs/vesti/drustvo/3447291/korona-profiteri-hajka-na-cuvenog-epidemiologa-svesno-ruse-kona-i-zdravstveni-sistem-zbog-svojih-interesa


 

Dodatno, kao ilustracija u tekstovima se koristi i fotografija Jugoslava Ćosića na kojoj je njegov lik 
izmenjen tako što je prikazan sa velikim nosem  koji sugeriše da on laže i da se njemu, a time i 
izveštavanju televizije N1 čiji je programski direktor - ne može verovati.  

Pri tom, na samoj fotografiji istaknuto je žutom bojom piše "N1 šampion Fejk njuza za 2020", a ispod 
fotografije se nalaze i reči „Propusti u radu... Jugoslav Ćosić, programski direktor N1“ koje dodatno 
sugerišu da Jugoslav Ćosić ne vrši svoj posao u skladu sa standardima profesije.  

Ista fotografija je objavljena i na naslovnoj strani štampanog izdanja Kurira od 10.04.2020, uz naslov 
„N1 preko korone gura svoje ljude na vlast“ i „Jure profit za svog vlasnika, u svemu im pomaže 
Đilas". 

U tekstovima objavljenim dana 15.04.2020. kako u štampanom izdanju dnevnog lista Kurir tako i na 
portalu kurir.rs, izmedju ostalog,  se navodi sledeće: 

“Inače, u svemu ovome je posebno uočljiva veza lidera Saveza za Srbiju (SZS) Dragana Đilasa i 
televizije N1, koja nedeljama, kako je Kurir danima pisao, neobjektivno i neprofesionalno izveštava 
o pandemiji, šireći tako - preko neproverenih informacija i lažnih vesti koje pušta - strah i paniku u 
društvu. TV N1, s Jugoslavom Ćosićem na čelu, kao da nije svesna da time, na neki način, može da 
ugrozi i živote građana, jer utiče na uspostavljanje neposlušnosti kod jednog dela građana, čime 
može da poveća i šansu da veći broj ljudi oboli od koronavirusa. 

A iza toga stoje, kako je Kurir nedavno pisao, ekonomski interesi vlasnika N1, pre svega Dragana 
Šolaka i Nikosa Statolupola, koji, kako se čini, rade sve da bi njihov politički eksponent Dragan Đilas 
došao na vlast, nakon čega bi oni povratili medijski monopol i tako ponovo prihodovali velike sume 
novca. 

Iz tog razloga, TV N1, koja je propagandni servis ljudi okupljenih oko Đilasa i SZS, u svojim prilozima 
često osporava zdravstveni sistem i mere koje vlast donosi u konsultaciji sa stručnjacima.” 

Na naslovnoj strani objavljenoj 15.04., kao i u okviru teksta u štampanom izdanju se ponovo nalazi 
fotografija Jugoslava Ćosića sa velikim nosem uz uokvireni komentar „stop korona profiterima“  i 
naslov „Svesno ruše Kona i zdravstveni sistem...Zbog svojih interesa sabotiraju državu u 
borbi protiv korone“ kojim se insinuira da je on lažov koji manipuliše izveštavanje televizije N1 i 
ometa borbu države protiv korona virusa. Slična tvrdnja je izneta i u tekstu koji je istog dana, 
15.04.2020. objavljen na internet portalu kurir.rs pod naslovom  „KORONA PROFITERI! HAJKA 
NA ČUVENOG EPIDEMIOLOGA: Svesno ruše Kona i zdravstveni sistem zbog svojih 
interesa!“. 

Na osnovu navedenog, jasno je da je poruka ovih tekstova da Jugoslva Ćosić koristi svoju poziciju 
u TV N1 kako bi, kršeći pravila svoje profesije, pomogao ostvarenju ekonomskih interesa vlasnika 
televizije N1 i političkih interesa opozicije koju predvodi Dragan Đilas da se „destabilizuje“ vlast, a 
sve to u situaciji kada su životi ljudi ugroženi pandemijom koronavirusa, čime „povećava i šansu da 
veći broj ljudi oboli.“  

Nijedna od gore navedenih tvrdnji nije potkrepljena bilo kakvim dokazom. Radi se, o neistinitim, 
paušalnim i uvredljivim navodima kojima se narušava dostojanstvo ličnosti programskog direktora , 
kao priznatog i nagrađivanog novinara koji profesionalno obavlja svoj novinarski poziv dugi niz 
godina. 



 

Pisanjem Kurira, smatramo da je višestruko prekršen Kodeks novinara Srbije i to u delovima koji se 
odnose na istinitost izveštavanja i odgovornost novinara: 

1. Obaveza je novinara da tačno, objektivno, potpuno i blagovremeno izvesti o događajima 
od interesa za javnost, poštujući pravo javnosti da sazna istinu i držeći se osnovnih 
standarda novinarske profesije. 

2. Pravo je medija da imaju različite uređivačke koncepte, ali je obaveza novinara i urednika 
da prave jasnu razliku između činjenica koje prenose, komentara, pretpostavki i 
nagađanja. 

3. Novinar je dužan, kada je to neophodno, da konsultuje što više izvora i da im omogući da 
iznesu svoj stav. 

4. Sa novinarstvom nespojivi su objavljivanje neosnovanih optužbi, kleveta, glasina, kao i 
izmišljenih pisama ili pisama čiji autor nije poznat ili njegov identitet nije proverljiv. 

5. Novinar je, pre svega, odgovoran svojim čitaocima, slušaocima i gledaocima. Tu 
odgovornost ne sme da podredi interesima drugih, a posebno interesima izdavača, vlade 
i drugih državnih organa. Novinar se mora suprotstaviti svima koji krše ljudska prava ili se 
zalažu za bilo koju vrstu diskriminacije, govor mržnje i podsticanje nasilja. 

 

Print screen: 

https://we.tl/t-0Kzev5yGIJ 

 

 

Podnosilac žalbe: 
 
Za televiziju N1 
News Direktor 
 
Jugoslav Ćosić 
 
U Beogradu,        
 
29.04.2020. 
 

https://we.tl/t-0Kzev5yGIJ

