
 

 

 

 

 

SAVET ZA ŠTAMPU 

UL. FRANCUSKA 5/7 

BEOGRAD 

 

 

Podnosilac: 

Adria Media Group d.o.o. Beograd, ul. Vlajkovićeva broj 8, čiji su punomoćnici advokati 

Aleksandar B. Petrović i Branislav D. Glogonjac iz Ortačkog advokatskog društva ,,Petrović & 

Glogonjac’’ iz Beograda, trg Nikole Pašića br. 12, po punomoćju u prilogu 

 

Predmet: 

ODGOVOR NA ŽALBU Zlatka Čobovića, izjavljenu protiv teksta „Član NUNS radi u korist 

televizije N1?“ od 27.04.2020. godine 

 

Primeraka: 1 

+ punomoćje 

 

Žaliocu je dana 11.05.2020. godine dostavljena žalba Zlatka Čobovića (u daljem tekstu: Žalilac) 

povodom teksta od 27.04.2020. godine koji nosli naslov „„Član NUNS radi u korist televizije 

N1?“ 

 

Svi navodi iz žalbe su neosnovani u celosti. 

 

Predmetni tekst koji nosi naslov „Član NUNS radi u korist televizije N1?“, izrađen je u skladu 

sa svim pravilima novinarske profesije i u skladu sa Zakonom o javnom informisanju i medijima 

(u daljem tekstu: Zakon). 

 

Članom 5 Zakona propisano je da se putem medija objavljuju se informacije, ideje i mišljenja 

o pojavama, događajima i ličnostima o kojima javnost ima opravdan interes da zna, bez obzira 

na način na koji su pribavljene informacije, u skladu sa odredbama ovog zakona. 

Svako ima pravo da istinito, potpuno i blagovremeno bude obavešten o pitanjima od javnog 

značaja i sredstva javnog obaveštavanja su dužna da to pravo poštuju. 

 

Nedvosmislena tema od interesa za javnost je sumnja da jedan od članova Komisije za žalbe 

Saveta za štampu ne postupa nepristrasno u obavljanju svoje funkcije.  

 

Činjenično je proveriva statistika broja žalbi koje je u svojstvu člana Komisije za žalbe u 

proteklom periodu podneo žalilac i ta statistika je i navedena u spornom tekstu. Dakle kada 

žalilac za proteklih pet godina podnese ukupno 2 žalbe, a onda u 12 dana podnese 6 žalbi, a 



 

Strana 2 od 2 
 

zajedno sa ovom ukupno 7 žalbi isključivo protiv Kurirovih tekstova, legitimno je postaviti 

pitanje nepristrasnosti Žalioca. 

 

Žalilac u žalbi navodi da je Kurir bio dužan da proveri „ono što mu se čini“ ... „Kurir“ i jeste 

pokušao da izneta mišljenja proveri i to direktno sa Žaliocem, ali je Žalilac odbio da komentariše 

bilo šta pod izgovorom da je u toku postupak odlučivanja po njegovim žalbama. Dakle Žalilac 

je samoinicijativno odbio da se psluži svojim pravom da se čije njegova strana priče. 

 

Sa druge strane, „Kurir“ je izneo svoja mišljenja i zaključke na osnovu činjenica (statistika broja 

podnetih žalbi od strane Žalioca u proteklih 5 godina, te sadržina istih). Predmetni tekst je 

adekvatno opremljen i to naslov interpunkcjskim znakom pitanja, sam tekst, sintagmama „kako 

se čini“, „navodi na zaključak“, „sumnja se“ i sl, jer se radi o zaključcima i mišljenjima redakcije 

„Kurira“, a ne o nepobitnim tvrdnjama, kako tu predstavlja Žalilac. 

 

Kada bi svaki medij čekao zvaničnu potvrdu svojih saznanja (potvrdu od strane suda i sl.) ni 

jedna informacija ne bi bila podobna za objavljivanje, a to je doboro poznato svim članovima 

Komisije za žalbe. 

 

Netačna je i neosnovana tvrdnja Žalioca da je „Kurir“ vređao sve članove Komisije za žalbe. 

Predmetni tekst se odnosi samo na Žalioca, a ne na celi sastav Komisije. Poenta i poruka 

spornog teksta, nije „kada članovi Komisije za žalbe lično podnose žalbe, to rade zarad nečijih 

interesa“, kako to pokušava da spinuje Žalilac, već tekst precizno analizira postupke samo 

Žalioca u konkretnih, u vreme pisanja teksta 5 žalbi, a danas 7 žalbi. 

 

Žalilac se dalje u žalbi bavi analiziranjem oduka Komisije za žalbe povodom njegovih ranijih 

Žalbi, ali smatramo da to nije relevantno za donošenje odluke u ovom predmetu, jer u vreme 

pisanja spornog teksta, Komisija za žalbe nije bila još uvek razmotrila Žaliočeve ranije žalbe. 

 

Predlažemo Komisiji za žalbe da odbije žalbu žalioca kao neosnovanu. 

 

  

 

U Beogradu, 18.05.2020. godine                                                           Punomoćnik, 

 


