
1 
 

                                              Komisiji za žalbe Saveta za štampu 
 
Kao član Komisije za žalbe Saveta za štampu, na osnovu člana 3 tačka 6 
Poslovnika o radu Komisije za žalbe, podnosim žalbu na tekst i naslove, 
objavljene 27.aprila 2020. godine u štampanom i onlajn izdanju lista Kurir, 
koji glase: “Član NUNS radi u korist televizije N1?” (na naslovnoj strani) i 
“Član NUNS u sprezi s vlasnicima N1? ” (naslov i tekst su na strani 10 
štampanog izdanja), anonimnog autora, potpisan sa “redakcija Kurira”. 
Link: https://www.kurir.rs/vesti/drustvo/3453893/clan-nuns-u-sprezi-s-
vlasnicima-n1-za-cetiri-dana-protiv-kurira-podneo-vise-zalbi-nego-protiv-
drugih-za-cetiri-godine 
 
U tekstu s naslovima “Član NUNS radi u korist televizije N1?”  i “Član 
NUNS u sprezi s vlasnicima N1? ” u Kuriru navedeno je: 
“Član Komisije za žalbe Saveta za štampu Zlatko Čobović je, kako se čini, 
otvoreno stao na stranu vlasnika televizije N1 i portala Nova.rs, čime je 
doveo u pitanje svoju nepristrasnost u radu!”. 
“Članovi Komisije za žalbe Saveta za štampu imaju pravo da pokreću 
sporove pred ovim telom povodom kršenja novinarske etike, ali vrlo retko 
to rade lično, pa kada do toga i dođe - to navodi na zaključak da rade 
zarad nečijih interesa”. 
“U ovom slučaju Čobović odjednom podnosi čak tri žalbe na tekstove koji 
se odnose na Anu Lalić, pa se može postaviti pitanje da li je u sprezi s 
vlasnicima portala Nova.rs i televizije N1”. 
“Zlatko Čobović u ovom telu predstavlja Asocijaciju medija, ali je i član 
NUNS, gde sedi u Sudu časti tog udruženja, pa se na osnovu pet žalbi 
protiv Kurira može sumnjati da je u sukobu interesa i da radi i u interesu 
pojedinih medija i novinarskih udruženja”. 
 
      Povreda  Poglavlja   I   tačke 1, 2 i 5 Kodeksa novinara  Srbije 
 
Bez ikakvih dokaza i argumenta, a na osnovu nagađanja, insinuacija i 
konstrukcija koje, najblaže rečeno, vređaju inteligenciju normalnog 
čoveka, u tekstu i naslovima za taj tekst Kurir je predstavio neistinite 
tvrdnje kao činjenice, i to da ja “radim u korist televizije N1”, da sam: “u 
sprezi s vlasnicima N1”,  “u sprezi sa vlasnicima portala nova.rs i televizije 
N1”, “otvoreno stao na stranu vlasnika televizije N1 i portala Nova.rs , 
“doveo u pitanje svoju nepristrasnost” , “u sukobu interesa”,  i da “radim 
u interesu pojedinih medija i novinarskih udruženja”. 
 

https://www.kurir.rs/vesti/drustvo/3453893/clan-nuns-u-sprezi-s-vlasnicima-n1-za-cetiri-dana-protiv-kurira-podneo-vise-zalbi-nego-protiv-drugih-za-cetiri-godine
https://www.kurir.rs/vesti/drustvo/3453893/clan-nuns-u-sprezi-s-vlasnicima-n1-za-cetiri-dana-protiv-kurira-podneo-vise-zalbi-nego-protiv-drugih-za-cetiri-godine
https://www.kurir.rs/vesti/drustvo/3453893/clan-nuns-u-sprezi-s-vlasnicima-n1-za-cetiri-dana-protiv-kurira-podneo-vise-zalbi-nego-protiv-drugih-za-cetiri-godine


2 
 

Neistinite, tendenciozne, maliciozne i nedokazane tvrdnje, odnosno 
nagađanja i neosnovane pretpostavke,koje navodi kao činjenice,Kurir 
je pokrio formulacijama :“kako se čini”,“navodi na zaključak”,“može se 
sumnjati”, “može se postaviti pitanje”, a u naslovima je činjenično 
neutemeljene, a izričite neistinite tvrdnje, pokrio - znakom pitanja! 
 
Kurir je bio dužan da pre objavljivanja proveri ono “što mu se čini”, što 
ga “navodi na zaključak” i “u šta sumnja”. 
Umesto toga Kurir se ovim pokrivalicama poslužio da predstavi svoja 
nagađanja kao činjenice. 
 
Znak pitanja u naslovima posle ovih netačnih i neosnovanih tvrdnji  ni 
na koji način ne amortizuje jasnu nameru Kurira da me lažima 
etiketira, profesionalno degradira i moralno diskredituje. 
 
Kao znak interpunkcije, znak pitanja se stavlja iza upitnih rečenica, što 
je poznato Kuriru, jer je o tome objavio tekst 03.09.2018. godine, link: 
https://stil.kurir.rs/lifestyle/zanimljivosti/91165/interpunkcija-u-srpskom-
pravopisu-ova-pravila-mnogi-ne-znaju ) . U ovom slučaju Kurir je stavio 
upitnik iza potvrdnih rečenica, posle izričitih tvrdnji/konstatacija (ne 
pitanja), što jasno pokazuje nameru Kurira. 
 
Podsećam da je u više slučajeva o kojima je dosad raspravljala i donela 
odluke da je povređen Kodeks, Komisija za žalbe zauzela je stav da znak 
pitanja u naslovu iza tvrdnje ne pitanja, ne oslobađa odgovornosti za 
povredu Kodeksa medij koji je predstavio nagađanja kao činjenice i 
takvu tvrdnju objavio kao naslov sa upitnikom. 
 
Kurir je u tekstu “Član NUNS u sprezi s vlasnicima N1? “ izneo i laž 
kojom vređa i profesionalni i moralni integritet svakog člana Komisije 
za žalbe pojedinačno. 
 
Ne navodeći bilo kakav argument ili dokaz za to, odnosno na osnovu 
čega je, u kojim slučajevima i zašto izveo takav zaključak, Kurir  je 
konstatovao da “kada članovi Komisije za žalbe Saveta za štampu lično 
podnose žalbe, to rade zarad nečijih interesa”, i to je predstavio kao 
činjenicu. 
I ovo je, po mom mišljenju, klasična povreda Kodeksa novinara Srbije. 
Jedini interes svih članova Komisije za žalbe Saveta za štampu je 
poštovanje i primena Kodeksa novinara Srbije, bez obzira šta su po 

https://stil.kurir.rs/lifestyle/zanimljivosti/91165/interpunkcija-u-srpskom-pravopisu-ova-pravila-mnogi-ne-znaju
https://stil.kurir.rs/lifestyle/zanimljivosti/91165/interpunkcija-u-srpskom-pravopisu-ova-pravila-mnogi-ne-znaju


3 
 

profesiji, gde su zaposleni, i koje udruženje ili organizacija ih je 
delegiralo u Komisiju. 
 
             Povreda  Poglavlja   II   tačka 2 Kodeksa novinara  Srbije 
 
Podneo sam tri žalbe, 8. i 10. aprila 2020. godine , na tekstove u Kuriru 
koje se odnose na novinarku Anu Lalić.  
Suština i smisao sve tri žalbe su isti, a to je: da je Kurir ovu novinarku u 
svakom od tih tekstova proglasio lažovom, a da su informacije koje je 
ona napisala na portalu nova.rs , tekstom u Kuriru okvalifikovane 
neistinitim/lažnim, iako nadležni organ (ne Klinički centar Vojvodine) 
nije utvrdio da su informacije koje je A.Lalić objavila tačne ili netačne, 
lažne ili istinite, i da li je javnost obmanuta tim informacijama. 
 
Samo i jedino iz okolnosti  da sam podneo te tri žalbe, Kurir je izveo 
neistinite zaključke i konstatovao kao činjenice da “radim u korist 
televizije N1”, da sam “u sprezi s vlasnicima N1”, “otvoreno stao na 
stranu vlasnika televizije N1 i portala Nova.rs, čime sam doveo u pitanje 
svoju nepristrasnost u radu!”, “u sprezi s vlasnicima portala Nova.rs i 
televizije N1”, “u sukobu interesa”, da “radim u nečijem interesu” i 
“radim u interesu pojedinih medija i novinarskih udruženja”. 
 
Po toj izopačenoj logici proizilazi: da nisam podneo nijednu žalbu na 
tekstove u Kuriru zbog - po mojoj oceni, povrede Kodeksa novinara 
Srbije, bio bih “u sprezi sa vlasnikom Kurira” i “otvoreno stao na stranu 
vlasnika Kurira”, pa ne bih “doveo u pitanje svoju nepristrasnost”, niti 
“radio u interesu pojedinih medija i novinarskih udruženja” ! 
 
Napominjem da je 27. aprila (na dan kada je Kurir objavio tekst koji je 
predmet ove žalbe) Osnovno javno tužilaštvo u Novom Sadu odbacilo 
krivičnu prijavu protiv Ane Lalić za krivično delo širenje panike i 
izazivanje nereda iznošenjem ili prenošenjem lažnih vesti. 
Na taj način je državni organ potvrdio da informacije u tekstu A.Lalić 
nisu bile neistinite i da ona nije lažov. 
 
Podsećam da je 10 članova Komisije za žalbe, na sednici 1.maja 2020. 
godine, odlučilo sa 9 glasova „za“ i jednim uzdržanim, da je Kurir 
prekršio Kodeks  novinara Srbije tekstom „Novinarka Ana Lalić svesno 
lagala“. 



4 
 

Za dva teksta Kurira (“Puštena neodgovorna novinarka bez obzira što je 
lagala”  i “Struka osudila neodgovorno izveštavanje Ane Lalić”) odluka 
nije doneta jer nije bilo potrebnih 8 glasova za odluku - 7 članova Komisije 
glasalo je “za”, 2 su glasala “protiv”, a jedan je bio uzdržan. 
Veoma značajna činjenica je obrazloženje koje je dao član Komisije koji 
je povodom sve tri pomenute žalbe bio uzdržan, da je on „kod svih žalbi 
vezanih za ovaj slučaj mišljenja da je prekršaja bilo“, ali je uzdržan  jer 
nije zadovoljan kako je napisana žalba.  
Komisija odlučuje o tekstu na koji je podneta žalba, a ne o tekstu žalbe.  
 
Po logici Kurira, i prema načinu zaključivanja Kurira, ne samo ja, kao 
podnosilac žalbe, nego 9 članova Komisije koji su odlučili da je Kurir 
povredio Kodeks novinara Srbije: “rade u korist televizije N1”,  “u sprezi 
su s vlasnicima N1” , “otvoreno su stali na stranu vlasnika televizije N1 i 
portala Nova.rs”, “pristrasni su”, “u sprezi su s vlasnicima portala 
Nova.rs i televizije N1”, “u sukobu su interesa”, i “radili su u interesu 
pojedinih medija i novinarskih udruženja”! Što je nonsens. 
 
        Povreda  Poglavlja  V  tačke  1 i 3 Kodeksa novinara  Srbije 
 
U skladu sa Kodeksom novinara Srbije  Kurir je bio dužan, ali to nije 
učinio, da u tekstu koji je predmet ove žalbe upozna deo javnosti, ma 
koliki  je i kakav, a kojem se obraća svojim štampanim i onlajn 
izdanjem, sa sledećim činjenicama/dokazima: 

- 1. dokazom na koji  način sam ja, kao profesionalni novinar (44  
godine) “u sprezi s vlasnicima portala Nova.rs i televizije N1” ,o kakvoj  je 
konkretno vrsti “sprege” reč, kako sam i zašto “otvoreno stao na stranu 
vlasnika televizije N1”,  2. dokazom s kojim vlasnikom i/ili bilo s 
kojom/kojim  osobom/osobama - imenom i prezimenom, sa portala 
nova.rs i TV N1 sam ja “u sprezi”,  3. dokazom da sam podnošenjem 
žalbi “doveo u pitanje svoju nepristrasnost u radu” , na koji način u čemu 
se tačno ta “nepristrasnost” sastoji,  4. dokazom  kakav je to, precizno, 
interes “pojedinih medija i novinarskih udruženja”  i  kojih,  a u čijem 
interesu ja “radim”,  i kako to “radim”. 

- činjenicom da su od 11 članova Komisije za žalbe osmoro  
profesionalni novinari koji su ili zaposleni u nekom mediju ili sarađuju - 
pišu za neki medij, i članovi su nekog novinarskog udruženja, a troje 
istaknuti stručnjaci, predstavnici organizacija civilnog društva, 

- činjenicom da su svi članovi Komisije osobe od profesionalnog i  



5 
 

moralnog integriteta, i odlučuju svako u svoje ime, na osnovu 
sopstvenog znanja, iskustva i savesti, 

- činjenicom da nema, niti može biti sukoba interesa zbog toga što  
su članovi Komisije kao profesionalni novinari (8 članova) zaposleni u 
nekim medijima, ili saradnici nekih medija, i članovi profesionalnih 
udruženja i organizacija koji su ih predložili u Komisiju, kao i da nema 
sukoba interesa kod članova delegiranih iz civilnog sektora. Ili - ako 
Kurir ocenjuje da taj sukob postoji - da jasno i konkretno objasni u 
čemu se tačno sastoji kod svakog člana Komisije, ili kod svih zajedno. 

- činjenicom da, upravo radi objektivnosti i nepristrasnosti, prema  
Poslovniku o radu Komisije, član Komisije koji  je zaposlen u mediju na 
koji se žalba odnosi biva zamenjen drugim članom, a član Komisije koji 
je lično podneo žalbu izuzima se iz rasprave i odlučivanja o toj žalbi,  

- činjenicom da članovi Komisije nisu u Komisiji po zadatku: da bi  
zastupali i branili  interese novinarskih udruženja i organizacija koji su 
ih predložile u Komisiju, niti bilo čije interese. To nije svrha ni cilj 
Komisije za žalbe, niti je Komisija zbog toga formirana, 

- činjenicom da čanovi Komisije kada podnose žalbu Komisiji, čine  
to lično,u svoje ime, samoinicijativno,na osnovu sopstvene profesionalne 
procene, a ne po nečijem nalogu, želji, zahtevu, ili zbog nečijeg interesa, 

- činjenicom da je žalba Komisiji, bez obzira ko je podnosi - žalba  
NA konkretan tekst objavljen u jednom mediju, a ne PROTIV tog medija 
generalno, niti  žalba na jedan tekst predstavlja napad na taj medij, 
kako to maliciozno navodi Kurir. 
 
Kurir je tekstom i naslovima “Član NUNS radi protiv televizije N1?” (na 
naslovnoj strani) i “Član NUNS u sprezi s vlasnicima N1?” (na 10. strani) , 
objavljenim 27.04.2020. godine u štampanom i onlajn izdanju, prekršio 
Kodeks novinara Srbije, i to: 
Poglavlje    I     (Istintost izveštavanja) tačke 1, 2, 5 
Poglavlje   II     (Nezavisnost od pritisaka) tačka 2 
Poglavlje   V     (Novinarska pažnja) tačke 1 i 3 
 
PRILOG: Tekst i naslovna strana objavljeni u Kuriru 27.04. 2020. godine. 
 
U Beogradu,  10.05.2020. godine        
                                                                                  Podnosilac žalbe                                                             
                                                                                    Zlatko Čobović 
 


