
Odgovor na Žalbu Rajka Nedića odgovornog urednika štampanog medija Kurir Komisiji Saveta za 

štampu povodom teksta saopštenja United Grupe: Da bi objavili uspehe UG, iz Kurira pokušali da 

ucenjuju koji je objavljen na portalu N1 dana 27.07.2020. godine  

 

Redakcija portala N1 ovim putem odgovara na žalbu koju je Komisiji Saveta za štampu dana 29.07.2020. 

godine podneo Rajko Nedić, odgovorni urednik Kurira povodom teksta saopštenja Junajted grupe: Da bi 

objavili uspehe UG, iz Kurira pokušali da ucenjuju koji je objavljen na portalu N1 dana 27.07.2020. 

godine, putem linka: rs.n1info.com/Vesti/a623250/Da-bi-objavili-uspehe-United-Grupe-iz-Kurira-

pokusali-da-ucenjuju.html, a kojom se tvrdi da je N1 portal navodno povredio odredbe Poglavlja V, 

tačke 3 Kodeksa novinara Srbije, koje propisuju sledeće: “Prećutkivanje činjenica koje mogu bitno da 

utiču na stav javnosti o nekom događaju jednako je njihovom namernom iskrivljivanju ili iznošenju laži”, 

kao i odredbe Poglavlja I, tačka 5), Poglavlja II) tačka 2) i Poglavlja I, tačka 1). 

 

Pre svega, Redakcija N1 ovim putem ukazuje Komisiji Saveta za štampu da iz same žalbe nije najjasnije 

na koji je način N1 povredio pomenute odredbe Kodeksa, pa Redakcija N1 smatra da žalba ne ispunjava 

kriterijume propisane članom 3 Poslovnika o radu Komisije za žalbe, i predlaže Komisiji da žalbu odbaci.    

 

Opreza radi, Redakcija N1 ovim putem ukazuje da objavljivanjem pomenutog saopštenja nisu prećutane 

bilo kakve relevantne činjenice, niti su objavljene činjenice na bilo koji način mogle da budu iskrivljene i 

lažno predstavljene, postojao je interes javnosti da bude informisana budući da saopštenje predstavlja 

reakciju Junajted grupe na pisanje Kurira o njenim aktivnostima i tretman odgovora Junajted grupe koje 

je Kurir objavio u krnjem obliku i uz tendenciozno komentarisanje koje je pokazalo da Kurir nema 

nameru da “čuje i drugu stranu” i objektivno izveštava o temi od interesa za javnost, nego da nastavi 

višemesečnu diskreditujuću kampanju protiv Junajted grupe, N1 i Jugoslava Ćosića. Pored toga, 

Redakcija N1 smatra da je podnošenje žalbe pokušaj zloupotrebe i instrumentalizacije Kodeksa i Komisije 

za žalbu Saveta za štampu, i da služi pre svega nastavku pomenute diskreditujuće kampanje.  

 

Naime, pomenuto saopštenje se odnosi na postupak Kurira u odnosu na molbu Junajted grupe da 

odgovore na pitanja koja je sam Kurir postavio objavi u celini, bez ikakvog skraćivanja i komentarisanja u 

obliku u kojem je poslat. Sam postupak Kurira na koji se saopštenjem reaguje je deo odgovora u kojem 

urednik Kurira Aleksandar Đondović navodi da Redakcija Kurira nema problem da “ponovo” objavi  

odgovore u celosti, ukoliko Junajted grupa na tome i dalje insistira, ali da će svakako biti predmet 

novinarske kritike.  

 

Ovde bi trebalo ukazati da u samom odgovoru urednik Kurira nije imao na umu objektivnu novinarsku 

kritiku u kontekstu izveštavanja o temi od interesa za javnost, nego tretman i komentarisanje odgovora 

na način da posluže nastavku diskreditujuće kampanje protiv Junajted grupe, N1 i Jugoslava Ćosića, a 

čemu u prilog tome ide i način kako je prvobitno Kurir tretirao odgovore Junajted grupe i N1.   

 

Kurir je naime u tekstu “PRLJAVO: Junajted grupa preko svojih medija napada Telekom zbog njegovog 

snažnog rasta”, koji je objavljen u štampanom mediju Kurir 23.07.2020. godine, kao i u onlajn mediju 

Kurir u okviru posebnog teksta nešto izmenjenog naslova: “PRAVDANJE! ŠTA KAŽE JUNAJTED GRUPA: 

http://rs.n1info.com/Vesti/a623250/Da-bi-objavili-uspehe-United-Grupe-iz-Kurira-pokusali-da-ucenjuju.html
http://rs.n1info.com/Vesti/a623250/Da-bi-objavili-uspehe-United-Grupe-iz-Kurira-pokusali-da-ucenjuju.html


Gubitke imamo zbog ulaganja! POZAJMICE, OBVEZNICE, PORESKI RAJEVI...” (dostupno putem sledeg 

linka: https://bit.ly/2D8X6Xy), objavio krnje odgovore UG i N1 stavljajući ih u kontekst koji značajno 

menja smisao tih odgovora i zloupotrebljavajući ih za nastavak diskreditujuće kampanje. U štampanom 

mediju Kurir su odgovori UG izdvojeni u posebnu celinu na kraju teksta koji o Telekom-u Srbije govori 

isključivo u pozitivnom kontekstu, a o UG u isključivo negativnom kontekstu, predstavljajući UG kao 

svojevrsnog gubitaša, koji beleži negativne poslovne rezultate, a ceo taj kontekst “cementira” prilično 

sugestivnim pitanjima čiji bi odgovori trebalo da dodatno potvrde tu negativnu sliku koju o UG kreiraju, 

što sve skupa pokazuje da namera Kurira nije bila da čuje i drugu stranu, nego da i odgovore na pitanja 

iskoristi za nastavak pomenute diskreditujuće kampanje.  

 

Sam deo teksta gde objavljuje nepotpune odgovore stavlja pod naslov: “JUNAJTED GRUPA: GUBITKE 

IMAMO ZBOG ULAGANJA”, a u online mediju Kurir koji posluje u okviru iste grupacije i u na kojem 

portalu u okviru istovetnog teksta taj naslov je još sugestivniji: “PRAVDANJE! ŠTA KAŽE JUNAJTED 

GRUPA: Gubitke imamo zbog ulaganja! POZAJMICE, OBVEZNICE, PORESKI RAJEVI”. Pored toga, odgovori 

UG se i komentarišu na podjednako sugestivan način. U naslovima i u komentarima uz odgovore UG, ti 

odgovori se tretiraju kao drugorazredni, kao “pravdanje”, a potenciraju se i preuveličavaju stvari koje 

nisu neuobičajene u poslovanju velikih korporacija. Sve ovo ukazuje da druga strana u Kurirovom 

izveštavanju i nije dobila pravu priliku da se izjasni o navodima Kurira, a i sami odgovori se 

upotrebljavaju isključivo radi nastavka diskreditujuće kampanje protiv Junajted grupe, N1 i Jugoslava 

Ćosića, a ne objektivnog izveštavanja javnosti o temi od javnog interesa.  

 

Dokaz: 

 

• Uvid u tekst: “PRLJAVO: Junajted grupa preko svojih medija napada Telekom zbog njegovog 

snažnog rasta”, koji je objavljen u štampanom mediju Kurir dana 23.07.2020. godine, deo teksta 

pod naslovom: “JUNAJTED GRUPA: GUBITKE IMAMO ZBOG ULAGANJA”, koji je dostavljen uz 

Žalbu; 

• Uvid u tekst “PRAVDANJE! ŠTA KAŽE JUNAJTED GRUPA: Gubitke imamo zbog ulaganja! 

POZAJMICE, OBVEZNICE, PORESKI RAJEVI...”, koji je objavljen u onlajn mediju Kurir dana 

23.07.2020. godine, dostupno putem sledeg linka: https://bit.ly/2D8X6Xy;    

 

Pored toga što je Kurir objavio krnje odgovore na pitanja United Grupe, Kurir je prećutao i iskrivio 

odgovore na pitanja koje je ispred N1 dao Jugoslav Ćosić. Trebalo bi istaći i to da su pitanja Kurira 

upućena N1 takođe bila sugestivna i iz njih se vidi da prava namera Kurira nije bila da objektivno obradi 

temu od javnog interesa nego da N1 i Junajted grupu predstavi isključivo u negativnom kontekstu, što je 

vidljivo i po naslovima, opremi i kompletnoj sadržini teksta koji je objavljen u Kuriru. Novinarka Kurira 

Ivana Kljajić je N1 uputila sledeća pitanja: 1. Na osnovu analize vaših priloga i tekstova o Telekomu 

Srbija upadljivo je da ova kompanije ni u jednom nije prikazana u pozitivnom kontekstu. Zašto je to 

tako?; Da li postoje pritisci vaših vlasnika da pišete negativno o kompaniji Telekom Srbija?. Kurir je u 

svom uobičajenom maniru objavio samo mali deo odgovora, i iste komentarisao na način da im je u 

potpunosti iskrivio značenje, i opet i te krnje odgovore iskoristio da bi napadao N1, Junajted grupu i  

Jugoslava Ćosića lično. U nastavku su pitanja i odgovori koji je na pitanja dao Jugoslav Ćosić: 

https://bit.ly/2D8X6Xy
https://bit.ly/2D8X6Xy


 

Pitanje Odgovor Jugoslava Ćosića u ime N1 

Na osnovu analize vaših priloga 

i tekstova o Telekomu Srbija 

upadljivo je da ova kompanije 

ni u jednom nije prikazana u 

pozitivnom kontekstu. Zašto je 

to tako? 

 

O kompaniji Telekom govore činjenice i eksperti. Činjenice su vrlo 

jasne: Telekom Srbija posluje netransparentno iako je u većinskom 

vlasništvu države I ima vrlo jasne obaveze prema svojim 

akcionarima koje ne poštuje. Kao većinski državno preduzeće ima i 

obavezu da o svom poslovanju transparentno informiše gradjane 

Srbije. 

 

Prema rečima Jelisavete Vasilić, članice vladinog saveta za borbu 

protiv korupcije, čak ni vlada koja ima zakonsku obavezu da 

kontroliše rad Telekoma i da poslednju reč o poslovnim odlukama, 

ne zna šta se dogadja u Telekomu niti daje saglasnost na poslovne 

odluke što joj je zakonska obaveza. 

  

Prema oceni eksperata ,Telekom Srbija je u netransparentnom 

procesu poslovanja, bez znanja svojh akcionara bitno smanjio 

kapital kompanije. To nije ocean N1. Negativnu sliku o poslovanju 

Telekoma Srbije ne stvara dakle N1, već rezultati i činjenice koji 

govore sami za sebe i nije ih moguće sakriti. 

 

Da li postoje pritisci vaših 

vlasnika da pišete negativno o 

kompaniji Telekom Srbija? 

N1 smatra da ima bezuslovnu obavezu da se bavi poslovanjem svih 

javnih i kompanija koje su u vlasništvu države. To smo u nedavnom 

odgovoru na Telekomovu optužbu da je N1 samo servis investitora 

u ratu sa Telekomom, i saopštili. I to se neće menjati. 

 

Kurir, kao nacionalni dnevnik, umesto da se ozbiljno bavi načinom i 

rezultatima rada Telekoma, bavi se na žalost televizijom N1, koja 

nije finansirana iz sredstava građana Srbije i to iz pozicije potpuno 

jasnog konflikta interesa. Kurir se bavi televizijom N1 a ne 

Telekomom Srbije jer od Telekoma ostvaruje ogromna finansijska 

sredstva.   

 

N1 je, za razliku od Kurira i tekstova o Junajted Grupi, u svakoj 

prilici u kojoj se bavio poslovanjem Telekoma, šansu za drugu 

stranu priče davao Telekomu. O tome postoje jasni tragovi. Na isti 

način takva šansa je otvorena i u Insajderovom serijalu o medijima, 

koji je emitovan na TV N1. 

 

 



Kurir je krnje odgovore objavio u uokvirenom tekstu u okviru teksta “PRLJAVO: Junajted grupa preko 

svojih medija napada Telekom zbog njegovog snažnog rasta” pod naslovom: “Jugoslav Ćosić glumi 

profesionalnost, a izbegava odgovore”, a u onlajn mediju Kurir isti tekst je objavljen pod sa 

nadnaslovom “Dupli aršini” i naslovom: “LICEMERJE PROGRAMSKOG DIREKTORA N1: Jugoslav Ćosić 

glumi profesionalnost, a izbegava odgovore” (objavljeno dana 23.07.2020. godine na internet portalu 

Kurir, na sledećem linku: https://bit.ly/3grFwwb). Odgovori N1 se tretiraju kao “dupli aršini” i 

“izbegavanje odgovora na pitanja”, kao “licemerje”, a Jugoslav Ćosić se predstavlja kao neko ko je 

neprofesionalan, što je dodatni pokazatelj namere Kurira da nastavi diskreditujuću kampanju.  

 

Dokaz: 

 

• Uvid u tekst koji objavljen u dnevnim novinama Kurir 23.07.2020. godine pod naslovom: 

“PRLJAVO: Junajted grupa preko svojih medija napada Telekom zbog njegovog snažnog 

rasta”, deo teksta pod naslovom: “Jugoslav Ćosić glumi profesionalnost, a izbegava odgovore”, 

koji je dostavljen  uz Žalbu; 

• Uvid u tekst koji je objavljen u onlajn mediju Kurir 23.07.2020. godine pod naslovom: 

“LICEMERJE PROGRAMSKOG DIREKTORA N1: Jugoslav Ćosić glumi profesionalnost, a izbegava 

odgovore”, dostupan putem sledećeg linka: https://bit.ly/3grFwwb;    

• Upoređivanje odgovora koje je dao Jugoslav Ćosić sa delovima odgovora koje je objavio Kurir; 

 

Nažalost, ovakav način iskrivljavanja i prećutkivanja relevantnih činjenica zarad vođenja dugotrajne 

diskreditujuće kampanje, predstavlja manir izveštavanja Kurira. Kurir godinama unazad u velikom obimu 

i kontinuirano krši odredbe Kodeksa, a po nalazima samog Saveta za štampu, se nalazi na samom vrhu 

liste štampanih medija po broju tekstova kojim je prekršen Kodeks. Tako je po nalazima monitoring 

izveštaja Saveta za štampu Kurir u periodu od marta do decembra 2016. godine po broju objavljenih 

naslova kojima je prekršen Kodeks bio na 3. poziciji (od 8 medija u monitoringu), a tu “visoku” poziciju 

zadržao i u 2017. i 2018. godini. Poslednji dostupan monitoring-izveštaj za period jul-decembar 2019. 

godine pokazuje da se u poređenju sa prethodnim godinama Kurir “popeo” na drugo mesto sa 1106 

naslova tekstova kojima je prekršen Kodeks (od ukupno 5057).  

 

Dokaz: 

 

• Rezultati monitoringa kršenja Kodeksa novinara Srbije u periodu 2016-2019. godina, dostupni na 

internet stranici Saveta za štampu;  

 

Uzimajući ove podatke u obzir, postavlja se pitanje da li novinari, urednici pa i sami mediji pod nazivom 

Kurir koji su odgovorni za nekoliko hiljada  tekstova kojima je prekršen Kodeks, i to samo u prethodne 4 

godine, mogu uopšte da računaju na zaštitu tog dokumenta. 

 

Imajući u vidu kako su prvobitno tretirani odgovori Junajted grupe i N1, učestalo kršenje Kodeksa od 

strane Kurira, i najavu urednika Đondovića da će i integralni odgovori biti predmet “novinarske kritike”, 

https://bit.ly/3grFwwb
https://bit.ly/3grFwwb


potpuno je jasno da se iza te navodne novinarske kritike krije najava nastavka diskreditujuće kampanje. 

U prilog tome ide i činjenica da Kurir nakon mejla urednika Đondovića nije objavio integralne odgovore, 

ali jeste nastavio diskreditujuću kampanju.     

 

Na kraju, Redakcija N1 smatra da je podnošenje ove žalbe zapravo pokušaj zloupotrebe Kodeksa i 

instrumentalizacije Komisije Saveta za štampu, a koje služi samo da bi Kurir nastavio višemesečnu 

diskreditujuću kampanju protiv N1, Junajted Grupe i Jugoslava Ćosića. U prilog tome govore i nedavni 

tekst koji je Kurir objavio prejudicirajući da je N1 prekršio Kodeks, a ne sačekavši čak ni odluku Saveta za 

štampu, čime dovoljno pokazuje koliko poštuje Kodeks i telo koje je nadležno za njegovu primenu. 

 

Dokaz: 

 

• Uvid u tekst koji je objavljen u štampanom mediju Kurir dana 30.07.2020. godine pod naslovom: 

“KRŠENJE KODEKSA: Kurir se žalio na N1 Savetu za štampu”, koji dostavljamo u prilogu; 

• Uvid u tekst koji je objavljen u onlajn mediju Kurir dana 30.07.2020. godine pod 

naslovom:“KRŠENJE KODEKSA: Kurir se žalio na N1 Savetu za štampu”, dostupan putem 

sledećeg linka: https://bit.ly/33C10mD;    

 

Imajući sve to u vidu, Redakcija N1 predlaže Komisiji Saveta za žalbe da, ako prethodno ne odbaci žalbu 

zbog toga što ne sadrži sve elemente propisane članom 3 Poslovnika o radu Komisije za žalbe Saveta za 

štampu, istu odbije kao neosnovanu.  

 

U Beogradu dana 05.08.2020. godine 

 

N1 

 

 

https://bit.ly/33C10mD

