
 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

 

Na osnovu članova 19. i 21. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu 

Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Vlado Mareš, Bojan 

Cvejić, Tamara Skrozza, Ljiljana Smajlović, Zlatko Čobović, Dragan Đorđević, Zorica 

Višnjić, Jelka Jovanović, Vida Petrović Škero i Zoran Stanojević, na sednici održanoj 

24.9.2020. godine, nije uspela da usaglasi odluku da li je tekstom „Unesko pokreće istragu 

zbog zloupotrebe imena: Vojin Rakić se lažno predstavljao kao šef katedre za bioetiku“, 

objavljenim 12. avgusta 2020. godine, dnevni list „Kurir“ prekršio odredbe Kodeksa 

novinara Srbije. „Za“ odluku da Kodeks nije prekršen glasalo je sedam članova Komisije, 

dok su tri bila “protiv”, pa nije bilo potrebne većine od osam glasova.  

 

 

OBRAZLOŽENJE 

Vojin Rakić podneo je žalbu Savetu za štampu, navodeći da su tekstom grubo prekršene 

odredbe Kodeksa novinara iz poglavlja Istinitost izveštavanja, Odgovornost novinara i 

Novinarske pažnje, objavljivanjem neistinite tvrdnje da se lažno predstavlajo i da Unesko 

protiv njega pokreće istragu.  

U odgovoru na žalbu Petar Jeremić, menadžer za etičke standarde Adria Media Grupe naveo 

je da je objavljen Rakićev odovor na tekst. “Istražujući ovu temu, ‘Kurir’ je došao do dopisa 

upućenog gospodinu Rakiću iz centrale Uneska u Parizu, koji je potpisao šef komunikcija te 

organizacije, a iz kojeg je potpuno jasno da niti gospodin Rakić, niti ijedna organizacija koja 

se sa njim dovodi u vezu, nije povezana sa Uneskom”, ističe se u odgovoru i dodaje da list 

neće odustati od toga da se bavi temom, jer “rasvetljavanje svih okolnosti sumnjivog 

predstavljanja gospodina Rakića kao predstavnika jedne od najutocajnijih međunarodnih 

organizacija svakako jeste u javnom interesu”. 

Većina članova Komisije ocenila je da je postojao javni interes da se utvrdi da li je Vojin 

Rakić zaista predstavnik Uneska ili nije, s obzirom na to da su se javnosti pojavile sumnje u 

to. “Kurir” jeste objavio pogrešnu informaciju da je protiv Rakića Unesko pokrenuo istragu, 

ali je ta greška ispravljena objavljivanjem demantija, zbog čega je sedam članova Komisije 

glasalo da “Kurir” nije prekršio Kodeks. 

Troje članova Komisije smatralo je međutim, da je, bez obzira što je objavljen i odgovor, 

Kodeks prekršen, odnosno da “Kurir” nije postupio skladu sa profesionalnim standardima, 

jer nije pre objavljivanja proverio infomaciju, koja, kako se ispostavilo, nije tačna. 

 



 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

Kako je za odluku o tome da Kodeks nije prekršen nedostajao jedan glas, Komisija nije 

mogla da je donese. 

 

Beograd, 24.9.2020.        Predsedavajući  

          Vlado Mareš 

    

 

 

  


