
SAVET ZA ŠTAMPU 

Komisija za žalbe 

Br.106 

29.10.2020. 

Beograd 

 

ZAPISNIK 

 

Sa 105. sednice Komisije za žalbe, održane 29.10.2020. godine u 18 sati u Pres centru. 

Prisutni svi članovi Komisije: Vlado Mareš, Tamara Skrozza, Ljiljana Smajlović, Dragan 

Đorđević, Zlatko Čobović, Zorica Višnjić, Vida Petrović Škero, Snežana Andrejević, Jelka 

Jovanović, Bojan Cvejić i Olivera Milošević 

Ostali prisutni: Gordana Novaković, generalna sekretarka Saveta za štampu 

 

Dnevni red: 

1.Razmatranje žalbe lista „Danas“ na tekstove objavljene u dnevnom listu „Srpski telegraf“ i 

na portalu „Republika.rs“ 

2.Razmatranje žalbe Miljana Milenkovića na tekst objavljen na portalu „Južne vesti“ 

3.Razmatranje druge žalbe Miljana Milenkovića na tekst objavljen na portalu „Južne vesti“ 

4.Razmatranje žalbe Miljana Milenkovića na tekst objavljen na portalu „N1 info“ 

5. Razmatranje žalbe Miljana Milenkovića na tekst objavljen na portalu „Nova.rs“ 

6. Razmatranje žalbe Miljana Milenkovića na tekst objavljen na portalu „Glas javnosti.rs“ 

7. Razmatranje žalbe Miljana Milenkovića na tekst objavljen na portalu „Alo.rs“ 

8. Razmatranje žalbe Miljana Milenkovića na tekst objavljen na portalu „Direktno.rs“ 

9.Razmatranje druge žalbe Miljana Milenkovića na tekst objavljen na portalu „Direktno.rs“ 

10.Razmatranje žalbe Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije na tekst objavljen 

u dnevnom listu „Kurir“ 

11.Razmatranje druge žalbe Ministarstva kulture i infomisanja Republike Srbije na tekst 

objavljen u dnevnom listu „Kurir“ 

12.Razmatranje žalbe Igora Žeželja na tekst objavljen na portalu „N1 info“ 

13.Razmatranje žalbe Pavla Jelesijevića na tekst objavljen na „Media Portalu“ 

14.Razmatranje žalbe Ministarstva kulture i infomisanja Republike Srbije na tekst objavljen 

na portalu „Nova.rs“ 

 

Snimak sednice na: 

https://www.youtube.com/watch?v=VENPWtLralo&feature=youtu.be&ab_channel=Savetza

%C5%A1tampu&fbclid=IwAR3LKZz-

fMK_5y6OCisGlIn3uaKeHCHkuKw67Hjoy8XKuOKjYyPEYj4Qass 

https://www.youtube.com/watch?v=VENPWtLralo&feature=youtu.be&ab_channel=Savetza%C5%A1tampu&fbclid=IwAR3LKZz-fMK_5y6OCisGlIn3uaKeHCHkuKw67Hjoy8XKuOKjYyPEYj4Qass
https://www.youtube.com/watch?v=VENPWtLralo&feature=youtu.be&ab_channel=Savetza%C5%A1tampu&fbclid=IwAR3LKZz-fMK_5y6OCisGlIn3uaKeHCHkuKw67Hjoy8XKuOKjYyPEYj4Qass
https://www.youtube.com/watch?v=VENPWtLralo&feature=youtu.be&ab_channel=Savetza%C5%A1tampu&fbclid=IwAR3LKZz-fMK_5y6OCisGlIn3uaKeHCHkuKw67Hjoy8XKuOKjYyPEYj4Qass


 

1.Dragoljub Petrović, glavni i odgovorni urednik lista “Danas”, podneo je žalbu, smatrajući 

da su “Srpski telegraf” i portal tog lista “Republika.rs” prekršili tačke 1 i 5 poglavlja Istinitost 

izveštavanja, objavljujući bez ijednog dokaza, da “Danas” laže i cenzuriše za Đilasa”. Zorica 

Višnjić ocenila je da Kodeks jeste prekršen, već samim naslovom. Ono što joj posebno smeta 

je to što tekst sadrži „klasičan spin“ – da ne postoje nezavisni mediji, već su ili režimski ili 

tajkunski. U tom duhu su i novinari lista „Danas“ optuženi da su profesionalnu čast podredili 

interesima tajkuna. Istakla je i da to što je novinarka rekla glavnom uredniku „Srpskog 

telegrafa“ da će objaviti celu njegovu izjavu, ni na koji način ne obavezuje urednika „Danasa“ 

da to mora da uradi. Ljiljana Smajlović je, međutim, rekla da, prema istraživanjima koje je 

objavio „Danas“, samo 20 odsto građana veruje medijima, jer misle da mediji nisu kredibilni. 

Zbog toga se ne može reći da je spin kad neko kaže da mediji lažu, to je dozvoljeno i reći i 

objaviti, jer to misli većina građana. Dodala je i da ne može nečije mišljenje biti istinito ili 

lažno. Zorica Višnjić je na to odgovorila da je ona govorila o pojavi i da je tom nepoverenju 

građana u medije možda doprinelo baš to stalno isticanje da su jedni medji režimski, a drugi 

tajkunski. Jelka Jovanović je rekla da, kao neko ko radi u listu „Danas“, smatra da ima pravo 

da kaže da ovo jeste prekršaj Kodeksa, Zakona i pravila novinarskog ponašanja i da takva 

vrsta ophođenja prema medijima sa kojima se neki medij ne slaže truje javnost. Ona se, 

potom, izuzela iz odlučivanja o ovoj žalbi. Iz diskusije i glasanja izuzeo se i Bojan Cvejić, 

takođe zaposlen u listu „Danas“. Tamara Skrozza je navela da njoj uopšte nije bila jasna 

prepiska između novinarke „Danasa“ i glavnog urednika „Srpskog telegrafa“, odnosno da je 

to što je novinarka rekla da će objaviti celu njegovu izjavu shvatila, pre kao njihovu 

„međusobnu pošalicu“, nego kao zvanično obećanje i nešto što je „uklesano u kamenu“. 

Dodala je da smatra čudnim i da neko traži da se objavi sve što kaže i da mu se to obeća. 

Ljiljana Smajlović joj je odgovorila da Tamara verovatno ne daje izjave tabloidima, pa nema 

iskustva sa njima. Objasnila je da ona uvek pita kolika izjava treba da bude i uvek traži da 

objave sve i bez izmena, jer drugačije ne bi ni pristala da im da izjavu. Rekla je i da imamo 

ozbiljan problem ako takav dogovor sa kolegom ne možemo smatrati relevantnim. Zlatko 

Čobović je, međutim, naglasio da ne treba Komisija da se bavi poverenjem u medije, kao ni 

time da li je „Danas“ izostavio nešto iz izjave urednika „Srpskog telegrafa“, jer ništa od toga 

nije predmet žalbe. „Srpski telegraf“ je mogao da zbog toga podnese žalbu na „Danas“, pa da 

Komisija raspravlja o tome. U ovom slučaju, priča o izjavi je upotrebljena kao obrazloženje 

teze da „Danas“ cenzuriše u Đilasovo ime. „Srpski telegraf“ te tvrdnje nije argumentovao i 

zato je, po njegovom mišljenju, prekršen Kodeks novinara. Nakon rasprave, šest članova 

Komisije glasalo je da je Kodeks „prekršen“, dok su tri člana bila „protiv“, pa za odluku nije 

bilo potrebne većine od osam glasova. 

2- 10. Komisija je vodila objedinjenu raspravu o svim žalbama koje je podneo Miljan 

Milenković, s obzirom na to da je sadržaj tekstova veoma sličan i da se svi mediji uglavnom 

pozivaju na pisanje „Južnih vesti“. Milenković se žalio da su u svim tekstovima objavljene 

neproverene glasine o tome da je pisao lascivne komentare učenicama i tajno postavljao 

kamere u svlačionicama pozorišta, te da zato ne može biti direktor škole. Tamara Skrozza je 

ukazala da bi Komsija posebno trebalo da se izjasni o delu žalbe na N1 info koji se odnosi na 

objavljivanje fotografije sa Fejsbuk profila. Snežana Andrejević je istakla da, kakvu god 

odluku Komisija da donese, u obrazloženju mora da se navede da, kad je u pitanju rad sa 

maloletnom decom u obrazovanju, svaka rasprava o bilo kome ko etički može biti 



problematičan, jeste u interesu javnosti. To je nešto o čemu mora da se raspravlja i mora da se 

proveri, jer na to obavezuju i konvencije Ujedinjenih nacija o pravima deteta i odluke 

Vrhovnog kasacionog suda u radnim sporovima u koje su bili uključeni nastavnici za koje je 

postojala sumnja na neke neetičke postupke. Rekla je i da je objedinjena rasprava prihvatljiva, 

kao i Tamarin predlog da se izdvoji slučaj u vezi sa fotografijom sa Fejsbuka. Navela je da se, 

u razgovorima sa stranim stručnjacima u toku rasprave o zaštiti uzbunjivača, postavilo pitanje 

šta je Fejsbuk, odnosno da li je to obraćanje javnosti, te da je mišljenje stručnjaka da jeste 

obraćanje javnosti, bez obzira na broj posetilaca profila. „S druge strane, ako neko ubije oca i 

majku, ne treba da traži da se utvrdi da je siroče, dakle ako sam objavljuješ svoje slike na 

Fejsbuku snosiš odgovornost za to“, rekla je i dodala da ljudi treba da vode računa o svojoj 

privatnosti, odnosno o tome šta čine dostupnim javnosti. Rekla je i da je očigledno da u 

pozadini ovoga postoji i neki politički obračun, ali da Komisija ne treba da ulazi u to. Navela 

je da rečenica upućena nekoj devojčici da je „lutka“ može biti i pozitivno shvaćena i da ne 

mora da ima to značenje koje joj je dato. Kad se govori o istinitosti izveštavanja, problem je u 

tome što kad čitamo tekstove pojedinačno ne možemo da shvatimo o čemu je reč, nego 

moramo da skupljamo „mrvice“ iz svih tekstova da bismo razumeli. „Slučaj jeste kompleksan 

i osetljiv, ali pre svega treba da utvrdimo da li postoje činenjice koje ga takvim čine. Da li je 

to što se neko prijavio za direktora škole dovoljno da se ponavlja nešto što se desilo pre dve 

godine“, dodala je. Vida Petrović Škero je rekla da je velika dilema šta uraditi – reč je o 

klasičnom slučaju ukrštanja prava, s jedne strane imamo pravo javnosti da zna, a sa druge 

strane pravo pojedinca i treba odlučiti šta preteže. Da li je važniji javni interes, odnosno pravo 

građana, pre svega roditelja dece iz osnovne škole za čijeg je direktora Milenković 

konkurisao, ili njegovo lično pravo da se to ne pominje, jer mu povređujemo čast i 

dostojanstvo. Istakla je da iz žalbe proističe da on tvrdi da nije osuđivan, što nigde ni ne piše, 

pa mu ni na koji način nije prekršena pretpostavka nevinosti. Ona je objasnila da se, čitajući 

tekstove i žalbe, zapitala šta bi bilo da njeno dete ide u školu koju treba da vodi neko ko je bio 

umešan u aferu i ko se, ne čekajuči ishod, tada povukao sa mesta direktora pozorišta. Da li 

roditelji treba da znaju ko je kandidat za direktora, pa da na vreme reaguju, ako treba, ili je 

važnije da se o njemu ništa ne piše, jer ga time mediji možda povređuju ponovo. „Ovde se 

svuda ponavljaju dve iste činjenice – njegov lascivni komentar na Fejsbuku tinejdžerki za koji 

je veliko pitanje da li je umesan i postavljanje kamera u Pozorištu lutaka, za koje je služba 

Poverenika za informacije od javnog značaja tačno utvrdila gde su i da je on sam doneo tu 

odluku i postavio ih u toku leta, bez znanja ljudi koji rade u pozorištu. Roditelji su reagovali, 

potpisuju peticiju, a i sama gradonačelnica je rekla da ne podržava njegovu kandiaturu“, 

navela je. Vida Petrović Škero je istakla da je proučavala praksu naših sudova u sličnim 

slučajevima i da je, recimo u slučaju gimnazijskih profesora koji su se žalili na narušavanje 

privatnosti, sud zauzeo stav da je veoma bitno da javnost zna, odnosno da je pravo javnosti 

iznad prava pojedinca. Po njenom mišljenju, u većini tekstova na koje se Milenković žalio 

nije prekršen Kodeks, ali jeste pojedinim naslovima koji čak nemaju veze sa tekstovima, kao i 

objavljivanjem fotografije sa Fejsbuka. Tamara Skrozza se saglasila da postoji javni interes da 

se ovome piše, ali je istakla da će glasati da je Kodeks prekršen u svakom mediju, jer je priča 

„naduvana preko svake granice za koju mediji imaju pokriće“. Sve je, kako je rekla, moglo da 

se napiše u pristojnijoj formi. Svi mediji su preterali i stiče se utisak da je sve „hiperbolisano“. 

Tekstovi su mogli da se napišu u svedenijoj formi, jer roditelju treba da znaju da postoji 

neraščišćena afera u vezi sa nekim ko se kandiduje za direktora škola, ali ne na takav način da 

se čovek predstavlja kao „troglava aždaja“ od koje treba sklanjati decu na deset metara. 

Olivera Milošević je rekla da je imala sličnu dilemu kao Vida Petrović Škero, jer ovo jeste, i 



treba da bude, tema za medije i zbog toga je urednica „Južnih vesti“ u pravu i da treba da se 

bave time, počevši od toga otkud profesor fizičkog vaspitanja na čelu pozorišta, pa nadalje, ali 

da je saglasna i sa Tamarom da je svuda prekršen Kodeks, jer je sve proizvoljno, nema 

činjenica, već se iznose uglavnom vrednosni sudovi. N1 info je, po njenom mišljenju, 

najprofesionalnije uradio tekst, bilo je i u tu spornih momenata, ali su se uredno pozivali na 

„Južne vesti“, ali objavljivanje fotografije sa Fejsbuka otežava ocenu da su postupili u skladu 

sa Kodeksom. Bojan Cvejić je takođe ocenio da je priča mogla drugačije da se „upakuje“, 

posebno zato što ne znamo ni da li je afera pre dve godine bila „prenapumpana“. Kad je reč o 

fotografiji na N1 info, tačno je da u Smernicama piše da se fotografije privatnih lica ne mogu 

koristiti bez njihove saglasnosti, ali ova fotografija je takva da se vidi u pozadini i da misli da 

su hteli da ukažu na taj broj 1 na profilnoj slici, što je broj izborne liste SNS, tako da može da 

se razume da je to prikazano u kontekstu toga da se vidi da je član SNS, a ne na to da je na 

slici sa nekom devojčicom. Ljiljana Smajlović je navela da ne vidi neku naročitu složenost 

ovog slučaja. Problem je što su protiv čoveka iznete veoma krupne optužbe da je pedofil, bez 

dokaza. Rekla je da Komisija ne odlučuje o tome da li on treba da bude direktor škole ili ne, 

već da li su se mediji ogrešili o njega. Tačno je da roditelji imaju pravo da znaju, ali postoji 

način da im se kaže da ima nečeg spornog u njegovoj biografiji, a ne da se iznose ovako 

ozbiljne optužbe, bez jakih dokaza. Zorica Višnjić je rekla da su najbrutalniji bili oni mediji 

koji su u stvari „prepisivači“, koji su preuzeli informacije iz „Južnih vesti“, a onda ih dodatno 

„obogatili“ naslovima ili ilustracijama, kao „Glas javnosti“, koji se poslužio manipulacijom i 

objavio fotografiju devojčica od četiri, pet, godina sa naslovom „Voli da gleda devojčce, a 

sada bi da vodi školu“. Kolumna koju je objavio portal „Direktno.rs“ takođe je „jeziva“, jer se 

navodi da je njegova biografija „zastrašujuća“ i „da nijedno dete ne zaslužuje da se nađe u 

njegovoj blizini“. Zlatko Čobović je rekao da je saglasan sa Vidom Škero i da smatra da 

Kodeks nije prekršen, sem u slučaju N1 info, koji je objavio fotografiju njegovog deteta sa 

Fejsbuk profila. Jelka Jovanović je istakla da je reč o jednom od težih slučajeva o kojima je 

Komisija odlučivala i da može da ga posmatra iz tri ugla – kao novinarka i urednica, kao 

građanka i kao majka. Ali, ako gleda samo profesionalno, Kodeks jeste prekršen u svim 

slučajevima. Javnost, kako je objasnila, treba da bude obaveštena da li su određeni ljudi 

podobni za obavljanje posla i da, ukoliko nisu, budu odstranjeni, ali ako je ovaj čovek zaista 

doveden u sumnju trebalo je da se pokrene neki postupak, pa da se na sudu utvrdi da li je kriv 

ili nije. „Imamo samo sumnje, nemamo dokaz i nije u redu da se ovako piše, jer se 

uznemirava javnost“. Dragan Đorđević je isto rekao da je Kodeks prekršen i da je tema mogla 

mnogo bolje da se obradi. Dodao je da mu je žao što je propao zaista veliki trud novinara 

„Južnih vesti“ da dobiju izjavu od Miljana Milenkovića, kao i da mu nije jasno zašto se on tek 

sada oglasio, jer pre dve godine, kada se pisalo o aferi u Pozoruštu lutaka, nije reagovao, pa 

verovatno ceo slučaj ima i neku političku konotaciju. Ljiljana Smajlović je ocenila da on 

nema razloga da veruje medijima, jer ko god da je on, doživeo je takav tretman da nije 

nikakvo čudo što nije želeo da im se javi. Naglasila je da su ovakvi slučajevi razlog što postoji 

Savet za štampu. Po završetku rasprave, Komisija je glasala o svakoj žalbi pojedinačno. Sa 

osam glasova „za“ i tri „protiv“ odlučeno je da su prekršene tačke 2 i 5 Poglavlja I i tačka 1 

Poglavlja V u oba teksta „Južnih vesti“, kao i tekstovima na portalu „Glas javnosti“. Odluka 

da su iste tačke prekršene tekstom na portalu „Nova.rs“ doneta je sa devet glasova „za“ i dva 

„protiv“. Ista odluka doneta je i za žalbu koja se odnosi na tekst u listu „Alo“. Tekstom na 

portalu N1 info, osim ovih, prekršena je i tačka 4 Poglavlja VII, odnosno smernica iz 

poglavlja VII, koja se odnosi na obavljivanje fotografija sa društevnih mreža. Ova odluka 

doneta je jednoglasno. Kad je reč o žalbama na tekstove koje je objavio portal „Direktno.rs“ 



sa osam glasova „za“ i tri „protiv“ odlučeno je da je jednim tekstom prekršen Kodeks, dok u 

slučaju teksta koji predstavlja lični stav, odluka nije doneta, jer je „za“ to da je Kodeks 

prekršen glasalo sedam članova Komisije, a protiv četiri, tako da nije bilo potrebne većine od 

osam glasova.  

10. i 11. O žalbama Ministarstva kulture i infomisanja na „Kurir“ Komisija je takođe vodila 

objedinjenu raspravu. Obe žalbe odnosile su se na to da je list netačno i tenedenciozno pisao o 

tome da je ministar u toku pandemije korona virusa sklopio milionske ugovore za 

organizaciju skupova i seminara, odnosno posredovanje u kupovini avio karata, jer je 

čitaocima sugerisano da je novac već potrošen, što nije tačno.Snežana Andrejević je rekla da 

je netačno da je odluka doneta u vreme vanrednog stanja. Jer, vanredno stanje jeste počelo 15. 

marta, ali je odluka o tome doneta 20. marta i retroaktivna je, tako da ona nije doneta u 

realnom vremenu u vreme vanrednog stanja. Osim toga, po Zakonu o javnim nabavkama u 

budžetu moraju da se opredele sredstva za edukacije i seminare i eventualna putovanja, to je 

obaveza, ta dokumenta se donose na godinu dana i objavljuju se tenderi, a realizacija se, 

onima koji pobede na tenderu, vrši onda kada se nešto realizuje. Utoliko su navodi 

Ministarstva koji objašnjavaju postupak u redu, odnosno nije tačno da je novac već potrošen. 

Zato takav način izveštavanja navodi na to da je prekršen Kodeks, ali, svakako, kakvu god 

odluku da Komisija donese, treba naglasiti da rasprava o javnim tenderima, visinama 

planiranih i utrošenih sredstava u držanim organima jeste nešto i čemu treba pisati, jer je reč o 

javnim sredstvima. U takvim tekstovima dozvoljena je i temperamentnija diskusija, čak i 

uvredljivija, kroz vrednosne sudove i jače reči nego što je uobičajeno i da Savet nikako ne 

sme da takvu diskusiju zaustavlja. Bojan Cvejić je rekao da mu je Snežanino objašnjenje 

pomoglo da donese odluku i da bi trebalo razmisliti o tome da li je prekršena tačka koja 

zabranjuje izostavljanje bitnih činjenica, odnosno da li je trebalo navesti koliko troše druga 

ministarstva, kako bi čitaoci mogli da zaključe da li je ministar Vukosavljević rasipnik ili ne. 

Vlado Mareš je rekao da novinari treba i moraju da se bave ovakvim temama i da je dobro da 

se o tome piše i da zato misli da nije prekršen Kodeks. Nakon diskusije, Komisije je, sa deset 

glasova „za“ i jednim „protiv“, odlučila da su u oba teksta prekršene odredbe po kojima 

naslov mora da odgovara suštini teksta. Reč je o smernici u tački 1 poglavlja II. Jelka 

Jovanović je na kraju dodala da joj je drago što Ministarstvo kulture i informisanja podnosi 

žalbe Savetu za štampu, bez obzira da li su ili nisu u pavu, jer je to dobar signal. 

12. Igor Žeželj se žalio jer je N1 info najpre objavio saopštenje Saveta za borbu protiv 

korupcije u kojem je otpužen da je izvršio pritisak na to telo i u kojem je pozvan da objavi 

celo svoje pismo koje je uputio Savetu, što je i učinio, ali je N1 info o tome objavio “svoju 

vest u kojoj se iznosi samo mali segment iz pisma, uz to netačan, i tumačenje koje odgovara 

vlasniku pomenutog portala, Junajted grupi”. Jelka Jovanović je rekla da Kodeks nije 

prekršen i da mora da podseti da je Komisija pre nekoliko meseci donela odluku da je 

„Danas“ prekršio Kodeks jer nije objavio celo pismo Ivana Radovanovića, te da veruje da je 

Komisija tada pogrešila. Istakla je da niko nema obavezu da objavi sve što neko napiše, već 

samo u onoj meri u kojoj se odnosi na tekst na koji reaguje. Snežana Andrejević je ukazala na 

to da nije reč o istim slučajevima, jer je tada Radovanović poslao odgovor na tekst, a Žeželj 

sada nije, te Jelka ne može da se poziva na dosadašnju praksu Komisije. Ljiljana Smajlović je 

objasnila da je kontekst takav da je Savet za borbu protiv korpcije poslao saopštenje samo 

redakciji N1, koja ga je objavila. U tom saopštenju se od Žeželja traži da obelodani celo 

pismo koje je posao Savetu i zato joj se ne čini korektnim da se ne objavi celo pismo (ako su 



ga već prozvali da ga objavi) i da se N1 pravda time da nema obavezu da to uradi. Bojan 

Cvejić je rekao da ga nije N1 pozvao da objavi pismo, nego Savet za borbu protiv korupcije, a 

Ljljana Smajlovič je istakla da je ovde problem vlasništva - Savet je saopštenje poslao samo 

N1 i samo su ga oni objavili. Cvejić je rekao da, bez obzira na to, smatra da readakcija nema 

obavezu da objavi celo pismo, već samo najvažnije delove. Zorica Višnjić je istakla da neće 

ulaziti u to kako se desilo da saopštenje objavi samo N1, jer ne znamo šta je prethodilo tome, 

ali, ako dobro razume, Žeželj nije poslao pismo redakciji N1, nego ga je objavio u „Kuriru“. 

Dodala je i da misli da je preneto ono što je suština tog pisma. Komisija je, potom, 

jednoglasno odlučila da nije prekršen Kodeks. 

13. Pavle Jelesijević podneo je žalbu Savetu za štampu, verujući da je „Media portal“ prekršio 

više tačaka Kodeksa novinara iz poglavlja Istinitost izveštavanja, Odgovornost novinara, 

Novinarska pažnja i Poštovanje privatnosti, pišući o njemu na uvredljiv i klevetnički način i 

iznoseći neistinite navode. Posle kraće rasprave, Komisija je jednoglasno odlučila da su 

prekršene tačke 2 i 5 poglavlja I i tačka 6 poglavlja IV 

14. Ministarstvo kulture i infomisanja podnelo je žalbu jer je portal objavio neproverenu i 

netačnu infomaciju, uz pozivanje samo na anonimni izvor, da je Maja Gojković, koja tada još 

nije bila izabrana za ministarku, poslala svoj tim u Ministarstvo da „češlja predmete“ i 

priprema sistematizaciju. Jelka Jovanović je ocenila da je strašno pisati bez izvora, što važi i 

za ovaj slučaj. Dodala je da, kao novinarka, zna da je ovo što je objavljeno verovatno tačno, 

ali da nema nikakve potvrde te infomacije i zato mediji ne mogu tako da alarmiraju javnost. 

Naglasila je da je nedostatak izvora ono što uništava novinarstvo. Komisija je jednoglasno 

odlučila da su prekršene tačke 2,3 i 4 poglavlja I. 

Sednica je završena u 19.40 sati.  

 

 

Zapisnik vodila         Predsedavajući 

 

Gordana Novaković         Vlado Mareš 

 

 

 


