
 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

 

Na osnovu članova 19. i 21. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu 

Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Vlado Mareš, Tamara 

Skrozza, Dragan Đorđević, Zlatko Čobović, Ljiljana Smajlović, Zorica Višnjić, Vida 

Petrović Škero, Jelka Jovanović, Bojan Cvejić i Zoran Stanojević, na sednici održanoj 

24.9.2020. godine, većinom glasova izriče 

 

JAVNU OPOMENU 

Tekstom “Skrećemo pažnju državnim organima na nasilje: Ko su organozatori fb stranica sa 

kojih se brutalno vređaju građani Čačka, uz poziv na linč”, ,objavljenim 11.avgusta 

2020.godine portal “Glas zapadne Srbije” 

1.prekršio je tačke 2, 4 i 5 Odeljka I  (Istinitost izveštavanja) Kodeksa novinara 

Srbije, o obavezi novinara da prvi jasnu razliku između činjenica koje prenosi, komentara, 

pretpostavki i nagađanja, da, kad je to neophodno, konsultuje više izvora i da im omogući da 

iznesu svj stav, kao odredbu, po kojoj su sa novinarstvom nespojivi objavljivanje 

neosnovanih optužbi, kleveta i glasina 

2. prekršio je tačku 6 Odeljka IV (Odgovornost novinara), o obavezi novinara da poštuje 

etiku i kulturu javne reči, kao i pravo na odgovor.  

Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i 

dostupna javnosti. 

 

OBRAZLOŽENJE 

Žalbe su na isti tekst podneli odvojeno Željko Damjanović, Pavle Jelesijević i Mirko 

Poledica. Svi oni su naveli da se pominju u negativnom kontekstu, da tekst sadrži za njih 

uvredljive kvalifikacije i  klevete. U tekstu se, između ostalog, tvrdi da su im društvene 

mreže poslužile za ostvarivanje prljavih ciljeva i da su brojni građani prošli kroz klasičnu 

torturu, da je reč o “doajenima u šikaniranju ljidi koji se ni malo ne mogu pohvaliti svojom 

biografijom.  Mirko Poledica je, tako naveo da se u tekstu tvrdi  “da Čačku nije uspeo da 

nanese toliko ljage za kratko vreme kao što je on”..Pavle Jelisijević je istakao da se je, bez 

ikakvih dokaza, optužen da je , kao administrator Fejsbuk stranice “Dnevna doza prosečnog 

Čačanina” “član organizovane horde koja mesecima  linčuj građane”,“četovođa koji crta na 

čelo mete građanima, ruši porodice i nasrće na decu i unučad, “kolovođa sajber nasilja” 

Željko Damjanović je naveo da je u tekstu označen kao “pomagač u kriminalnoj i  prljavoj 

http://www.savetzastampu.rs/


 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

kampanji”, da je “kriminalac iz Holandije” za kojim je više puta rasposvana poternica, što je, 

kako tvrdi potpuno netačno. 

U odgovorima na žalbe Gvozden Nikolić, glavni i odgovorni urednik “Glasa zapadne Srbije” 

je istakao da već dve godine Mirko Poledica i Željko Damjanović, uz pomoć “lokalnog 

tabloida Ozon press “kidišu” na GZS “sa najtežim uvredama i kvalifikacijama” “Nisu prezali 

da mi vređaju kćerku sa zdravstvanim problemima (slepa devojka), slikajući automobil na 

mestu za invlde, a onda u viber grupi i na fejsbuk stranicama sipajući uvrede na račun mene I 

deteta”. Dodao je da u tome prednjači Mirko Poledica, koji je administrator grupe i najbolji 

prijatelj Željka Damjanovića “koji je više puta izbegao hapšenje”, kao i da Poledica nije 

poslao demanti redakciji, jer “ne može da demantuje istinu”. Naveo je da je Jelesijević sam 

priznao da je moderator grupe “Dnevna doza prosečnog Čačanina”, sa koje su kretale 

najgrublje uvrede, klevete i napadi na GZS. Nikolić je upozorio članove Komisije žalbe da 

će, ih tužiti za nadoknadu materijalne štete ukoliko njihova odluka bude uticala na dodaeu 

novca na medijskim konkursima. 

Članovi Komisije za žalbe su zaključili da sproni tekst ne ispunjava elementarne 

profesionalne standarde, da se urednik i vlasnik portala preko svog medija “obračunava” sa 

članovima određene vajber ili Fejsbuk grupe, iznoseći brojne optužbe, bez ikakvih dokaza. U 

tekstu ne postoji nikava razlika između činjenica, komentara, pretpostavki, nagađanja i 

glasina, niti bilo kakvog pokušaja da se te tvrdnje bilo čime potkrepe. Osim toga,u tekstu se 

ne navode nikakvi izvori ni za jednu od iznetih tvrdnji, niti je bilo kome od ljudi na koje se 

tekst odnosi omogućeno da na bilo koju optužbu odgovore. Cilj ovakvog teksta nije 

informisanje javnosti, već isključivo diskreditacija tih ljudi.  

Komisija takođe smatra da je sporni tekst napisan na takav način da je prekršena i odredba 

Kodeksa koja novinare obavezuje na poštovanje etike i kulture javne reči, jer su upotrebljene 

kvalifikacije apsolutno neprihvatljive u novinarskim prilozima,  

Za ovakvu odluku glasalo je osam članova Komisije za žalbe, jedan član je bi protiv, a jedan 

uzdržan. 

Beograd, 24.9.2020.        Predsedavajući  

          Vlado Mareš 

    

 

 

  


