
 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

 

Na osnovu članova 19. i 21. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu 

Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Dragan Đorđević, Vlado 

Mareš, Tamara Skrozza, Zlatko Čobović, Ljiljana Smajlović, Zorica Višnjić, Vida Petrović 

Škero, Snežana Andrejević, Jelka Jovanović, Bojan Cvejić i Olivera Milošević, na sednici 

održanoj 28.1.2021. većinom glasova donosi  

 

ODLUKU 

Objavljivanjem tvita u okviru teksta „Protest fudbalera FK Borac 1926 (ex Provo), igračima 

opet kasne zarade“, objavljenim 25.decembra 2020.godine, portal „OzonPress“ prekršio je 

tačku 4 Odeljka I (Istinitost izveštavanja) Kodeksa novinara Srbije, po kojoj je novinar 

dužan da, kada je neophodno, konsultuje što više izvora i da im omogući da iznesu svoj stav. 

Nalaže se portalu „OzonPress“ da ovu odluku objavi u roku od pet dana od dana dostavljanja 

odluke. 

Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i 

dostupna javnosti. 

OBRAZLOŽENJE 

Gvozden Nikolić je u žalbi Savetu za štampu naveo da je prenošenjem tvita Mirka Poledice 

koji sadrži netačne tvrdnje, „OzonPress“ dezinformisao javnost na njegovu štetu kao i na 

štetu „Glasa zapadne Srbije“, čiji je vlasnik. Istakao je da je sve što je objavljeno u tom tvitu 

netačno, da portal nije proverio istinitost navoda koje je objavio, kao i da ga nije pozvao za 

izjavu. Time je, po njegovom mišljenju, prekršeno više tačaka Kodeksa novinara iz poglavlja 

Istinitost izveštavanja i Novinarska pažnja. 

U odgovoru na žalbu, Nebojša Jovanović, direktor Ozon medija je, između ostalog, naveo da 

je iz teksta koji je Nikolić objavio na svom portalu, jasno „odakle zaključak Mirka Poledice, 

predsednika Sindikata profesionalnih fudbalera Srbije, da u tvitu navede da je Nikolić dobio 

zadatak da ’pljuje po deci koja nemaju šta da jedu’“. „U tekstu i reprintu tvita Mirka Poledice 

nigde se ne navodi i ne tvrdi, da je GZS dobio iznos od 1,6 miliona dinara. Činjenica je, 

međutim, da su na gradskom konkursu za sufinansiranje medijskih sadržaja od javnog 

interesa u Čačku, mediji i udruženje sa kojima je Gvozden Nikolić interesno, porodično i na 

druge načine povezan (što je u Čačku opštepoznato), dobili ukupno 2.000.000 dinara“ , ističe 

Jovanović i dodaje da je iz svega navedenog jasno je da nije bilo nikakve potrebe da pozovu 

Nikolića radi uzimanja njegove izjave kao druge strane, kao i da Nikolić nije tražio 

obkavljivanje demnatija, „jer nije ni imao šta da demantuje“.  

http://www.savetzastampu.rs/


 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

Većina članova Komsije saglasila se sa ocenom da je „OzonPress“ preneo tvit osobe koja je 

iznela određene tvrdnje na račun podnosioca žalbe, a koje nisu u direktnoj vezi sa 

događajem, već se odnose na izveštavanje drugog medija o istom događaju, te da, samim tim 

objavljivanje tog tvita u okviru izveštaja o štrajku fudbalera zbog neisplaćenih zarada, nije 

bilo neophodno. Međutim, kada je redakcija već odlučila da ovo objavi, bila je obavezna da 

bar pozove Nikolića da prokomentariše iznete optužbe. Na osnovu podataka koji su 

dostavljeni Savetu, infomacija da je Gvozden Nikolić, odnosno njegove i firme njegovih 

sinova od Grada Čačka dobio dva miliona dinara, po svemu sudeći jeste tačna, ali je tvrdnja 

da je zato „dobio zadatak da pljuje po deci koja nemaju šta da jedu“ spekulacija, koju 

„OzonPress“ prenosi bez ikakve provere. 

 

Komisija je do sada uvek insistirala na tome da treba pozvati „drugu stranu“, pa je to i u 

ovom slučaju bila obaveza redakcije i ne može se prihvatiti objašnjenje urednika da je sve 

navedeno u tvitu jasno, pa nije bilo potrebe da pozovu Nikolića da prokomentariše ono što je 

objavljeno. Time je prekršena tačka 4 poglavlja I, o obavezi konsultovanja više izvora.  

 

Za ovu odluku glasalo je sedam članova Komisije, dok su dva člana bila protiv, smatrajući 

da, prilikom izveštavanja o dnevnom događaju ne postoji obaveza medija da traži izjavu 

druge strane, kao i da tvrdnje iznete u tvitu nisu klevete ili optužbe. 

 

Dve članice Komisije ostale su uzdržane, jedna je navela da ne može da glasa da je ovim 

tekstom prekršen Kodeks, jer je tvit koji je objavljen samo reagovanje na tekst koji je objavio 

„Glas zapadne Srbije“, a kojim je prekršeno više etičkih principa, dok je druga članica istakla 

da je tradicionalno i principijelno uzdržana u ovakvim sukobima dva lokalna portala.  

 

 

 

Beograd, 28.1.2021.        Predsedavajući  

          Dragan Đorđević

     

 

 

  


