
SAVET ZA ŠTAMPU 

Komisija za žalbe 

Br.110 

25.2.2021. 

Beograd 

 

ZAPISNIK 

 

Sa 109. sednice Komisije za žalbe, održane 25.2.2021. godine u 18 sati onlajn. 

Prisutni svi članovi Komisije: Vlado Mareš, Tamara Skrozza, Ljiljana Smajlović, Dragan 

Đorđević, Zlatko Čobović, Zorica Višnjić, Vida Petrović Škero, Snežana Andrejević, Jelka 

Jovanović, Bojan Cvejić i Olivera Milošević 

Ostali prisutni: Gordana Novaković, generalna sekretarka Saveta za štampu 

 

Dnevni red: 

 

1.Razmatranje žalbe Islamske zajednice u Srbiji na tekst objavljen na portalu SNews 

2.Razmatranje žalbe Nikole Milosavića Aleksića na tekstove objavljenje u dnevnim listovima 

„Blic“ i „Informer“ 

3.Razmatranje žalbe Nataše Mijušković na tekst objavljen u onlajn izdanju dnevnog lista 

„Informer“ 

 4.Razmatranje prve žalbe Medina Halilovića na tekst objavljen na portalu „Sanapress“ 

 5.Razmatranje druge žalbe Medina Halilovića na portal „Sanapress“ zbog neobjavljivanja 

odgovora 

6.Razmatranje treće žalbe Medina Haliliovića zbog teksta objavljenog na portalu Sanapress 

7.Razmatranje žalbe produkacije Roma World i Romske antidiskriminacione mreže na tekst 

objavljen na portalu „Alo.rs“ 

8.Razmatranje žalbe Bojana Cvejića na tekstove objavljene na portalima „Alo.rs“, „Kurir.rs“, 

„Blic.rs“ i „Informer.rs“ 

9. Razmatranje žalbe Milice Ivanović zbog komentara objavljenog na portalu „JUGPress“ 

10.Razmatranje žalbe Bojana Cvejića zbog tekstova objavljenih u dnevnim listovima i na 

portalima „Blic“, „Kurir“, „Informer“, „Republika.rs“ i Pink.rs 

11.Razmatranje žalbe organizacije Prijatelji dece Srbije zbog tekstova objavljenih u dnevnim 

listovima i na portalima „Kurir“, „Informer“, „Večernje novosti“, „Alo“, „Srpski 

telegraf/Republika.rs i Telegraf.rs 



12.Razmatranje žalbe Gvozdena Nikolića na komentare objavljene na  portalu 

„OzonPress.net“ 

Snimak sednice na: https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=MU5U-

EGI_8U&t=185s&ab_channel=Savetza%C5%A1tampu&fbclid=IwAR1itFG85NUZoyoOHfa

0pFN15PViOACI1s5AKuXlnejwqBK8ai5lyGrRDj0 

 

1.Islamska zajednica u Srbiji podnela je žalbu zbog teksta u kojem je, kako je navedeno, autor 

teksta koristio uvredljive izraze za vrhovnog poglavara muslimana u Srbiji, muftiju dr. 

Mevluda Dudića, da se stavio na jednu stranu u sporu i da je svoje lične frustracije preneo u 

tekst. U toku kraće rasprave, članovi Komisije su se saglasili da nema prekršaja Kodeksa, jer 

je reč o kolumni u kojoj je izneto mišljenje autora. Na ovo su ukazali Bojan Cvejić, Vlado 

Mareš i Jelka Jovanović, koja je ocenila i da je uvek osetljivo pitanje kada postoji spor unutar 

religije. Dodala je i da uvek treba imati na umu i kad je reč o kolumni da nije dopušteno 

koristiti uličarski rečnik. Snežana Andrejević se takođe saglasila sa tim da nije prekršen 

Kodeks i dodala da, bez obzira što to nije tema, mora da prokomentariše da su pretnje koje je 

mutfija Dudić izneo na račun sudija koje sude u postupcima koji se odnose na vakufsku 

imovinu, nedopuštene i protivzakonite. Komisija je, potom, jednoglasno odlučila da Kodeks 

nije prekršen. 

2. Nikola Milosavić Aleksić podneo je žalbu jer su listovi “Blic” i “Informer” preneli njegovu 

privatnu fotografiju i status sa privatnog, zaključanog, Fejsbuk profila, „bez ikakvog pitanja, 

saglasnosti ili dozvole. Tamara Skrozza je u toku diskusije rekla da je Kodeks prekršen jer su 

pravila jasna i da su mediji morali da traže njegovu dozvolu za objavljivanje, bez obira što 

ništa nije izmenjeno i nije objavljeno van kontekat. Javni interes postoji, ali nije toliki da bi 

zbog toga morala da se krše pravila. Sa ovim se saglasio i Zlatko Čobović, koji je ukazao da u 

ovom slučaju postoji javni interes, ali da nije bilo razloga da se objavljuje status i fotografija, 

koji su preuzeti bez njegove saglasnosti. Mediji su mogli, recimo, samo da navedu njegovo 

ime među onima koji tvrde da su ih je Mika Aleksić zlostavljao, a to što su neki drugi mediji 

objavili isti post uz njegovu saglasnost ne menja činjenicu da je Kodeks prekršen, jer je stvar 

njegove volje kome će dozvoliti da objavi ono što je napisao. Jelka Jovanović je ukazala da 

Komisija mora da bude dosledna u primeni smernica iz Kodeksa da medij mora da se traži 

saglasnost, jer misli da će u vezi sa ovim slučajem biti još škakljivijih i izjava i fotografija. 

Bojan Cvejić je istakao da mediji moraju da nauče da su obavezni da traže saglasnost, bez 

obzira što podnosiocu žalbe u ovom slučaju nije objavljivanjem naneta neka šteta. Vida 

Petrović Škero je takođe rekla da nije bitno da li je njemu naneta šteta ili ne, jer ako on želi da 

ostvari pravo na štetu treba da se obrati sudu, a Komisija utvrđuje da li je prekršen Kodeks, 

što nesumnjivo jeste jer je, bez dozvole, preuzet sadržaj sa zatvorenog Fejsbuk profila. 

Komisija je odluku da je prekršena tačka 1poglavlja VII donela sa deset glasova „za“ i jednim 

„protiv“. 

3. Nataša Mijušković je u žalbi Savetu za štampu navela da je „Informer“ prekršio Kodeks 

objavljivanjem kolumne Nebojše Bakareca koji je  njen dokumentarni film o 5. oktobru 

ocenio i pre nego što je emitovan, nazivajući je u tekstu „žutim autošovinistom“, nekim ko je 

„oduvek bio simpatizer žutih“, kao i osobom koja će sigurno napraviti „falsifikat istorije“. 

Ljiljana Smajlović je rekla da nije nedozvoljeno objavljivanje kolumne u kojoj se kaže – ne 

moram ni da gledam film, znam da će biti pristrasan, kao što je, recimo, dozvoljeno i reći: 

https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=MU5U-EGI_8U&t=185s&ab_channel=Savetza%C5%A1tampu&fbclid=IwAR1itFG85NUZoyoOHfa0pFN15PViOACI1s5AKuXlnejwqBK8ai5lyGrRDj0
https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=MU5U-EGI_8U&t=185s&ab_channel=Savetza%C5%A1tampu&fbclid=IwAR1itFG85NUZoyoOHfa0pFN15PViOACI1s5AKuXlnejwqBK8ai5lyGrRDj0
https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=MU5U-EGI_8U&t=185s&ab_channel=Savetza%C5%A1tampu&fbclid=IwAR1itFG85NUZoyoOHfa0pFN15PViOACI1s5AKuXlnejwqBK8ai5lyGrRDj0


„znam da je Dara iz Jasenovca je propagandni projekat iako nisam gledao“ i da bi Komisija 

zaista išla protiv slobode govora ako bi se izjasnila da je to u novinarstvu nedozvoljeno.  

Dodala je da bi Savet trebalo da bori za jedan drugi standard – a to je da je Nataša Mijušković 

tražila od „Informera“ da objavi njen odgovor na kolumnu i da je list to odbio, u tom slučaju 

bi trebalo da odluči da je prekršen Kodeks. Sa njom se saglasio Bojan Cvejić dodajući da bi 

drugačija odluka bila u suprotnosti sa stavom Komisije u vezi sa prvom žalbom. Rekao je i da 

u tekstu nema neprimerenog rečnika, niti vulgarnosti, a naglašeno je da je napisan pre 

emitovanja filma. Olivera Milošević je ocenila da to što je autor kolumne sve tvrdnje izneo 

unapred, pre emitovanja filma, može da se podvede pod slobodu govora, kvalifikacije je izneo 

na osnovu svojih stavova o autorki i njenom radu. Rekla je da ima delova teksta koji nisu u 

redu, posebno onaj koji se odnosi na Natašu Jeremić i ocenjicanje da zato Nataša Mijušković 

nije kadra da napravi dobar dokumentarac, ali da je reč o vrednosnim sudovima i da zato ne 

misli da je prekšen Kodeks. Vida Petrović Škero je takođe rekla da nema prekršaja Kodeksa, 

jer autor iznosi samo svoje vrednosne sudove, i zato, bez obzira da li je to ružno ili lepo 

rečeno, nije nikakav prekršaj. Jelka Jovanovoć je, međutim, istakla da je u dilemi, i to ne 

samo zbog sadržaja teksta sa kojim ne može nikako da se saglasi. Bakarec nije ni novinar, ni 

građanin, već političar, narodni poslanik, što ga obavezuje da bude oprezniji u iznošenju 

kvalifikacija. Dodala je da smatra da predstavnici i vlasti i opozicije u skupštini moraju da 

vode računa o tome kakve stavove iznose i da u tekstu ima elemenata uvrede na račun Nataše 

Mijušković. Ljiljana Smajlović je podsetila da se Komisija ne izjašnjava o tome šta Bakarec 

piše, već o uređivačkom potezu da se njegova kolumna objavi, urednik bi trebalo da se izjasni 

čime se rukovodio da to objavi. Rekla je da ona taj tekst ne bi objavila da je glavni urednik, 

ali da to što je objavljen nije prekršaj Kodeksa. Ponovila je da je posao Saveta da se izjašnjava 

o uređivačkim potezima, a ne o sadržaju tekstova i istakla da bi volela da Savet malo 

energičnije zatraži od redakcija da na žalbe ne odgovaraju advokati nego da se izjasni 

redakcijski kolegijum i glavni urednik,  da objasne svoju uređivačku odluku i da je brane. 

Jelka Jovanović je rekla da u svetlu toga smatra da je Kodeks prekršen. Vlado Mareš je takođe 

smatrao da je reč o prekršaju Kodeksa. Rekao je da Bakarec možda nije imao nameru da 

vređa, niti da želi da kaže da urednici ne treba da objavljuju mišljenja, ali da misli da je ova 

kolumna objavljena svesno i sa lošom namerom. Snežana Andrejević i Zorica Višnjić su rekle 

da, po njihovom mišljenju, nema kršenja Kodeksa, dok je Vida Petrović Škero zaključila da, 

ukoliko smatra da je Bakarec uradio nešto što nije u redu, Nataša Mijušković može da ga tuži 

sudu i da traži naknadu štete koja joj je načinjena, ali Komisija utvrđuje da li je bilo prekršaja 

Kodeksa i, po njenom mišljenju, nije. Komisija je, po završetku diskusije, sa osam glasova 

„za“ i tri „protiv“ odlučila da nije prekršen Kodeks. 

4. i 5. Medin Halilović podneo je žalbu zbog objavljivanja saopštenja Media centra Islamske 

zajednice u Srbiji u kojem je, po njegovom mišljenju, izneto više netačnih, neproverenih 

informacija i kvalifikacija. Drugu žalbu podneo je verujući da njegov odgovor na ovo 

saopštenje nije objavljen u skladu sa Kodeksom. Komisija je o ove dve žalbe vodila 

objedinjenu raspravu. U toku rasprave Vida Petrović Škero je rekla da objavljivanjem 

saopštenja nije prekršen Kodeks, ali da objavljivanjem odgovora jeste, jer, ukoliko je bio 

predugačak, redakcija je mogla da traži od Halilovića da ga skrati, a ne da to sami rade. Bojan 

Cvejić je postavio pitanje da li su redakcije dužne da odgovore uvek objavljuju u celosti, na 

šta je Jelka Jovanović odgovorila da nisu, da odgovor može da se skrati ukoliko je duži od 

teksta na koji se odnosi, ali da je nedopustivo da se u odgovor „ubacuje“ odgovor na taj 

odgovor, kao u ovom slučaju. Olivera Milošević je ukazala i na to da je ista osoba direktor 



Media centra Islamske zajendice i urednik agencije SANA, koja je objavila saopštenje i da tu 

verovatno postoji neki sukob interesa, kad je reč o davanju prilike Islamskoj zajednici da se 

izjašnjava o odgovoru na tekst. Nakon rasprave, Komisija je jednoglasno odlučila da 

objavljivanjem saopštenja nije prekršen Kodeks, dok je objavljivanjem odgovora prekršena 

tačka 6 poglavlja IV. 

6.Treću žalbu Halilović je podneo zbog „neovlašćenog preuzimanja i objavljivanja tuđeg 

sadržaja, bez uvažavanja autora i izvora“. Većina članova Komisije bila je saglasna sa tim da 

u ovom slučaju nije reč o kršenju autorskih prava. Jelka Jovanović je bila uzdražana, jer je, 

kako je rekla, tema zaista degutanta, a nema dovoljno informacija na osnovu kojih bi mogla 

da se jasno odredi. Ako je portal SNews prvi objavio infomaciju, ako se u veoma kratkoj 

formi ponovaljaju neke rečenice u vesti na drugom portalu, onda to jeste kršenje nekog 

autorskog prava. Rekla je da Komiija mora da vodi računa o tome da u ovakvim slučajevima 

ne sme da ima različite kriterijume i da treba jednako da tretira tekstove i fotografije. Zlatko 

Čobović je objasnio da vest o aktuelnom događaju nije autorsko delo, ako je njeno prenošenje 

u javnom interesu. Ovde je reč o vesti o smrti jedne osobe i ona, kao celina, nije autorsko 

delo, pa njenim prenošenjem ne može ni da bude povređeno autorsko pravo. Komisija je sa 

deset glasova „za“ i jednim „uzdržanim“ odlučila da nije bilo prekršaja Kodeksa. 

7. Žalba je podneta zbog kršenja odredbi Kodeksa koje se odnose na zabranu diskriminacije, 

jer je navedena nacionalna pripadnost navodnih pljačkaša. Članovi Komisije su se saglasili sa 

ocenom podnosilaca žalbe, istakavši da nacionalna pripadnost u ovom slučaju nije ni u kakvoj 

vezi sa počinjenim delom. Jelka Jovanović je posebno istakla da se nacionalnost navodi 

gotovo uvek kada su pitanju Romi, što nije slučaj kod drugih nacionalnosti, te da se tako šire 

stereotipi i predrasude, protiv kojih moramo da se borimo. Komisija je zato jednoglasno 

odlučila da su prekršene tačka 1 poglavlja IV i tačka 4 poglavlja V. 

8.Bojan Cvejić, urednik onlajn izdanja lista „Danas“, podneo je žalbu Savetu za štampu na 

više portala zbog nepoštovanja autorskih prava, jer su preuzeli vest o tome da je Dragan 

Bujošević ponovo izabran za direktora RTS i potpisali je kao svoju. Bojan Cvejić je bio izuzet 

iz rasprave i odlučivanja o ovoj žalbi. Zlatko Čobović je, u raspravi, istakao da je Kodeks 

nesumnjivo prekršen, jer je reč o autorskom delu, čiji je povod dnevni događaj. Tekst ima 

3685 karaktera, od kojih je „Blic“ preuzeo oko hiljadu, a ostali mediji oko 600 karaktera. Svi 

su izvukli po jedan segment, objavili to kao svoju vest, nisu naveli ni odakle su je preuzeli ni 

autora teksta. Dodao je da treba sugerisati redakcijama da odgovaraju na žalbe, a ne da to rade 

advokati, koji ne razumeju i šalju besmislene odgovore, kao advokati „Kurira“, da ovo nije 

autorsko delo. Olivera Milošević je takođe rekla da advokati ne razumeju ono što je 

novinarima u ovom slučaju sasvim jasno – svi znamo koliko je važno ko prvi nešto objavi, 

ovo što su drugi mediji objavili je klasično prepisivanje, sa kojim novinari često imaju 

problema, jer se, za razliku od fotografije, tekst može prekrojiti tako da nije očigledno da je 

prepisan. Ljiljana Smajlović je rekla da nije sasvim sigurna da li je ovde reč o kršenju 

autorskih prava ili o plagijatu, ali da bi volela da se Komisija saglasi oko jedne stvari i da to 

bude poruka redakcijama. Rekla je da razume da je ovo neka vrsta ekskluzive do koje je 

„Danas“ došao tako što im je vest javio član redakcije koji je i član UO RTS. Moguće je da je 

i drugim medijima neko mogao da javi isto to da je Bujošević izabran, ali mora da se naznači 

ko je prvi nešto objavio. a ne da se navodi „kako saznaje Kurir“, kad je „Danas“ to već prvi 

saznao. Mora se to priznati redakciji koja je prva nešto objavila i to mora svaka sledeća da 

pomene, odnosno treba poštovati standard koji postoji u zapadnom novinarstvu. Rekla je da je 



Komisija u prethodom periodu, nažalost, imala različite kriterijume u vezi sa plagiranjem 

tekstova i podsetila na slučaj kada nije doneta odluka da je „Kurir“ prekršio Kodeks 

prepisujući čitavo istraživanje „Pištaljke“ i da je čak procenila da je „Kurir“ mogao i sam da 

dođe do istih saznanja devet meseci kasnije.  Snežana Andrejević je rekla da mediji nisu 

preuzeli ceo tekst, ali koliki god deo da su preuzeli trebalo je da potpišu „Danas“. Ona je 

takođe rekla da se ne može redakcijama zabraniti da angažuju advokate, ali da treba insistirati 

da ne odgovaraju oni na žalbe, jer advokati ne razumeju „novinarski način“, a novinari ne 

razumeju pravnički način. Advokati odgovaraju pravničkim jezikom i onako kako su naučeni 

da odgovaraju sudu, tehnikom koja im je poznata. Nakon rasprave, Komisija je jednoglasno 

odlučila da su sva četiri medija prekršila tačke 1 i 2 poglavlja IX. 

9. Milica Ivanović, urednica portala „Jug media“ žalila se Savetu jer se prepoznala u 

komentaru čitaoca objavljenom na portalu „JUGPress“ u kojem je, između ostalog, navedeno 

da urednica jednog medija dostavlja IP adrese čitalaca gradonačelniku. Generalna sekretarka 

je obavestila članove Komisije da su  i ona i predsedavajući bili u dilemi da li ova žalba 

ispunjava formalne uslove jer u komentaru nije navedeno ime Milice Ivanović, ali da su 

odlučili da žalbu ipak dostave Komisiji, s obzirom da sama tvrdi da se prepoznala u 

komentaru, s tim što Komsija može odlučiti da žalbu odbaci. Ljiljana Smajlović je rekla da 

misli da je dobro da Komisija o ovome razgovara, bez obzira na to da li će uspeti da donese 

odluku, kao i da se divi hrabrosti žene koja se usudila da kaže da se prepoznala i da podnese 

žalbu zbog toga. Dodala je da manje simpatija ima za to što nije htela da se obrati redakciji, 

odnosno da pošalje demanti, jer misli da bi to trebalo da bude uslov za obraćanje Savetu. Vida 

Petrović Škero je rekla da ne bi trebalo da se razgovara o tome da li je ona imala pravo da se 

žali ili ne, nego da li je u redu objaviti komentar kojim se neko optužuje da dostavlja 

gradonačelniku identitete osoba koje pišu komentare. Imajući u vidu sadržinu komentara, 

svaka od urednica pet portala iz Leskovca je mogla da se prepozna i svaku od njih takav 

komentar može da diskredituje i zato nije važno ko je podneo žalbu, jer je svaka mogla da se 

žali, nego ono što je sadržina žalbe – a to je da je izostala novinarska pažnja pošto je 

objavljeno nešto što je čisto nagađanje i što predstavlja ozbiljnu optužbu koja se odnosi bez 

ikakvog dokaza. Tamara Skrozza je rekla da je ona ne bi objavila okakav komentar da je 

urednica, ali da ima dilemu jer Komisija sada treba da odluči da li je Kodeks prekršen u 

odnosu na Milicu Ivanović, a ona u komentaru nije pomenuta i formalno - pravno nema 

osnova da se odluči da je njoj naneta šteta. S druge strane, reč je o maloj sredini i sasvim je 

sigurno da se ne samo ona prepoznala, nego da su i mnogi drugi povezali taj komentar sa 

njom. Dodala je da joj je zbog svega toga jako teško da presudi i da će verovatno biti 

uzdržana. Olivera Milošević je rekla da je delimično saglasna sa Tamarom i da i sama ima 

dilemu da li je reč o Milici Ivanović, ali da je, s druge strane, potpuno saglasna sa Vidom i da 

zna da ima pet koleginica koje mogu da se osete prozvanim nikada ne bi objavila ovakav 

komentar, jer nije sporno da je reč o nedokazanoj optužbi. Pitanje je samo da li je Milica 

Ivanović osoba na koju se on odnosi. Dodala je i da je ovo ogolelo sliku stanja u lokalnim 

medijima, u kojima se godinama vodi nelojalna borba i da joj je jako žao zbog toga. Snežana 

Andrejević je naglasila da pretereni formalizam nije dopušten u ovakvom odlučivanju i da 

Komisija ne može da odbije da raspravlja o ovoj žalbi samo zato što neko nije pomenut 

imenom i prezimenom, već treba stvari sagledati iz drugog ugla – da se njoj čini da urednica 

JUGPressa, na čijem portalu je objavljen komentar, nije u sukobu sa svim urednicama, već 

samo sa Milicom Ivanović, a osim toga nije navedno ni da su druge urednice u dobrim 

odnosima sa gradonačelnikom, prema tome, podnositeljka žalbe nije u istoj poziciji kao ostale 



urednice, kako to predstavalja urednica „JUGPressa“. U komentaru je izneta veoma ozbiljna 

optužba, koja ne samo da izaziva nepoverenje u taj medij suštinske prirode, već taj medij 

može da zbog toga bude ugašen, jer je glavni urednik uradio nešto što je nemoralno i što je 

krivično delo. Zato misli da Kodeks jeste prekršen. Vlado Mareš je rekao da će biti uzdržan, 

jer inače misli da ne treba uopšte da se razgovara o žalbama jednog medija na drugi. U ovom 

slučaju dobro poznaje obe urednice i ne razume šta im ovo treba. Ne želi, rekao je, da se 

svrsta ni na jednu stranu, a misli da u nastupu i jedne i druge ima malo zlobe i malicioznosti, 

možda i podmetanja, pa čak i prekršaja Kodeksa, ali da ne želi da u tome učestvuje i da ih obe 

„moli da sednu i da ovo reše“. Zorica Višnjić je rekla da je to posmatrala iz drugog ugla - ako 

ima hrabrosti u tome da neko kaže da se prepoznao u komentaru, hrabro je i da se ostavi 

komentar u kojem su neki prepoznali i urednicu „JUGPressa“. Možda je ona mislila da se 

odnosi na nju, pa ga je zato ostavila. Navela je da je ovo veoma „klizav teren“ i da Komisija 

treba sada da nagađa na koga se komentar odnosi, u kavim su njih dve odnosima, u kakvim je 

odnosima sa ostalim koleginicama ...i da je Komisja dovedena u situaciju da bira kome će da 

veruje. Dodala da je urednica pokazala dosta dobre volje da se problem reši i da se na najbolji 

način izađe iz toga, ponudila i da ukloni komentar, dok je Milica Ivanović insistirala da se 

otkrije autor komentara, a svojim čitaocima se zaklinje da nikada neće otkriti njihov identitet.. 

Zlatko Čobović je rekao da je legitimno pravo da se neko prepozna, ali da iz žalbe ne može da 

se zaključi da se to zaista odnosi na Milicu Ivanović i da on ne može da je prepozna u 

komentaru. Istakao je da ne voli da bude uzdržan, ali ovoga puta ne zna kako da se izjasni. Da 

ne može da je poveže sa komentarom i da zato ne može da odluči rekao je i Dragan Đorđević. 

Ljiljana Smajlović  je rekla da nije tačno da je Komisija dovedena u situaciju da odlučuje 

kome će da veruje, već da treba da se izjašnjava o tome da li je ovo profesionalan postupak 

urednika da  četiri osobe dovede u situaciju da mogu biti otužene bez dokaza. To je, kako je 

istakla, urednički propust. Jelka Jovanović je navela da poznaje i obe urednica i prilike u 

Leskovcu i da misli da je komentar mogao da bude objavljen i zbog tehničkog propusta, a 

urednica je ponudila i da objavi odgovor i da skine komentar, tako da je Milica Ivanović imala 

mogućnost da uopšte ne dođe do rasprave pred Komisijom za žalbe. Dodala je da ona ne bi 

objavila takav komentar, ali da misli da je jako nezahvalno odlučivati, posebno što je Milica 

imala mogućnosti da izbegne raspravu pred Savetom i da se slučaj reši medijacijom, Snežana 

Andrejević i Ljiljana Smajlović su rekle da to nije od uticaja na zaštitu, odnosno da se ne gubi 

pravo na zaštitu time što neko nije prihvatio predlog redakcije. Ljiljana Smajlović je rekla da 

je iz ponude jasno da su i u redakciji svesni da su pogrešili, ali nije jasno zašto nisu uklonili 

komentar, umesto što pregovaraju o tome.Vida Petrović Škero je upitala da li je profesionalno 

objaviti taj komentar, ako je svako u Komisiji rekao – ja to ne bih pustio? Komisija je, po 

završetku diskusije, najpre odlučivala o tome da li će odbaciti žalbu iz formalnih razloga. 

Žalba nije odbačena, jer je za to da se o žalbi odlučuje glasalo sedam članova Komisije, dok 

su četiri člana bila za to da se odbaci. Komisija, međutim, nije uspela da donese odluku o 

tome da li je prekršen Kodeks, jer je „za“ takvu odluku glasalo pet članova Komisije, „protiv“ 

nije bio niko, ali je šest članova ostalo uzdržano, pa za odluku nije bilo potrebne većine od 

sedam glasova. 

10 . i 11. Komisija je vodila objedinjenu raspravu o žalbama člana Komisije Bojana Cvejića i 

Prijatelja dece Srbije, u kojoj Cvejić nije učestvovao. Žalbe se odnose na ukupno 30 tekstova 

o istom događaju – samoubistvu dečaka u Pančevu. Tamara Skrozza je ocenila da su svi 

tekstovi koji su predmet žalbe „bruka i sramota“ i da ne može da se oporavi od toga šta je sve 

objavljeno i „transfera blama zbog toga“, kao i da je ovo jedan od većih skandala u našim 



medijima. Ona je istakla da je obrazloženje advokata „Kurira“ da majku nisu ništa pitali, već 

su novinari sedeli sa njom i beležili šta je govorila, zaista porazno, jer ukazuje na nedostatak 

bilo kakve empatije i svesti o posedicama toga što objavljuju. Vida Petrović Škero je istakla 

da blurovano lice mrtvog deteta nije nikakva zaštita, jer se deca nisu štitila uopšte – sve što je 

objavljeno je potpuno strašno. Pozivanje na javni interes je takođe potpuno neprihvatljivo, jer 

je javni interes da nadležne službe rade na tome da se ovakvi slučajevi ne dešavaju, a 

izveštavanje medija na ovakav način da se od toga prvi senzacija koja će prodati novine 

prevazilazi javni interes. Istakla je da ne postoji nikakav javni interes da se, recimo, sazna da 

se dečak ubio zbog devojčice ili zato što je saznao da neće biti primljen u školu, pa da se tu 

upliću i roditelji – ništa od toga nije javni interes kad je reč o zaštiti dece. Ona ja naglasila i da 

je strašno da punomoćnik „Kurira“, koji se dugo bavi medijskim pravom, zloupotrebljava 

procesna ovlašćenja na ovakav način, kada je reč o izveštavanju koje prevazilazi svaku 

granicu pristojnosti. Ljiljana Smajlović je rekla da redakcijama Komisija treba da objasni da 

to što njihove čitaoce nešto interesuje, ne znači da je to javni interes i da je naš posao da 

stalno tražimo balans između slobode izražavanja i privatnosti. Snežana Andrejević je rekla 

da, nažalost, ne postoji definicija javnog interesa, ali u nekim presudama Evropskog suda 

postoji određenje da se javnim interesom ne može smatrati nešto što je nemoralno, nebulozno 

i sl. Navela je da joj je bilo jako teško da čita ove tekstove i da ne zna na koji način da izrazi 

svoje gnušanje zbog takvog „informisanja“. Ovo je primer šta nikako ne treba raditi i 

Komisija mora, u obrazloženju, vrlo strogo da to osudi. Komisija je potom, u dva odvojena 

glasanja, jednoglasno odlučila da su svi mediji na koje se žalbe odnose prekršili tačke 4 i 5 

poglavlja IV, tačku 7 poglavlja VI i tačke 1 i 2 poglavlja VII. 

12. Gvozden Nikolić podneo je žalbu zbog komentara čitalaca za koje je smatrao da su 

uvredljivi i da sadrže neosnovane optužbe i klevete. Bojan Cvejić je rekao da misli da nema 

potrebe da se o ovome posebno raspravlja, već je više puta bilo reči o ovakvim komentarima, 

nesporno su uvredljivi i Komisija treba da donese odluku kao i u prethodnim sličnim 

slučajevima. Jelka Jovanović je, međutim, rekla da će ona biti uzdržana, jer je ovde reč o 

zloupotrebi Komisije, odnosno o nečemu što prevazilazi njene kapacitete. Sa njom se saglasio 

i Vlado Mareš, a Tamara Skrozza je rekla da je ona „tradicionalno“ uzdržana u ovom slučaju. 

Podsetila je da se mnogo puta već diskutovalo o sukobu dva portala, da je reč o zloupotrebi 

Saveta, koja postaje sve gora i da ne vidi mogućnost da svojom odlukom može da doprinese 

da se nešto popravi i dodala da bi bilo zanimljivo napraviti analizu koliko je bilo žalbi sa 

jedne i sa druge strane. Zorica Višnjić je rekla da će i ona biti uzdržana iz istih razloga. 

Komisija je nakon toga sa sedam glasova „za“ i četiri „uzdržana“ odlučila da su prekršene 

tačka 5 poglavlja I i tačka 6 poglavlja IV. 

 

Sednica je završena u 20.15 sati.  

 

 

Zapisnik vodila         Predsedavajući 

 

Gordana Novaković         Dragan Đorđević 

 


