
 

SAVET ZA ŠTAMPU 

Komisija za žalbe 

Br.111 

25.3.2021. 

Beograd 

 

ZAPISNIK 

 

Sa 110. sednice Komisije za žalbe, održane 25.3.2021. godine u 18 sati onlajn. 

Prisutni svi članovi Komisije: Vlado Mareš, Tamara Skrozza, Ljiljana Smajlović, Dragan 

Đorđević, Zlatko Čobović, Zorica Višnjić, Vida Petrović Škero, Snežana Andrejević, Jelka 

Jovanović, Bojan Cvejić i Olivera Milošević 

Ostali prisutni: Gordana Novaković, generalna sekretarka Saveta za štampu 

 

Dnevni red: 

 

1.Razmatranje žalbe Gej lezbejskog info centra na tekst objavljen u dnevnom listu „Srpski 

telegraf“ 

2.Razmatranje žalbe Igora Velimirovića na tekst objavljen na portalu „Informer.rs“ 

3.Razmatranje žalbe Udruženja za zaštitu životinja „Stič“ na tekst objavljen na portalu 

„Tpknews“ 

 

Snimak sednice na https://www.youtube.com/watch?v=mKh9rPkPUqs&t=44s 

 

1.Predrag Azdejković, predsednik Gej lezbejskog info centra, podneo je žalbu Savetu za 

štampu verujući da je spornim tekstom Kodeks novinara prekršen u delu koji se odnosi na 

istinitost izveštavanja. U žalbi je navedeno da je „Srpski telegraf“ netačno u naslovu i tekstu 

naveo da su reči „majka“, „majčinstvo“ i „dojenje“ zabranjene u jednoj bolnici u Brajtonu, 

kako „LGBT roditelji koji mogu da usvajaju decu ne bi bili diskriminisani izrazima za rodnu 

pripadnost“. Vida Petrović Škero je, u toku rasprave, rekla da bi se moglo dodati i da je 

prekršena tačka Kodeksa koja se odnosi na zabranu diskriminacije, u ovom slučaju na osnovu 

seksualne orijentacije. Sa njom se saglasila Lijljana Smajlović, koja je rekla da bi se saglasila 

i ako se pronađe još neki prekršaj Kodeksa, jer je tekst primer i diskriminacije i potpunog 

neprofesionalizma. Istog mišljenja bio je i Vlado Mareš, koji je dodao da je ovakav tekst 

https://www.youtube.com/watch?v=mKh9rPkPUqs&t=44s


sramota. Zlatko Čobović je ukazao na to da u tekstu nije naveden izvor, ali da ukoliko je izvor 

Bi-Bi-Si onda je njihova vest potpuno netačno preneta,  jer u tekstu Bi-Bi-Sija nema reči 

„zabrana“, kako je navedeno u naslovu teksta u „Srpskom telegrafu“. Jelka Jovanović je 

naglasila da je ovo udar i na rodno senzibilni jezik, što je posebno bitno ovih dana dok traje 

rasprava o predlogu zakona o istopolnim zajednicama. To je još jedan slučaj zloupotrebe 

javnosti i obmanjivanja, rekla je. Po završetku rasprave, Komisija je jednoglasno odlučila da 

su prekršene tačka 1 poglavlja I i tačke 1 i 4 poglavlja V. 

 

2. Igor Velimirović, odgovorni urednik portala „Direktno.rs“ podneo je žalbu zbog autorskog 

teksta narodnog poslanika Nebojše Bakareca u kojem se, kako je naveo, uredništvo i novinari 

tog medija nazivaju pogrdnim imenima, a takođe su i neosnovano optuženi za saradnju sa 

mafijom. U kraćoj diskusiji, Snežana Andrejević i Zorica Višnjić su ocenile da je reč o tekstu 

koji ostavlja bez komentara i da su u potpunosti saglasne sa predloženom odlukom. Olivera 

Milošević se saglasila sa tim ocenama, navodeći da je sve „upakovano“ u kolumnu, ali da 

sloboda govora nije moguća bez ikakvih ograničenja i dodala da je ovo nastavak onoga što se 

dešava u Skupštini Srbije. Nakon toga, Komisija je jednoglasno odlučila da su prekršene tačka 

5 odeljka I i tačka 6 odeljka IV. 

3. Društvo za zaštitu životinja „Stič“ iz Petrovca na Mlavi podnelo je žalbu zbog teksta kojim 

su, po njihovom mišljenju, prekršene tačke Kodeksa novinara koje se odnose na obavezu 

tačnog, objektivnog i potpunog informisanja, kao i na zabranu diskriminacije, odnosno govora 

mržnje, jer je objavljena netačna informacija da su psi iz azila tog udruženja preskočili 

ogradu, zaklali četiri ovce i povredili njihovog vlasnika. Generalna sekretarka je, 

predstavljajući slučaj, navela i da nije do kraja razrešeno da li je redakcija pokušala da stupi u 

kontakt sa ljudima iz udruženja, odnosno zašto nije dostavljen demanti na tekst, nakon čega je 

Vlado Mareš rekao da je teško utvrditi šta je tačno, te da možda Komisija ni ne treba da se 

izjasni. Bojan Cvejić je, međutim, rekao da Komisija možda ne može da utvrdi šta se tačno 

desilo, ali da to nije ni važno za ocenu da li je tekst napisan u skladu sa Kodeksom. „Možemo 

da im verujemo ili ne kad kažu da su ih zvali, ali čitaoci to ne znaju. Da su u tekstu naveli npr. 

da predstavnici udruženja nisu bili dostupni za komentar, bilo bi u redu, bez toga, glasaću da 

je Kodeks prekršen“, rekao je. Ljiljana Smajlović je rekla da misli da Komisija može da se 

izjasni – da je portal, bez ikakvog dokaza, optužio ljude iz udruženja i pse i da to ima neke 

posledice, što nije bezazlena stvar. Istakla je da redakcija nema nikakve dokaze da je obavila 

novinarski posao kako treba i da Komisija već na osnovu toga može da odluči, a dodatni 

problem je i to što oni tim tekstom nekoga ugrožavaju. Olivera Milošević je rekla da sticajem 

okolnosti, pošto kao novinar prati dešavanja u tom kraju, poznaje rad ovog portala, kao i da su 

je iz nekih drugih lokalnih medija zamolili da Komisiju upozna sa tim šta objavljuje portal 

„Tpknews“, čiji su tekstovi već bili predmet odlučivanja Komisije za žalbe. Navela je da je 

reč o „nazovi mediju“ koji ugrožava rad drugih medija, jer se lokalni novinari poistovećuju sa 

radom tog portala, kao i da je reč o ljudima koji se, bez ikakvog pardona, igraju tuđim 

životima u tolikoj meri da je ova žalba nešto najblaže što su u poslednje vreme objavili. 

Naglasila je da je smatrala da ima obavezu da Komisiji ukaže na to, ali da će svakako glasati 

isključivo o tekstu koji je predmet rasprave i da ne želi nikako da ovim dodatnim 

informacijama utiče na odluku Komisije o ovom slučaju. Zorica Višnjić je  rekla da se iz 

prepiske koja je vođena na društvenim mrežama vidi da je redakcija portala predstavnike 

udruženja uputila na policijsku stanicu, a da su propustili priliku da im ponude da demantuju 



tekst, iako su iste večeri po objavljivanju teksta bili sa njima u direktnom kontaktu. Dodala je 

da je Petrovac na Mlavi malo mesto i da su novinari, ako im se niko nije javljao na telefon i 

odgovarao na mejl, mogli da odu do tog azila i da provere šta se desilo. Vida Petrović Škero 

se saglasila sa ocenom Ljiljane Smajlović da Komisija ima uslova da odlučuje, da je 

evidentno da je redakcija objavila vest bez ikakve provere, čime je prekršen Kodeks, a što 

može da dovede do još nekih posledica po vlasnike azila i čak do toga da se psi žrtvuju iako 

ne postoje dokazi o tome šta se tačno dogodilo, čiji su psi, čije su napadnute životinje... Zlatko 

Čobović je rekao da ne sumnju ono što je Olivera Milošević rekla, ali da Komisija treba da se 

bavi samo ovim slučajem, koji je, po njegovom mišljenju, potpuno jasan. Dodao je da u tekstu 

nema izvora, iako ne vidi nikakav razloga da čovek koji je navodno napadnut ostane 

anoniman, već naprotiv. Takođe, nije reč o izveštaju sa nekog dnevnog, aktuelnog događaja 

da bi time moglo da se opravda to što nema druge strane. To potvrđuje i sam urednik portala 

koji kaže da su za događaj saznali ujutro, a tekst je objavljen uveče, što znači da su mogli da 

sačekaju i do sutra dok ne dobiju odgovor druge strane, ne provere u policiji i sl. U prepisci na 

društvenim mrežama on ne vidi nikakvu ponudu da se objavi odgvor, već samo međusobno 

vređanje. Komisija je, potom, jednoglasno odlučila da su prekršene tačka 4 odleljka I i tačka 1 

odeljka V. 

Sednica je završena u 18.35 sati.  

 

 

Zapisnik vodila         Predsedavajući 

 

Gordana Novaković         Dragan Đorđević 

 


