
 

 

 

ADVOKAT STEFAN J. ĆORDA 

 

Komisija za žalbe 

Savet za štampu 

Kraljice Natalije br. 28 

1 1000 Beograd 

Beograd. 26.03.2021. godine 

Podnosilac: MILICA STANKOVIĆ, majka i zakonski zastupnik ugroženog deteta, 

preko punomoćnika, advokata Stefana Ćorde iz 

Beograda, ul. Topličin venac I l , po punomoćju u prilogu; 

Predmet:  ŽALBA protiv tekstova objavljenih na internet portalu 

„REPUBLIKA.RS" čiji je Medijska mreža DOO Beograd, sa sedištem u 

Beogradu, Trg Nikole Pašiéa br. 7/111, a odgovorni urednik Nebojša 

Zeković; 

 

Na internet portalu "Srpskog telegrafa" pod nazivom "Republika.rs" objavljeno je više 

tekstova koji se odnose na isto ili slično činjenično stanje u vezi sa dogadajima u vrtiću 

"Zamak", a kojim tekstovima su višestruko povređene odredbe Kodeksa novinara 

Srbije. Radi jednostavnijeg pregleda. podnosilac žalbe će u nastavku takstativno 

navesti o kojim natpisima se radi, kada su objavljeni, kao i koje su konkretno odredbe 

Kodeksa povredene. Shodno iznetom, u pitanju su sledeći tekstovi: 

l. Tekst objavljen dana 20.01.2021. godine, kojem se može pristupiti putem linka: 

https: www.republika.rs/vesti/tema-dana/254900 ideo-horor-

snimciizivljavanja-pakao-u•ticu-vozdovcu-autisticno-dete-zatvarali-spajz-

tukli, dok su kao autori teksta navedeni T. Bujišić i D. Petrović; 

 

2. Tekst objaxljen dana 21.01.2021. godine, kojem se moŽe pristupiti putem 

linka: https:www.republika.rs/hronika/hronika/254971 /video-hitna-istraga-

torturivflicu-pakla-otkrivamo-tuzilastvo-pokrenulo-postupak-posle-pisanja-

srpskogtelegrafa, dok autori teksta nisu navedeni, a kao izvor je označena 

Republika; 

 

3. Tekst objavljen dana 21.01.2021. godine, kojem se može pristupiti putem linka:  

www.republika.rs vesti/srbija/255071 pokrenut-postupak-zastitnikgradjana-

sokiran-saznanjem-zverskom-nasilju-vrticu-zamak, dok je kao autor navedena 

Republika; 

 



2 

 

4. Tekst objavljen dana 21.01.2021. godine, kojem se može pristupiti putem linka:  

www.republika.rs/vesti/tema-dana/255096/novi-detalji-istrage-vrticupakla-

cistacica-cuvala-mal tretirala-decu-roditelj i-sokirani-nakon-sto-videlisnimak, 

dok je kao autor navedena Tamara Bujišić; 

 

5. Tekst objavljen dana 23.01.2021. godine, kojem se može pristupiti putem linka: 

https: wMv.republika.rs/x esti/drustvo/255298/svedocenje-kojeg-dize-

kosaglavi-majka-koja-isnisala-dete-zamka-otkriva-terali-decu-ismevaju-

drugare, dok su kao autori teksta navedeni T. Bujišić i Z. Radulović; 

 

6. Tekst objavljen dana 25.012021. godine, kojem se može pristupiti putem linka: 

https://WMv.republika.rs/x esti/srbija/255810/veli ka-pobeda-sĘpskog-

telegrafazatvoren-zloglasni-beogradski-vrtic-zamak-kome-zabelezeni-

snimcistravicnog-zlostaxljanja-dece, dok autori teksta nisu navedeni, a kao 

izvor je označena Republika; 

 

 

7. Tekst objavljen dana 27.01.2021. godine, kojem se może pristupiti putem linka: 

https:/!WAxv.republika.rs 'hronikahronika/256191 , pobeda-smskog-

telegrafavaspitacice-zamka-korak-blize-zatvoru, dok autori teksta nisu 

navedeni, a kao izvor je označena Republika; 

Dana 20.01.2021. godine na portalu "Republika.rs", objavljen je tekst pod nasłovom 

"(VIDEO) HOROR SNIMCI IŽIVLJAVANJA! Pakao u vrtiću na Voždovcu: 

Autistično dete zatvarali u špajz, pa ga tukli!” u okviru koga je objavljen snimak i 

zamagljena (”blurovana") fotografija małoletnog deteta na kojoj se vidi dete koje leži 

na podu. U tekstu se navodi da se na snimku vidi vaspitačica koja "bukvalno, drżi 

pritisnutog na pod dečačića od dve-tri godine koji sve vreme plače (kasnije smo od 

roditelja čija deca idu u taj vrtić saznali da se radi o detetu s blagim oblikom autizma)". 

Zatim, u nastavku se prenosi izjava anonimnog sagovornika, navodno jednog od 

roditelja u vrtiću, koji je, izmedu ostalog, rekao da "je u grupi jedan dečak koji je blago 

autističan". Takode, objavljene su i izjave Vesne Petrović, predsednice Udruženja 

osoba sa autizmom i Saše Milićevića, pedijatra, koji su govorili o posebnim aspektima 

rada sa decom koja boluju od autizma. Na osnovu svega objavljenog u predmetnom 

tekstu, čitalac bi mogao izvesti zaključak daje reč o detetu koje boluje od autizma. 

Kao autori teksta potpisani su T. Bujišić i D. Petrović, a shodno impresumu odgovorni 

urednik koji je ovaj tekst odobrio je Nebojša Zeković. 

DOKAZ•. Tekst ohjavlien 20.01.2021. godine pod nasion,om "(VIDEO) HOROR 

SNIMCI IŽIJWAVANJA! Pakao u vrtiću na rożdovcu: Autisłično dete 

zatvarali u špajz:, pa ga tukli! Impresum; 

Dalje, dana 21.01.2021. godine, na portalu "Republika.rs” objavljen je tekst pod 

nasiovom "(VIDEO) HITNA ISTIUGA O TORTURI U VRTIČU IZ PAKLA! 



3 

Otkrivamo TUŽILAŠTVO POKRENULO POSTUPAK POSLE PISANJA 

SRPSKOG TELEGRAFA!”, kao i isti snimak i zamagljena (”blurovana") fotografija 

małoletnog Relje Stankovića na kojoj se vidi kako leži na podu, kao u tekstu 

objavljenom 20.01.2021. godine na istom portalu. U tekstu se, takode, navodi da dete, 

koje je vaspitačica pritisla na pod, ima blagi oblik autizma. 

Autor teksta nije naveden, a kao izvor je označena Republika. Glavni i odgovorni 

urednik je, shodno impresumu, Nebojša Zeković. 

DOKAZ: Tekst objavljen 21.012021. godine pod naslovom "(VIDEO) HITNA 

ISTRAGA O TORTURI U VRTIĆU IZ PAKLA! Otkrivamo – 

TUŽILAŠTVO POKRENULO POSTUPAK POSLE PISANJA 

SRPSKOG TELEGRAFA!  

'  

Nakon toga, na istom portalu su objavljeni sledeéi tekstovi, pri čemu se u svakom od 

njih nalazila zamagljena ("blurovana') fotografija maloletnog deteta, a u nekima i 

snimak: 

1. Tekst pod nasiovom "POKRENUT POSTUPAK! Zaštitnik gradana šokiran 

saznanjem o ZVERSKOM NASILJU u vrtiću "Zamak"!" objavljen dana 

21.01.2021. godine. Kao autor predmetnog teksta je oznaèena Republika. 

2. Tekst pod nasiovom "NOVI DETALJI ISTRAGE O VRTIĆU IZ PAKLA! 

Čistačica čuvala i maltretirala decu: Roditelji ŠOKIRANI nakon što su videli 

snimak!" objavljen dana 21.01.2021. godine. U ovom tekstu je objavljen i 

snimak. Kao autor predmetnog teksta je označena Tamara Bujišić. 

 

3. Tekst pod naslovom "SVEDOČENJE 0D KOJEG SE DIŽE ROSA NA 

GLAVI!•• Majka koja je ispisala dete iz "Zamka•• otkriva: TERALI DECU DA 

ISMEVAJU DRUGARE" objavljen dana 23.01.2021. godine. Kao autori teksta 

označeni su T. Bujišić i Z. Radulović. 

 

4. Tekst pod naslovom "VELIKA POBEDA SRPSKOG TELEGRAFA! 

ZATVOREN ZLOGLASNI BEOGRADSKI VRTlĆ "ZAMAK" U KOME SU 

ZABELEŽENI SNIMCI STRAVIČNOG ZLOSTAVLJANJA DECE!" 

objavljen dana 25.01 2021. godine. Autor teksta nije naveden, a kao izvor je 

označena Republika. 

 

5. Tekst pod nasiovom "POBEDA SRPSKOG TELEGRAFA: Vaspitačice iz '-

Zamka•• korak bliže zatvoru'.-• objavljen dana 27.01 2021. godine. Autor teksta 

nije naveden, a kao izvor je označena Republika. 

DOKAZ: Navedeni tekstovi, 

Punomoćnik ukazuje na odredbe Kodeksa novinara Srbije koje su prekršene gore 

navedenim informacijama: 



4 

1) Odeljak I "Istinitost izveštavanja" — tačke I i 5 

U tekstovima od 20.01.2021. godine i 21.01.2021. godine objavljeno je više glasina da 

jedno dete koje pohađa jaslenu grupu boluje od autizma. Na osnovu objavljenih 

fotografija (iako su bile '-blurovane") prijatelji, porodica i veéina roditelja druge dece 

koje pohadaju vrtié "Zamak" mogli su da zaključe o kom se detetu  radi. Ovakvo 

objavljivanje neproverenih i neosnovanih glasina je nespojivo sa novinarskom 

profesijom. 

2) Odeljak IV "Odgovornost novinara" — taëka 5 

Objavljivanjem neistinih informacija o postojanju autizma deteta kao i objavljivanjem 

(,.blurovanih") fotografija deteta, širem krugu Ijudi je postalo prepoznatljivo o kom 

detetu se radi. kršenje ove odredbe sastoji se u tome što je ovakvo ponašanje direktno 

suprotno dužnosti novinara da poštuje prava i dostojanstvo dece. 

3) Odeljak V „Novinarska pažnja" — taëke 1 i 2 

U tekstovima se više puta navodi da je izvor informacije (da uznemiravano dete sa 

snimka boluje od autizma) roditelj drugog deteta koje ide u ovaj vrtić. Ovakvo 

izveštavanje je suprotno tačkama 1 i 2 odeljka 5 Kodeksa, posebno zato što se radi o 

małoletnom detetu koje pohađa jasłenu grupu u vrtiću. Ovakvu osetljivu informaciju, 

koja pritom nije istinita, novinar je morao da proveri sa roditeljima (ili starateljem) 

deteta na koje se informacija odnosi. 

4) Odeljak VI „Odnos prema izvroima informacłra ” —tačka 7 

Objavljivanjem neprovrene glasine da dete boluje od autizma, povređena je navedena 

odredba koja propisuje da „novinar nikada ne sme da zloupotrebi emocije drugih Ijudi, 

njihovo neznanje ili nedovoljnu sposobnost rasudivanja”. 

5) Odeljak VII „Poštovanje privatnostl — tačke 1 i 4 

Kako sam Kodeks definiše u smernicama za tačku I Odeljka 7 — nije dozvoljeno 

objavljivanje bilo kakvih podataka koji bi i indirektno mogli da otkriju identitet žrtve. 

U tekstovima koji se odnose na dešavanje u vrtiću „Zamak”, koji su objavljeni 

20.01.2021. i 21.012021. godine, pominje se da jedno dete ima autizam i da je autor 

teksta tu informaciju saznao od roditelja drugog deteta iz vrtića. Na taj način, indirektno 

je otkriven identitet tog deteta svim roditeljima čija deea pohadaju predmetni vrtić, a 

objavljivanjem „blurovanih• fotografija mogao bi biti otkriven deteta i širem krugu 

Ijudi. 

Tačka 4 Odeljka 7 Kodeksaje prekršena objavljivanjem ,.blurovanih" fotografija 

maloletnika u svim pomenutim tekstovima. Sama tačka propisuje da je novinar 

obavezan da osigura da dete ne bude ugroženo ili izloženo riziku zbog objavljivanja 

imena, fotografije ili snimaka sa njegovi likom, a ovde se desilo upravo suprotno. 

Smernice za tačku 4 definisišu da informacije koje direktno ili indirektno upućuju na 

identitet małoletnika (objavljivanje imena. fotografije, snimka sa njegovim likom, 



5 

zajednicom u kojoj żivi ili prepoznatljivom okolinom) ne smeju biti objavljene. Prema 

tome, objavljivanjem više „blurovanih•• fotografija maloletnika, portal Republika.rs je 

indirektno učinio dostupnim njegov identitet velikom broju Ijudi. 

Na osnovu svega napred navedenog, predlažemo da Komisija za žalbe Saveta za 

štampu nakon održane sednice donese: 

ODLUKU 

1 Tekstom pod naslovom "(VIDEO) HOROR SNIMCI IŽIVLJAVANJA! Pakao u 

vrtiću na Voždovcu: Autistično dete zatvarali u špajz, pa ga tukli”' objavljenim 

dana 20.012021. godine i tekstom pod nasłovom "(VIDEO) HITNA ISTRAGA 

O TORTURI U VRTIĆU IZ PAKLA! Otkrivamo  

TUŽILAŠTVO POKRENULO POSTUPAK POSLE PISANJA SRPSKOG 

TELEGRAFA!” objavljenim dana 21.012021. godine portal Republika.rs 

prekršio je tačke I i 5 Odeljka I, tačke 5 i 6 Odeljka IV, tačke I i 2 odeljka V, 

tačku 7 Odeljka VI i tačke I i 4 Odeljka VII Kodeksa novinara Srbije 

II Tekstovima "POKRENUT POSTUPAK! Zaštitnik građana šokiran saznanjem 0 

ZVERSKOM NASILJU u vrtiću "Zamak”!” od 21.01.2021. godine, '-NOVI 

DETALJI ISTRAGE O VRTIČU IZ PAKLA! Čistačica čuvala i maltretirala 

decu: Roditelji ŠOKIRANI nakon što su videli snimak!” od 2 1.012021. godine, 

"SVEDOČENJE OD KOJEG SE DIŽE KOSA NA GLAVI!” Majka koja je 

ispisala dete iz "Zamka" otkriva: TERALI DECU DA ISMEVAJU 

DRUGARE" od 23.01.2021. godine, "VELIKA POBEDA SRPSKOG 

TELEGRAFA! ZATVOREN ZLOGLASNI BEOGRADSKI VRTIC 

"ZAMAK" U KOME SU ZABELEŽENI SNIMCI STRAVIČNOG 

ZLOSTAVLJANJA DECE!" od 25.01.2021. godine i "POBEDA SRPSKOG 

TELEGRAFA: Vaspitačice iz "Zamka" korak bliže zatvoru!" od 27.01 2021. 

godine, portal Republika.rs prekršioje tačke 1 i 4 Odeljka VII Kodeksa novinara 

Srbije. 

III Portalu Republika.rs izriče JAVNA OPOMENA  



6 

Punomoćnik podnosioca  

Advokat Stefan Ćorda 

 

e  



7 

                                                                    

 


