
 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

 

Na osnovu članova 19. i 21. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu 

Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Dragan Đorđević, Tamara 

Skrozza, Ljiljana Smajlović, Vlado Mareš, Zlatko Čobović, Zorica Višnjić, Vida Petrović 

Škero, Snežana Andrejević, Jelka Jovanović, Bojan Cvejić i Olivera Milošević, na sednici 

održanoj 29.4.2021. godine, jednoglasno donosi  

 

ODLUKU 

Tekstovima „UZNEMIRUJUĆI SNIMAK IZ BEOGRADSKOG VRTIĆA:Vaspitačica 

’drmusa’ i šamara decu – Grad poslao hitnu inspekciju (VIDEO)“, „KAPIJA 

ZAKLJUČANA, VRTIĆ ZATVOREN: Hitna inspekcija u beogradskom vrtiću ’Zamak’“, 

„UZNEMIRUJUĆI SNIMAK IZ VRTIĆA’ZAMAK’ AUTENTIČAN: Po hitnom postupku 

reagovalo tužilaštvo, odgovorni ćr biti najstrože kažnjeni“, „UZ KATANAC I KRIVIČNE 

PRIJAVE? Uznemirujući snimci malteretiranja mališana u vrtiću ’Zamak’ su autentični, 

reagovalo tužilaštvo“, objavljenim 21, 22. i 23. januara 2021. godine portal „Novosti.rs“ nije 

prekršio Kodeks novinara Srbije. 

Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i 

dostupna javnosti. 

OBRAZLOŽENJE  

Advokati Milice Stanković, majke maloletnog deteta, podneli su žalbu zbog prekršaja tačaka 

Kodeksa novinara iz poglavlja Poštovanje privatnosti. Kako je navedeno u žalbi, u spornim 

tekstovima su objavljene fotografije i snimci maloletnog deteta, koje ga, iako su „blurovane“ 

mogu učiniti prepoznatljivim, najpre roditeljima druge dece iz istog vrtića, a potom i širem 

krugu ljudi. Zbog toga veruju da prekršen Kodeks u delu koji propisuje da se ni posredno ne 

sme otkriti identitet žrtve, te da novinar mora da osigura da dete ne bude ugroženo ili 

izloženo riziku zbog objavljivanja fotografije ili snimka sa njegovim likom. 

U odgovoru na žalbu Andrijana Nešić, pomoćnica glavnog i odgovornog urednika za 

digitalna izdanja navela je da je snimak u potpunosti blurovan do neprepoznatljivosti deteta 

kao i fotografija, te da identitet deteta ni u jednom trenutku nije otkriven ni inicijalima, niti 

imenom i prezimenom. „Takođe, tekst nije imao nameru da bilo koga ugrozi, već da obavesti 

i informiše javnost o onome što se dešavalo, a kao društveno odgovorna kompanija da ukaže 

na problem koji postoji u društvu kako bi se taj problem rešio“, istakla je. 

Komisija za žalbe bila je jednoglasna u oceni da identitet deteta nije otkriven, odnosno da je 

redakcija preduzela mere da se dete ne učini prepoznatljivim. Nisu objavljeni nikakvi detalji 

o njemu – ime, inicijali, pa ni pol, dok su fotografije koje su objavljene zamagljene do te 

http://www.savetzastampu.rs/


 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

mere da dete nije moguće prepoznati. Da su dete mogli da prepoznaju roditelji druge dece, 

kako se tvrdi u žalbi, Komisija smatra mogućim, ali ne i izvesnim, budući da se u pojedinim 

tekstovima u drugim medijima citiraju roditelji koji kažu da nisu sigurni da li je reč o 

njihovom detetu, pošto je fotografija mutna, kao i da su, navodno, roditelji izvršili pritisak na 

upravu vrtića da im saopšti o kom detetu je reč. Zbog toga se čini verovatnijim da su identitet 

deteta roditelji saznali na neki drugi način, a ne tako što su ga prepoznali na fotografijama ili 

snimcima na ovom portalu. Međutim, čak i u slučaju da jesu, nikako se ne može zaključiti da 

je, zbog fotografija u medijima identitet deteta mogao biti poznat i širem krugu ljudi, niti da 

bi dete moglo trpeti bilo kakve posledice tog navodnog prepoznavanja.  

Komisija smatra da je reč o veoma važnoj temi, ozbiljnom problemu, te da je informisanje 

čitalaca o tome šta se dešavalo u vrtiću od nesumnjivog javnog interesa (konačno, medijski 

napisi su i doveli do reagovanja nadležnih službi), te da je bilo potrebno da se sporne 

fotografije i snimci objave, a da je, kao što je već navedeno, redakcija preduzela neophodne 

mere da dete ne učini prepoznatljivim. Zbog svega toga je zaključeno da nije prekršen 

Kodeks novinara Srbije. 

 

 

Beograd, 29.4.2021.        Predsedavajući  

          Dragan Đorđević  


