
 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

 

 

Na osnovu članova 19. i 21. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu 

Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Zorica Višnjić, Dragan 

Đorđević, Vlado Mareš, Vida Petrović Škero, Jelka Jovanović, Olivera Milošević, Marija 

Babić, Jelena Spasić, Vera Didanović i Momir Turudić, na sednici održanoj 29.7. 2021. 

godine, jednoglasno izriče 

 

JAVNU OPOMENU 

Tekstom „Pozivaju da Danila ubiju monstrumi!“, objavljenim 13. maja 2021. godine i 

neobjavljivanjem odgovora na taj tekst, dnevni list „Srpski telegraf“  

1.prekršio je tačke 1, 2 i 5 Odeljka I (Istinitost izveštavanja) Kodeksa novinara Srbije, o 

obavezi novinara da tačno, objektivno, potpuno i blagovremeno izveste o događajima od 

interesa za javnost, poštujući pravo javnosti da sazna istinu i držeći se osnovnih standarda 

novinarske profesije, o obavezi novinara i urednika da prave jasnu razliku između činjenica  

koje prenose, komentara, pretpostavki i nagađanja, kao i tačku po kojoj je sa novinarstvom 

nespojivo objavljivanje neosnovanih optužbi, kleveta i glasina, 

2. prekršio je tačku 6 Odeljka IV (Odgovornost novinara) o obavezi novinara da 

neguje kulturu i etiku javne reči, poštuje pravo na odgovor, izvinjenje i ispravku i dužan je 

da blagovremeno objavi odgovarajuću ispravku,  

3.prekršio je i tačku 8 Odeljka VI (Odnos prema izvorima informisanja), po kojoj 

novinar ne sme među ljude unositit neopravdan strah niti im ulivati lažne nade.  

Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i 

dostupna javnosti. 

OBRAZLOŽENJE  

 

Zastupnica glavnog i odgovornog urednika portala „Direktno.rs“ Igora Velimirovića podnela 

je žalbu Savetu za štampu zbog teksta kojim su, kako je smatrala, prekršene tačke Kodeksa 

novinara Srbije koje se odnose na istinitost izveštavanja, odnosno na iznošenje neosnovanih 

optužbi jer je portal „Direktno.rs“ optužen da je „nacrtao metu na čelu Danilu Vučiću“, 

odnosno da poziva na njegovo ubistvo. Navela je da tekst koji je taj portal objavio ne sadrži 

ništa slično, već je reč o tekstu u kojem je, bez ikakvog komentara redakcije, objavljeno 

http://www.savetzastampu.rs/


 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

saopštenje jedne i odgovor na to druge navijačke grupe. Ukazala je i na to da je „Srpski 

telegraf“ neistinito tvrdio da je portal „Direktno.rs“ pod kontrolom Dragana Đilasa i u prilog 

tome dostavila izvod iz Agencije za privredne registre iz kojeg se vidi da Đilas nije vlasnik 

tog portala. Advokatica je istakla i da „Srpski telegraf“ nije objavio odgovor na sporni tekst, 

koji im je dostvaljen. 

Redakcija lista„Srpski telegraf“ nije odgovorila na žalbu.  

 

Komisija za žalbe je utvrdila da je „Srpski telegraf“, potpuno netačnom interpretacijom 

teksta koji je objavio portal „Direktno.rs“, prekršio više tačaka iz poglavlja Istinitost 

izveštavanja, budući da su čitaoci o saopštenjima dve grupe navijača koje je objavio portal 

dezinformisani, odnosno o tome je izvešteno netačno, neobjektivno, bez poštovanja 

osnovinih standarda profesije i pravljenja razlike između nagađanja, spekulacija, pretpostavki 

i činjenica. Ovakvim tekstom iznete su i veoma ozbiljne, neosnovane i nedokazive, optužbe 

na račun novinara i urednika „Direktno.rs“. 

 

Članovi Komisije su zaključili i da iznošenje tvrdnje da neko poziva na ubistvo sina 

predsednika Srbije predstavlja ozbiljno uznemiravanje javnosti i unošenje straha među 

građane, što je takođe ozbiljan prekršaj Kodeksa novinara Srbije. 

 

Odbijanjem da objavi demanti portala „Direktno“ na svoj tekst „Objektiv“ je prekršio i tačku 

6 odeljka Odgovornost novinara, koja se odnosi na pravo na odgovor. 

 

Kad je reč o tome da je neistinita tvrdnja da je portal pod kontrolom Dragana Đilasa - to što 

Đilas nije u Agenciji za privredne registre upisan kao vlasnik nije dovoljan dokaz da taj 

medij nije pod njegovom kontrolom. Komisiji, međutim, nisu predočeni ni dokazi druge 

strane da Dragan Đilas kontroliše ovaj medij. Komisija, inače, smatra da u njenoj nadležnosti 

i nije da utvrđuje da li je određeni medij pod nečijom kontrolom ili ne, pa se,  principijelno, o 

tome neće izjašnjavati na osnovu bilo čijih tvrdnji. Članovi Komisije zbog toga ne mogu da 

odlučuju ni o tome da li  tvrdnja „Srpskog telegrafa“ da je „Direktno.rs“ pod Đilasovom 

kontrolom predstavlja prekršaj odredbe Kodeksa koja se odnosi na istinitost izveštavanja.  

 

 

 

Zrenjanin, 29.7.2021.        Predsedavajuća  

          Zorica Višnjić 

 
 

  


