
 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

 

Na osnovu članova 19. i 21. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu 

Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Olivera Milošević, Dragan 

Đorđević, Vlado Mareš, Tamara Skrozza, Zlatko Čobović, Vida Petrović Škero, Jelka 

Jovanović, Bojan Cvejić, Jelena Petković i Nadežda Budimović, na sednici održanoj 

30.6.2022. godine, jednoglasno izriče  

JAVNU OPOMENU 

Tekstom „Nepravilnosti u radu direktorke rumskog ’Poletarca’! Ima li elemenata za krivičnu 

prijavu?“, objavljen 8. juna 2022. godine, „Sremskomitrovački portal“  

1.prekršio je tačke 2 i 4  i  Odeljka I (Istinitost izveštavanja) Kodeksa novinara Srbije, 

po kojoj je novinar obavezan da pravi jasnu razliku između činjenica koje prenosi, 

komentara, pretpostavki i nagađanja i da, kad je neophodno, konsultuje što više izvora i da 

im omogući da iznesu svoj stav,  

2.prekršio je smernicu u okviru tačke 1 Odeljka II (Nezavisnost od pritiska), po kojoj 

naslov teksta ne sme da bude u suprotnosti sa suštinom teksta,  

3.prekršio je tačke 1 i 2 Odeljka V (Novinarska pažnja) o obavezi novinara da pristupa 

poslu sa dužnom profesionalnom pažnjom i da ne sme slepo da veruje izvoru, koji često sledi 

svoje interese ili interese društvenih grupa kojima pripada i da  prilagođava iskaze tim 

interesima, 

4.prekršio je i tačku 1 Odeljka VII (Poštovanje provatnosti) o obavezi novinara da 

poštuje privatnost, dostojanstvo i integritet ljudi o kojima piše. 

Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i 

dostupna javnosti. 

OBRAZLOŽENJE 

 

Nadežda Mirković, direktorka Predškolske ustanove u Rumi demantovala je u žalbi Savetu 

za štampu sve što je napisano u spornom tekstu, navodeći da je sve laž i da je uvredljivo. Ona 

je tvdila i da je niko iz ovog medija nije zvao za izjavu.  

  

U odgovoru na žalbu, urednik portala naveo je da je tekst preuzet sa drugog portala, te da nije 

jasno zašto se direktorka nije žalila na njih. Autor teksta, kako je naveo, tvrdi da je zvao, ali 

da su mu u ustanovi rekli da nije tu i da će se javiti kasnije, što se nije dogodilo. On je izrazio 

http://www.savetzastampu.rs/


 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

spremnost da objavi demanti, ali žaliteljka to nije prihvatila, smatrajući da nema smisla, 

posebno s obzirom na činjenicu da je u međuvremenu objavljen još jedan sličan tekst u 

kojem je kritikuju i zato što se žalila Savetu za štampu.  

Komisija za žalbe najpre podseća da je svaki medij odgovoran za sadržaje koje objavljuje,  

bez obzira da li ga je sam proizveo ili preuzeo iz drugog medija. Takođe, svaki podnosilac 

žalbe ima pravo da se žali ili ne žali na određeni mediji i Komisija ne može da ulazi u to 

zašto se Nadežda Mirković nije žalila na medij koji je, kako tvrdi urednik, prvi objavio 

sporni tekst. 

Takođe, to što autor teksta (urednik drugog portala) navodi da je zvao direktorku vrtića, ali 

mu se nije javila, ne može biti opravdanje za to što “Sremskomitrovački portal” nije ni 

pokušao da od nje dobije bilo kakvu informaciju, da pronađe neki izvor koji nije anoniman ili 

da dodatno proveri bilo šta od onog što je objavio. 

Iz teksta nije sasvim jasno ni za šta se Nadežda Mirković tačno optužuje, odnosno o kakvim 

nezakonitostima je reč, budući da se u tekstu navode “nelogične” i problematične odluke, 

dok se u naslovu insinuira da je reč o nečemu što bi moglo da dovede do podnošenja krivične 

prijave. Čitav tekst ne nudi nikakve dokaze za izete optužbe, izvori na koje se medij poziva 

su anonimni, dok se iz sadržaja teksta zaključuje da ti izvori imaju lični interes koji 

pokušavaju da ostvare na ovaj način. Novinar im, ipak, poklanja slepo poverenje i, bez 

ikakave ograde, objavljuje te iskaze kao činjenice. Time su prekršene tačke 2 i 4 poglavlja 

Istinitost izveštavanja, jer se ne pravi  razlika između činjenica, pretpostavki i nagađanja i ne 

konsultuje više izvora.  

Prekršene su i tačke Kodeksa koje se odnose na obavezu novinarske pažnje, kao i na to da 

novinar ne sme slepo verovati izvoru, jer je očigledno da ovde izvor ima lični interes. Kodeks 

je prekršen i objavljivanjem fotografije, koja, uz naslov o mogućoj krivičnoj prijavi, liči na 

poternicu za direktorkom.  

Osim toga, naslov teksta ne odgovara njegovom sadržaju, jer iz sadržaja teksta uopšte nije 

jasno o kakvoj krivičnoj prijavi se govori u naslovu, budući da se u tekstu ne pominju 

nikakve nezakonitosti. 

Komisija ocenjuje ovakav način izveštavanja kao neprofesionalan i neodgovoran, jer može 

ozbiljno da utiče na život osobe koja se predstavalja u izuzetno negativnom svetlu, bez 

ikakvih dokaza i odgovornog novinarskog pristupa. 

 

Novi Sad, 30.6.2022.        Predsedavajuća 

          Olivera Milošević 


