
 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

 

   

Na osnovu članova 19. i 21. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu 

Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Jelka Jovanović, Olivera 

Milošević, Dragan Đorđević, Vlado Mareš, Tamara Skrozza, Vida Petrović Škero, Jelena 

Petković, Nadežda Budimović i Filip Švarm, na sednici održanoj 28.7.2022. godine, većinom 

glasova, donosi   

      ODLUKU 

Komentarima na Fejsbuk strani portal “Ozonpress” prekršio je tačku 6 odeljka IV 

(Odgovornost novinara) Kodeksa novinara Srbije  o obavezi novinara da neguje etiku i 

kulturu javne reči.  

 

Tekstovima “Čačanska legenda na udaru izvršitelja, uzeli joj bukvalno sve (VIDEO)”, “Jela 

Surudžić odgovara izvršitelju: Drsko ponašanje Injca” i “Čekajući pravdu”, objavljenim 19. i 

30. aprila i 8.maja 2022. godine, nije prekršen Kodeks novinara Srbije.  

 

Nalaže se portalu „Ozonpress“da ovu odluku objavi u roku od pet dana od dana dostavljanja 

odluke. 

Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i 

dostupna javnosti. 

OBRAZLOŽENJE 

Miroslav Injac, javni izvršitelj, podneo je žalbu, tvrdeći da je autor teksta izneo samo priču 

žene iz postupka u kojem je on izvršitelj, a koji su netačni. Jer, da je staricu, kako piše, 

ostavio, bez ičega, oduzeli bi mu licencu i više ne bi bi izvršitelj, pošto bi to bilo nezakonito. 

Istakao je da nisu iznete činjenice, već pretpostvake sagovornice, koja se ne razume u pravne 

stvari. Novinar, koji je prilog radio za drugi medij je tražio je, kako je naveo, izjavu i od 

njega, ali je on bio na putu, pa su novinara iz njegove kacelarije uputili da se javi naredne 

nedelje, što on nije uradio. Posle 19 dana je objavio tekst, bez druge strane, a ni nakon toga 

ga nije pozvao. Zbog toga je autoru teksta uručio saopštenje, koje je objavljeno, ali je uz taj 

tekst objavljena i njegovu fotografija, preuzeta iz drugog medija, čime mu je dodatno iscrtana 

meta na čelu. U žalbi se, između ostalog, isitče i da su tekst prenosili i drugi mediji i svi su 

navodili da on nije hteo da odgovara, a pošto je tekstu predstavljen kao bezdušan čovek koji 

malterira staricu, koja je uz to i legenda Čačka, usledile su uvrede i pretnje na društvenim 

mrežama, porodica mu je izložena linču, a došlo je i do fizičkog napada na kuću u kojoj živi. 

Podnosilac žalbe veruje da mu se vlasnik medija sveti zbog toga što je zbog duga prodat 

njegov osnivački udeo u Ozon radiju, u postupku u kojem je Injac bio izvršitelj.  

http://www.savetzastampu.rs/


 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

 

U odgovoru na žalbu, redakcija je odbacila sve tvrdnje podnosioca žalbe. Naveli su da su pre 

objavljivanja teksta tražili od njega izjavu, ali da se on 20 dana „nije udostojio da odgovori“. 

Saopštenje koje im je dostavio nakon objavljivanja teksta su objavili u celini, iako misle da 

nisu imali obavezu da to urade jer je duže od teksta na koji se odnosi i sadrži činjenice koje 

se ne navode u tekstu. Nikakav drugi demanti im nije dostavljen. Kad je reč o objavljivanju 

fotografije, bez saglasnosti Injca, ne smatraju da su počinili prekršaj, jer i sam podnosilac 

žalbe priznaje da mu je pravo na privatnost, kao nosiocu javnog ovlašćenja, suženo. Ne stoji 

tvrdnja da su napisi na ovom portalu doveli do fizičkih napada, a i sam Injac navodi da su 

sliku njegove kuće objavili drugi mediji, a ne „Ozonpress“. Sporni komentari, kako se ističe 

u odgovoru na žalbu, nisu objavljeni na portalu „Ozonpress“, već na društvenim mrežama, 

uključujući i profile koji nemaju veze sa ovim portalom. Redakcija, inače, ne administrira 

komentare na društevnim mrežama, a podnosilac žalbe nije iskoristio mogućnost da se obrati 

Fejsbuku zbog govora mržnje. Odbačene su i tvrdnje da vlasnik medija ima privatnih razloga 

da piše protiv Injca. 

 

Komisija za žalbe ne može i nije nadležna da utvrdi da li je izvršitelj postupio ispravno ili ne 

u slučaju o kojem portal izveštava, kao ni da li su tvrdnje Jele Surudžić tačne ili ne. Takođe, 

Komisije niti može a se bavi time šta je autora teksta motivisalo da o ovome piše i da li 

vlasnik portala „želi da se revanšira“ izvršitelju iz ličnih razloga, niti je to moguće dokazati.  

 

Članovi Komisije veruju i da ne postoji odgovornost autora teksta, niti portala „Ozonpress“ 

za to što su drugi mediji preneli njihov tekst, jer je svaki medij odgovoran za sadržaj koji 

objavljuje, bez obzira da li je reč o sadržaju koji je sam proizveo ili je preuzet iz drugog 

medija i ima obavezu da, pre objavljivanja, proveri informacije koje objavljuje. To što se 

ovom temom bavilo više medija, očigledno ukazuje na to da je reč o temi koja je u toj sredini 

od velikog javnog interesa i da su mediji imali i pravo i obavezu da o tome izveste javnost. 

 

Kad je reč o tvrdnjama podnosioca žalbe da nema druge strane, iz dopisa koji je dostavljen 

Savetu za štampu vidi se da mu je ponuđeno da odgovori na tvrdnje sagovornice iz teksta. 

Novinar je mogao da ga kasnije ponovo pozove, ali ukoliko je i postojao propust, medij ga je 

ispravio objavljivanjem saopštenja koje im je dostavljeno po objavljivanju teksta. Na taj 

način su čitaoci „Ozonpressa“ upoznati i sa tvrdnjama „druge strane“, odnosno sa njegovom 

verzijom slučaja. 

 

Druga dva teksta čije je linkove žalilac takođe dostavio u žalbi jesu odgovor Jele Surudžić na 

saopštenje podosioca žalbe i izveštaj sa njene konferencije za novinare, u kojima Komisija ne 

nalazi nikakav prekršaj Kodeksa. 

 

Komisija ne smatra narušavanjem privatnosti to što je uz odgovor podnosioca žalbe 

objavljena i njegova fotografija, budući da je reč o osobi koja obavlja javnu funkciju i u 

lokalnoj sredini je već poznata, tako da ga prepoznatljvim ne čini objavljivanje fotografije. 

 



 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

Deo žalbe koji se odnosi na narušavanje privatnosti i dostojanstva Jele Surudžić, na šta je 

podnosilac žalbe takođe ukazao, članovi Komisije nisu razmatrali, budući da podnosilac 

žalbe nije ovlašćen da se žali u njeno ime. 

  

Podnosilac žalbe tvrdi da su na raznim platformama na društvenim mrežama objavljivani 

njegovi lični podaci, da su ga vređali i pretili mu. Iz komentara koje je dostavio nije, 

međutim, sasvim jasno gde su objavljivani i da li su u direktnoj vezi sa tekstom na portalu 

„Ozonpress“, ali je, očigledno, deo njih objavljen i na Fejsbuk strani „Ozonpressa“. Prema 

Smernicama za primenu Kodeksa novinara u onlajn okruženju, na zvanične strane medija na 

društvenim mrežama primenjuju se pravila naknadne(ex post) moderacije, s obzirom na to da 

nije moguće raditi prethodnu moderaciju. Zato je i u ovom slučaju medij morao da ukloni 

sporne komentare, ukoliko ne ranije, a ono kada mu je na to ukazano žalbom. 

 

Zato je, po mišljenju Komisije,  prekršena tačka 6 poglavlja IV, koja se odnosi na etiku i 

kulturu javne reči, odnosno odgovarajuća smernica za onlajn medije, po kojoj su “onlajn 

medij i onlajn izdanje koji koriste naknadnu (ex post) moderaciju dužni su da uklone 

korisnički sadržaj koji su objavili ako je nedozvoljen. Uklanjanje sadržaja se obavlja nakon 

saznanja da je sadržaj nedozvoljen, odnosno posle obaveštenja treće osobe. Ako nakon 

obaveštenja onlajn medij i onlajn izdanje nisu uklonili korisnički stvoren sadržaj, u roku 

primerenom da se sadržaj pregleda i oceni njegova nedozvoljenost, za takav sadržaj, u smislu 

Kodeksa i ovih smernica, smatraće se da potpada pod uredničku odgovornost medija.”  

 

Preporučuje se onlajn medijima i onlajn izdanjima da objavljeni korisnički generisani sadržaj 

periodično proveravaju radi uklanjanja sadržaja koji, na osnovu uredničke odluke, mogu 

dovesti do kršenja Kodeksa i pre obaveštenja zainteresovane strane, zbog zaštite ljudskih 

prava (govor mržnje, kršenje prava na pretpostavku nevinosti, kršenja prava na privatnost 

objavljivanjem podataka iz ličnog života koje ne služi ostvarivanju javnog interesa, kršenje 

prava maloletnika, kao i kršenje ostalih odredaba koje štite ljudska prava). 

 

Komisija je odluku donela sa osam glasova za i jednim protiv. Jedan član Komisije je 

smatrao da Kodeks nije prekršen ni komentarima, jer oni samo odražavaju loše mišljenje koje 

građani inače imaju o javnim izvršiteljima. 

 
 

 

 

Beograd, 28.7.2022.          

         Predsedavajuća 

         Jelka Jovanović 

    

  


