
SAVET ZA ŠTAMPU 
Komisija za žalbe Saveta za štampu 
 

Predmet: Odgovor na žalbu javnog izvršitelja Miroslava Injca na tekstove objavljene na 

portalu Ozon Press 

 

Osporavamo sve navode u žalbi Injca da su Ozon Press i novinar Nebojša Jovanović prekršili 

Kodeks novinara Srbije.  

Osporavamo i navode u žalbi da su i ostali mediji koji su se bavili ovom temom podstrekivani i 

navedeni od strane Ozon Press-a da pišu na štetu javnog izvršitelja, pa čak i oni koji su kao 

svoje izvore navodili neke druge, a ne Ozon Press.  

Osporavamo tvrdnju izvršitelja Injca da od njega pre objave teksta nije tražena izjava: " Novinar 

Jovanović me nikada nije pozvao da čuje drugu stranu, i ako u tekstu tvrdi suprotno. 

(Povreda Kodeksa iz odeljka "Istinitost izveštavanja" Članovi 1, 2 i 4)." 

Kao što se vidi iz prepiske koju je sam dostavio u svojoj žalbi od njega je u pisanoj formi putem 

mejla (29. mart 2022.), dvadeset dana pre objave teksta tražena izjava. Izvršitelj Injac i sam 

kaže da je mejl prispeo u njegovu kancelariju i da je upoznat sa pitanjem koje mu je postavljeno, 

osim ako on i njegovi službenici u kancelariji ne komuniciraju.  

Tvrdnja izvršitelja Injca: " Krivično i materijalno tvrdim da me vaš kolega u vezi sa tekstom 

na portalu Ozonpress.net nikada nije pozvao." samo je neprimerena floskula i izvrtanje teza 

na koju mi odgovaramo: Krivično i materijalno tvrdimo da smo izvršitelju Injcu mejlom 

blagovremeno postavili pitanje vezano za temu teksta.   

Nakon vremenskog protoka od 20 dana, za koje vreme se nije udostojio da odgovori na 

postavljeno pitanje, po objavi teksta izvršitelj Injac postavlja pitanje zašto ga nismo ponovo 

kontaktirali.  

Osporavamo i tvrdnje žalitelja Injca vezane za vlasničku strukturu Ozon Press-a i Ozon Media 

doo i njegove netačne navode iz registra APR što samo po sebi ilustruje kakav pravnik je javni 

izvršitelj Injac i sa koliko pažnje čita službena dokumenta ili ih po potrebi i sopstvenom 

tumačenju krivotvori.  

Pa tako u svojoj žalbi kaže: Članovi Saveta za štampu treba da znaju i činjenicu da je pred 

mojom kancelarijom pre izvesnog vremena zbog duga po presudi suda, prodat medij 

"Ozon radio", tačnije osnivački udeo osnivača Stojana Markovića, tadašnjeg vlasnika 

portala Ozonpress.net. Izgleda da mi tu prodaju Stojan Marković nije zaboravio pa je 

jedva dočekao priliku da mi se "revanšira". Novinar Nebojša Jovanović je u tom periodu 

bio zaposlen kod njega, a danas je u APR-u naveden kao vlasnik i odgovorni urednik. 

(Prekršen Kodeks "Nezavisnost od pritiska" Članovi 2, 3. Odeljak "Sprečavanje korupcije 

i sukoba interesa" Članovi 4, 5, odeljak "Odgovornost novinara" Članovi 1 i 3). 



"Surudžićeva je između ostalog poslužila i mediju "Ozonpress" kao sredstvo revanšizma 

nekadašnjeg vlasnika Markovića koji se danas krije iza tuđeg imena." 

Naime medij Radio Ozon FM nije prodat, a njegov izdavač nije Ozon Media doo već Jutro 

Production doo, čiji stopostotni vlasnik je Stojan Marković, upisan u Registar APR, dok je 

Nebojša Jovanović upisan kao direktor i glavni i odgovorni urednik. 

Isto je i sa Ozon Media doo koji je izdavač portala Ozon Press, pa ne stoji tvrdnja izvršitelja 

Injca da je Stojan Marković nekadašnji vlasnik, kao ni tvrdnja da se Marković "krije iza tuđeg 

imena".  

Osporavamo tvrdnju izvršitelja Injca da smo objavom njegove fotografije bez njegove 

saglasnosti ugrozili njegovu bezbednost: "Moju fotografiju je objavio bez mog odobrenja, 

preuzetu sa drugog medija, čime je dodatno ucrtao metu na mom čelu." 

I sam izvršitelj Injac u žalbi navodi: " Svestan činjenice da je moje pravo na privatnost kao 

nosioca javnog ovlašćenja Republike Srbije suženo, tvrdim da je novinar (medij 

Ozonpress) prekršio i odeljak Kodeksa "Poštovanje privatnosti" Član 1. 

Dakle svestan je da kao vršilac javnog posla ne uživa pravo privatnosti za objavu fotografije, a 

opet tvrdi da smo mu objavom fotografije nacrtali "metu na čelu".  

Apsolutno ne stoji tvrdnja niti je ičim dokazano da je objava tekstova na portalu Ozon Press 

dovela do fizičkog napada na stambeni objekat izvršitelja Injca, koji i sam navodi da su 

fotografije njegove kuće objavljivali drugi mediji, a ne Ozon Press.  

Po logici pravnika Injca koji za sebe kaže da je iskusan i da ima preko 25 godina staža u 

pravosuđu, za sve objave po raznim medijima u kojima je navodno kršen Kodeks novinara 

Srbije kriv je - Ozon Press.  

Izvršitelj Injac u žalbi decidno tvrdi: " U komentarima kojih je na stotine, na stranicama 

Ozonpress-a i Ozon radija, jasno je uočljivo podsticanje nasilja prema meni i mojoj porodici. 

Takvo izveštavanje je imalo za posledicu napad na kuću u kojoj živim, od strane NN lica, 

koje je kamenovalo objekat i polupalo prozor. O ovom događaju koji se zbio 02.05.2022. 

godine službenici Policijske uprave u Čačku su sačinili belešku, a o događaju je 

obavešten javni tužilac OJT." 

Komentari na koje ukazuje u svojoj žalbi izvršitelj Injac nisu objavljeni na portalu Ozon Press 

već na društvenim mrežama i svakako nisu podložni intervencijama administratora, naročito 

komentari sa društvenih mreža koje nemaju veze sa Ozon Press-om.  

Osim toga niko od nadležnih organa (policija, Tužilaštvo) kojima se supruga izvršitelja obratila 

povodom navodnog nasilnog razbijanja prozora u sred bela dana, i za šta je tražila izdavanje 

potvrde radi pisanja žalbe Savetu za štampu, nije po tom osnovu tražio bilo kakvu izjavu ili 

informaciju od redakcije Ozon Press.  

Tvrdnja izvršitelja Injca: "Pozivajući se na moralnu veličinu "čačanske legende", kako 

predstavlja sagovornicu, autor teksta svesno je podstrekavao javnost na revolt i mržnju 



prema izvršitelju, tačnije meni.", ne samo da je proizvoljna već je i uvredljiva za Jelu Surudžić 

koja zaista jeste, ne samo a i najmanje po mišljenju redakcije Ozon Press-a, čačanska legenda.  

Ova sramotna izjava izvršitelja najbolje odslikava njegov karakter, kao i pozivanje na Rešenje 

suda o odbijanju prigovora izvršnog dužnika na njegovo Rešenje o zapleni svih novčanih 

sredstava, kao na dokaz da je radio po zakonu, uprkos tome što u Rešenju suda jasno stoji da 

je razlog za odbijanje prigovora neblagovremeno podnošenje prigovora, a ne ispravnost 

postupanja izvršitelja.  

Inače o celom slučaju i nastanku duga po kome je postupao javni izvršitelj Injac najbolje zna 

Zlatko Čobović, koji je bio sudski veštak u tom predmetu.  

 

U Čačku, 20.07.2022.                                                                                 Ozon Press 


