
 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

 

Na osnovu članova 19. i 21. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu 

Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Jelka Jovanović, Olivera 

Milošević, Dragan Đorđević, Vlado Mareš, Tamara Skrozza, Vida Petrović Škero, Jelena 

Petković, Nadežda Budimović, Zlatko Čobović, Snežana Andrejević i Bojan Cvejić, na 

sednici održanoj 29.12.2022. godine, jednoglasno izriče   

     JAVNU OPOMENU 

Komentarima ispod teksta „Da nije smešno bilo bi žalosno – Čačanke doživele da ih 

predvodi Pavle Jelesijević“, objavljenim 8.decembra 2022. godine, portal „Glas zapadne 

Srbije“ prekršio je tačku 6 Odeljka IV (Odgovornost novinara) Kodeksa novinara 

Srbije o obavezi novinara da neguje kulturu i etiku javne reči 

 

OBRAZLOŽENJE 

 

Pavle Jelesijević je u žalbi Savetu za štampu naveo da su prekršene tačke 1, 4 i 5 odeljka 

Istinitost izveštavanja – jer u teksu gotovo ništa nije tačno, iznete su neosnovane optužbe, 

klevete i glasine da je preoteo Vajber grupu, a ga niko nije pozvao da i on kaže nešto o tome. 

Smatrao je i da su prekršena tačke koje se odnose na obavezu postupanja medija sa dužnom 

profesionalnom pažnjom, odnosno na zabranu slepog verovanja izvoru i prećutkivanja 

infomacija koje mogu bitno da utiču na razumevanje događaja. Posebno je istakao da je 

portal objavio i niz uvredljivuh komentara čitalaca, kao i da nije objavio odgovor koji im je 

dostavio na sporni tekst.  

 

U odgovoru na žalbu urednik portala „Glas zapadne Srbije“ Gvozden Nikolić je tvrdio da 

nisu ni dobili Jelesijevićev odgovor, jer imaju problem sa mejlom na koji je poslat. Kad je reč 

o sadržaju teksta, i u odgovoru na žalbu je ponovio da je Jelesijević preuzeo Vajber grupu, ali 

i da tekst sadrži obe strane, jer je emitovana njegova video izjava, dok se u spornim 

komentarima nigde ne pominje ime Pavla Jelesijevića, pa je nejasno u čemu se prepoznao. 

Istakao je da je žalba podneta samo da bi se njemu nanela šteta, te da „prijateljski savetuje“ 

članove Komisije da se njome ne bave, jer to i njima nanosi štetu. 

 

Urednik je pokazao spremnost da objavi odgovor na tekst, ukoliko ga žalilac dostavi, ali je 

Jelesijević to odbio, tvrdeći da Nikolić laže da nije dobio demanti, koji mu je poslao dva puta 

i insistirao je da se o žalbi izjasni Komisija za žalbe. 

 

Članovi Komisije za žalbe su ocenili da je iz teksta i žalbe teško zaključiti šta se tačno desilo 

i čime je podnosilac žalbe povređen, jer u tekstu u suštini piše ono što i sam tvrdi – da je 



 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

prethodna administratorka ugasila Vajber grupu, koju je on ponovo pokrenuo. Komisija ne 

može da utvrdi na koji način je do te promene došlo, pa samim tim ni istinitost objavljenih 

infomacija ili opravdanost kritika u vezi sa tim. 

 

Komisija je, međutim, ocenila da je Kodeks prekršen objavljivanjem uvredljivih komentara 

na račun podnosioca žalbe. Objašnjenje urednika da u komentarima nije navedeno ime 

žalioca, te da ne zna kako se u njima prepoznao potpuno je neprihvatljivo i besmisleno. 

Budući da se ceo tekst odnosi na Jelesijevića, sasvim je jasno da se na njega odnose i 

komentari, od kojih neke urednik ponavlja i u odgovoru na žalbu koji je dostavio Savetu za 

štampu.  

 

Redakcija je, po Kodeksu novinara Srbije, obavezna da poštuje etiku i kulturu javne reči, a 

prema Smernicama za primenu Kodeksa novinara Srbije u onlajn okruženju mediji imaju 

obavezu i da brižljvo procenjuju sadržaj komentara, u zavisnosti od toga koji sistem 

moderacije primenjuju. Medij koji radi prethodnu moderaciju ima obavezu da pre 

objavljivanja proceni da li je određeni sadržaj dozvoljen, a medij koji se opredeli za 

naknadnu moderaciju da nedozvoljeni sadržaj ukloni čim ga primeti ili mu se na to ukaže. U 

ovom slučaju, objavljeni su veoma uvredljivi komentari i nisu uklonjeni ni nakon podnošenja 

žalbe, što potvrđuje da redakcija stoji iza tog sadržaja.  

 

Komsiija je zato odlučila da je prekršena tačka 6 poglavlja Odgovornost novinara i 

preporučuje uredništvu portala „Glas zapadne Srbije“ da sporne komentare ukloni. 

 

Članovi Komisije nisu mogli da utvrde da li je tačna tvrdnja urednika da nije dobio demanti, 

ali ukazuju na to da postoji i zakonom propisana obaveza objavljivanja odgovora, te da se 

njeno nepoštovanje ne može pravdati time da mejl na koji redakcija prima poštu nije u 

funkciji. Medij mora svim zainteresovanima da omogući dostavljanje odgovora, što 

podrazumeva i ispravnost zvanično objavljenih elektronskih adresa. 

 

Komisija takođe smatra potpuno neprihvatljivim pretnje koje su joj u vidu „prijateljskih 

saveta“ upućene u vezi sa tim o čemu treba ili ne treba da odlučuje.  

 

 

 

Beograd, 29.12.2022.          

                Predsedavajuća 

                Jelka Jovanović 


