
 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

 

Na osnovu članova 19. i 21. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu 

Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Jelka Jovanović, Olivera 

Milošević, Dragan Đorđević, Vlado Mareš, Tamara Skrozza, Vida Petrović Škero, Jelena 

Petković, Nadežda Budimović, Zlatko Čobović, Snežana Andrejević i Bojan Cvejić, na 

sednici održanoj 26.1.2023. godine, jednoglasno izriče   

     JAVNU OPOMENU 

Tekstom “OSTALA JE BEZ DINARA ZBOG JEDNE SLIKE, SADA MARIJI TREBA 

POMOĆ! Medijska akcija za novinarku iz Topole!”, objavljenim 21. novembra 2022. 

godine, portal “Informer.rs”  

 

1.prekršio je tačke 1 i 4 Odeljka I (Istinitost izveštavanja) Kodeksa novinara Srbije o 

obavezi novinara da tačno, objektivno, potpuno i blagorvemeno izvesti o događajima od 

interesa za javnost, poštujući pravo javnosti da sazna istinu i držeći se osnovnih standarda 

novinarske profesije, kao i da, kada je to neophodno, konsultuje što više izvora i da im 

omogući da iznesu svoj stav, 

2.prekršio je tačku 3 Odeljka V (Novinarska pažnja), po kojoj je prećutkivanje činjenica 

koje mogu bitno da utiču na stav javnosti o nekom događaju jednako njihovom namernom 

iskrivljivanju ili iznošenju laži. 

Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i 

dostupna javnosti. 

OBRAZLOŽENJE 

 

Nenad Nešović se obratio Savetu za štampu, verujući da je portal prekršio Kodeks novinara 

Srbije objavljivanjem teksta o prikupljanju pomoći za koleginicu koje je morala da mu isplati 

186 hiljada dinara zbog objavljivanja četiri njegove fotografije, bez dozvole i navođenja 

izvora. U tekstu je, kako se ističe u žalbi, predstavljeno da je on njoj nešto nezaokonito oteo, 

iako je pristala na sudsko poravnanje, a on je kritikovan kao nečastan čovek, zato što je na 

sudu tražio zaštitu svojih autorskih prava. Istovremeno je kao časna predstavljena krađa tuđih 

fotografija. Naveo je i da niko od njega nije zatražio izjavu, te da nisu objašnjenje okolnosti 

pod kojima treba da mu se isplati novac, čime su, po njegovo mišljenju, prekršene tačke 

Kodeksa iz poglavlja Istinitost izveštavanja i Novinarska pažnja.  

 

Redakcija portala „Informer.rs“ nije odgovorila na žalbu.  

 

http://www.savetzastampu.rs/


 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

Po oceni Komisije za žalbe, tekst je neobjektivan, pristrasan, otvoreno negativno intoniran i 

uvredljiv za žalioca i nije objavljen u skladu sa osnovnim profesionalnim standardima. 

Podnosiocu žalbe nije omogućeno da saopšti svoju verziju događaja, a čitaoci nisu upoznati 

sa pozadinom slučaja, niti su im predočene sve činjenice bitne za razumevanje događaja o 

kojem se izveštava.  

 

Čitaocima je, pre svega, prećutano da novinarka o kojoj se piše mora da isplati iznos od 186 

hiljada dinara na osnovu sudskog poravnanja, na koje je pristala. Do poravnanja je došlo 

nakon što je Nenad Nešović zatražio sudsku zaštitu svojih autorskih prava, jer je koleginica 

na svom portalu četiri puta, bez njegove dozvole i navođenja autora, objavila fotografiju koju 

je on snimio. U objavljenim tekstovima se to, međutim, uopšte ne objašnava, već se 

čitaocima sugeriše da je “vredna devojka” ostala bez svega što ima praktično samovoljom 

Nešovića, kome je sud dodelio astronomski novčani iznos, koji mali portal, kao što je njen, 

ne može da plati. Ovako izveštavanje suprotno je odredbi Kodeksa po kojoj novinar je 

prećutkivanje bitnih informacija jednako namernom iznošenju neistina.  

 

Komisija smatra da je portal, ukoliko je želeo da finansijski pomogne urednici koja mora da 

plati kaznu, mogao je to da uradi tako što bi pisao o problemu, ne iznoseći optužbe na račun 

drugog kolege, koji je svoja prava potražio na sudu. Mediji moraju da poštuju autorska prava 

novinara i fotoreportera i moraju biti svesni odgovornosti za prekršaje ove vrste i mogućih 

posledica nepoštovanja ovih prava.  

 

Medij je, međutim, odlučio da je krivac za problem urednice iz Topole podnosilac žalbe, koji 

se, po njima, poneo nečasno, a kome nije pružena mogućnost da bilo šta kaže u vezi sa ovim 

slučajem, čime je prekršena tačka 4 poglavlja I, koja obavezuje novinara da konsutovanje 

više izvora. Zbog svega toga, po oceni članova Komisije za žalbe, portal nije izvestio 

objektivno, istinito i potpuno i u skladu sa profesionalnim standardima. 

 

Beograd, 26.1.2023.          

               Predsedavajuća 

               Tamara Skrozza 


