
Savet za štampu 
Komisija za žalbe 

 
 
 
Predmet: Žalba na objave u mediju Glas Zapadne Srbije (reg. br. IN000143) 
 
Podnosim žalbu protiv medija GZS i to na objave tekstova: 
 
1. „Sve što sam zaradila ove godine oteli su mi za jednu sliku, baka, majka i ja ostale smo bez 
žutog dinara“ (objavljen 20. 11. 2022.) 
http://www.glaszapadnesrbije.rs/566657/Marija---oteli-su-mi-sve-%C5%A1to-sam-zaradila-
za-jednu-sliku/ 
 
2. „Medijska akcija za novinarku iz Topole – ostala je bez dinara zbog jedne slike, sada Mariji 
treba pomoć“ (objavljen 21. 11. 2022.) 
http://www.glaszapadnesrbije.rs/344364/medijska-akcija-za-novinarku-iz-topola-ostala-je-
bez-dinara-zbog-jednog/ 
 
3. „Stiže pomoć za ToPres, nastavlja se borba za spasavanje Marijinog medija“ (objavljen 23. 
11. 2022.) 
http://www.glaszapadnesrbije.rs/997821/stize-pomoc-za-top-pres-nastavlja-se-borba-za-
spasavanje-marijinog-medija/ 
 
Prilikom objave svih navedenih tekstova redakcija i uredništvo GZS nisu tražili moju izjavu u 
smislu šta druga strana ima da kaže o tvrdnjama koje se iznose u tekstovima. 
 
Time je povređen Kodeks novinara Srbije u odeljku I ISTINITOST IZVEŠTAVANJA, tačka 4. 
 
U tekstu 1. „Sve što sam zaradila ove godine oteli su mi za jednu sliku, baka, majka i ja ostale 
smo bez žutog dinara“ optužen sam da sam na osnovu sudske presude „uzeo“ vlasnici 
portala Top Press izvesnu sumu novca, kao da je postupanje po sudskoj presudi krivično 
delo. 
 
U video snimku u sklopu teksta optužen sam za nečasno postupanje i javno pozvan da 
pročitam „Gorski vjenac“ bar 100 puta, naročito rečenicu „Čast i bruka žive dovjeka“ jer po 
izjavi vlasnika GZS „Čast pripada Mariji Lazarević, a Nešić neka se zamisli“. 
 
Osim što mi od strane autora teksta (pretpostavljam da je to Gvozden Nikolić) i redakcije nije 
pružena prilika da iznesem svoj stav, javno mi je izrečena poruka da treba da me je bruka što 
sam na sudu tražio zaštitu svojih autorskih prava i još veća bruka što je sud presudio u moju 
korist. 
 
Takođe, poruka je da je „časno“ uzeti tuđu fotografiju i objaviti je i potpisati kao svoju što je 
prethodno uradila redakcija GZS, a i „časno“ je da nakon toga urednica Top Press-a tu istu 
fotografiju preuzme od GZS i objavi je četiri puta bez potpisivanja autora i bez prethodne 
provere autorstva. 

http://www.glaszapadnesrbije.rs/566657/Marija---oteli-su-mi-sve-%C5%A1to-sam-zaradila-za-jednu-sliku/
http://www.glaszapadnesrbije.rs/566657/Marija---oteli-su-mi-sve-%C5%A1to-sam-zaradila-za-jednu-sliku/
http://www.glaszapadnesrbije.rs/344364/medijska-akcija-za-novinarku-iz-topola-ostala-je-bez-dinara-zbog-jednog/
http://www.glaszapadnesrbije.rs/344364/medijska-akcija-za-novinarku-iz-topola-ostala-je-bez-dinara-zbog-jednog/
http://www.glaszapadnesrbije.rs/997821/stize-pomoc-za-top-pres-nastavlja-se-borba-za-spasavanje-marijinog-medija/
http://www.glaszapadnesrbije.rs/997821/stize-pomoc-za-top-pres-nastavlja-se-borba-za-spasavanje-marijinog-medija/


U tekstu 2. „Medijska akcija za novinarku iz Topole – ostala je bez dinara zbog jedne slike, 
sada Mariji treba pomoć“ navedena je neistinita tvrdnja da je „čačanski portal N2 vlasnika 
Nenada Nešovića“ tužio osnivača portala Top Press „zbog jedne fotografije“, a zapravo sam 
ja Nenad Nešović podnosilac tužbe (a ne moja redakcija) kao autor fotografije čija su 
autorska prava povređena i tužba je usledila nakon što je fotografija četiri puta objavljena 
bez moje saglasnosti. 
 
Napominjem da mi uredništvo GZS ni u objavi ovog teksta nije tražilo izjavu, niti dalo priliku 
da iznesem svoj stav i činjenicu da je koleginici iz Topole bilo ponuđeno pre podnošenja 
tužbe da putem vansudskog poravnanja rešimo nastalu situaciju. 
 
Pomenuti tekst potpisan je sa Udruženje medija i medijskih radnika, čiji je predsednik 
Gvozden Nikolić, vlasnik GZS. 
 
U tekstu 3. „Stiže pomoć za ToPres, nastavlja se borba za spasavanje Marijinog medija“   
prekršen je Kodeks novinara Srbije i to odeljak V NOVINARSKA PAŽNJA, tačke 1. i 3. jer: 
 
Autor teksta tvrdi da sam ja „vrednoj devojci iz Topole sudskim putem uzeo 182.000 dinara, 
za samo jednu fotografiju“, čime se javnost dovodi u zabludu da je neko nekome na pravdi 
Boga uzeo neki novac, a zapravo se radi o sudskom poravnanju na koje je tužena pristala u 
sudskom postupku naknade za kršenje autorskog prava koje je počinila. 
 
Pri tome autor teksta tvrdi da je u pitanju jedna fotografija, a prećutkuje činjenicu da je ta 
fotografija četiri puta objavljivana bez saglasnosti njenog autora i bez potpisa autora. 
 
U tekstu autor kršeći Kodeks novinara dalje tvrdi „Mnogi poslenici javne reči osudili su ovaj 
veoma nekorektan potez, jer je pomenuta cifra svakako nerealna“. Za ovu tvrdnju autor 
teksta ne nudi ni jedan dokaz, ni jedno ime od tih „mnogih poslenika javne reči“, pa je 
očigledno da je u pitanju namerno iskrivljavanje činjenica tj. iznošenje lažnih tvrdnji. 
 
Na kraju u opremi teksta GZS je objavio moju privatnu fotografiju objavljenu na Instagram 
profilu koji nije javni i bez moje saglasnosti, što je takođe prekršaj Kodeksa novinara Srbije 
(odeljak VII POŠTOVANJE PRIVATNOSTI) jer ja nemam status javne ličnosti, niti postoji 
opravdani interes javnosti za objavu ove fotografije u javnom mediju. 
 
Jasno je da su vlasnik portala GZS i redakcija pokrenuli medijski hajku na mene tako što su tri 
dana zaredom objavili tri teksta u kojima su iznosili razne optužbe na moj račun, a nisu mi 
davali priliku da bilo šta izjavim. 
 
Podnosilac žalbe: 
Nenad Nešović 
 
U Čačku, 23. 12. 2022. 


