
 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

 

Na osnovu članova 19. i 21. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu 

Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Jelka Jovanović, Olivera 

Milošević, Dragan Đorđević, Vlado Mareš, Tamara Skrozza, Vida Petrović Škero, Jelena 

Petković, Nadežda Budimović, Snežana Andrejević i Bojan Cvejić, na sednici održanoj 

26.1.2023. godine, jednoglasno izriče   

     JAVNU OPOMENU 

Tekstom “Žalba na tužioca u slučaju Grocka”, objavljenim 21. novembra 2022. godine, 

dnevni list “Srpski telegraf”  

 

1.prekršio je tačke 1, 2 i 5 Odeljka I (Istinitost izveštavanja) Kodeksa novinara Srbije, o 

obavezi  novinara da tačno, objektivno, potpuno i blagovremeno izvesti o događajima od 

interesa za javnost, poštujući pravo javnosti da sazna istinu i držeći se osnovnih standarda 

novinarske profesije, da prave jasnu razliku između činjenica koje prenose, komentara, 

pretpostavki i nagađanja, kao i tačku po kojoj je sa novinarstvom nespojivo objavljivanje 

neosnovanih optužbi, kleveta i glasina, 

2.prekršio je smernicu u tački 1 poglavlja II (Nezavisnost od pritisaka), po kojoj naslov 

teksta/priloga ne sme da bude u suprotnosti sa suštinom teksta/priloga, 

3.prekršio je i tačke 2 i 3 Odeljka V (Novinarska pažnja), po kojoj novinar ne sme slepo 

da veruje izvoru informacija, jer mora da vodi računa o tome da izvori informacija često 

slede svoje interese ili interese društvenih grupa kojima pripadaju i prilagođavaju svoje 

izjave tim interesima, odnosno po kojoj je prećutkivanje činjenica koje mogu bitno da utiču 

na stav javnosti o nekom događaju jednako njihovom namernom iskrivljivanju ili iznošenju 

laži. 

Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i 

dostupna javnosti. 

 

OBRAZLOŽENJE 

Zlatko Čobović , član Komisije za žalbe, podneo je žalbu zbog teksta kojim su, kako je 

naveo, prekršene tačke 1, 2, 4 i 5 poglavlja Istinitost izveštavanja i tačke 1, 2 i 3 poglavlja 

Novinarska pažnja. Tekst je, istakao je u žalbi, objavljen nakon incidenta između tužioca 

Predraga Milovanovića i šefa Višeg tužilaštva u Beogradu Nenada Stefanovića i objavljen je 

u okviru kampanje pojedinih medija sa ciljem da diskredituju tužioca i tako utiču na ishod 

suđenja za paljenje kuće Milana Jovanovića i prebijanje Željka Matorčevića, novinara portala 

http://www.savetzastampu.rs/


 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

„Žig info“. U tekstu se tvrdi da je Milovanović, navodno, nudio jednom od optuženih šest 

meseci kućnog pritvora u zamenu za lažno svedočenje. Podnosilac žalbe je ukazao da 

redakcija nije pribavila izjave ni tužioca, ni advokata, branioca optuženog, koji je, po 

dokumentu citiranom u tekstu, prisustvovao događaju. To što su naveli da im tužilac nije 

odgovorio na SMS ne može, kako tvrdi, da bude opravdanje, posebno što nije reč o tekstu 

koji nije dnevno informativnog karaktera, zasnovan je na dokumentu starom godinu i devet 

meseci, pa je tekst mogao da bude objavljen i kasnije, kada se dobije izjava. 

 

Redakcija „Srpskog telegrafa“ nije odgovorila na žalbu. 

 

Komisija za žalbe je jednoglasno ocenila da je list, nesumnjivo, (zlo)upotrebio zvaničan 

dokument, žalbu optuženog u slučaju “Grocka” Apelacionom sudu, da bi pokrenuo kampanju 

protiv javnog tužioca. Tekst, koji inače nije potpisan imenom nijednog novinara, napisan je 

da bi se, zbog slučajeva koje vodi i sukoba sa višim tužiocem, tužilac potpuno diskreditovao.  

Ovakvo “izveštavanje” nema za cilj informisanje javnosti, niti bilo kakav javni interes, već je 

reč o zloupotrebi medijskog prostora za ostvarenje ciljeva određenih interesnih grupa.  

 

Medij je u ovom slučaju postupio suprotno odredbama Kodeksa novinara Srbije, koje 

novinare obavezuju na tačno, objektivno i pravovremeno informisanje u skladu sa 

profesionalnim standardima, na pravljenje jasne razlika između činjenica, pretpostavki i 

nagađanja i zabranjuju objavljivanje neosnovanih optužbi, kleveta i glasina.  

 

“Srpski telegraf” poklanja puno poverenje tvrdnjama optuženog da mu je tužilac navodno 

nudio blažu kaznu u zamenu za lažno svedočenje i ništa dodatno ne provera, bez obzira što 

izvor ima jasan interes i sasvim je verovatno da iskaz prilagođava tome. Time je prekršena 

tačka 2 poglavlja Novinarska pažnja. 

 

Takođe, prekršena je i tačka 3 istog poglavlja, jer su prećutane činjenice koje objašnjavaju 

pozadinu i sadržaj dokumenta o kojem se piše, čime se čitaoci dovode u zabludu i sugeriše 

im se da će tužilac sada morati da odgovara zbog optužbi koje su iznete u žalbi optuženog.  

 

Čitaoci su, po mišljenju Komisije, dovedeni u zabludu i opremom teksta, budući da se 

saopštava da je reč o nečemu što medij „otkriva“, a ne da je u pitanju zvanični dokument 

predat sudu, čime je prekršena i smenica u okviru tačke 1 poglavlja II, jer naslov ne odgovara 

suštini teksta.  

 

 

 

Beograd, 26.1.2023.          

               Predsedavajuća 

               Tamara Skrozza 


