
 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

 

Na osnovu članova 19. i 21. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu 

Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Jelka Jovanović, Olivera 

Milošević, Dragan Đorđević, Vlado Mareš, Tamara Skrozza, Vida Petrović Škero, Jelena 

Petković, Nadežda Budimović, Snežana Andrejević i Filip Švarm, na sednici održanoj 

30.3.2023. godine, jednoglasno donosi   

     ODLUKU 

Tekstom “DOSIJE ’EKSTREMISTI U SRBIJI, MADE BY PUTIN’ Ko su Srbi koji žele 

nasilje zbog Kosova, ko su Rusi koji ih HUŠKAJU i otkud im stižu PARE ZA AKCIJE“, 

objavljenim 3.februara 2023. na portalu, odnosno pod naslovom „MALIGNI UTICAJ 

MOSKVE U SRBIJI, KO ZBOG KOSOVA HUŠKA NA NEMIRE MADE BY PUTIN“, 5. 

februara 2023. godine u štampanom izdanju, dnevni list “Blic”  

 

1.prekršio je tačke 1, 2 i 5 Odeljka I (Istinitost izveštavanja) Kodeksa novinara Srbije, o 

obavezi  novinara da tačno, objektivno, potpuno i blagovremeno izvesti o događajima od 

interesa za javnost, poštujući pravo javnosti da sazna istinu i držeći se osnovnih standarda 

novinarske profesije, da prave jasnu razliku između činjenica koje prenose, komentara, 

pretpostavki i nagađanja, kao i tačku po kojoj je sa novinarstvom nespojivo objavljivanje 

neosnovanih optužbi, kleveta i glasina, 

2.prekršio je i tačku 6 Odeljka IV (Odgovornost novinara), po kojoj je novinar obavezan 

da neguje etiku i kulturu javne reči, poštuje pravo na odgvoor, izvinjenje i ispravku i dužan je 

da blagovremeno objavi odgovarajuću ispravku. 

Nalaže se redakciji „Blica“ da ovu odluku objavi u štampanom i onlajn izdanju u roku od pet 

dana od dana dostavljanja odluke.  

Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i 

dostupna javnosti. 

 

OBRAZLOŽENJE 

 

Žalbu je podneo advokat Nemanje Šarovića, zastupnika pokreta „Ljubav, vera, nada“, tvrdeći 

da je u spornom tekstu Šarović predstavljen kao ekstremista i satelit politike Kremlja, bez 

ikakvih dokaza za to, i kao predsednik opskurnog pokreta, koji je „neonacistički“. U žalbi se 

ističe da je tekstu nije naveden nijedan izvor inforomacije, slepo se veuje anonimnim 

izvorima. a sam žalilac nije kontaktiran. Tekst je usmeren ka tome da diskedituje žalioca, 

http://www.savetzastampu.rs/


 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

tako ima i političku pozadinu. Time je, po mišljenju podnosioca žalbe, prekršeno više tačaka 

Kodeksa novinara iz poglavlja Istitinost izveštavanja, Odgovornost novinara, Novinarska 

pažnja, Odnos prema izvorima informisanja i Poštovanje privatnosti. Redakciji je dostavljen 

odgovor na sporni tekst, ali je, pod naslovom reagovanje, u onlajn izdanju ispod teksta 

objavljen samo jedan njegov deo, dok u štampanom izdanju, prema njegovim saznanjima, 

nije objavljeno ništa. 

 

Redakcija „Blica“ nije odgovorila na žalbu. 

 

Po oceni Komisije za žalbe, žalilac je predstavljen u izuzetno negativnom kontekstu, a da 

iznete optužbe nisu potkrepljene nikakvim činjenicama, već isključivo spekulacijama, 

pretpostavkama i nagađanjima. Bez obzira na ideologiju, nema nikakvih elemenata koji bi 

ukazali da je Nemanja Šarović učestovao u nasilju ili pozivao na nasilje, niti da ga je plaćala 

Ruska federacija ili bilo koji pravni ili fizički subjekt iz Rusije.  

 

Komisija smatra da ovakvi tekstovi ne doprinose informisanju javnosti, jer u tekstu i nema 

infomacija, već samo kvalifikacija, te da je reč samo o nameri da se neko etiketira, što, mediji 

nikako ne bi smeli da rade. Time je, po mišljenju članova Komisije za žalbe, prekršeno više 

tačaka poglavlja Istinitost izveštavanja. „Blic“ u ovom slučaju nije izveštavao tačno, 

objektivno i u skladu sa javnim interesom, a u tekstu nije napravljena nikakva razlika između 

činjenica, s jedne strane i spekulacija i nagađanja, sa druge. Takođe, iznete su veoma ozbiljne 

optužbe, bez ikakvog pokušaja da se čitaocima ponudi bilo kakav dokaz za takve tvrdnje. 

 

Kodeks je, zaključila je Komisija, prekršen i neobjavljivanjem odgovora, odnosno 

neodgovarajućim objavljivanjem samo dela dostavljenog odgovora na tekst. Redakcija ima 

obavezu da objavi demanti bez izmena i ne može prekrajati dostavljeni tekst i prepričavati 

njegove delove.  

 

 

  

 

Beograd, 30.3.2023.          

               Predsedavajuća 

               Tamara Skrozza 


