
 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

Na osnovu članova 19. i 21. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu 

Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Nadežda Budimović, 

Olivera Milošević, Zlatko Čobović, Jelena Petković, Tamara Skrozza, Filip Švarm, Jelka 

Jovanović, Rodoljub Šabić, Ana Martinoli, Milena Vasić i Sanja Pavlović, na sednici 

održanoj 29. 2. 2024. godine, jednoglasno izriče  

           JAVNU OPOMENU 

Tekstom „SNS: Neka Slobodan Petrović vrati ono što je oteo od Vodovoda“, objavljenim 13. 

februara 2023. godine, Internet portal Radio televizije Vranje  

1.prekršio je tačku 5 Odeljka I (Istinitost izveštavanja) Kodeksa novinara Srbije, po 

kojoj je sa novinarstvom nespojivo objavljivanje neosnovanih, optužbi, kleveta i glasina,  

2. prekršio je tačku 6 Odeljka IV (Odgovornost novinara), po kojoj je novinar obavezan 

da neguje etiku i kulturu javne reči. 

3.prekršio je i tačku 1 poglavlja V o obavezi novinara da pristupa poslu sa dužnom 

profesionalnom pažnjom 

Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i 

dostupna javnosti. 

   OBRAZLOŽENJE 

Slobodan Petrović podneo je žalbu jer je, kako je naveo, portal, bez prethodne provere, 

preneo saopštenje Gradskog odbora Srpske napredne stranke u Vranju u kojem su iznete 

neistinite i uvredljive tvrdnje, koji nanose štetu njegovoj časti i ugledu. Istakao je da je sve 

što je napisano netačno, da su objavljena tri saopštenja u kojima se tvrdi da je „ukrao“, 

„oteo“, „opljačkao“ određenu sumu novca, koja se kreće u rasponu od 600 hiljada do više od 

dva miliona dinara, iako ne postoji nikakva presuda na koju se u saopštenju pozivaju. Takođe 

je istakao i da nikada nije bio član Socijalističke partije Srbije. Time su, po njemu,, prekršene 

tačke 1, 2, 4 i 5 poglavlja I  i tačka 2 poglavlja V. Uz neistine, prenete su i uvrede na njegov 

račun, kojima se šteti njegovoj časti i ugledu, ističe se, između ostalog, u žalbi. 

U odgovoru na žalbu Zoran Veličković, direktor i glavni i odgovorni urednik RTV Vranje, 

naveo je da je “presuda” Saveta za štampu doneta unapred, pa nema razloga da bilo šta 

objašnjava telu, koje ne zanimaju činjenice, već odlučuje u interesu svojh nalogodavaca i 

finansijera. Žalba je, po njegovom mišljenju, besmislena i nije jasno na šta se Petrović u 

stvari žali. Ako se žali da njegove odgovore nisu preneli, to je zato što nisu ih ni dobili. Ako 

se žali na istinitost sadržaja saopštenja, preneli su ih u celosti, bez izmena, a reč je o 

saopštenjima čiji je autor poznat i proverljiv, dok su svi navodi iz saopštenja provereni. 

http://www.savetzastampu.rs/


 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

Članovi Komisije za žalbe ocenili su da su tekstovi na koje se podnosilac žalbe žalio 

stranački odgovori na jedno saopštenje i jednu konferenciju za novinare sa kojima Savet nije 

upoznat, niti je članovima Komisije poznato da li je politička organizacija žalitelja slala svoje 

saopštenje redakciji RTV Vranje, kao ni da li je ta redakcija pozivana na konferenciju za 

novinare ove političke opcije. Takođe, Komisija  ne može znati ni da li zaista postoji sudska 

presuda protiv žalioca za proneveru novca JP Vodovod, koja se pominje u tekstu saopštenja 

SNS-a, jer ni stranka, ni medij koji je objavio saopštemje nisu o tome dostavili nikakve 

dokaze, dok sam žalilac to nije prethodno demantovao. Komisija zato ne može da se 

izjašnjava o tome da li su tvrdnje u saopštenju u vezi sa navodnom pravosnažnom sudskom 

presudom tačne ili ne. 

 

Komisija, međutim, smatra da to što se u saopštenjima navode različiti iznosi novca koji 

Petrović treba da vrati Vodovodu, kao i to što nigde ne piše koji sud je i kada doneo presudu, 

kao i kakva je ona tačno, čini te tvrdnje, ako ne neutemeljenjim, onda svakako 

neargumentovanim. Zbog toga Komisija veruje da je tekstom saopštenja prekršena tačka 5 

poglavlja Istinitost izveštavanja, koja zabranjuje objavljivanje neosnovanih optužbi, kleveta i 

glasina.  

 

Takođe, po mišljenju članova Komisije, prekršena je i tačka 6 poglavlja IV, i to onaj deo koji 

nalaže da novinar neguje etiku i kulturu javne reči, jer se u saopštenju iznose uvrede na račun 

žalioca, poput da je “poturica”. U tom smislu, Komisija veruje i da je prekršena i tačka 1 

poglavlja V, odnosno da je izostala dužna novinarska pažnja pri odluci da se ova saopštenja 

integralno objave.  

 

Članovi Komisije ukazuju na to da objavljivanje nekog saopštenja u integralnoj verziji ne 

oslobađa profesionalne odgovornosti za sadržaj saopštenja onoga ko ga je objavio. Redakcije 

nemaju obavezu da objavljuju stranačka saopštenja i trebalo bi da odluku o objavljivanju 

donose u zavisnosti od njihovog sadržaja. Osim toga, prenošenje saopštenja političkih partija, 

bez ikakvog otklona, komentara i pokušaja da se u vezi sa tim konsultuje još neki izvor, nije 

novinarski standard, već politička propaganda.   

 

Komisija ističe i da je odgovor redakcije RTV Vranje, koje potpisuje direktor i glavni 

odgovorni urednik ove medijske kuće, sročen  (i to ne prvi put) tako da se s pravom može 

smatrati svojevrsnim pritiskom na rad Komisije za žalbe Saveta za štampu. Upotrebu 

floskula tipa “interesna grupica”, “nalogodavci”, “finansijeri” i cinične pokušaje da se 

unapred dezavuišu odluke Komisije, “koju činjenice ne interesuju”, Komisija smatra potpuno 

neprimerenim i neprihvatljivim načinom obraćanja  

 

Beograd, 29.2.2024.          

                Predsedavajuća 

                Nadežda Budimović  


	Tekstom „SNS: Neka Slobodan Petrović vrati ono što je oteo od Vodovoda“, objavljenim 13. februara 2023. godine, Internet portal Radio televizije Vranje
	1.prekršio je tačku 5 Odeljka I (Istinitost izveštavanja) Kodeksa novinara Srbije, po kojoj je sa novinarstvom nespojivo objavljivanje neosnovanih, optužbi, kleveta i glasina,
	2. prekršio je tačku 6 Odeljka IV (Odgovornost novinara), po kojoj je novinar obavezan da neguje etiku i kulturu javne reči.
	3.prekršio je i tačku 1 poglavlja V o obavezi novinara da pristupa poslu sa dužnom profesionalnom pažnjom
	Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i dostupna javnosti.
	OBRAZLOŽENJE
	U odgovoru na žalbu Zoran Veličković, direktor i glavni i odgovorni urednik RTV Vranje, naveo je da je “presuda” Saveta za štampu doneta unapred, pa nema razloga da bilo šta objašnjava telu, koje ne zanimaju činjenice, već odlučuje u interesu svojh na...

