
 SAVET ZA ŠTAMPU 

Komisija za žalbe 

Br.145 

29.2.2024. 

Beograd 

ZAPISNIK 

Sa 144. sednice Komisije za žalbe, održane 29.2.2024. godine u 18 sati u Pres centru UNS-a.  

Prisutni svi članovi Komisije: Olivera Milošević, Nadežda Budimović, Tamara Skrozza, Jelena 

Petković, Filip Švarm, Zlatko Čobović, Ana Martinoli, Milena Vasić, Rodoljub Šabić, Sanja 

Pavlović i Jelka Jovanović 

Ostali prisutni: Marko Dragoslavić (Fonet), Nađa Malinić (Nova.rs) i Gordana Novaković, 

generalna sekretarka Saveta za štampu  

 

Dnevni red: 

1.Razmatranje prve žalbe Slobodana Petrovića na tekst objavljen na Internet portalu RTV 

Vranje 

2.Razmatranje druge žalbe Slobodana Petrovića na tekst objavljen na Internet portalu RTV 

Vranje 

3. Razmatranje treće žalbe Slobodana Petrovića na tekst objavljen na Internet portalu RTV 

Vranje 

4. Razmatranje prve žalbe Slobodana Petrovića na tekst objavljen na portalu Vranjska plus 

televizije 

5. Razmatranje druge žalbe Slobodana Petrovića na tekst objavljen na portalu Vranjska plus 

televizije 

6. Razmatranje treće žalbe Slobodana Petrovića na tekst objavljen na portalu Vranjska plus 

televizije 

7.Razmatranje žalbe Slobodana Petrovića na tekst objavljen na portalu „Informer.rs“ 

8.Razmatranje žalbe Nemanje Aleksića na tekst objavljen na portalu „Nova.rs“ 

 

1.Komisija je vodila objedinjenu raspravu o žalbama Slobodana Petrovića na portale RTV 

Vranje i Vranjska plus televizija, budući da je reč o žalbama istog sadržaja koje se odnose na 

po tri saopštenja lokalnog odbora SNS u Vranju, koja su portali objavili. Podnosilac žalbe je 

smatrao da su prenošenjem netačnih informacija i uvreda, medji prekršili tačke 1, 2, 4 i 5 

poglavlja I i tačku 2 poglavlja V. U toku rasprave, Zlatko Čobović rekao je da bi trebalo 

insistirati na tome da objavljivanje nekog saopštenja integralno ne oslobađa odgovornosti 

onoga ko ga je objavio. Isto se odnosi i na prrenošenje izjava političara, koji uglavnom, 

najblaže rečeno, ne misle šta govore i mediji ne mogu to tako da objavljuju. Istakao je da 

misli da je prekršena tačka 5 poglavlja I, odnosno da je reč o neosnovanim optužbama i 

klevetama, jer u jednom saopštenju piše da postoji pravosnažna presuda da je Petrović 

„ukrao“ dva miliona, a u drugom da, po pravosnažnoj presudi, treba da vrati Vodovodu 600 

hijada dinara. Ako takva presuda postoji trebalo je navesti šta u njoj tačno piše i koji sud je 

doneo. Ovako, postoji sumnja da li takva presuda uopšte postoji. Rodoljub Šabić je ukazao da 



postoji razlika između neosnovanih i neargumetnovanih tvrdnji, te da je moguće i da postoji 

nekakva presuda, bilo da je na šesto hiljada ili dva miliona, tako da hipotetički može biti 

osnovano saopštenje, ali je optužba svakako neargumentovana i paušalna. Jelena Petković je 

navela da je problem utvrditi da li je u pitanju neistinito ili neargumentovano izveštavanje, ali 

da je, u svakom slučaju, ovakva vrsta saopštenja, ovakvo prenošenje, bez ikakvog pokušaja 

kontaktiranja druge strane za tako ozbiljne optužbe, bez davanja šanse da se na ozbiljne 

optužbe odgovori, stvarno daleko od etike. Ukazala je i na način na koji se direktor RTV 

Vranje obratio Savetu za štampu i rekla da ne postoji razlog da se na takav način komunicira i 

da se, bez ikakvog osnova, tvrdi da je odluka unapred doneta. Milena Vasić je rekla da bi 

mediji koji prenose politička saopštenja trebalo da naprave vrednosni otklon od onoga što 

prenose, jer se tako medij razlikuje od političkog pamfleta. Po njenom mišljenju, ako se 

prenese integralno saopštenje, bez komentara, to je politički pamflet. Ako medij kaže, recimo, 

„SNS je optužio tog i tog za krađu“, to je već drugi kontekst i već se menja kvalitet 

informacije koja se prenosi. Nakon diskusije članovi Komisije jednoglasno su u šest 

odvojenih glasanja odlučili da su oba medija prekršila Kodeks novinara Srbije prenoseći sva 

tri saopštenja i to tačku 5 poglavlja I, tačku 6 poglavlja IV i tačku 1 poglavljia V.  

 

7.Slobodan Petrović je žalbu istog sadržaja podneo i zbog kolumne Nebojše Bakareca koju je 

objavio portal „Informer“, a u kojoj se takođe navode tvrdnje iz saopštenja SNS-a. U toku 

kraće rasprave, članovi Komisije su zaključili da Kodeks nije prekršen, budući da je reč o 

autorskom tekstu u kojem Bakarec iznosi svoje mišljenje, pozivajući se na saopštenje koje 

nije demantovano. Odluka je doneta jednoglasno. 

8. Advokat Nemanja Aleksić podneo je žalbu zbog teksta koji se bavi time da je advokatska 

kancelarija “Aleksić sa saradnicima”, uz još dve kancelarije, angažovana od strane državnog 

Fonda za razvoj, a u kojem su, po tvrdnjama žailoca, iznete brojne netačne infromacije,(zbog 

kojih je već podneto i nekoliko tužbi protiv portala „Nova.rs“) i time prekršeno više tačaka 

Kodeksa. Milena Vasić je, u toku rasprave, rekla da će izneti opšti utisak, a ne analizirati 

stavku po stavku i da misli da Kodeks jeste prekršen. Istakla je da je nedopustivo da se 

advokatu spočitavaju klijenti koje zastupa i da je žalilac u pravu kada kaže da se tekst mnogo 

više bavio advokatima nego samom državnom institucijom. Dodala da joj je mnogo žao što je 

tekstom zapravo promašena tema i time propuštena prilika da se ispita da li advokati uopšte 

imaju pravo da zastupaju Fond za razvoj ili bi to trebalo da radi Javno pravobranilaštvo, s 

obzirom na to da je reč o državnom organu.Tekstom se diskredituje ličnost advokata, umesto 

da se bave onim što je od javnog interesa, a to je poslovanje organa čiji osnivač je država. 

Rodoljub Šabić se, međutim, nije sagasio sa ocenom da je Kodeks prekršen, iako je rekao da 

svi agumenti koje je iznela Milena Vasić stoje. Dodao je i da je teško u ovolikoj količini 

materijala, argumenata i kontraargumenata obe strane doneti definitivan zaključak i dodao da 

zna da neke stvari koje se tvrde u žalbi nisu tačne i da Aleksićev advokat vrlo vešto vadi 

fragmete teksta i predstavlja ih na način na koji mu odgovara.U tekstu ima grešaka, ali, kako 

je rekao, nije skoro video ni jedan obimniji tekst kojem ne bi mogao da stavi iste zamerke. 

Nadežda Budimović je rekla da te sitnice nisu ni „sankcionisane“ predlogom odluke, ali da su 

neke odredbe ipak prekršene, pa i odredba o zaštiti privatnosti, jer ne postoji javni interes da 

se iznose detalji iz privatnog života advokata koji nisu u vezi sa poslom koji obavlja, recimo 

da je nekog tužio zbog prevare ili da se sukobio sa nekim zbog parkinga. Utoliko pre što je 

presudom koju je dostavila redakcija „Nove“ (što znači da je znala za nju) utvrđeno da se to 

nije dogodilo na način koji je opisan u tekstu. Zlatko Čobović je takođe smatrao da Kodeks 

ničim nije prekršen, ističući da jeste od javnog interesa da se objasni ko su advokati koji 



zastupaju Fond. Naveo je da žalitelj za sve što je u tekstu navedeno najpre kaže da nije tačno, 

a kasnije zapravo potvrdi da je tako. Po njegovoj oceni, sve što je u tekstu upotrebljeno da se 

opiše kakav je advokat u pitanju, odnosno čime se bavio, jeste tačno. Takođe, on jeste javna 

ličnost, daje političke izjave, zna se koje je političke orijentacije, dakle, ništa u tekstu nije 

netačno. Konačno, fotografija, na čije objavljivanje se takođe žalio, preuzeta je sa sajta 

Aleksićeve kancelarije i propisno obeležena u skladu sa Kodeksom novinara Srbije. Olivera 

Milošević je mislila da Kodeks jeste prekršen, a osvrnula se i na odgovor na žalbu portala 

„Nova.rs“ u kome piše da informacije koje se prenose i koje su više puta objavljene ne treba 

proveravati pošto su postale opšte poznate. Rekla je da je takav stav neprihvatljiv jer „koliko 

opšte poznatih informacija iz tabloida imamo koje su bukvalno laži koje su nekome uništile 

život i sada ako bismo takve informacije iznova i iznova bez ikakvih provera prenosili, to nas 

abolira od svake odgovornosti“. Rekla je i da se ne može prihvatiti stav advokata redakcije da 

su određene informacije usputne, jer se ne može tretirati kao usputa infomacija koja nekoga 

karatkeriše na određeni način. Komisija je potom, sa devet glasova za i dva protiv odlučila da 

nije prekršena tačka 1 poglavlja VII, dok za odluku o tome da li su prekršene druge dve tačke 

Kodeksa nije bilo potrebne većine. Za odluku da je prekršena tačka 2 poglavlja I glasalo je pet 

članova Komisije, dok je šest bilo protiv, a za odluku da je prekršena tačka 1 poglavlja V bilo 

je šest članova Komisije, a protiv pet, pa ni za jednu odluku nije bilo potrebne većine od 

sedam glasova. 

 

Sednica je završena u 19.10 sati.   

 

 

Zapisnik vodila         Predsedavajuća 

   

Gordana Novaković         Nadežda Budimović 


