
 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

Na osnovu članova 19. i 21. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu 

Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Nadežda Budimović, 

Zlatko Čobović, Jelena Petković, Tamara Skrozza, Filip Švarm, Jelka Jovanović, Rodoljub 

Šabić, Ana Martinoli, Sanja Pavlović, Vlado Mareš i Mateja Agatonović, na sednici održanoj 

25. 4. 2024. godine, jednoglasno izriče 

            JAVNU OPOMENU 

Tekstovima „DANKINA MAJKA IMALA NEKOLIKO FEJSBUK PROFILA! Ivana opasno 

SUMNJIVA policiji? ’ČEŠLJAJU’ joj društvene mreže“ i „POTRESNA SCENA U DOMU 

UJAKA MALE DANKE: Deca se raduju kada vide NJENU SLIKU na televiziji, pa viču ’EVO 

SEKE, EVO SEKE’“, objavljenim 1. i 12. aprila 2024. godine, portal K1 info 

 

1.prekršio je tačke 1, 2 i 5 Odeljka I (Istinitost izveštavanja) Kodeksa novinara Srbije o 

obavezi novinara da tačno, objektivno, potpuno i blagovremeno izvesti o događajima od 

interesa za javnost, poštujući pravo javnosti da sazna istinu i držeći se osnovnih standarda 

novinarske profesije, da pravi jasnu razliku između činjenica koje prenosi, komentara, 

pretpostavki i nagađanja, kao i da je sa novinarstvom nespojivo objavljivanje neosnovanih, 

optužbi, kleveta i glasina, 

  

2.prekršio je smernicu iz tačke 1 Odeljka II (Nezavisnost od pritiska), po kojoj naslov 

teksta ne sme da bude u suprotnosti sa suštinom teksta, 

. 

3. prekršio je tačku 1 Odeljka V (Novinarska pažnja), po kojoj je novinar obavezan da 

pristupa poslu sa dužnom profesionalnom pažnjom, 

4. prekršio je i tačku 1 Odeljka VII (Poštovanje privatnosti) o obavezi novinara da 

poštuje privatnost, dostojanstvo i integritet ljudi o kojima piše. 

Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i 

dostupna javnosti. 

   OBRAZLOŽENJE 

Organizacija Prijatelji dece Srbije podnela je žalbu zbog više desetina tekstova objavljenih u 

desetak štampanih i onlajn medija, među kojima je i portal K1 info, u vezi sa nestankom i 

ubistvom dvogodišnje devojčice iz Bora. Kako je istaknuto u žalbi, oni su, većina u više 

navrata, izvršili ekstremnu sekundarnu viktimizaciju deteta žrtve i čitave porodice, iskazali 

potpuno nepoštovanje prema žrtvi i njenoj porodici, izneli gomilu brutalnih laži i poluistina u 

vezi sa nestankom i smrću deteta, neosnovano targetirali krivce među članovima porodice, 

konstruisali lažne iskaze u vezi sa istragom, uznemiravali javnost navođenjem izjava 

nekompetentnih i nerelevantnih izvora i kvazieksperata. Time je, po mišljenju podnosilaca 

žalbe, sem nepravde nanete žrtvi i njenoj porodici, izvršen i nesagledivo negativan uticaj na 

http://www.savetzastampu.rs/


 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

emocionalni, moralni, intelektualni i socijalni razvoj svakog deteta koje se našlo izloženo ovim 

sadržajima, te naneta velika šteta dobrobiti svakog deteta u našem društvu grubim kršenjem 

prava deteta i Kodeksa novinara, širenjem informacija bez ikakvog javnog značaja, 

senzacionalističkih i suprotnih svakom profesionalnom i ljudskom moralu, izlaganjem dece 

brutalnim, ekstremno surovim, neprimerenim i uznemiravajućim sadržajima u slučaju čija je 

žrtva – dete. “Smatramo da je  na decu izvršeno teško psihološko nasilje sa nesagledivim 

posledicama jer je nestanak i nasilna smrt deteta medijski dehumanizovana, obavijana 

gomilama lažnih informacija i poluinformacija, a u javnost je poslata je i poruka opšte 

nebezbednosti dece i navodne upletenosti institucija u nestanak dece u našem društvu”, ističe 

se u žalbi i navodi da su prekršene brojne tačke Kodeksa iz poglavlja: Istinitost izveštavanja, 

Odgovornost novinara, Odnos prema izvorima informisanja i Poštovanje privatnosti. 

 

Redakcija portala K1 info nije odgovorila na žalbu. 

 

Po oceni članova Komisije za žalbe, objavljivanjem spornih tekstova, sa senzacionalističkim, 

manipulativnim i zapravo potpuno netačnim naslovima, redakcija portala je postupila suprotno 

profesionalnim i etičkim načelima novinarstva.  

 

Naslovom prvog objavljenog teksta majka nestale devojčice se praktično direktno optužuje da 

je uradila nešto što je policiji sumnjivo, te da zbog toga proveravaju čak i njene naloge na 

društvenim mrežama. U tekstu, međutim, piše da je ovakva provera uobičajena i da to ne znači 

da je majka osumnjičena, zbog čega je naslov direktno suprotan sadržaju teksta.  

 

Portal, bez ikakvog osnova, izvora ili dokaza, iznosi nedopustive spekulacije u vezi sa 

navodnom odgovornošću majke, istovremeno obmanjujući svoje čitaoce i ne pokazujući 

nikakvu empatiju i razumevanje za težinu situacije sa kojom se ta porodica suočava.  

 

Drugi tekst je takođe manipulativan, jer se najpe navodi da je “ujak otkrio” kako se ponašaju 

njegova deca, a zatim da je to rekao neimenovani “izvor za medije”. Poseban problem je i to 

što se iznošenjem ovakih detalja (moguće i izmišljenih) čitaoci ni o čemu zapravo ne informišu, 

već se, naprotiv, obmanjuju u cilju povećanja broja klikova.  
 

Beograd, 25.4.2024.          

                Predsedavajuća 

                Jelena Petković 


	4. prekršio je i tačku 1 Odeljka VII (Poštovanje privatnosti) o obavezi novinara da poštuje privatnost, dostojanstvo i integritet ljudi o kojima piše.
	Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i dostupna javnosti.
	OBRAZLOŽENJE

