SAVET
ZA STAMPU

Brzo, besplatno, pravicno.

Na osnovu ¢lanova 19. 1 21. Statuta Saveta za Stampu i ¢lanova 15. i 16. Poslovnika o radu
Komisije za zalbe, Komisija za zalbe Saveta za Stampu u sastavu: Jelena Petkovi¢, Nadezda
Budimovié, Olivera Milosevi¢, Filip Svarm, Jelka Jovanovié, Rodoljub Sabi¢, Ana Martinoli,
Milena Vasi¢, Sanja Pavlovi¢ i Bojan Cveji¢, na sednici odrzanoj 25. 7. 2024. godine,
jednoglasno izrice

JAVNU OPOMENU

Naslovom “Solakovi mediji gori i od psihopate Skora”, objavljenim 10. jula 2024. godine na
naslovnoj strani, dnevni list “Informer”

l.prekrsio je tacke 1, 2 i 5 Odeljka I (Istinitost izveStavanja) Kodeksa novinara Srbije 0
obavezi novinara da ta¢no, objektivno, potpuno i1 blagovremeno izvesti o dogadajima od
interesa za javnost, poStujuci pravo javnosti da sazna istinu i drZeci se osnovnih standarda
novinarske profesije, da prvi jasnu razliku izmedu ¢injenica koje prenosi, komentara,
pretpostavki i nagadanja, kao i odredbu po kojoj je sa novinarstvom nespojivo objavljivanje
neosnovanih optuzbi, kleveta i glasina,

2. prekrsio je tacku 1 Odeljka V (Novinarska paZnja) po kojoj je novinar obavezan da
pristupa poslu sa duznom profesionalnom paznjom,

3.prekrsio je i tacku 1 Odeljka VII (Postovanje privatnosti), po kojoj novinar mora da
postuje privatnost, dostojanstvo i integritet ljudi o kojima pise.

Odluka Komisije bi¢e objavljena na sajtu Saveta za Stampu (Www.savetzastampu.rs) i
dostupna javnosti.

OBRAZLOZENJE

Nenad Kulac¢in podneo je Zalbu Savetu za Stampu zbog toga Sto je na naslovnoj strani lista uz
njegovu fotografiju, kako je naveo, u u podnaslovu objavljeno da je u kolumni napisao da
predsednikovog sina treba tuSirati sumpornom kiselinom, §to nije istina.

Redakcija ,,Informera“ nije odgovorila na zalbu.

Sporna naslovna strana objavljena je dan nakon Kula¢inove kolumne pod naslovom ,,Obesite
Skora“ u listu ,,Danas“, a Komisija za Zalbe je zakljuéila da u tom tekstu ne pise ono §to
,Informer* navodi da je Kula¢in napisao - da ,,predsednika Srbije ne treba tusirati
uranijumom, nego sumpornom kiselinom®.

Kraljice Natalije 28
11000 Beograd

tel: (011) 30 67 320
www.savetzastampu.rs


http://www.savetzastampu.rs/

SAVET
ZA STAMPU

Brzo, besplatno, pravicno.

Komisija, zbog toga, veruje da su naslovnom stranom prekrsene odredbe koje se odnose na
istinitost izveStavanja, buduéi da je netacno i neobjektivno prenet deo kolumne zalioca, dok u
tekstu nije napravljena ni jasna razlika izmedu Cinjenica, s jedne, i komentara, pretpostavki i
nagadanja, s druge strane. List je time postupio i suprotno tacki Kodeksa koja propisuje
obavezu novinara da poslu pristupaju sa duznom profesionalnom paznjom.

Komisija smatra i da je u ovom slu¢aju re¢ o namernom objavljivanju klevete, $to, s obzirom
na to da je uz ovakav naslov objavljena 1 fotografija Zalioca 1 to na naslovnoj strani,
predstavlja i prekrsaj odredbe Kodeksa koja medije obavezuje na postovanje dostojanstva i
intergiteta osobe o kojoj se pise.

Komisija posebno ukazuje na to da su ovakve kampanje protiv ljudi koje se vode
objavljivanjem na naslovnim stranama neistinitih infomacija uz njihove fotografije apsolutno
nedopustive i potencijalno veoma opasne.

Beograd, 25. 7. 2024.
Predsedavajuca

Jelena Petkovi¢

Kraljice Natalije 28
11000 Beograd

tel: (011) 30 67 320
www.savetzastampu.rs



	1.prekršio je tačke 1, 2 i 5 Odeljka I (Istinitost izveštavanja) Kodeksa novinara Srbije o obavezi novinara da tačno, objektivno, potpuno i blagovremeno izvesti o događajima od interesa za javnost, poštujući pravo javnosti da sazna istinu i držeći se ...
	2. prekršio je tačku 1 Odeljka V (Novinarska pažnja) po kojoj je novinar obavezan da pristupa poslu sa dužnom profesionalnom pažnjom,
	3.prekršio je i tačku 1 Odeljka VII (Poštovanje privatnosti), po kojoj novinar mora da poštuje privatnost, dostojanstvo i integritet ljudi o kojima piše.
	Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i dostupna javnosti.
	OBRAZLOŽENJE
	Redakcija „Informera“ nije odgovorila na žalbu.
	Sporna naslovna strana objavljena je dan nakon Kulačinove kolumne pod naslovom „Obesite Škora“ u listu „Danas“, a Komisija za žalbe je zaključila da u tom tekstu ne piše ono što „Informer“ navodi da je Kulačin napisao - da „predsednika Srbije ne treba...

