
 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

 

Na osnovu članova 19. i 21. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu 

Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Jelena Petković, Nadežda 

Budimović, Olivera Milošević, Filip Švarm, Jelka Jovanović, Rodoljub Šabić, Ana Martinoli, 

Milena Vasić, Sanja Pavlović i Bojan Cvejić, na sednici održanoj 25. 7. 2024. godine, 

jednoglasno izriče         

JAVNU OPOMENU 

Naslovom “Kulačin: Danila u sumpornu kiselinu”, objavljenim 10. jula 2024. godine na 

naslovnoj strani, dnevni list “Srpski telegarf” 

1.prekršio je tačke 1, 2 i 5 Odeljka I (Istinitost izveštavanja) Kodeksa novinara Srbije o 

obavezi novinara da tačno, objektivno, potpuno i blagovremeno izvesti o događajima od 

interesa za javnost, poštujući pravo javnosti da sazna istinu i držeći se osnovnih standarda 

novinarske profesije, da prvi jasnu razliku između činjenica koje prenosi, komentara, 

pretpostavki i nagađanja, kao i odredbu po kojoj je sa novinarstvom nespojivo objavljivanje 

neosnovanih optužbi, kleveta i glasina, 

2. prekršio je tačku 1 Odeljka V (Novinarska pažnja) po kojoj je novinar obavezan da 

pristupa poslu sa dužnom profesionalnom pažnjom,  

3.prekršio je i tačku 1 Odeljka VII (Poštovanje privatnosti), po kojoj novinar mora da 

poštuje privatnost, dostojanstvo i integritet ljudi o kojima piše. 

Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i 

dostupna javnosti. 

     OBRAZLOŽENJE 

Nenad Kulačin podneo je žalbu Savetu za štampu zbog toga što je na naslovnoj strani lista 

objavljena njegova fotografija uz reči koje, kako je naveo, nikada nije napisao ili izgovorio.  

Redakcija „Srpskog telegrafa“ nije odgovorila na žalbu. 

Sporna naslovna strana objavljena je dan nakon Kulačinove kolumne pod naslovom „Obesite 

Škora“ u listu „Danas“, a Komisija za žalbe je zaključila da u tom tekstu ne piše ono što 

„Srpski telegraf“ navodi kao njegov citat – da Danila Vučića treba baciti u sumpornu 

kiselinu.  

Komisija zbog toga veruje da su naslovnom stranom prekršene odredbe koje se odnose na 

istinitost izveštavanja, budući da je netačno i neobjektivno prenet deo kolumne žalioca, dok u 

http://www.savetzastampu.rs/


 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

tekstu nije napravljena ni jasna razlika između činjenica, s jedne, i komentara, pretpostavki i 

nagađanja, s druge strane. List je time postupio i suprotno tački Kodeksa koja propisuje 

obavezu novinara da poslu pristupaju sa dužnom profesioalnom pažnjom. 

 

Komisija smatra i da je u ovom slučaju reč o namernom objavljivanju klevete, što, s obzirom 

na to da je uz ovakav naslov objavljena i fotografija žalioca, i to na naslovnoj strani, 

predstavlja i prekršaj odredbe Kodeksa koja medije obavezuje na poštovanje dostojanstva i 

intergiteta osobe o kojoj se piše. 

 

Komisija posebno ukazuje na to da su ovakve kampanje protiv ljudi koje se vode 

objavljivanjem na naslovnim stranama neistinitih infomacija uz njihove fotografije apsolutno 

nedopustive i potencijalno veoma opasne.  

 

Beograd, 25. 7. 2024.          

                       Predsedavajuća 

                       Jelena Petković 


	1.prekršio je tačke 1, 2 i 5 Odeljka I (Istinitost izveštavanja) Kodeksa novinara Srbije o obavezi novinara da tačno, objektivno, potpuno i blagovremeno izvesti o događajima od interesa za javnost, poštujući pravo javnosti da sazna istinu i držeći se ...
	2. prekršio je tačku 1 Odeljka V (Novinarska pažnja) po kojoj je novinar obavezan da pristupa poslu sa dužnom profesionalnom pažnjom,
	3.prekršio je i tačku 1 Odeljka VII (Poštovanje privatnosti), po kojoj novinar mora da poštuje privatnost, dostojanstvo i integritet ljudi o kojima piše.
	Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i dostupna javnosti.
	OBRAZLOŽENJE
	Nenad Kulačin podneo je žalbu Savetu za štampu zbog toga što je na naslovnoj strani lista objavljena njegova fotografija uz reči koje, kako je naveo, nikada nije napisao ili izgovorio.
	Redakcija „Srpskog telegrafa“ nije odgovorila na žalbu.
	Sporna naslovna strana objavljena je dan nakon Kulačinove kolumne pod naslovom „Obesite Škora“ u listu „Danas“, a Komisija za žalbe je zaključila da u tom tekstu ne piše ono što „Srpski telegraf“ navodi kao njegov citat – da Danila Vučića treba baciti...

