
 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

 

Na osnovu članova 19. i 21. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu 

Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Jelena Petković, Nadežda 

Budimović, Olivera Milošević, Filip Švarm, Jelka Jovanović, Rodoljub Šabić, Ana Martinoli, 

Milena Vasić, Sanja Pavlović i Bojan Cvejić, na sednici održanoj 25. 7. 2024. godine, 

jednoglasno donosi         

ODLUKU 

Naslovom “Sumporna kiselina za Vučićevog sina”, objavljenim 10. jula 2024. godine na 

naslovnoj strani, dnevni list “Alo” 

1.prekršio je tačke 1, 2 i 5 Odeljka I (Istinitost izveštavanja) Kodeksa novinara Srbije o 

obavezi novinara da tačno, objektivno, potpuno i blagovremeno izvesti o događajima od 

interesa za javnost, poštujući pravo javnosti da sazna istinu i držeći se osnovnih standarda 

novinarske profesije, da prvi jasnu razliku između činjenica koje prenosi, komentara, 

pretpostavki i nagađanja, kao i odredbu po kojoj je sa novinarstvom nespojivo objavljivanje 

neosnovanih optužbi, kleveta i glasina, 

2. prekršio je tačku 1 Odeljka V (Novinarska pažnja), po kojoj je novinar obavezan da 

pristupa poslu sa dužnom profesionalnom pažnjom,  

3.prekršio je i tačku 1 Odeljka VII (Poštovanje privatnosti), po kojoj novinar mora da 

poštuje privatnost, dostojanstvo i integritet ljudi o kojima piše. 

Nalaže se dnevnom listu „Alo“ da ovu odluku objavi u roku od pet dana od dana dostavljanja 

odluke. 

Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i 

dostupna javnosti. 

     

 OBRAZLOŽENJE 

Nenad Kulačin podneo je žalbu Savetu za štampu zbog toga što je na naslovnoj strani lista 

objavljena njegova fotografija uz reči koje, kako je naveo, nikada nije napisao ili izgovorio, 

odnosno da je u podnaslovu navedeno da je izneo još monstruoznije tvrdnje od Srđana Škora.  

U odgovoru na žalbu odgovorni urednik Viktor Petrović naveo je da nije jasno na šta se tačno 

Kulačin žali, jer u žalbi nema nijedne konkretne primedbe. “U linku koji je poslao vidi se da 

ni u čemu nismo pogrešili, jer on u toj njegovoj kolumni navodi doslovce: ‘Škoro je, po mom 

http://www.savetzastampu.rs/


 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

skromnom mišljenju, ako sam ga dobro razumeo, jedino pogrešio u vezi sa tuširanjem. Ne 

može se u rudniku litijuma tuširati uranijumom, možda sumpornom kiselinom, ali dobro, to 

možemo da gledamo kao stilsku figuru u njegovom nastupu’. Naučno je poznata činjenica da 

sumporna kiselina izjeda sve. Dakle, Kulačin, kada to sugeriše, suštinski predlaže trenutni 

smrtni ishod za Danila Vučića, sina predsednika Srbije Aleksandra Vučića, za razliku od 

tuširanja uranijumom čije bi posledice bile dugotrajnije i takođe dovele do smrti. Ako to nije 

monstruozno, odnosno još monstruoznije, onda zaista ne znam šta jeste”, istakao je urednik. 

Sporna naslovna strana objavljena je dan nakon Kulačinove kolumne pod naslovom „Obesite 

Škora“ u listu „Danas“ , a Komisija za žalbe je zaključila da u tom tekstu ne piše ono što 

„Alo“ tvrdi - da sina Aleksandra Vučića treba tuširati sumpornom kiselinom.  

Komisija zbog toga veruje da su naslovnom stranom prekršene odredbe koje se odnose na 

istinitost izveštavanja, budući da je netačno i neobjektivno prenet deo kolumne žalioca, dok u 

tekstu nije napravljena ni jasna razlika između činjenica, s jedne, i komentara, pretpostavki i 

nagađanja, s druge strane. List je time postupio i suprotno tački Kodeksa koja propisuje 

obavezu novinara da poslu pristupaju sa dužnom profesionalnom pažnjom. 

 

Komisija smatra i da je u ovom slučaju reč o namernom objavljivanju klevete, što, s obzirom 

na to da je uz ovakav naslov objavljena i fotografija žalioca i to na naslovnoj strani 

predstavlja i prekršaj odredbe Kodeksa koje medije obavezuje na poštovanje dostojanstva i 

intergiteta osobe o kojoj se piše. 

 

Komisija posebno ukazuje na to da su ovakve kampanje protiv ljudi koje se vode 

objavljivanjem na naslovnim stranama neistinitih infomacija uz njihove fotografije apsolutno 

nedopustive i potencijalno veoma opasne.  

 

 

Beograd, 25. 7. 2024.          

                 Predsedavajuća 

                 Jelena Petković 


	1.prekršio je tačke 1, 2 i 5 Odeljka I (Istinitost izveštavanja) Kodeksa novinara Srbije o obavezi novinara da tačno, objektivno, potpuno i blagovremeno izvesti o događajima od interesa za javnost, poštujući pravo javnosti da sazna istinu i držeći se ...
	2. prekršio je tačku 1 Odeljka V (Novinarska pažnja), po kojoj je novinar obavezan da pristupa poslu sa dužnom profesionalnom pažnjom,
	3.prekršio je i tačku 1 Odeljka VII (Poštovanje privatnosti), po kojoj novinar mora da poštuje privatnost, dostojanstvo i integritet ljudi o kojima piše.
	Nalaže se dnevnom listu „Alo“ da ovu odluku objavi u roku od pet dana od dana dostavljanja odluke.
	Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i dostupna javnosti.
	OBRAZLOŽENJE
	Nenad Kulačin podneo je žalbu Savetu za štampu zbog toga što je na naslovnoj strani lista objavljena njegova fotografija uz reči koje, kako je naveo, nikada nije napisao ili izgovorio, odnosno da je u podnaslovu navedeno da je izneo još monstruoznije ...
	Sporna naslovna strana objavljena je dan nakon Kulačinove kolumne pod naslovom „Obesite Škora“ u listu „Danas“ , a Komisija za žalbe je zaključila da u tom tekstu ne piše ono što „Alo“ tvrdi - da sina Aleksandra Vučića treba tuširati sumpornom kiselin...

