
1 

 

 

                                                       Komisiji za žalbe Saveta za štampu 
 

Kao član Komisije za žalbe Saveta za štampu, na osnovu člana 19 

Statuta Saveta za štampu, i člana 3 tačka 6 Poslovnika o radu 
Komisije za žalbe, podnosim žalbu na: 

1. 

tekst pod naslovom "Vučića je trebalo ubiti još u noći između 5. i 6. 

oktobra 2000. godine!" Jeziva skrivena poruka sa opozicione TV 

Nova! (VIDEO), objavljen 29.07.2024. godine na portalu 
www.informer.rs.  

LINK 

https://informer.rs/vesti/politika/929639/vucica-je-trebalo-ubiti-

jos-u-noci-izmedu-5-i-6-oktobra-2000-godine-jeziva-skrivena-
poruka-sa-opozicione-tv-nova-video 

 

2. 
tekst pod naslovom VUČIĆA JE TREBALO UBITI JOŠ U 

NOĆI IZMEĐU 5. I 6. OKTOBRA 2000. GODINE: Jeziva 

skrivena poruka sa opozicione TV Nova! (VIDEO), objavljen 
29.07.2024. godine na portalu www.alo.rs. 

LINK 

https://www.alo.rs/vesti/politika/935975/napad-na-aleksandra-
vucica-tamara-skrozza/vest 
 
3. 

tekst pod naslovom VUČIĆA JE TREBALO UBITI JOŠ U 

NOĆI IZMEĐU 5. I 6. OKTOBRA 2000. GODINE: Jeziva 

skrivena poruka sa opozicione TV Nova! (VIDEO), objavljen 
29.07.2024. godine na portalu www.novosti.rs.  

LINK 

https://www.novosti.rs/vesti/politika/1393332/vucica-trebalo-ubiti-

jos-noci-izmedju-5-6-oktobra-2000-godine-jeziva-skrivena-
poruka-opozicione-nova-video 

 

http://www.informer.rs/
https://informer.rs/vesti/politika/929639/vucica-je-trebalo-ubiti-jos-u-noci-izmedu-5-i-6-oktobra-2000-godine-jeziva-skrivena-poruka-sa-opozicione-tv-nova-video
https://informer.rs/vesti/politika/929639/vucica-je-trebalo-ubiti-jos-u-noci-izmedu-5-i-6-oktobra-2000-godine-jeziva-skrivena-poruka-sa-opozicione-tv-nova-video
https://informer.rs/vesti/politika/929639/vucica-je-trebalo-ubiti-jos-u-noci-izmedu-5-i-6-oktobra-2000-godine-jeziva-skrivena-poruka-sa-opozicione-tv-nova-video
http://www.alo.rs/
https://www.alo.rs/vesti/politika/935975/napad-na-aleksandra-vucica-tamara-skrozza/vest
https://www.alo.rs/vesti/politika/935975/napad-na-aleksandra-vucica-tamara-skrozza/vest
http://www.novosti.rs/
https://www.novosti.rs/vesti/politika/1393332/vucica-trebalo-ubiti-jos-noci-izmedju-5-6-oktobra-2000-godine-jeziva-skrivena-poruka-opozicione-nova-video
https://www.novosti.rs/vesti/politika/1393332/vucica-trebalo-ubiti-jos-noci-izmedju-5-6-oktobra-2000-godine-jeziva-skrivena-poruka-opozicione-nova-video
https://www.novosti.rs/vesti/politika/1393332/vucica-trebalo-ubiti-jos-noci-izmedju-5-6-oktobra-2000-godine-jeziva-skrivena-poruka-opozicione-nova-video


2 

 

4. 
tekst pod naslovom Tamara Skroza: Da je 5. oktobar bio 

drugačiji danas bismo se probudili u Srbiji bez nekih ljudi, 

objavljen 29.07.2024. godine na portalu www.politika.rs.  

LINK 
https://www.politika.rs/sr/clanak/625294/Tamara-Skrozza-Da-je-5-

oktobar-bio-drugaciji-danas-bismo-se-probudili-u-Srbiji-bez-

nekih-ljudi 
 

Molim Komisiju da se izjasni da li je prekršen Kodeks novinara 
Srbije. 
 

Tekst je identičan na sva četiri portala. 

Jedina razlika u sadržaju teksta objavljenog na portalu 
www.politika.rs, u odnosu na tekst na ostala tri portala, je što je na 

početku teksta na www.politika.rs izostavljena reč „opoziciona“. 

 
Preslušavanjem dela snimka izjave Tamare Skrozze moguće je 

jasno utvrditi činjenicu da Skrozza nije rekla „da je Vučića trebalo 

ubiti još u noći između 5. i 6. oktobra 2000. godine“. 
 

Ona nije pomenula Aleksandra Vučića, aktuelnog predsednika 

Srbije.  
Nije pomenula reč „ubistvo“, niti da je bilo koga „trebalo ubiti“, pa 

ni Aleksandra Vučića. 
 

Činjenica je, takođe, da u delu izjave Tamare Skrozze, koja se 

odnosi na 5.oktobar 2000. godine, nije sadržana pretnja ni poruka. 
 

Zaključak u naslovu teksta na portalima www.informer.rs, 

www.alo.rs i www.novosti.rs je zlonamerno nagađanje, a ne 
činjenica. 

 

Umesto nagađanja „da je Vučića je trebalo ubiti još u noći 
između 5. i 6. oktobra 2000. godine“ koje su izveli u naslovu kao 

http://www.politika.rs/
https://www.politika.rs/sr/clanak/625294/Tamara-Skrozza-Da-je-5-oktobar-bio-drugaciji-danas-bismo-se-probudili-u-Srbiji-bez-nekih-ljudi
https://www.politika.rs/sr/clanak/625294/Tamara-Skrozza-Da-je-5-oktobar-bio-drugaciji-danas-bismo-se-probudili-u-Srbiji-bez-nekih-ljudi
https://www.politika.rs/sr/clanak/625294/Tamara-Skrozza-Da-je-5-oktobar-bio-drugaciji-danas-bismo-se-probudili-u-Srbiji-bez-nekih-ljudi
http://www.politika.rs/
http://www.politika.rs/
http://www.informer.rs/
http://www.alo.rs/
http://www.novosti.rs/


3 

 

„skrivenu“ i „indirektnu poruku“, portali www.informer.rs, 
www.alo.rs i www.novosti.rs - ukoliko su ocenili da u rečima 

Tamare Skrozze postoji nekakva poruka, ili pretnja - trebalo je da 

se obrate Skrozzi pre objavljivanja teksta, kao bi dobili njeno 
autentično tumačenje i objašnjenje o eventualnoj poruci i pretnji. 

 

Imputirati Skrozzi da je rekla ono što nije, nagađati da je mislila 
nešto što nije rekla i to objaviti kao njenu izjavu i poruku, posebno 

da danas „preti ubistvom“ predsedniku države retroaktivno - 

govoreći o događaju iz oktobra 2000. godine - je neosnovana, 
nekulturna i neetička optužba i kleveta na račun Tamare Skrozze. 

 

Naslovi teksta na portalima www.informer.rs, www.alo.rs i 
www.novosti.rs su identični. 

 

Naslov teksta na portalima www.informer.rs, www.alo.rs, i 
www.novosti.rs, ne odgovara sadržaju teksta sa citatom dela izjave 

Tamare Skrozze, u kojoj nigde nije pomenuto „ubistvo Aleksandra 

Vučića“, niti bilo čije ubistvo. 
 

Poznata je činjenica da su portali www.informer.rs, www.alo.rs, 

www.novosti.rs i www.politika.rs u sprezi sa Aleksandrom 
Vučićem, predsednikom Srbije.  

Glasila u okviru kojih deluju ovi portali, pod direktnom kontrolom 

i uticajem Aleksandra Vučića, bezrezervno propagiraju i njega 
lično i njegovu politiku. 

Ekonomski i politički interesi izdavača tih glasila utiču na njihovu 
uređivačku politiku, a posledica je, u ovom slučaju, neobjektivno 

informisanje javnosti. 

 
Samo na portalu www.informer.rs, koji je prvi objavio tekst 

(29.07.2024. u 09:19 sati), kao autor teksta naveden je informer.rs. 

Na portalu www.alo.rs navedeno je samo - Alo, na portalu 
www.novosti,rs navedeno je - novosti onlajn, a na portalu 

www.politika.rs nije naveden ni autor, ni izvor. 

http://www.informer.rs/
http://www.alo.rs/
http://www.novosti.rs/
http://www.informer.rs/
http://www.alo.rs/
http://www.novosti.rs/
http://www.informer.rs/
http://www.alo.rs/
http://www.novosti.rs/
http://www.informer.rs/
http://www.alo.rs/
http://www.novosti.rs/
http://www.politika.rs/
http://www.informer.rs/
http://www.alo.rs/
http://www.novosti,rs/
http://www.politika.rs/


4 

 

 
Prema Poglavlju IX član 1 Kodeksa novinara Srbije mediji i 

novinari poštuju i primenjuju važeće zakonodavstvo o zaštiti 

autorskih prava. 
Prema Zakonu o autorskom i srodnim pravima (član 9) autor je 

samo fizičko lice. 

Autor, dakle, ne može da bude informer.rs.  
Redakcija ovog portala može da stoji iza stava autora - da tekst 

održava stav redakcije, ali bi autor teksta, kao fizičko lice, trebalo 

da bude naznačen. 
 

Činjenica je da novinarka Tamara Skrozza nije rekla „da bi Vučića 

trebalo ubiti“, već je to iskonstruisan, neosnovan, proizvoljan i 
izmišljen zaključak autora teksta. 

Činjenica je da je Aleksandar Vučić, predsednik Srbije, opsednut 

mišlju da mu neko preti ubistvom, da neko organizuje zaveru 
protiv njega i državni udar. Opterećen je strahom da mu je život 

ugrožen i da bi mogao da bude ubijen, što sve permanentno ističe u 

svojim javnim nastupima, a što je i značajan segment njegove lične 
političke promocije. 

 

Tako je, 01.08.2024. godine, u obraćanju javnosti rekao :„... 
slažem se sa njom (Tamara Skrozza, prim. Z.Č.) trebalo je da me 

ubiju. Jedini način da me pobede je da me ubiju...“, a 09.08.2024. 

godine, rekao je: “... može da mi se desi samo nezgoda da me neko 
slučajno ubije...“. 

 
U takvim okolnostima, s obzirom na navedene činjenice, nameće 

se zaključak da je upravo Aleksandar Vučić, predsednik Srbije, 

kao nekadašnji novinar amater i ministar informisanja u vreme 
Slobodana Miloševića, autor teksta sa izmišljenom izjavom 

novinarke Tamare Skrozze „da je Vučića je trebalo ubiti još u 

noći između 5. i 6. oktobra 2000. godine“. 
 



5 

 

Iz tih razloga su, po mojoj oceni, prekršene sledeće odredbe 
Kodeksa novinara Srbije. 

1. 

Tekstom i naslovom, na portalu www.informer.rs: Poglavlje I 
tačke 1, 2, 4, 5, Poglavlje II tačka 1 smernica 5 i tačka  2, Poglavlje 

IV tačka 1 i 6, Poglavlje V tačke 1, 3, 4, Poglavlje IX tačka 1. 

2. 
Tekstom i naslovom na portalu www.alo.rs : Poglavlje I tačke 1, 2, 

4, 5, Poglavlje II tačka 1 smernica 5 i tačka  2, Poglavlje IV tačka 1 

i 6, Poglavlje V tačke 1, 3, 4, Poglavlje IX tačka 1. 
3. 

Tekstom i naslovom na portalu www.novosti.rs: Poglavlje I tačke 

1, 2, 4, 5, Poglavlje II tačka 1 smernica 5 i tačka  2, Poglavlje IV 
tačka 1 i 6, Poglavlje V tačke 1, 3, 4, Poglavlje IX tačka 1. 

4. 

Tekstom na portalu www.politika.rs: Poglavlje I tačke 1, 2, 4, 5, 
Poglavlje II tačka  2, Poglavlje IV tačka 1 i 6, Poglavlje V tačke 1, 

3, 4, Poglavlje IX tačka 1. 
 

U Beogradu, 23.08.2024. godine        
  

 

                                                                       Podnosilac žalbe                                                                             
                                                                                                                      

 

                                                                       

                                                                         Zlatko Čobović           
 

 

 

 

 

http://www.informer.rs/
http://www.alo.rs/
http://www.novosti.rs/
http://www.politika.rs/

	Kao član Komisije za žalbe Saveta za štampu, na osnovu člana 19 Statuta Saveta za štampu, i člana 3 tačka 6 Poslovnika o radu Komisije za žalbe, podnosim žalbu na:
	1.
	tekst pod naslovom "Vučića je trebalo ubiti još u noći između 5. i 6. oktobra 2000. godine!" Jeziva skrivena poruka sa opozicione TV Nova! (VIDEO), objavljen 29.07.2024. godine na portalu www.informer.rs.
	tekst pod naslovom VUČIĆA JE TREBALO UBITI JOŠ U NOĆI IZMEĐU 5. I 6. OKTOBRA 2000. GODINE: Jeziva skrivena poruka sa opozicione TV Nova! (VIDEO), objavljen 29.07.2024. godine na portalu www.novosti.rs.
	tekst pod naslovom Tamara Skroza: Da je 5. oktobar bio drugačiji danas bismo se probudili u Srbiji bez nekih ljudi, objavljen 29.07.2024. godine na portalu www.politika.rs.

