
 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

Na osnovu članova 19. i 21. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu 

Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Jelena Petković, Olivera 

Milošević, Nadežda Budimović, Filip Švarm, Jelka Jovanović, Rodoljub Šabić, Ana 

Martinoli, Sanja Pavlović i Milena Vasić, na sednici održanoj 26. 9. 2024. godine, 

jednoglasno donosi        

ODLUKU 

Tekstom “VUČIĆA JE TREBALO UBITI JOŠ U NOĆI IZMEĐU 5. I 6. OKTOBRA 2000. 

GODINE: Jeziva skrivena poruka sa opozicione TV Nova! (VIDEO)”, objavljenim 29. jula 

2024.godine, portal „Alo.rs“ 

 

1.prekršio je tačke 1, 2, 4 i 5 Odeljka I (Istinitost izveštavanja) Kodeksa novinara Srbije 

o obavezi novinara da tačno, objektivno, potpuno i blagovremeno izvesti o događajima od 

interesa za javnost, poštujući pravo javnosti da sazna istinu i držeći se osnovnih standarda 

novinarske profesije, da prvi jasnu razliku između činjenica koje prenosi, komentara, 

pretpostavki i nagađanja, da, kada je neophodno, konsultuje što više izvora i da im omogući 

da iznesu svoj stav, kao i odredbu po kojoj je sa novinarstvom nespojivo objavljivanje 

neosnovanih optužbi, kleveta i glasina, 

 

2. prekršio je tačke 1  i 2 poglavlja II (Nezavisnost od pritiska), po kojoj naslov mora da 

odgovara suštini teksta, a ekonomski i politički interesi izdavača ne smeju da utiču na 

uređivačku politiku na način koji bi imao za posledicu netačno, neobjektivno, nepotpuno i 

neblagovremeno informisanje, 

  

3. prekršio je tačke 1 i 6 Odeljka IV (Odgovornost novinara), po kojima je novinar, pre 

svega, odgovoran svojim čitaocima, slušaocima i gledaocima i tu odgovornost ne sme da 

podredi interesima drugih, a posebno interesima izdavača, vlade i drugih državnih organa. 

Novinar se mora suprotstaviti svima koji krše ljudska prava ili se zalažu za bilo koju vrstu 

diskriminacije, govor mržnje i podsticanje nasilja i mora da neguje etiku i kulturu javne reči. 

 

4.prekršio je i tačke 1, 3 i 4 Odeljka V (Novinarska pažnja), po kojima je novinar 

obavezan da pristupa poslu sa dužnom profesionalnom pažnjom i mora biti svestan da 

prećutkivanje činjenica koje mogu bitno da utiču na stav javnosti o nekom događaju jednako 

njihovom namernim iskrivljivanju ili iznošenju laži, kao i opasnosti od diskriminacije koju 

mogu da šire mediji i učiniće sve da izbegne diskriminaciju zasnovanu, između ostalog, na 

rasi, polu, starosti, seksualnom opredeljenju, jeziku, veri, političkom i drugom mišljenju, 

nacionalnom ili društvenom poreklu, 

 

Na osnovu žalbe člana Komisije Zlatka Čobovića, Komisija je utvrdila da je potpuno jasno 

da Tamara Skrozza nije rekla ono što se tvrdi spornim naslovom, niti je uopšte pomenula 

Aleksandra Vučića ili bilo kakvo ubistvo, te da je reč o zlonamernoj netačnoj interpretaciji 

onoga što je rekla, nagađanju medija, koje je čitaocima predstavljeno kao činjenica.  



 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

Uz sve to novinari nisu pozvali da, ukoliko je bilo potrebe, objasni šta je tačno mislila, a 

njena izmišljena izjava upotrebljena je za kampanju koja je potom nedeljama vođena u 

većem broju medija.  

 

 

Nalaže se portalu “Alo.rs” da ovu odluku objavi u roku od pet dana od dana dostavljanja 

odluke. 

Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i 

dostupna javnosti. 

     OBRAZLOŽENJE 

Zlatko Čobivić, član Komisije za žalbe, podneo je žalbu zbog tekstova, gotovo identičnog 

sadržaja koji su objavljeni u četri medija, među kojima je i “Alo.rs”. Kako se navodi u žalbi, 

preslušavanjem dela snimka izjave Tamare Skrozze moguće je jasno utvrditi činjenicu da 

Skrozza nije rekla „da je Vučića trebalo ubiti još u noći između 5. i 6. oktobra 2000. godine“, 

niti je uopšte pomenula Aleksandra Vučića, aktuelnog predsednika Srbije, kako je medij 

naveo u naslovu. Nije pomenula reč „ubistvo“, niti da je bilo koga „trebalo ubiti“, pa ni 

Aleksandra Vučića. Činjenica je, takođe, da u delu izjave Tamare Skrozze, koja se odnosi na 

5. oktobar 2000. godine, nije sadržana pretnja ni poruka, pa je po mišljenju žalioca reč o 

zlonamernom nagađanju. “Umesto nagađanja, ukoliko su ocenili da u rečima Tamare 

Skrozze postoji nekakva poruka, ili pretnja - trebalo je da se obrate Skrozzi pre objavljivanja 

teksta, kako bi dobili njeno autentično tumačenje i objašnjenje o eventualnoj poruci i pretnji. 

Imputirati Skrozzi da je rekla ono što nije, nagađati da je mislila nešto što nije rekla i to 

objaviti kao njenu izjavu i poruku, posebno da danas „preti ubistvom“ predsedniku države 

retroaktivno - govoreći o događaju iz oktobra 2000. godine - je neosnovana, nekulturna i 

neetička optužba i kleveta na račun Tamare Skrozze”, istakao je, između ostalog, u žalbi.  

 Ekonomski i politički interesi izdavača tih glasila utiču na njihovu uređivačku politiku, a 

posledica je, u ovom slučaju, neobjektivno informisanje javnosti. 

 

U odgovoru na žalbu advokat redakcije Dušan Tomić je najpre naveo da žalbu treba odbaciti 

jer ne sadrži adresu elektronske pošte žalioca, a da inače nije prekršena nijedna odredba 

Kodeksa, jer tekst predstavlja kritički novinarski osvrt na izjavu Tamare Skrozze. Po 

mišlenju advokata, ona je “dala više nego dovoljno povoda i opravdanja za spornu 

interpretaciju njene izjave i upotrebu ovakvog naslova”, te da je “kao neko ko je javno izneo 

spornu izjavu morala biti svesna da se sa njenom heremetičnom izjavom neki neće saglasiti” 

i da će je protumačiti na način sa kojim ona ne mora biti saglasna, što je i uradio autor teksta.  

 

Ni generalni sekretar, ni Komisija za žalbe nisu mislili da žalbu treba odbaciti iz formalnih 

razloga, budući da je adresa elektronske pošte dostavljena Savetu, koji nema obavezu da je 

prosledi i redakciji. 

 

http://www.savetzastampu.rs/


 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

Kad je reč o samom tekstu, Komisija za žalbe zaključila je da je potpuno jasno da Tamara 

Skrozza nije rekla ono što se tvrdi spornim naslovom, niti je uopšte pomenula Aleksandra 

Vučića ni bilo kakvo ubistvo, te da je reč o zlonamernoj netačnoj interpretaciji onoga što je 

rekla, nagađanju medija koje je čitaocima predstavljeno kao činjenica.  

 

Time su prekršene tačke 1, 2, 4 i 5 poglavlja I, jer je „izveštavano“ netačno i neobjektivno, 

bez pravljenja razlike između činjenica, s jedne, i prepostavki, nagađanja i komentara, s 

druge strane, a iznete su i izuzetno ozbiljne, a potpuno neutemeljene optužbe na račun 

Tamare Skrozze.  Uz sve to novinari ni jednog od četiri medija je nisu pozvali da, ukoliko je 

bilo potrebe, objasni šta je tačno mislila.  

 

Sama činjenica da su u četiri različita medija (i u još nekoliko drugih koji nisu u nadležnosti 

Saveta za štampu) objavljene istovetne netačne tvrdnje (izmišljena izjava), koje su poslužile 

kao osnov za kampanju protiv Skrozze, koja je potom trajala nedeljama, potvrđuje da motiv 

za objavljivanje ovakvih tekstova (ili priloga) nije bilo informisanje javnosti, ali ni kritički 

osvrt na ono što je rekla, budući da nije rekla to što medij tvrdi. U ovom slučaju, po mišljenju 

članova Komsije, mediji su kampanju pokrenuli sledeći političke i ekonomske interese svojih 

izdavača, što je za posledicu imalo neobjektivno informisanje javnosti. 

 

Po mišljenju Komisije, prekršene su i ostale tačke na koje je podnosilac žalbe ukazao: tačke 1 

i 6 poglavlja IV, koja se odnosi na etiku i kulturu javne reči, kao i na to da novinar 

odgovornost čitocima ne sme da podredi interesima izdavača ili vlade, kao i tačke koje 

novinara obavezuju da postupa sa dužnom profesionalnom pažnjom, da ne prećutkuje 

činjenice bitne za razumevanje suštine i ne diskriminiše ljude  na osnovu političkog i drugog 

mišljenja.  

 

Komisija za žalbe posebno ukazuje na to da je ovakva orkestrirana kampanja klevetanja i 

targeriranja koja se danima vodi u većem broju medija veoma opasna po bezbednost i 

Tamare Skrozze i njene porodice i da je apsolutno nedopustivo da mediji da ovako brutalan 

način krše sve profesionalne i etičke standarde. 

 

Kad je reč o prekršajima odredbe koja se odnosi na autorska prava, na koje se žalilac takođe 

ukazao, označivši kao pravog autora ove “vesti” Aleksandra Vučića, Komisija ne može 

utvrditi ko je autor spronih tekstova, te bi donošenje odluke u vezi sa ovim bilo zasnovano na 

nagađaju. Zakon o javnom inforimisanju i medijima propisuje obavezu da tekstovi budu 

potpisani, ali takva odredba ne postoji u Kodeksu novinara Srbije.  

 

Beograd, 26. 9. 2024.          

                 Predsedavajuća 

           

          Milena Vasić 

                  


	Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i dostupna javnosti.
	OBRAZLOŽENJE

