
 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

 

Na osnovu članova 19. i 21. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu 

Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Zlatko Čobović, Tamara 

Skrozza, Olivera Milošević, Jelena Petković, Nadežda Budimović, Filip Švarm, Jelka 

Jovanović, Rodoljub Šabić, Ana Martinoli, Sanja Pavlović i Milena Vasić, na sednici 

održanoj 26. 12. 2024. godine, većinom glasova donosi        

  ODLUKU 

Komentarima ispod tekstova “Zbrisao mi, nisam ga ufatila” i “Ovo je najčitaniji tekst 

oktobru”, objavljenim 27. oktobra i 13. novembra 2024. godine, portal „Ozonpress prekršio 

je tačku 6 Odeljka IV (Odgovornost novinara) Kodeksa novinara Srbije, po kojoj 

novinar mora da poštuje kulturu i etiku javne reči, odnosno Smericu u okviru te tačke koja se 

odnosi na korisnički storen sadržaj. 

 

Nalaže se portalu “Ozonpress” da ovu odluku objavi u roku od pet dana od dana dostavljanja 

odluke. 

Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i 

dostupna javnosti. 

     OBRAZLOŽENJE 

Dragana Ćendić podnela je žalbu na tekst objavljen 27. oktobra i ponovo, kao najčitaniji tekst 

u oktobru, 13. novembra 2024. godine, kao i na komentare čitalaca objavljene ispod ovih 

tekstova. Navela je da tekst sadrži neistine i uvrede na njen račun, zasnovane na netačnim 

infomacijama i pretpostavkama, pa se, između ostalog, navodi „za sebe kaže da je novinarka 

– reporterka“, da je „dospela u redakciju lokalnog naprednjačkog portala“, da joj je 

„Gvozden Nikolić šef“....Veruje da su time prekršene tačka 2, 3, 4 i 5 poglavlja Istinitost 

izveštavanja, jer joj Nikolić nije šef, već ima svoju agenciju, dopisnica je „Informera“ i 

„Euronewsa“, dok je novac za samozapošljavanje dobila na gradskom konkursu, a ne preko 

veze i gradonačelnika. Istakla je da je prekršena i tačka 4 poglavlja III, koje se odnosi na 

sukob interesa, jer je vlasnik portala Ozonpress šef odborničke grupe u Skupštini grada 

Čačka i ima interes da je diskredituje. Takođe, autor teksta je diskriminiše, omalovažava i 

iznosi mizogine stavove, dok su komentari čitalaca takođe mizogini, ponižavajući i 

uvredljivi, objavljeni sa ciljem da je ponize kao ženu, majku i osobu koja se bavi poslom koji 

je izabrala. 

Nebojša Jovanović, direktor Ozon Media, u dopisu označenom kao obaveštenje povodom 

žalbe Dragane Ćendić, koju naziva “samozvanom novinarkom“ i „devojkom sa Ibarske 

magistrale“ istakao je da je ova žalba samo deo medijske i političke petparačke kampanje koju 

ona i „njeni mentori Gvozden Nikolić i Dragan Vučićević“, sprovode protiv ove redakcije, a 

http://www.savetzastampu.rs/


 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

„sve u sklopu hajke koju su pokrenuli SNS odbori, poverenici, predsednici opština i 

gradonačelnici u Šapcu, Valjevu, Užicu, Gornjem Milanovcu, Ivanjici, Čačku i Kraljevu“. 

Zbog toga smatraju da je ova žalba pokušaj instrumentalizovanja Saveta za štampu i uvlačenja 

Saveta u prljavu političku ili, bolje rečeno, politikantsku kampanju, pa ne nalaze za shodno da 

u tome dalje učestvujuju. „Kako bi učestvovanje u postupku po ovoj žalbi, po našem mišljenju 

bilo štetno po kredibilitet naše redakcije, a verujemo i po kredibilitet Saveta za štampu, to vas 

obaveštavamo da u ovom postupku nećemo učestvovati“, napisao je Jovanović. 

 

Članovi Komisije za žalbe zaključili su da je Kodeks novinara Srbije nesumnjivo prekršen 

objavljivanjem velikog broja ružnih, uvredljivih, vulgarnih i mizoginih komentara i da je 

nedopustivo da redakcija na to ne reaguje. Komisija je više puta isticala da su redakcije uvek 

odgovorne za komentare čitalaca, bez obzira da li rade prethodnu ili naknadnu moderaciju. U 

ovom slučaju je potpuno jasno da urednik Ozonpressa nije imao nikakvu nameru da moderira 

komentare, niti da ih naknadno ukloni, iako su komentari nesumnjivo u suprotnosti i sa 

pravilima komentarisanja objavljenim na tom portalu.  

 

Komisija poziva redakciju „Ozonpressa“ da sporne komentare ukloni. 

 

Po mišljenju članova Komisije za žalbe i sam nepotpisani tekst je zlonameran, na granici 

poštovanja Kodeksa novinara Srbije, ali i na granici dobrog ukusa. Takođe, veoma je upitan i 

javni interes za objavljivanje ovakvog teksta. Međutim, kako većina iznetih kvalifikacija 

zapravo predstavlja vrednosne sudove, a ne činjenične tvrdnje, po oceni Komisije, nije moguće 

utvrditi da su prekršene odredbe koje se odnose na istinitost izveštavanja. U tekstu se, tako, 

nigde ne tvrdi da je Dragana Ćendić sredstva za samozapošljavanje dobila preko veze. Navodi 

se da je reč o konkursu, iako se iz tona teksta može zaključiti da taj novac nije trebalo da dobije. 

Takođe, informaciju da je u konkursnoj dokumentaciji navela da ima samo osnovnu školu 

žaliteljka nije demantovala. Isto važi i za podatak da je bila saradnica “Glasa zapadne Srbije”. 

 

Ne može se zaključiti da to što je Stojan Marković u isto vreme vlasnik i urednik portala i 

odbornik u gradskoj skupštini Čačka znači da nužno ima interes da diskredituje Ćendić, kako 

žaliteljka tvrdi. Međutim, iako to nije u vezi sa sadržajem objavljenog teksta i nije u direktnoj 

nadležnosti Saveta za štampu, Komisija mora da ukaže na to da je Kodeksom novinara Srbije 

apsolutno zabranjeno da se novinarski i/ili urednički posao obavlja istovremeno sa obavljajem 

neke političke funkcije. Prema podacima iz impresuma Ozonpressa, Stojan Marković je 

urednik portala dok je istovremeno i odbornik u lokalnom parlamentu. Komisija podseća da je 

to nedozvoljeno, jer je, po Kodeksu, sa novinarskom profesijom nespojiv “rad u PR i 

marketinškim agencijama, agencijama za lobiranje, državnim organima i institucijama, kao i u 

političkim partijama”, kao i da novinarski posao ne može da se obavlja istovremeno sa učešćem 

u političkoj i izbornoj kampanji.   

 

Komisija je odluku donela sa 10 glasova za i jednim uzdržanim, Jedna članica Komisije je 

rekla da ni ovoga puta ne želi da učestvuje u cirkusu u kojem vlasnici dva portala iz Čačka 



 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

pokušavaju da instrumentalizuju Savet za štampu i da ga koriste za svoje međusobne 

obračune. 

 

 

Beograd, 26. 12. 2024.         

         Predsedavajući 

           

         Zlatko Čobović 

 


	Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i dostupna javnosti.
	OBRAZLOŽENJE
	Dragana Ćendić podnela je žalbu na tekst objavljen 27. oktobra i ponovo, kao najčitaniji tekst u oktobru, 13. novembra 2024. godine, kao i na komentare čitalaca objavljene ispod ovih tekstova. Navela je da tekst sadrži neistine i uvrede na njen račun,...

