
Savetu za štampu 

 

Žalba protiv Južnih vesti i novinara koji su pisali tekst zbog neobjavljivanja demantija i namernog 

stvaranja konotacije korupcije prema meni lično i mom radu kao novinara. 

Žalba se odnosi na pravo na odgovor za koji sam uskraćen u razumnom roku, u istoj delu gde je objavljen 

isti tekst, kao što sam kodeks i govori. 

U delu novinarska pažnja, iznošenje i stavljanje u kontekst činjenica koje ništa ne znače i nemaju nikakvu 

realnu povezanost, kao i stavljanje moje slike i pojašnjenja ispod nje, koji indikuju nečasne radnje koje 

štete mom ugledu kao novinara i aktiviste. U kodeksu je to obaveza da prave razliku između činjenica, 

komentara , pretpostavki i nagađanja. 

Takođe su ovim objavili neosnovane optužbe, glasine i klevetu, što sagledava kodeks u prvom delu. 

Pravo na privatnost je takođe ovde po mom mišljenju prekršeno, jer provatno poznavanje nekog nije 

javni interes u svakom slučaju, smatram da je ovaj tekst bio čisto blaćenje mene lično zbog odnosa koji 

imam sa “glavnim” urednikom Južnih vesti još iz vremena kada sam bio odbornik.  

 

Tekts o kome je reč: 

Niški Vodovod – milijarda za plate, tajni ugovori, partijska zapošljavanja, politički 

„uhlebi“ na linku. 

U tekstu je izneto jako puno insinuacija i konstrukcija koji su spojeni u kompozit pod izgovorima 

javnog interesa o “zapošljavanju u javnom sektoru”, koji je tema koja rasplamsava emocije kod 

čitalaca. 

U konstrukciji korišćena je insinuacija i u pitanjima koja su postavljanja a kasnije kroz kontekst 

prezentovano javnosti kako sam ja neko ko “zapošljava po javnom sektoru i kroz “moj 

angažman” što mi je nepoznato šta znači, pribavljam mogućnost da zapošljavam “moje 

partnerke” u javnom sektoru, insinuirajući povezanost, uticaj i da sam licemer, Ista ili slična 

poruka je poslata osobi koja se spominje u tekstu, dok meni nisu smeli da pošalju pitanje da li je 

ona moja partnerka. 

Ujedno je u tesktu napisano kako sam, zamislite “još juna meseca pisao o JKP Naissus” kao da 

postoji vremenska odrednica za interval pisanja a posle toga da sam i opoziciju i vlast “častio 

tekstom” gde sam ih sve nazvao “braćom rođenom po neznanju”. 

Ovo mešanje u rad nezavisnog medija ne rade čak više ni SNS funkcioneri u Nišu jer znaju 

da će da postignu samo kontra efekat. 

https://www.juznevesti.com/istrazujemo/niski-vodovod-milijarda-za-plate-tajni-ugovori-partijska-zaposljavanja-politicki-uhlebi/


Povezali su da je Oxigen klub i medij Niška inicijativa na istoj adresi, a Oxigen je od svog 

osnivanja 2004. godina na istoj adresi, to niko ne krije i razlozi ne treba da zanimaju javnost, jer 

ne nose nikakvu važnost. 

Zastupnicu kluba, koja je običan građanin, nije član nijedne stranke, niti aktivista, niti ide na 

mitinge, niti je aktivna bilo gde sem u sportskom klub Oxigen kao zastupnik i trener deci, 

stavljaju u isti koš sa visokim funkcionerima SNS-a, o čijem zapošljenju sam čak i ja pisao u 

prethodnim teskovima koja napominju.  

Iako je jasno vidljivo iz ugovora da je pomenuta Pejčić nema faktički nikakve pravne veze 

samnom van kluba u kome sam volonter i nemam upravljačka prava, vezuju se da smo povezani 

preko sportskog kluba(u klubu volontiram i pravim medijski sadržaj), i insinuiraju u novinarskim 

pitanjima da je ona meni “partnerka”, a šešeljevskim pitanjem “da li vam znaju kući da ste 

homoseksualac”, postavljaju pitanje kako je moj angažman uticao na zaposlenje Aleksandre 

Pejčić.  

Prvo, ja nemam nikakav “angažman” i ne znam šta je tom salatom reči mislila novnarka/novinar, 

ako ste zainteresovani da vidite taksativne detalje o pisanju sa sajta i zvanične FB strane medija 

Niška inicijativa, možete videti moj kurs pisanja i medijskog rada. 

Ovo je urađeno samo i jedino da se kroz konstrukciju blati i moje ima a medij koji vodim. 

Ova tabloidizacija ide i dalje, pa se ispod moje slike dok sam bio odbornik u Skupštini 

grada, i to baš dana kad sam isteran iz skupštine kao odbornik zbog političkog natpisa na 

majici (sa podsmehom upućenom jednom SNS funkcioneru i kliki oko njega) stavlja  moja 

slika sa pojašnjenjem  ispod slike “zastupnica Oxigen-a zaposlena u Vodovodu”. 

Napisali su da sam “častio opoziciju” tekstom gde sam ih sve u širem smislu reči nazvao 

neznalicama jer niko od njih nije čitao materijal za skupštinsku raspravu, dok sam u istom tekstu 

jasno citirao na sve načine sve kritike koje su izneli svi iz političkog života na račun javnog 

sektora.  

Nadam se da još uvek imam pravo na pisanje i opštu kritiku i bez dozvole Južnih vest ii pored 

statistike koju vode o mojim pisanjima? 

Pored toga, navodi koji su stavljeni u tekst su tipična salata reči i konstrukcija poluistina, koji ne 

dokazuju ništa sem podgrevanja mržnje prema svima što “uzimaju neke pare jer primaju platu u 

javnom sektoru i samim tim mora da su zli, zajedno sa svima kji su im i komšije”. 

Evo i dela teksta: 

Iako je poznat po kritičkim tekstovima prema gradskoj vlasti i radu javnih preduzeća i ustanova, 

Nonić je na svom portalu poslednji takav tekst o Vodovodu objavio još juna, a tema je bila radno 

angažovanje Miodraga Stankovića. 



Četiri dana pre nego što Aleksandra Pejčić potpisuje ugovor sa Vodovodom, Nonić je izabran na 

dva meseca za člana plaćene Komisije za analizu trošenja budžeta u opštini Medijana 2020-

2024, kojoj je mandat na poslednjoj sednici Skupštine Medijane produžen za još dva meseca. 

U komisiju sam izabran jer sam dosadašnju karijeru novinara bazirao na pisanju o potrošnji 

javnih sredstava i sumnjivim ugovorima iste vlasti. Stavljaju konotaciju “plaćen” jer 

pretpostavljam da oni svi rade novinarksi posao bez plate?  

Stavljanje konteksta “plaćen” namerno je stavljen, jer kao što piše na sajtu Južnih vesti, oni rade 

zahvaljjujući entuzijazmu: 

“Kako se finansiraju Južne vesti? 

Južne vesti najveći deo svojih aktivnosti realizuju zahvaljujući entuzijazmu novinara i saradnika.” 

 

Na samom tagu ”JKP Naissus” na sajtu Niške iniciative ima dovoljno tesktova o svemu, dok 

posle pomenutog teksta u junu, imao sam nebrojeno mnogo tekstova i afera oko javnog sektora, i 

na sajtu i na FB strani medija. 

Obzirom da su Južne vesti beli medved koji živi od stare slave koju je napravio osnivač i urednik 

Predrag Blagojević (osnivač i pomenutog Oxigen kluba kog ignorišu Južne vesti godinama 

unazad zbog netrpeljivosti prema meni iz vremena mog mandata kao opozicionog odbornika) 

vaše mišljenje mi treba kao referentna tačka za dalje pisanje o svemu šta znam o Južnim vestima 

i novinarima redakcije na dalje. Da, očekujem da ih opet abolirate od bilo kakve odgovornosti, a 

vaše pojašnjenje ću da koristim kao uputstvo kada počenm da se bavim kritički njihovim radom, 

pisanjima, poluistinama i nedostatkom znanja tematike u tekstovima. 

Ovog puta osoba koja čita moju žalbu, neka se suzdrži da se ne čuje podsmeh i omalovažavanje 

u glasu, bar dok traje sednica koja se snima i može se analizirati. (sad vam je jasno što me neki 

ne vole, zar ne)… 

Demantij na tekst je poslat u toku dana 31.12.2024, nije obajvljen u skladu sa zakonom.  

 U toku pripreme za novu godinu uspeo sam samo da pitam posle njihovog novinarskog pitanja 

samo sa kim se dopisujem iz redakcije, jer nije stajalo ništa od potpisa. Eto i skrivanja novinara 

iza redakcije, a sumnjam da je to bio “veliki i hrabri” urednik Milan Zirojević. 

Tekst je objavljen u toku 31.12. posle oko 90 minuta posle postavljenog pitanja, tj oko 15h, nije 

naznačeno da je hitno i da ide tekst i bez mog odgovora. Ovo je urađeno u malicioznom maniru, 

je realno nije ih zanima šta ja imam da kažem. 

Nije mi ništa odgovoreno u standardnom nadmenom maniru uredništva, demantij nije objavljen 

u skladu sa zakonskim i drugim odredbama. Nije mi stiglo ni obaveštenje ako nisam napisao 

demantij kako treba, da ga ispravim, niti je objavljen u skraćenom obliku. 



Da li je ovo princip tabloidnog seciranja privatnog života, jer konstrukcija koju su našli je krajnje 

neprimerena. Gospođicu Pejčić su pitali da li sam ja njen partner, a meni su malo ublažili pitanje 

pa su pitali kako sam ja uticao na njeno zaposlenje. Sramotno je ovo ponašanje i krši prvo sve 

norme pristojnog ponašanja, a onda poštovanja privatnosti. 

“Da li ste ukrali i koliko…” ne može da bude novinarska norma prostojnosti pitanja.  

Evo pitanja za sve vas iz Saveta za štampu: imate li vi bilo koga u porodici i među prijateljima 

koji rade u bilo kom obliku državnog sektora, ili su korisnici bilo kog novca koji država daje po 

bilo kom osnovu, socijalna, konkursna ili druga davanja? Naravno da me ne zanima odgovor! 

Da ne dođemo uskoro do onog pitanja “ko ti plaća penziju” koje smo skoro čuli, ali to ako radi 

neki beli medved od novinara, nalazite opravdanje da je to u redu. Ako radi naslinik na 

protestima, to osuđujemo. Do as i say not as i do? 

 

 



Niko do novinara se nije predstavio, što predstavlja deo u Kodeksu “korišćenje časnih 

sredstava”, kratko vreme je prošlo posle pitanja do objave teksta, naročito ako se uzme u obzir 

zadnji dan u godini i vreme slanja poruke. 

Demantij nije obajvljen iako su objavljivani tekstovi posle samog spornog teksta. Uredno poslat 

demantij  

Inače, posle zadnje žalbe koju sam podneo protiv Južnih vesti zbog komentara koji su 

anonimni i mogu da vređaju i klevetaju ljude, gde ste jednoglasno potvrdili da je sve u redu 

sa tim, same Južne vesti su promenile način postavljanja komentara i načina prijave onih 

koji bi da komentarišu. 

Sada je moguće da se to uradi samo ako si prijavljen na neku od društvenih mreža, što je u 

mnogome smanjilo komentare i očigledno dodatne post klikove zainteresovanih anonimusa koji 

vole da pričaju šta žele o kome god hoće. Ipak je učinjena promena posle 20 godina rada medija. 

Eto, nismo “džaba” radili  

 

Srđan Nonić 

urednik medijskog portal Niška inicijativa 

 



 

 


	Niški Vodovod – milijarda za plate, tajni ugovori, partijska zapošljavanja, politički „uhlebi“ na linku.
	U tekstu je izneto jako puno insinuacija i konstrukcija koji su spojeni u kompozit pod izgovorima javnog interesa o “zapošljavanju u javnom sektoru”, koji je tema koja rasplamsava emocije kod čitalaca.
	U konstrukciji korišćena je insinuacija i u pitanjima koja su postavljanja a kasnije kroz kontekst prezentovano javnosti kako sam ja neko ko “zapošljava po javnom sektoru i kroz “moj angažman” što mi je nepoznato šta znači, pribavljam mogućnost da zap...
	Ujedno je u tesktu napisano kako sam, zamislite “još juna meseca pisao o JKP Naissus” kao da postoji vremenska odrednica za interval pisanja a posle toga da sam i opoziciju i vlast “častio tekstom” gde sam ih sve nazvao “braćom rođenom po neznanju”.
	Ovo mešanje u rad nezavisnog medija ne rade čak više ni SNS funkcioneri u Nišu jer znaju da će da postignu samo kontra efekat.
	Povezali su da je Oxigen klub i medij Niška inicijativa na istoj adresi, a Oxigen je od svog osnivanja 2004. godina na istoj adresi, to niko ne krije i razlozi ne treba da zanimaju javnost, jer ne nose nikakvu važnost.
	Zastupnicu kluba, koja je običan građanin, nije član nijedne stranke, niti aktivista, niti ide na mitinge, niti je aktivna bilo gde sem u sportskom klub Oxigen kao zastupnik i trener deci, stavljaju u isti koš sa visokim funkcionerima SNS-a, o čijem z...
	Iako je jasno vidljivo iz ugovora da je pomenuta Pejčić nema faktički nikakve pravne veze samnom van kluba u kome sam volonter i nemam upravljačka prava, vezuju se da smo povezani preko sportskog kluba(u klubu volontiram i pravim medijski sadržaj), i ...
	Prvo, ja nemam nikakav “angažman” i ne znam šta je tom salatom reči mislila novnarka/novinar, ako ste zainteresovani da vidite taksativne detalje o pisanju sa sajta i zvanične FB strane medija Niška inicijativa, možete videti moj kurs pisanja i medijs...
	Ovo je urađeno samo i jedino da se kroz konstrukciju blati i moje ima a medij koji vodim. Ova tabloidizacija ide i dalje, pa se ispod moje slike dok sam bio odbornik u Skupštini grada, i to baš dana kad sam isteran iz skupštine kao odbornik zbog polit...
	Napisali su da sam “častio opoziciju” tekstom gde sam ih sve u širem smislu reči nazvao neznalicama jer niko od njih nije čitao materijal za skupštinsku raspravu, dok sam u istom tekstu jasno citirao na sve načine sve kritike koje su izneli svi iz pol...
	Nadam se da još uvek imam pravo na pisanje i opštu kritiku i bez dozvole Južnih vest ii pored statistike koju vode o mojim pisanjima?
	Pored toga, navodi koji su stavljeni u tekst su tipična salata reči i konstrukcija poluistina, koji ne dokazuju ništa sem podgrevanja mržnje prema svima što “uzimaju neke pare jer primaju platu u javnom sektoru i samim tim mora da su zli, zajedno sa s...
	Evo i dela teksta:
	“Kako se finansiraju Južne vesti?

	Niko do novinara se nije predstavio, što predstavlja deo u Kodeksu “korišćenje časnih sredstava”, kratko vreme je prošlo posle pitanja do objave teksta, naročito ako se uzme u obzir zadnji dan u godini i vreme slanja poruke.
	Demantij nije obajvljen iako su objavljivani tekstovi posle samog spornog teksta. Uredno poslat demantij
	Inače, posle zadnje žalbe koju sam podneo protiv Južnih vesti zbog komentara koji su anonimni i mogu da vređaju i klevetaju ljude, gde ste jednoglasno potvrdili da je sve u redu sa tim, same Južne vesti su promenile način postavljanja komentara i nači...
	Sada je moguće da se to uradi samo ako si prijavljen na neku od društvenih mreža, što je u mnogome smanjilo komentare i očigledno dodatne post klikove zainteresovanih anonimusa koji vole da pričaju šta žele o kome god hoće. Ipak je učinjena promena po...
	Eto, nismo “džaba” radili (
	Srđan Nonić
	urednik medijskog portal Niška inicijativa

