vladimir.arsenovic@azus.gov.rs

From: vladimir.arsenovic@azus.gov.rs

Sent: utorak, 04. februar 2025. 12:48

To: ‘Srpski telegraf'

Cc: 'tamara.bujisic@srpskitelegraf.rs'

Subject: DEMANTI

Attachments: DEMANTI SRPSKI TELEGRAF VLADIMIR ARSENOVIC.pdf

Postovani,

U prilogu se nalazi potpisan dokument u pdf formatu u kome je moj demanti povodom objavljenih tekstova u
§tampanom izdanju Srpskog telegrafa i na portalu Republika.

Originalan primerak ovog demantija poslat je na adresu va3e redakcije i redovnom postom.
S postovanjem,

Vladimir Arsenovic
VD Direktor

d)

Agencija za akreditaciju zdravstvenih ustanova Srbije
Dr. Subotic¢a 5, 11000 Beograd

Mob 064/ 88-11-991

Tel 011/ 71-51-722

Fax 011/ 71-51-724

e-mail: vladimir.arsenovic@azus.gov.rs

web: Www.azus.gov.rs




DEMANTI

Dana 31.01.2025. godine u nezavisnim dnevnim novinama ,Srpski telegraf* registrovanom u Registru
medija Agencije za privredne registre pod NV 000830, na streni 09 objavijen je tekst pod naslovom
 Direktor kaznjava porodilje — briga ga za drzavnu politiku“. Na naslovnoj strani istog Stampanog izdanja
istog dana je u vidu najave teksta objavljena fotografija sa naslovom ,Bahati direktor kaznjava
porodilje”.

Istovetan tekst sa istim naslovom je objavljen i na internet izdanju istog izdava¢a pod imenom
,Republika“, registrovan u Registru medija Agencije zaprivredne registre pod brojem IN 000565 na
linku: https://www.republika.rs/vesti/drustvo/625011/vladimir-arsenovic-porodilie-kaznjavanje-zarada).

Glanom 90. Zakona o javnom informisanju i medijima (,SI. glesnik RS", br. 92/2023) koji u stavu 2.
propisuje ,Objavljivanje informacije kojom se vr$i povreda &asti, ugleda ili pijeteta, odnosno lice
prikazuje u laznom svetlu pripisivanjem osobina ili svojstava koje ono nema, odnosno odricanjem
osobina ili svojstava koje ima, nije dopusteno ako interes za objavljivanje informacije ne preteze nad
interesom zastite dostojanstva i prava na autenti¢nost, a narodito ako se time ne doprinosi javnoj
raspravi o pojavi, dogadaju ili licnosti na koju se informacija odnosi.”.

Na osnovu ovako definisanog prava lica o kojem je objavljena informacija u skladu ¢lanom 90. Zakona,
dostavljam Vas$oj redakciji ovaj Demanti radi objavljivanja pod uslovima navedenim u &lanu 94. i u roku
propisanom &lanom 98. Zakona o javnom informisanju i medijima. Zahtevam da, shodno zakonskom
pravu lica o kome je objavljena informacija tekst demantija objavite u integralnoj verziji, odnosno bez
ikakvih skrac¢ivanja, intervencija, interpretacija ili zaklju¢aka, odrosno kvalifikacija i vrednosnih sudova.

Tekstovi objavljeni 31.01.2025. godine pod naslovom “Direktor kaZnjava porodilie” u dnevnoj novini
“Srpski telegraf’ i internet portalu “Republika”, kao i naslov na naslovnoj strani dnevne novine “Srpski
telegraf’ koji glasi “Bahati direktor kaznjava porodilie” su u celosti neistiniti, sadrZe licne uvrede i
proizvoljne kvalfikacije nespojive sa Eti¢kim kodeksom novinarz i novinarki Srbije.

Tekstovi su protivredni naslovima i insinuiraju situaciju koju izvor ne potvrduje u svojoj izjavi i tesko
povreduje moj ugled i &ast. Osim toga, sadrZina navedenih tekstova znatno uti¢e i na poslovni ugled
Agencije za akreditaciju zdravstvenih ustanova Srbije &iji sam zakonski zastupnik.

U naslovu teksta u novinskom i internet izdanju, kao i u najavi na naslovnoj strani novinskog izdanja
tvrdite da ja kao direktor navodno kaznjavam porodilje. Istina je da je zaposlena koja je vas izvor, a
jedina je zaposlena u Agenciji koja je koristila porodilisko odsustvo u prethodne dve godine, nije
kaznjena. Nakon povratka sa porodiljskog bolovanja, a zbog izmena u organizaciji Agencije, ponuden
joj je Aneks ugovora o radu za poziciju na kojoj je radila i pre odlaska na bolovanje i sa istim
koeficijentom za obradun zarade koji je imala pre odsustva. Dakle, nije bilo nikakve promene u radno
pravnom statusu zaposlene koja je vas izvor, a ¢iji identitet necu otkrivati u ovom demantiju. Materijaino
pravno i proceduralno, sve §to je uéinjeno uginjeno je po zakonskim propisima Republike Srbije.

Zaposlena to i ne osporava u svojoj izjavi, ve¢ iskazuje svoje nezadovoljstvo, a da pritom ne raspolaze
svim informacijama u vezi sa visinom zarade, jer se ista obra¢unava na osnovu osnovice koja se menja
u skladu sa politikom Vlade RS u vezi sa poveéanjem zarada u javhom sektoru.

U tekstu se dalje navodi da je moje ponasanje sramno, a u najavi i naslovu teksta da sam bahat. Ovo
je uvreda i postupanje vase novinarke, a usudujem se reci i redakcije (kontaktirale su me dve vase
novinarke, pitanja poslala Tamara Buji$i¢, da bi tekst potpisala Teodora Kljaji¢) nedopustivo, necasno
i potpuno suprotno odredbi ¢lana 90. Zakona o javnom informisanju i medijama. Odgovori na pitanja

1



koje sam uputio vasoj redakciji u dva navrata nisu objavljeni tako da istinito prenesu pozadinu vase
namere. Dakle, ono §to druga strana ima da izjavi povodom bilo kog pitanja, za vas je nebitno i vi Cete,
bilo to istina ili ne, objaviti ono §to ste namerili da objavite. S tim u vezi, moje li€no videnje je da je sve
to daleko od profesionalizma i eti¢kih normi novinarske profesije.

U prvom pasusu teksta navodi da kai’njavam porodilje, Sto je neistina i to ne potvrduje ni vas izvor u
svojoj izjavi, pa se na osnovu ovoga da zakljuditi da su to redakcijske konstrukcije, a ne izjava bilo kog
izvora.

Dalje, u Vagem podnaslovu pi§e “Ravesneo se” koji je izvucen iz navoda vaseg izvora i zaposlene u
Agenciji, ali ni jednom regju ne navodite ni jedan moj postupak ili radnju kao dokaz ispoljavanja ovakvog
osecanja i bilo kakvog negativnog odriosa prema zaposlenoj koja je izvor takve informacije. Dakle, jos
jedna fabrikovana neistina.

U delu izjave zaposlene dalje navodi da su u peirodu dok je ona bila na porodiljskom odsustvu svim
zaposlenim povecane plate, pa navodno “¢ak i vozac ima vecu platu nego ona”. Stim u vezi, proverljive
su &injenice, &to ocigledno Vasa redakcija nije ucinila, da je na internet prezentaciji Agencije javno
dostupan celokupan tekst Pravilnika o sistematizaciji radnih mesta u Agenciji u kojoj se jasno vidi da
Agencija nema sistematiovano radnc mesto vozaca. Stoga ovakva izjava koja ni na jedan nacin nije
proverena, a to ste po Zakonu bili obavezni da ucinite, predstavija jo§ jednu neistinu u vasim

tekstovima.

U delu teksta pod naslovom “Dva puta na razgovoru” insinuirate da sam poku$ao da zaustavim pisanje
teksta (preko posrednika). Nikada, ali nikada nisam ni pokusao tako nesto. Naprotiv, odgovorio sam
na sva vasa pitanja, pa i ona nedopuétena i nesuvisla i to u dva navrata.

Na samom kraju, a radi razjadnjenja razloga i motiva za postupanje vaseg tabloida dodacu da je u
interesu javnosti da zna informaciju cla je zaposlena porodilja koja je va$ izvor, pozvana dva puta na
razgovor nakon $to sam 29.01.2025. i 30.01.2025. godine na sluzbeni e-mail dobio pitanja novinarke
vaseg tabloida Tamare Buji$i¢. Pitao sam svoju koleginicu da liima nesto da mi kaze u vezisa pitanjima
koja sam dobio iz vaSe redakcije iz jednostavnog razloga — gospodin zamenik izvrénog direktora
izdavada vasih tabloidnih izdanja je njen rodeni brat. Nazalost, njen odgovor je bio “neka svako radi
SV0j posao”.

Prihvatio sam ovakav stav zaposlene | ja ¢u raditi svoj posao, jer je vec jasno da se kampanja progona
nastavlja. Preduzeéu zakonom dopustene radnje u cilju zastite Gasti i ugleda svoje liénosti, Agencije
kojom rukovodim i svoje porodice ke sam duzan da zastitim od vasih lazi i maltretiranja, uvreda i
kleveta koje su neosnovano iznete u vasim tekstovima.

Prekrsili ste odredbe tadki 1.1, 1.3, 1.4, 1.5, zatim 11.1 i 11.2 i IV.4 Kodeksa novinara i novinarki Srbije.
Takode, prekrsili ste i &lan 90. Zakonz o javnom informisanju i medijima.

Sva je prilika da ste sragunatim etiketiranjem, narucenim od strane poslovodstva izdavaca, usli i u zonu
kriviéne odgovornosti za kriviéna dele koja se gone po sluzbenoj duznosti.

Da li ¢ete postiéi cilj — moram da ga svedem na ono $to zaiste jeste - povecanje zarade koleginice i
sestre zamenika vadeg izvrénog direktora - videcemo.

Ovo je istina, pa neka sude ¢itaoci.”

U Beogradu, 04.02.2025. godine r Arsenovic

Viadimi

2 :



