
Име и презиме 

Владимир Арсеновић 

Град 

Београд 

Наслов 

Директор кажњава породиље - брига га за државну политику 

Извор 

Српски Телеграф и портал Република 

Датум објављивања 

2025-01-31 

Тип извора 

Оба 

Прилог 

https://savetzastampu.rs/wp-content/uploads/2025/03/30.01.25.-PITANJA-I-ODGOVORI-3.pdf, 

https://savetzastampu.rs/wp-content/uploads/2025/03/29.01.25.-PITANJA-I-ODGOVORI-3.pdf, 

https://savetzastampu.rs/wp-content/uploads/2025/03/DEMANTI-SRPSKI-TELEGRAF-2.pdf, 

https://savetzastampu.rs/wp-content/uploads/2025/03/31.01.25.-KOPIJA-SRPSKI-TELEGRAF-

3.pdf, https://savetzastampu.rs/wp-content/uploads/2025/03/04.02.25-KOPIJA-SRPSKI-

TELEGRAF-3.pdf 

Текст жалбе 

ŽALBA SAVETU ZA ŠTAMPU 

Dana 31.01.2025. godine u nezavisnim dnevnim novinama „Srpski telegraf“ registrovanom u 

Registru medija Agencije za privredne registre pod NV 000830, na strani 09 objavljen je tekst 

pod naslovom „Direktor kažnjava porodilje – briga ga za državnu politiku“. Na naslovnoj strani 

istog štampanog izdanja istog dana je u vidu najave teksta objavljena moja fotografija sa 

naslovom „Bahati direktor kažnjava porodilje“. 

Istovetan tekst sa naslovom “POTURA ANEKSE DAN POSLE POVRATKA NA POSAO! Direktor 

kažnjava porodilje: BRIGA GA ZA DRŽAVNU POLITIKU“ je objavljen 30.01.2025. godine i na 

internet izdanju istog izdavača pod imenom „Republika“, registrovan u Registru medija Agencije 

zaprivredne registre pod brojem IN 000565 na linku: 

https://www.republika.rs/vesti/drustvo/625011/vladimir-arsenovic-porodilje-kaznjavanje-zarada). 

Tekst u dnevnim novinama je potpisala novinarka Teodora Kljajić, a tekst na portalu nema 

potpis, osim što piše redakcija.  

Dana 04.02.2025. godine u nezavisnim dnevnim novinama „Srpski telegraf“ registrovanom u 

Registru medija Agencije za privredne registre pod NV 000830, na strani 10 objavljen je tekst 

pod naslovom “Smenite ovog čoveka dok ne bude kasno. DIREKTOR DOLAZI NA POSAO U 11 

A PRIMA PLATU 182.000 DINARA“. Najava teksta sa mojom objavljenom fotografijom i sa istim 

https://savetzastampu.rs/wp-content/uploads/2025/03/30.01.25.-PITANJA-I-ODGOVORI-3.pdf
https://savetzastampu.rs/wp-content/uploads/2025/03/29.01.25.-PITANJA-I-ODGOVORI-3.pdf
https://savetzastampu.rs/wp-content/uploads/2025/03/DEMANTI-SRPSKI-TELEGRAF-2.pdf
https://savetzastampu.rs/wp-content/uploads/2025/03/31.01.25.-KOPIJA-SRPSKI-TELEGRAF-3.pdf
https://savetzastampu.rs/wp-content/uploads/2025/03/31.01.25.-KOPIJA-SRPSKI-TELEGRAF-3.pdf
https://savetzastampu.rs/wp-content/uploads/2025/03/04.02.25-KOPIJA-SRPSKI-TELEGRAF-3.pdf
https://savetzastampu.rs/wp-content/uploads/2025/03/04.02.25-KOPIJA-SRPSKI-TELEGRAF-3.pdf
https://www.republika.rs/vesti/drustvo/625011/vladimir-arsenovic-porodilje-kaznjavanje-zarada


naslovom je objavljena i na naslovnoj strani štampanog izdanja dnevne novine. 

Istovetan tekst sa istim naslovom je objavljen 03.02.2025. godine i na internet izdanju istog 

izdavača pod imenom „Republika“, registrovan u Registru medija Agencije zaprivredne registre 

pod brojem IN 000565 na linku: https://www.republika.rs/vesti/beograd/626139/vladimir-

arsenovic-plata-radno-vreme-predsednik 

Tekst u dnevnim novinama je potpisala novinarka Teodora Kljajić, kao i tekst na portalu.  

Dana 05.02.2025. godine u nezavisnim dnevnim novinama „Srpski telegraf“ registrovanom u 

Registru medija Agencije za privredne registre pod NV 000830, na strani 10 objavljen je tekst 

pod naslovom „Smenite ovog čoveka dok ne bude kasno. Direktor preti. Istina ga baš zabolela“, 

kao i najava teksta na naslovnoj strani sa mojom objavljenom fotografijom i naslovom „Hitno ga 

smenite. Direktor sad preti da bi sprečio da pišemo o njemu“. 

Istovetan tekst je dana 04.02.2025. godine objavljen na internet portalu „Republika“, registrovan 

u Registru medija Agencije zaprivredne registre pod brojem IN 000565 na linku: 

https://www.republika.rs/vesti/drustvo/626537/vladimir-arsenovic-srpski-telegraf-zastrasivanje 

pod naslovom „Smenite ovog čoveka dok ne bude kasno! Direktor preti, istina ga baš zabolela!“. 

Tekst od 05. februara je potpisan inicijalima od kojih je jedna verovatno novinarka Teodora 

Kljajić, a tekst od 04. februara nema potpis, osim što piše redakcija. 

Prilozi: Kopija naslovne strane „Dnevnog telegrafa“ broj 2901 od 31.01.2025. godine, Kopija 

stranice 9 istog izdanja sa kompletnim tekstom, kopije strane broj 26 istog izdanja sa 

impresumom medija i link internet izdanja portala „Republika“ istog izdavača, kao i Rešenja o 

registraciji iz evidencije APR-a gde je označen izdavač i gde su imena glavnih urednika medija; 

zatim Kopije naslovnih strana „Srpskog telegrafa“ broj 2905 od 04.02.2025. godine i 2906 od 

05.02.2025. godine, Kopije stranica 10 oba broja istog izdanja sa kompletnim tekstom, kopije 

strana broj 26 istih izdanja sa impresumima medija i link internet izdanja portala „Republika“ 

istog izdavača, kao i Uvid u Rešenja o registraciji iz evidencije APR-a gde je označen izdavač i 

gde su imena glavnih urednika medija. 

Smatram da je ovakvim objavljivanjem informacija redakcije dnevnog lista “Srpski telegraf” i 

Internet portala “Republika” izvršile povredu nekoliko tačaka Kodeksa novinara i novinarki Srbije 

i to tačaka I.1, I.2, I.3, 1.4, I.5, zatim II.1 i II.2, III.6 kao i IV.5. 

Pre svega, smatram svojom obavezom da ukažem na činjenicu da sam u dva navrata primio 

pitanja od strane novinarke koja za redakcije napred navedenih medija radi i ime joj je Tamara 

Bujišić. U prilogu dostavljam mail poruke sa pitanjima, a ovde ću ih samo citirati: 

1. Koliko dana ste u prošloj kalendarskoj godini izostali s posla? 

2. Na koja ste putovanja išli i koliko dugo ste ostajali? 

3. Kakav je poslovni uspeh agencije u 2024. godini, a kakav je bio 2023. i 2022. godine? 

4. Da li podržavate studentske proteste u Beogradu? 

5. Kada obično radnim danima dolazite na posao? 

6. Da li je tačno da ste angažovani u pravcu političkog sukoba sa čelnicima PUPS-a i da ih 

javno kritikujete? 

7. Da li je tačno da prvi dan nakon povratka sa porodiljskog bolovanja zaposlenima dajete 

anekse za smanjenje plate? 

8. Da li je to politika koju propagira PUPS i koalicioni partneri? 

9. Da li je tačno da ste bili u emotivnoj vezi sa jednom zaposlenom iz Agencije? 

10. Koliko dugo imate status v.d. direktora ? 

11. Koliko iznose Vaša mesečna primanja i da li ste sebi svojevremno određivali bonuse i 

nagrade? 

https://www.republika.rs/vesti/beograd/626139/vladimir-arsenovic-plata-radno-vreme-predsednik
https://www.republika.rs/vesti/beograd/626139/vladimir-arsenovic-plata-radno-vreme-predsednik
https://www.republika.rs/vesti/drustvo/626537/vladimir-arsenovic-srpski-telegraf-zastrasivanje


12. Da li ovaj Vaš otklon od politike (kako ste naveli u prethodnim 

odgovorima) znači da ne podržavate zvaničnu politiku Vlade Srbije? 

13. Da li ste član neke stranke i da li ste bili u vreme postavljanja na sadašnju funkciju? 

Smatram da postavljena pitanja, a najmanje pitanja pod rednim brojem 2,4, 6, 8, 9, 12 

predstavljaju ili lična pitanja ili pitanja koja nikakako ne spadaju u kategoriju pitanja postavljenih 

u javnom interesu. Stoga sam stava da je postavljanjem ovakvih pitanja prekršena tačka VI.1 i 

VI.2 Kodeksa. Napominjem da daljih kontakata nakon prvog objavljenog teksta nije bilo, niti mi 

se iko iz redakcije javio radi komentara. 

Prilozi: Mail poruke iz redakcije i moji odgovori na iste. 

U naslovu najave teksta objavljenom na naslovnoj strani 31.01.2025. je navedeno da sam 

bahati direktor koji kažnjava porodilje. Ovim se potpuno neosnovano i neprovereno sugeriše 

svojstvo moje ličnosti koje nikakve veze sa istinom nema, niti se u samom naslovu ili tekstu na 

strani 9. mogu pronaći argumenti za ovakvav sud o meni. Ovim su mediji “Dnevni telegraf” i 

“Republika” prekršili tačku I.5 Kodeksa novinara i novinarki Srbije. 

Naslov teksta na strani 9. glasi “Direktor kažnjava porodilje – briga ga za državnu politiku”. U 

samom tekstu na osnovu izjave zaposlene koja se citira nema ni pomena o kažnjavanju, pa je 

ovakav naslov flagrantno kršenje tačke I.5. 

Iz samog teksta je jasno da zaposlena ničim nije kažnjena. Ponuđen joj je aneks ugovora zbog 

izmene Odluke o sistematizaciji radnih mesta i to iz razloga što je radno mesto na kom je radila 

zbog potreba organizacije rada sa smanjenim brojem izvršilaca prešlo iz jedne u drugu 

organizacionu jedinicu. Zarada zaposlene nije umanjena ni jedan jedini dinar i povećana je 

onoliko koliko je povećana i ostalim zaposlenima u skladu sa finansijskim planom Agencije 

odobrenim od strane Vlade RS. Dakle, zaključak koji je autor teksta izvukao je potpuno neistinit 

i maliciozan i navodi čitaoce na pogrešne zaključke čime su novinari obe redakcije prekšili tački 

I.1, I.2 i I.3 Kodeksa. 

Istovetno diskvalifikatorno izveštavanje se jasno uočava i u navodima da je moje ponašanje 

sramno. Ovakva kvalfikacija se ničim ne dokazuje, već se samo izriče kvalifikacija bez osnova, 

sračunata tako da me uvredi i ponizi. To je još jedno kršenje tački I.1, I.2 i I.3 Kodeksa 

Dalje, međunaslov kaže “Rabesneo se” i ne navodi ni jedan moj postupak kao dokaz 

ispoljavanja ovakvog osećanja i bilo kakvog negativnog odnosa prema osobi koja je izvor 

informacije. Dakle, ponovo insinuacija bez osnova. Time se ponavlja isto postupanje suprotno 

tačkama tački I.1, I.2 i I.3 Kodeksa novinara i novinarki Srbije. 

Dalje se navodi ili se bar pripisuje zaposlenoj porodilji da je izjavila da su u periodu dok je ona 

bila na porodiljskom odsustvu svim zaposlenim povećane plate, pa navodno “čak i vozač ima 

veću platu nego ona”. Agencija nema sistematizovano radno mesto vozača što je proverivo na 

sajtu Agencije, pa je ovakav iskaz neistinit i to je bilo jednostavno proveriti. Da je do 

proveravanja ovog podatka došlo, vrlo verovatno bi se došlo i do podatka koliko je i kada 

uvećana osnovica za obračun zarada zaposlenih, što predstavlja jedino povećanje zarada u 

Agenciji, a ni redakcije ni izvor koji se štiti ne daju niti proveravaju ovaj set informacija. Dakle 

ponovo kršenje istih pravila kao i u prethodnom slučaju. 

U delu teksta pod naslovom “Dva puta na razgovoru” insinuiraju da sam pokušao da zaustavim 

pisanje teksta (preko posrednika). U interesu javnosti je da zna informaciju zbog koje sam 

zaposlenu porodilju kolegijalno pitao da li ima nešto da mi kaže u vezi sa pitanjima koja sam 

dobio od novinarke Tamare Bujišić, kojom prilikom sam dobio odgovor da svako treba da radi 

svoj posao. I tu sam se naravno zaustavio. Uvažio sam stav svoje koleginice, a moje pitanje je 

bilo postavljeno isključivo iz razloga što je moja koleginica, a izvor za tekstove zbog kojih 

podnosim ovu žalbu, Vasilija, do pre neku godinu nosila prezime Vuković (devojačko) i to što se 



javno hvalila da joj brat Boris Vuković ima veze, da se tako zaposlila u Agenciji i da je njen brat 

zamenik izvršnog direktora izdavača oba medija. 

Reagovao sam demantijem od 04.02.2025. godine koji nije objavljen i koji dostavljam u prilogu 

ove žalbe. 

Nakon demantija, slede tekstovi objavljeni 05, odnosno 04. februara 2025. godine u dnevnom 

listu i na internet portalu kako je navedeno u stavovima 6. i 7. ove žalbe. 

Nakon ovih objava postalo je sasvim jasno da se radi o progonu osobe koja vrši dužnost 

direktora Agencije za akreditaciju zdravstvenih ustanova Srbije, što je svakako nedopušteno po 

svim osnovama i podleže i sudskoj zaštiti, a medije koji ovako rade čini instrumentima u rukama 

pojedinaca koji iznuđuju u konkretnoj situaciji novac, a može se ispostaviti i neku drugu ličnu 

korist. 

Dalje, tvrdim i da je potpuna neistina da na posao dolazim u 11 sati kako je navedeno u 

tekstovima od 04. i 03. februara, kao što je neistina da je u vezi sa ovom činjenicom iko od 

zaposlenih sem koleginice koja je u rodbinskim vezama sa poslovodstvom izdavača, davao bilo 

kakve izjave za štampu o poslovanju i radu u Agenciji za akreditaciju zdravstvenih ustanova 

Srbije. 

Etiketiraju me dalje da sam neradnik i da kršim zakon, bez objašnjenja kako ja to kršim i koji 

zakon. 

Bez moje volje i uticaja, zaposleni kojih ukupno ima 6 (šest) uključujući i koleginicu Vasiliju, pet 

zaposlenih je reagovalo i pisano su potvrdili da nikada nisu davali izjave za bilo koji medij o radu 

ustanove, te da navodi iz teksta nisu tačni. 

Naravno da Agencija ima Pravilnik o zaštiti uzbunjivača i s tim u vezi postoji procedura za 

rešavanje bilo kog spornog pitanja, pa i nezadovoljstva zaradom. Naravno da svi zaposleni u 

skladu sa zakonskim propisima uživaju pravo na sudsku zaštitu. I pod punom materijalnom i 

krivičnom odgovornošću tvrdim da ničim ova prava nisam povredio ni prema kom zaposlenom u 

Agenciji. Laž je bilo koja drugačija tvrdnja. 

Da zaključim, u pitanju su laži koje za cilj imaju postizanje koristi za autore, a ne informisanje u 

javnom interesu. Dakle, tvrdim i mogu dokazati u svakom trenutku da je ovakvim pisanjem 

učinjena povreda Tačaka I.1, I.2 i I.3 Kodeksa novinara i novinarki Srbije. 

U podnaslovu teksta štampanog izdanja od 04.02.2025. u crnom okviru stoji naslov “Uskoro 

smena” u kom tekstu se navodi da će nadležni proveriti poslovanje Agencije i smeniti me sa 

mesta vršioca dužnosti direktora, te da sam izmenom sistematizacije opreza radi ostavio jedno 

niže radno mesto za sebe ukoliko se to desi. Još jedna potpuna neistina. Nemam najavu bilo 

kakvih vanrednih kontrola poslovanja Agencije, ali bih voleo da se to desi i da se navodi 

provere. Koristilo bi mi za krivični postupak protiv autora kampanje. I naravno, neistina je da 

sam novom sistematizacijom uvodio nova radna mesta. Radno mesto sa koga sam imenovan 

za v.d. direktora je od osnivanja postojalo u Agenciji i postojaće bio ja ili neko drugi zaposlen na 

tom radnom mestu. Ovim su autori tekstova ponovo učinili povredu Tačaka I.1, I.2 i I.3 Kodeksa 

novinara i novinarki Srbije. 

U tekstu štampanog izdanja od 05. februara redakcija ističe da pokušavam da sprečim pisanje 

“Republike” i “Srpskog telegrafa”. Teško da ja to mogu, a nisam od onih koji pokušavaju da 

izvedu ono što ne mogu, jer uvek realno procenjujem svoje mogućnosti. Dana 04.02.2025. 

godine poslao sam redakciijama oba medija svoj dematni u vezi tekstova štampanog izdanja od 

31.01. 2025. godine. Tačno je da sam najavio postupanje u skladu sa zakonskim propisima 

Republike Srbije, a demanti ne samo da nije objavljen u skladu sa zakonom nego se navodi u 

tekstu da sam novinama poslao dopis, a ne demanti. Dakle, redakcija i izdavač krše Zakon o 

javnom informisanju i medijima, a ne ja. Odbijanjem objavljivanja demantija, a korišćenjem 



njegovih delova, te izvođenjem zaključaka o mom psihičkom stanju (bes) redakcija krši i Tačku 

III.6 Kodeksa novinara i novinarki Srbije. 

To što neki novinari ne znaju da se demanti objavljuje u integralnom tekstu, a ne tako da se 

delovi izdvajaju i komentarišu je poseban problem. Nažalost, time se moje sumnje pokazuju 

tačnim - čitava kampanja koja se nastavlja je suštinski plod namere Borisa Vukovića da svojoj 

sestri Vasiliji pritiskom na mene kao direktora, poboljša imovinsko stanje povećanjem zarade. 

Uveren sam da je ovakvo ponašanje osoba koje su praktično autori tekstova (Boris i Vasilija), 

kao i novinarki Tamari Bujišić i Teodore Kljajić, direktno suprotno odredbama stave IV.5 Kodeksa 

novinara i novinarki Srbije. 

Predlažem da Savet za štampu nakon pažljivog razmatranja svih mojih navoda i dokaza koje 

dostavljam u prilogu donese rešenje kojim konstatuje povrede Kodeksa novinara i novinarki 

Srbije kako je u žalbi navedeno. 

Vladimir Arsenović 

v.d. direktora Agencije 

za akreditaciju zdravstvenih 

ustanova Srbije  

 


