
 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

Na osnovu članova 19. i 21. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu 

Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Tamara Skrozza, Jelena 

Petković, Nadežda Budimović, Olivera Milošević, Filip Švarm, Jelka Jovanović, Ana 

Martinoli, Sanja Pavlović, Rodoljub Šabić i Milena Vasić, na sednici održanoj 24. 4. 2025. 

godine, većinom glasova, donosi        

 ODLUKU 

Neobjavljivanjem odgovora na tekstove „Đenerali grubo zloupotrebio decu“ i „Skandal u 

Đenerali“, objavljene 19. i 20. decembra 2024. godine, portal „Republika.rs“ i dnevni list 

„Srpki telegraf“ nisu prekršili Kodeks novinara i novinarki Srbije. 

Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i 

dostupna javnosti. 

   OBRAZLOŽENJE 

Psihološkinja Snežana Repac navela je u žalbi Savetu za štampu da su „Republika“ i „Srpski 

telegraf“, u tekstu koji kritikuje reklamu kompanije „Đenerali“ u kojoj su glavni glumci deca, 

pogrešno preneli njeno stručno mišljenje, predstavljajući ga kao njenu ocenu da su deca u toj 

reklami zloupotrebljena. Objasnila je da je dala uopšteno mišljenje, da nije pominjala ničije 

ime, niti komentarisala detalje sadržaja, te da nije imala nameru da osudi konkretan video. 

Tekst je videla tek kada je od „Generali“ osiguranja dobila tužbu zbog toga što je rekla. 

Nakon toga, redakciji je uputila demanti, koji nije objavljen.  

U odgovoru na žalbu Milan Jovanović, glavni urednik „Republike“ i „Srpskog telegrafa“ 

istakao je da je žaliteljka dala telefonsku izjavu novinarki u vezi sa prisustvom dece u 

marketinškoj kampanji kompanije „Generali osiguranje“, nakon što su joj jasno predočeni 

tema i kontekst. Izjava je preneta verno. Dodao je i da je Repac dugogodišnja saradnica 

redakcije i da nikada ranije nije osporavala način uzimanja i prenošenja izjava. Demanti koji 

je poslala nakon što je dobila krivičnu tužbu posledica je, veruje urednik, „pritiska kojem je 

bila izložena, kao i straha izazvanog tzv. SLAPP tužbama, te ne odražava pravo stanje stvari 

niti prethodni sadržaj i ton saradnje“. Naveo je i da je taj demanti već deo više sudskih 

predmeta i kao takav nije pogodan za medijsku raspravu van sudskog postupka, jer bi svako 

objavljivanje u ovom trenutku moglo prejudicirati odluke nadležnih sudova. 

Komisija je konstatovala da je od objavljivanja teksta u „Srpskom telegrafu“ prošlo više od 

90 dana, koliki je proisani rok za žalbe na štampane medije, pa ne bi ni mogla da razmatra 

žalbu na taj tekst, da se žalba ne odnosi i na portal, kao i na neobjavljivanje demantija.  

Problem je, međutim, što ni žaliteljka, ni redakcija nisu dostavile snimak sporne izjave na 

osnovu kojeg bi članovi Komisije mogli da zaključi šta je tačno rečeno i da li je izjava verno 

http://www.savetzastampu.rs/


 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

preneta. Komisija nema, stoga, mogućnost da utvrdi da li je žaliteljka u pravu i da li je bilo 

nekog prekršaja Kodeksa prilikom prenošenja njene izjave.  

Za razliku od suda, Savet za štampu ne može da utvrđuje šta je tačno izgovorila podnositeljka 

žalbe, ali činjenica da se nije žalila dok nije tužena, upućuje na to da joj pogrešno 

interpretiranje njenih reči, ako ga je bilo, nije smetalo dok nije suočena sa posledicama svoje 

izjave, odnosno njenog prenošenja. Žaliteljka tvrdi da sporni tekst pre nego što je dobila 

tužbu nije ni videla, pa je demanti stoga zahtevan tek u martu, iako je tekst objavljen još u 

decembru prošle godine. Takođe, čini se da sam demanti više predstavlja odbranu 

podnositeljke žalbe u krivičnom postupku, nego što objašnjava šta je netačno preneto u 

tekstu.  

Većina članova Komisije ocenila je, zbog toga, da „Srpski telegraf“ i „Republika“ nisu 

prekršili Kodeks novinara i novinarki Srbije time što nisu objavili odogovor, podnet tri 

meseca nakon objavljivanja teksta.  

Za odluku da Kodeks nije prekršen glasalo je sedam članova Komisije, dok su četiri člana 

bila uzdržana, uz obrazloženje da nemaju nikakve dokaze u vezi sa spornom izjavom na 

osnovu kojih bi mogli da se opredele. 

Beograd, 24. 4. 2025.        Predsedavajuća 

        

 Milena Vasić 


	Neobjavljivanjem odgovora na tekstove „Đenerali grubo zloupotrebio decu“ i „Skandal u Đenerali“, objavljene 19. i 20. decembra 2024. godine, portal „Republika.rs“ i dnevni list „Srpki telegraf“ nisu prekršili Kodeks novinara i novinarki Srbije.
	Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i dostupna javnosti.
	OBRAZLOŽENJE
	Psihološkinja Snežana Repac navela je u žalbi Savetu za štampu da su „Republika“ i „Srpski telegraf“, u tekstu koji kritikuje reklamu kompanije „Đenerali“ u kojoj su glavni glumci deca, pogrešno preneli njeno stručno mišljenje, predstavljajući ga kao ...
	U odgovoru na žalbu Milan Jovanović, glavni urednik „Republike“ i „Srpskog telegrafa“ istakao je da je žaliteljka dala telefonsku izjavu novinarki u vezi sa prisustvom dece u marketinškoj kampanji kompanije „Generali osiguranje“, nakon što su joj jasn...
	Komisija je konstatovala da je od objavljivanja teksta u „Srpskom telegrafu“ prošlo više od 90 dana, koliki je proisani rok za žalbe na štampane medije, pa ne bi ni mogla da razmatra žalbu na taj tekst, da se žalba ne odnosi i na portal, kao i na neob...
	Problem je, međutim, što ni žaliteljka, ni redakcija nisu dostavile snimak sporne izjave na osnovu kojeg bi članovi Komisije mogli da zaključi šta je tačno rečeno i da li je izjava verno preneta. Komisija nema, stoga, mogućnost da utvrdi da li je žali...
	Za razliku od suda, Savet za štampu ne može da utvrđuje šta je tačno izgovorila podnositeljka žalbe, ali činjenica da se nije žalila dok nije tužena, upućuje na to da joj pogrešno interpretiranje njenih reči, ako ga je bilo, nije smetalo dok nije suoč...
	Većina članova Komisije ocenila je, zbog toga, da „Srpski telegraf“ i „Republika“ nisu prekršili Kodeks novinara i novinarki Srbije time što nisu objavili odogovor, podnet tri meseca nakon objavljivanja teksta.
	Za odluku da Kodeks nije prekršen glasalo je sedam članova Komisije, dok su četiri člana bila uzdržana, uz obrazloženje da nemaju nikakve dokaze u vezi sa spornom izjavom na osnovu kojih bi mogli da se opredele.

