
SAVET ZA ŠTAMPU 

Komisija za žalbe 

Br.161 

26.6.2025. 

Beograd 

ZAPISNIK 

Sa 160. sednice Komisije za žalbe, održane 26.6.2025. godine u 18 sati u Pres centru UNS-a. 

Prisutni svi članovi Komisije: Milena Vasić, Nadežda Budimović, Filip Švarm, Ana 

Martinoli, Jelka Jovanović, Olivera Milošević, Zlatko Čobović, Tamara Skrozza, Rodoljub 

Šabić, Jelena Petković i Sanja Pavlović 

Ostali prisutni: Gordana Novaković, generalna sekretarka Saveta za štampu 

 

  Dnevni red: 

. 

1.Razmatranje žalbe Maje Nedeljković na tekst objavljen na portalu „Informer.rs” 

 

2.Razmatranje žalbe Maje Nedeljković na tekst objavljen na portalu „Republika.rs” 

 

3.Razmatranje žalbe Srđana Nonića na tekst objavljen na portalu „Južne vesti” 

 

4.Razmatranje žalbe Ivana Asanovića na tekst objavljen na portalu „Novosti.rs” 

 

5.Razmatranje žalbi Selene Pleskonjić, Darinke Jašović i Andrijane Tomke na tekstove 

objavljene na portalima „Kurir.rs” i „Mondo.rs” 

 

6.Razmatranje žalbe Darka Gligorijevića na tekstove objavljene na portalima „Informer.rs”, 

„Novosti.rs” i „NS Uživo” 

 

7.Razmatranje žalbe Biljane Roganović na tekstove objavljene na portalu „Prokupačke vesti” 

 

8.Razmatranje žalbe Centra za nenasilnu akciju na tekstove objavljene na portalima „Alo.rs”, 

„Novosti.rs” i „Informer.rs” 

 

Na početku sednice članovi Komisije su obavešteni da je Visoki savet tužilaštva dostavio 

Savetu za štampu dve odluke o neprimerenom spoljašnjem uticaju. Prva se odnosi na rad 

Osnovnog javnog tužilaštva u Novom Sadu, odnosno glavnog javnog tužioca Radivoja 

Kaćanskog, o kojima su neprimereni sadržaji objavljeni na portalima „Republika.rs“, „NS 

Uživo“, TV B2, „Večernje novosti“ i „Naslovi.net.“. Druga odluka odnosi na takođe 

spoljašnji neprimereni uticaj na na samostalnost Višeg javnog tužilaštva u Novom Sadu i na 

tužioce Slobodana Joksimovića i Branislava Lepotića, koje je učio Dragan Vučićević, vlasnik 

i glavni i odgovorni urednik TV „Informer“, dnevnih novina „Informer“ i portala 

„Informer.rs“. Generalna sekretarka je navela da su joj odluke dostavljene u formi 



obaveštenja, te da će ih uputiti u proceduru ukoliko žele da se Savet za štampu izjasni o 

eventualnom kršenju Kodeksa u ovim tekstovima. 

Jelka Jovanović je rekla da je njeno izlaganje na prethodnoj sednici u vezi sa žalbama Medina 

Halilovića izazvalo njegovu reakciju i obraćanje Savetu, pa ima potrebu da kaže da nije imala 

nikakvu nameru da ga uvredi, te da se izvinjava ako je to tako shvaćeno. Ostaje, naravno, pri 

svojoj odluci da bude uzdržana u vezi sa tim žalbama. 

1.i 2. Komisija je o žalbama Maje Nedeljković vodila objedinjenu raspravu, budući da su 

identičnog sadržaja. Žaliteljka je ukazala na prekršaj prava na privatnost, jer su, bez njene 

dozvole, objavljene informacije iz njenog privatnog života, iako nije javna ličnost. 

Predsedavajuća Milena Vasić je istakla da se i iz naslova u „Informeru“ vidi da su oni svesni 

da žaliteljka želi da zaštiti svoju privatnost, a ipak su objavili informacije iz njenog privatnog 

života. Dodala je da, iako su te podatke izneli članovi porodice, medij to može da izostavi. 

Jelena Petković je podsetila da se upravo u rubrikama „Estrada“  najčešče krši pravo na 

privatnost, odnosno da se pravo na privatnost krši verovatno u 90 odsto tih tekstova, od kojih 

se veliki broj odnosi na žene, objektivizaciju, mizoginijiu i takve vrste sadržaja koje su 

nedopustive, pa je ovo, kako je rekla, dobra pirlika da Komisija skrene pažnju na to. Komisija 

je, nakon diskusije, jednoglasno, u dva odvojena glasanja, odlučila da su i „Informer“ i 

„Republika“ prekršili tačku 1 Poglavlja VI. 

3. Srđan Nonić je podneo žalbu zbog teksta, odnosno naslova testa, u kojem je apostrofirano 

da je njegov portal dobio novac na konkursu za projektno sufinansiranje grada Niša, kao i 

zbog komentara ispod tog teksta. Naveo je da je cilj ovakvog izveštavanja bio da ga 

diskredituju. Jelka Jovanović je primetila je da je Nonić podneo čak četiri ili pet žalbi protiv 

„Južnih vesti“ u poslednjih godinu dana, te da oni očigledno imaju neke nerešene međusobne 

odnose. Savet o tome ne može da se izjašnjava, ali je, kako je naglasila, malo čudno da on 

bude u naslovu, sa 590 hiljada dinara, a Zvezdan Milovanović ne bude sa 7,9 miliona. Olivera 

Milošević je bila sličnog mišljenja, ukazavši na to da jeste neobično da je redakcija odlučila 

da u naslov stavi Nonića pored brojnih drugih, veoma diskutabilnih, medija koji su dobili 

novac na ovom konkursu. Dodala je, međutim, da Komisija ne može da ulazi u uređivačku 

politiku, a da ne vidi prekršaj istinitosti izveštavanja, na koji je žalilac ukazao. Milena Vasić 

se saglasila sa tim da Komisija ne može da se bavi uređivačkom politikom, ističući da je u 

pitanju vrlo vešta provokacija kojom se ne krši Kodeks i dodajući i da su i komentari ispod 

teksta „na ivici“. Komisija je, potom, jednoglasno odlučila da Kodeks nije prekršen. 

4. Ivan Asanović je, preko punomoćnika, podneo žalbu jer je u spornom tekstu, između 

ostalog, označen „kao kriminalac koji je dobro poznat kao diler marihuane, razbojnik, da je 

odgovarao zbog pljačke, dilovanja i slično, iako ne postoje činjenice i informacije u samom 

članku na osnovu kojih se mogu pravdati, odnosno obrazložiti takve tvrdnje“. Iz rasprave i 

odlučivanja bila je izuzeta Olivera Milošević, zaposlena u „Politici“, koja ima istog vlasnika 

kao i „Novosti“. U toku diskusije, Zlatko Čobović je rekao da su novinari morali da pozovu 

Asanovića za komentar, te da zato misi da je prekršena i tačka 4 poglavlja I (Kodeksa 

novinara Srbije), jer nije konsultovano više izvora. Nadežda Budimović je istakla da ovakvih 

tekstova u medijima ima svakodnevno. Objasnila je da tekst nema nikakav sadržaj ni suštinu, 

povod, događaj... „prosto to je pet rečenica kojima je bila namera da se dezavuiše jedna 

politička opcija i neki ljudi i to postaje praksa koja zapravo nema nikakve veze sa 

novinarstvom“. Komisija jednoglasno odlučila da su prekršene tačke 1, 2 i 3 Poglavlja I, tačka 



2 Poglavlja II i tačka 3 poglavlja VIII Kodoksa novinara i novinarki Srbije, odnosno 

odgovarajuće odredbe kodeksa, koji je važio u vreme objavljivanja teksta u avgustu prošle 

godine. 

5. Advokat Selene Pleskonjić, Darinke Jašović i Andrijane Tomke podneo je tri odvojene 

žalbe zbog toga što su njihove fotografije „Kurir“ i „Mondo“ objavili u okviru tekstova o 

protestima održanim ispred redakcija „Kurira“, „Novosti“ i „Politike“, a u kojima je, između 

ostalog, televizija N1 označena kao organizator skupa „uz podršku plaćene publike“.  Milena 

Vasić je ukazala da se iz odgovora advokata redakcija vidi da možda ne razume najbolje da 

Komisija utvrđuje povrede Kodeksa i da to nije isto što i povreda časti i ugleda o kojoj 

odlučuje sud. Zlatko Čobović je dodao da praksa da redakcije žalbe prosleđuju advokatima 

nije najbolja za njih, jer bi možda, kada bi redakcija odgovorila na žalbu, neke stvari mogle da 

se reše na drugi način, što bi bilo korisnije za njih, od odgovora advokata koji je napisan kao 

podnesak sudu. Tamara Skrozza je naglasila da ja veoma važno da u obrazloženju odluke stoji 

da je pravo građana na okupljenje garantovano Ustavom, kao i neke druge stvari koje se u 

spornim tekstovima problematizuju. Stvari koje su normalne se toliko problematizuju, da je 

pitanje šta će sutra postati nenormalno, rekla i postavila pitanje šta je sporno ako je neko 

„dobrostojeći“ ili ako je ifluenser - da li zbog toga nemaju pravo da protestuju. Istakla je da 

takvo pogrešno kontekstualizivanje postaje modus operandi aktuelnog režima u medijima. 

Nakon kraće diskusije, Komisija za žalbe jednoglasno je, u dva odvojena glasanja, odlučila da 

su oba portala prekršila tačke 1, 2, 3 i 4, Poglavlja I, tačku 2 Poglavlja II, tačke 1, 2 i 3 

Poglavlja III i tačke 1 i 3 Poglavlja V. Komisija je odlučila da nisu prekršene odredbe koje se 

odnose na zaštitu privatnosti, jer su fotografije snimljene na javnom skupu. 

6. Novinar Zoomera Darko Gligorijević žalbu je podneo protiv medija koji su objavili spisako 

od 18 privedenih „blokadera“ i napadača na Miloša Pavlovića u Studentskom gradu, među 

kojima je bilo i njegovo ime. Nijedan medij nije naveo da je on novinar, koji je te večeri 

izveštavao sa lica mesta. Iz rasprave i odlučivanja o delu žalbe na portal „Novosti.rs“ bila je 

izuzeta Olivera Milošević. Jelena Petković je naglasila da je jako važno to što u tekstovima nije 

spomenuto da je Gligorijević novinar. Rekla je da on živi u Studentskom gradu i pošto je čuo 

da se nešto dešava, izašao je da to snimi, a policija ga je privela, iako je rekao da je novinar. 

Jelka Jovanović je rekla da nije sigurna da li mu je povređeno pravo na privatnost, jer je trebalo 

objaviti njegovo ime, pošto je reč o novinaru koji je priveden, kao i da treba imati u vidu da su 

svi mediji objavili njegovo ime. Filip Švarm je objasnio da nije problem u tome što mu je 

objavljeno ime, nego što nije navedeno da je novinar. Jedna stvar je kada se objavi da je 

priveden novinar, pa se navede njegovo ime, a u ovom slučaju je pomenut samo kao jedan od 

privedenih i zato to jeste kršenje prava na privatnost, jer nisu smeli da objave njegove podatke. 

Komisija je potom jednoglasno odlučila da su sva tri medija prekršila tačke 1 i 4 poglavlja I i 

tačku 1 poglavlja VI. 

7. Biljana Roganović, glavna i odgovorna urednica portala „Prokuplje pres“ žalila se na seriju 

tekstova o njoj, koji su objavljeni na drugom lokalnom portalu „Prokupačke vesti“, a u kojima 

je optužuju da širi neistine, „sve u cilju prikupljanja jeftinih političkih poena i novinarskog i 

političkog lešinarenja“ i da je za taj posao „debelo plaćaju neki faktori“. Navela je i da nije 

mogla da bilo šta demantuje, jer portal nema impresum, niti kontakt na koji bilo šta može da se 

pošalje. Generalna sekretarka je potvrdila da zbog toga ni ona nije mogla da dostavi žalbu 

redakciji, te da je, s obzirom na to da je portal registrovan kao medij i po zakonu bi morao da 

objavi impresum, prijavila ovaj slučaj Ministarstvu informisanja i telekomunikacija. Milena 



Vasić je rekla da bi trebalo ukazati na postojanje „fantomskih sajtova“ koji služe  isključivo za 

širenje neproverenih informacija i glasina i za nanošenje štete. Nadežda Budimovć je dodala da 

bi trebalo da se uvede kao praksa da Savet reguje u ovakvim slučajevima, da signalizira 

Ministarstvu, jer je više puta već bilo žalbi na takve „fantomske sajtove“. Olivera Milošević je 

rekla da je očigledno da portal vodi hajku protiv žaliteljke i da zapravo opovrgava tekstove 

drugog medija, ne nudeći nikakve dokaze za to. Istakla je da Komisija da sada nije imala takav 

slučaj i  da izgleda kao da ovaj portal postoji da bi odgovarao na ono što objavljuje „Prokuplje 

pres“. Komisija jednoglasno odlučila da su prekršene tačke 1 i 2 Poglavlja III i  tačka 3 

Poglavlja V. 

8. Centar za nenasilnu akciju ukazao je u žalbi da Željko Vukelić, na koga se uglavom odnosi 

tekst, nije aktivista te organizacije, da ih niko nije kontaktirao da proveri tu informaciju, kao i 

na to da ceo tekst obiluje govorom mržnje i neistinama. Iz rasprave i odlučivanja o delu žalbe 

koja se odnosi na portal „Novosti.rs“ bila je izuzeta Olivera Milošević. Komisija je vodila 

raspravu u vezi sa tim da li je ova organizacija, koja se pominje direktno samo u jednoj rečenici 

u tekstu, ovlašćena da se žali i na kršenje drugih odredbi Kodeksa  u delu teksta koji se odnosi 

na druge osobe. Tamara Skrozza je smatrala da Komisija ne samo da može, već mora da uzme 

u obzir i kršenje drugih odredaba, a ne samo istinitosti izveštavanja, jer je targetiranjem 

pojedinca, koji se dovodi u direktnu vezu sa organizacijim, stigmatizovana i organizacija sa 

kojom je povezan. Istakla je da, sem nacionalne mržnje, tekst sadrži i neosnovane veoma teške 

optužbe da neko sarađuje sa hrvatskim obaveštajnim službama i da Komisija ne sme preko toga 

da pređe, zato što se nije žalio taj čovek. Jelena Petković se saglasila sa njom, dodajući da je 

ovakvo targetiranje opasno i za nevladine organizacije, jer čitaoci mogu lako da istraže ko u 

njima radi, čime se otvara prostor za dodatne pritiske. Ukazala je i na potpuni izostanak 

novinarskog truda da se informacija proveri. Rodoljub Šabić je naglasio da je u širem kontekstu 

to što su njih dve rekle nesporno, ali da sa pravnog aspekta ima dilemu da li je CNA ovlašćen 

da se žali da druge prekršaje Kodeksa, s obzirim na to da su u tekstu koji govori o nekom 

čoveku, oni samo pomenuti. Svakako bi, bez obzira na odluku Komisije, trebalo u obrazloženju 

navesti to što su rekle Jelena i Tamara. Filip Švarm je ocenio da se nevladine organizacije i 

inače tretiraju kao „ustaše i plaćenici“, što ne treba ni dokazivati i pri čemu se ne mora 

eksplicitno reći da je cela organizacija takva, to se, kako je rekao, podrazumeva. Zaključio je 

da su optužbe protiv aktiviste zapravo indirektne optužbe protiv cele organizacije, jer ako je 

takav istaknuti aktivista, ni ostali nisu drugačiji. Ono što pripisuju njemu, pripisuju i celoj 

organizaciji, te zato ona ima aktivnu legitimaciju da se žali. Nadežda Budimović je ukazala da 

je organizacija, za koju se naglašava da je prozapadna, pomenuta u sklopu cele priče o tome 

kakav je taj čovek, jer to daje kredibilitet njihovim otužbama i ona je u funkciji te priče. Nakon 

rasprave Komisija je jednoglasno odlučila, u tri odvojena glasanja, da su svi portali prekršili 

tačke 1, 2 i 3 Poglavlja I, tačke 1, 2 i 3 Poglavlja III i tačku 1 Poglavlja V. 

Sednica je završena u  19.15 sati.   

 

Zapisnik vodila         Predsedavajuća 

Gordana Novaković         Milena Vasić 


