
SAVET ZA ŠTAMPU 

Komisija za žalbe 

Br.163 

28.8.2025. 

Beograd 

ZAPISNIK 

Sa 162. sednice Komisije za žalbe, održane 28. 8. 2025. godine u 18 sati u prostorijama Saveta 

za štampu. 

Prisutni članovi Komisije: Milena Vasić, Nadežda Budimović, Filip Švarm, Ana Martinoli, 

Jelka Jovanović, Olivera Milošević, Tamara Skrozza, Zlatko Čobović, Rodoljub Šabić  i 

Jelena Petković  

Odsutni članovi Komisije: Sanja Pavlović 

Ostali prisutni: Gordana Novaković, generalna sekretarka Saveta za štampu 

 

  Dnevni red: 

. 

1.Razmatranje žalbe Visoke škole strukovnih studija za obrazovanje vaspitača i trenera u 

Subotici i Vlaste Lipovac Kerić na tekst objavljen na portalu „Nova.rs” 

 

2.Razmatranje žalbe Foruma pravnika Srbije na tekst objavljen na portalu „Nova.rs” 

 

3.Razmatranje žalbe Jelene Batovac na tekstove objavljene na portalima „Novosti.rs”, 

„24sedam.rs”, „K1info.rs” i „B92.net” 

 

4.Razmatranje žalbe Vuka Cvijić na tekstove objavljene na portalu „Republika.rs” 

 

5.Razmatranje žalbe Mine Delić na tekst objavljen na portalu „24sedam.rs” 

 

6.Razmatranje žalbe Srđana Nonića na tekst objavljen na portalu „Nova.rs” 

 

7. Razmatranje žalbe Srđana Nonića na tekst objavljen na portalu „Danas.rs” 

 

8. Razmatranje žalbe Srđana Nonića na tekst objavljen na portalu „Vreme.rs” 

 

9. Razmatranje žalbe Nenada Nešovića zbog fotografija objavljenih na portalima „Glas 

zapadne Srbuje” i „Udruženje medija i medijskih radnika” 

 

1.Advokat je žalbu podneo u ime škole i direktorke Vlaste Lipovac Kerić, navodeći da autor 

teksta nije od nje zatražio izjavu, iako su u tekstu iznete brojne nesitinite tvrdnje, kao i da su 

time prekršene odredbe iz poglavlja Istintiost izveštavanja, Odgovornost novinara/novinarki i 

Poštovanje dostojanstva. U toku diksusije, Milena Vasić je rekla da bi minimun korektnog 

izveštavanja bio da se dobije i izjava direktorke koju u tekstu svi optužuju, ali da misli da u 



ostalom delu žalba nije osnovana. Filip Švarm je dodao da je često problem ispuniti to načelo, 

jer je dobro poznato da brojni direktori i predstavnici državnih institucija izbegavaju da 

odgovaraju na pitanja novinara, te da je trošenje vremena i pozivati ih. Sa ovim se nije 

saglasila Olivera Milošević, istakavši da novinari uvek moraju da pokušaju da dobiju izjavu, a 

u ovom slučaju je to bilo neophodno .Sa time se saglasio i Rodoljib Šabić, dodajući da bi to 

bio minimum korektnog izveštavanja. Komisija je potom jednoglasno odlučila da su 

prekršene tačka 1 Poglavlja I i tačka 3 Poglavlja VIII. 

2. Forum pravnika Srbije je žalbu podneo zbog autorskog teksta, kojim su, po njima, 

prekršene odredbe koje se odnose na istinitost izveštavanja, jer je to udruženje okarakterisano 

kao „GONGO udruženje“, koje je u direktnoj službi Vlade Republike Srbije i aktuelnog 

režima, bez ikakvog dokaza, kao i da sadrži uvredljiv i omalovažavajuć rečnik usmeren prema 

udruženju i njegovom predsedniku. Milena Vasić je ocenila da odredbe koje se odnose na 

istinitost izveštavanja nisu prekršene, da ne misli da postoji propust u vezi sa registracijom 

udruženja i da autor teksta možda nije razumeo da udruženje može da radi nezavisno od toga 

da li je registrovano ili ne, ali da to ipak nije relevantno za odluku. Ali, veruje da jesu 

prekršene tačke koje se odnose na etiku i kulturu javne reči  i obavezu objavljivanja odgovora. 

Nadežda Budmović je bila saglasna sa tim da je trebalo objaviti odgovor udruženja, kako bi 

im se omogućilo da iznesu svoj stav, ali je mislila da nije prekršena tačka koja se odnosi na 

etiku i kulturu javne reči, jer je reč o kolumni i odlučivanje o tome koje izraze i na koji način 

će autor upotrebiti može biti nedopustiva intervencija u slobodu izražavanja. Nasuprot ovome, 

Tamara Skrozza je ocenila da je prekršena i ta odredba, da su neki delovi teksta zaista veoma 

uvredjivi i da to nema veze sa slobodom govora. Nema potrebe, rekla je, za ovakvim 

rečnikom, tema jeste u javnom inetresu, ali je sve moglo da se napiše bez uvreda. Jelka 

Jovanović se saglasala sa njom i dodala da joj ponekad smeta preterano insistiranje na slobodi 

izražavanja, naročito što veruje da se mnogo ozbiljnija kritika može izreći korišćenjem 

primerenijih izraza. Rodoljub Šabić je dodao da već sam naslov „Sanitarni pravnici iz 

Koteža“ pokazuje eksplicitinu nameru da se neko vređa. Zlatko Čobović je mislio da Kodeks 

nije prekršen upotrebljenim terminima, podsećajući na nedavni slučaj kolumne Draže 

Petrovića, kada je odluka Komisije bila drugačija. Komisija je, nakon rasprave, sa osam 

glasova za i dva protiv, odlučila da je prekršena tačka 2 Poglavlja III, dok je odluka da je, 

neobjavljivanjem odgovora, prekršena tačka 6 Poglavlja III doneta jednoglasno. 

3. Žaliteljka se obratila Savetu zbog identičnog teksta objavljenog u više medija, u kojem je 

pomenuta punim imenom i prezimenom, kao učesnica sastanka studentskog plenuma 

Filološkog fakulteta, uz tvrdnju da zajedno sa ostalima planira nasilni upad na fakultet, što je 

netačno. Iz rasprave i odlučivanja o tekstu objavljenom na portalu „Novosti.rs“ bila je izuzeta 

Olivera Milošević, zaposlena u „Politici“. U kraćoj raspravi, Komiisija je ocenila da je, uz 

tačke 1 i 2 Poglavlja I, koje su navedene u žalbi, prekršena i tačka 3 Poglavlja III, budući da 

se već iz toga što je više portala objavilo potpuno isti tekst može zaključiti da je u ovom 

slučaju odgovornost javnosti podređena nekim drugim interesima. 

4.Žalba novinara Vuka Cvijića odnosi se na 19 tekstova objavljenih od 29. maja prošle do 27. 

marta ove godine, u kojima se tvrdi da je napao Milana Lađevića, jednog od vlasnika izdavača 

„Republike“, uprkos tome što je Tužilaštvo na osnovu snimaka utvrdilo da je Lađević napao 

Cvijića. Milena Vasić je objasnila da nije predložena odluka za svaki tekst posebno, već za 

celokupnu kampanju koja se mesecima vodi protiv Cvijića. Jelena Petković je naglasila da je 

reč o veoma opasnoj kampanji, podsećajuči da je Vuka Cvijića nedavno napao i policijac, te 



da je svašta doživeo, a da ovakvi tekstovi predstavljaju prekršaje svih vrednosnih načela koja 

postavlja Kodeks. Komisija je, posle kraće rasprave, jednoglasno odlučila da su prekršene 

tačke 1, 2, 3 i 4 Poglavlja I, tačka 2 Poglavlja II, tačke 1,2 i 3 Poglavlja III i tačka 3 Poglavlja 

V. 

5. Žaliteljka je smatrala da je prekršeno više tačaka Kodeksa tekstom u kojem ima potpuno 

netačnih informacija, ali su i one tačne „kreativno izvrnute“. Navela je i da je kao lokalni 

novinar iz Sente nevidljiva za širu javnost i da zbog toga veruja da je neko ko je poznaje (iz 

lokalne samouprave) uticao na to da se tekst pojavi na portalu u kojem sigurno niko ne zna ko 

je ona. Redakcija je ponudila da ukloni tekst, ali je ona to odbila. Jelka Jovanović je, u toku, 

diskusije, rekla da ne zna okolnosti u Senti, u kojoj žalitejka živi, ali da je očigledno reč o 

targetiriranju i dodala da ceni to što nije pristala na uklanjanje teksta, jer on govori o toj 

redakciji mnogo više nego o njoj. Tamara Skrozza je istakla da žalba, koja je vrlo emotivna 

zbog posledica koja tekst ima po privatni život podnositeljke žalbe, pokazuje sav užas 

trenutne medijske situacije u Srbiji. Mali gradovi poput Sente, često su van fokusa, o ovo 

pokazuje koliko je medijski prostor u Srbiji užasan i sve gori i kakve su posledice po 

novinarku koja pošteno radi svoj posao. Dodala je da je zanimljivo i da je ona sasvim slučajno 

naišla na taj tekst na jednoj medijskoj radionici, i da je pitanje koliko ljudi ni ne zna šta je sve 

o njima napisano. Zlatko Čobović je rekao da je Kodeks nesumnjivo prekršen i da razume 

zašto Mina Delić nije pristala da se tekst izbriše, jer, iz iskustva u veštačenju na sudu, zna da 

se redakcije, kada to urade, ponašaju se kao da teksta nije nikada ni bilo, pa posle treba 

veštačenjem da se utvrdi da je uopšte objavljen.  Olivera Milošević je navela da joj je 

simpatičan žaliteljkin optimizam da će se medij popraviti ako bude javno „prozvan“ za 

kršenje Kodeksa, dodajući da ga, nažalost, ne deli. Istakla je da je Mina Delić dobila nagradu 

UNS-a za 2022. godinu za tekst o Rio Tintu u Španiji, a sad se u ovom tekstu optužuje da ih 

je „reketirala“. Reč je o novinarki koja veoma profesionalno obavlja svoj posao i žao joj je što 

joj se ovo događa. Filip Švarm je dodao da su ovakvi tekstovi svedočanstvo o jednom 

vremenu i o tome kako su se neki mediji odnosili prema ljudima koji su časno radili svoj 

posao. Komisija je, nakon rasprave, jednoglasno odlučila da su prekršene tačke 1 i 2 Poglavlja 

I, tačke 1, 2 i 3 Poglavlja III, tačka 3 Poglavlja V i tačka 1 Poglavlja VI. 

6.-8. Komisija je o žalbama na portale „Nova.rs“ i „Vreme.rs“ vodila objedinjenju raspravu. 

Iz rasprave i odlučivanja o žalbi koja je odnosila na „Vreme“, bio je isključen Filip Švarm, 

zaposlen u tom nedeljniku. Milena Vasić je podsetila da u tekstovima moraju da budu 

zastupljene obe strane, bez obzira na temu, a da u ovim tekstovima to nije slučaj. Samo jednoj 

strani se daje prilika da iznosi svoje mišljenje i podsmeva se tužbi, a da nije zatražen 

komentar onog koji ga je tužio, niti je u tekstovima uopšte navedeno na šta se tužba odnosi. 

Tamara Skrozza je rekla da joj je najveći problem u ovom slučaju tačka 1 Poglavlja I, koja 

podrazumeva i obavezu izveštavanja u javnom interesu, jer je tragično da se ozbiljni mediji 

uopšte bave ovakvom potpuno irelevantnom temom, pa i da Komisije mora da se bavi takvim 

bizarnostima. Ali, ako već mora, nema sumnje da je Kodeks prekršen. Komisija je potom, u 

dva odvojena glasanja“, odlučila da su portali „Nova“ i „Vreme“ prekršili tačke 1 i 4 

Poglavlja I. 

7.U slučaju portala „Danas.rs“, Komisija je jednoglasno odlučila da nema prekršaja Kodeksa, 

jer su izneta viđenja obe strane. Nadežda Budimović i Milena Vasić su istakle da je bilo 

potpuno nepotrebno da redakcija, uz odgovor na žalbu, dostavi i izjavu Dejana Stojiljkovića, 



te da je „degutantno“ da sagovornik brani novinara i preuzima odgovonost na sebe, pošto on 

nikako ne može biti odgovoran za odluku redakcije da nešto objavi.  

8. Žalba se odnosi na fotografiju snimatelja Dragana Jekovića, koja je objavljena na portalu 

GZS i UMMR (koji je takođe registrovan kao medij), a čiji je autor Nešović. U žalbi je naveo 

da je fotografija objavljena bez odobrenja autora i bez navođenja njegovog imena. Milena 

Vasić je ukazala na to da je ovo druga žalba (isto važi i za objavljene fotografije Mine Delić), 

gde redakcija potpisuje fotografiju sa „printskrin“, iako to ne znači ništa, što redakcije 

verovatno i znaju. Zlatko Čobović je naglasio da nužno da se pozove autor fotografije i zatraži 

saglasnost za objavljivanje, da se njegovo ime potpiše ispod fotografije (sem ukoliko sam 

autor ne želi da bude potpisan), kao i da se navede izvor iz kog je fotografija preuzeta. 

Printskrin, kao izvor, ne znači ništa. Komisija je, nakon toga, jednoglasno odlučila da su oba 

portala prekršila tačke 1 i 2 Poglavlja IX. 

Sednica je završena u  19.05 sati.   

 

Zapisnik vodila         Predsedavajuća 

Gordana Novaković         Milena Vasić 


