
Dobar dan, 

Šaljem odgovore. 

1. Tačno: moje ime i prezime, da sam iz Sente, da sam novinarka (bez onog 

samozvana) i ekološka aktivistkinja, sarađujem sa medijem mađarske nacionalne 

zajednice Családi Kör, napisala sam jedan tekst u okviru CINS-ove škole istraživačkog 

novinarstva o uništavanju plavnih šuma Potisja (tekst je nagrađen), moje tekstove 

nekad prenese i portal Autonomija, novinarstvu se jesam vratila 10 godina nakon studija 

na Filozofskom fakultetu u Novom Sadu, povremeno sam u Španiji gde sam prijavljena i 

radim kao fotograf freelancer, napisala sam reportažu o nastanku kompanije Rio Tinto, 

lično sam bila u njihovim starim rudnicima na izvorištu reke Rio Tinto (ova reportaža je 

nagrađena), decembra 2021. godine sam optužena da sam organizatorka blokade u 

Senti i zbog toga mi je suđeno, presuda je bila oslobađajuća, potencijalna kazna jeste 

bila između 100.000-150.000 dinara. 

Netačno: sve ostalo, reketiranje, duboka država i novac globalista, ekoterorizam, 

obojena revolucija, Rokfeleri i Soroši, da me lokalci zovu "novinarka s ajncerom", da 

sam konobarisala po kafićima i restoranima u inostranstvu, da izmišljam razne gadosti i 

pišem laži o svojim sugrađanima, da radim za "tajkunsku" N1 televiziju (oni su samo 

preneli moj video snimak o SNS blokadi suda 4. marta 2025), da sam opozicioni 

aktivista (u ovom trenutku nije istina čak ni da pokušavam da izgradim političku karijeru, 

uporno bežim od toga iako postoje pritisci od strane lokalnog stanovništva i mojih 

prijatelja da se i politički aktiviram), da pišem i za neke druge lokalne medije (drugi 

lokalni mediji ne postoje), seča šume nije bila navodna, ona se desila 2020. godine i 

zbog toga smo digli celu opštinu Sentu na noge, pa i lokalnu samoupravu sa čijim sam 

predstavnicima imala različite sastanke, i skupljali smo potpise za peticiju, a kasnije je 

objavljen i tekst za CINS koji je uzdrmao JVP Vode Vojvodine i JP Vojvodinašume, koji 

su zaduženi za ove šume (tad sam dobila informacije i da sam naljutila "velike gazde" 

na pokrajinskom nivou), netačno je da sam deo pokreta Odbranimo šume Fruške Gore, 

samo podržavam njihov rad i kao novinarka sam izveštavala sa nekih njihovih akcija, 

nisam lagala prijateljima da se bavim novinarstvom u Španiji, nisam ucenjivala 

kompaniju Rio Tinto, niti sam ikad imala direktan kontakt s njima, i sigurno da "ljudi bliski 

kompaniji preko treće osobe" nisu tvrdili da sam pokušala da izvučem neki novac, 

nisam finansirana od strane nikakvih kriminalnih organizacija, nisam molila za 

finansijsku pomoć kada sam optužena za blokadu u Senti, nisam ugrozila ničiju 

bezbednost. 

2. Ova tematika je kompleksna u digitalnim vremenima, ali zakoni i prava su i tu jasni. 

Fotografije su očigledno preuzete sa mog Fejsbuk profila. Ove fotografije sam na svoj 

profil okačila kao "public". Uprkos tome, ove fotografije se ne vode kao neko javno 

dobro, vlasnička (i eventualno autorska, ako sam ja autor) prava ostaju onome ko je 



fotografije okačio. Ove fotografije ne mogu da se koriste bez dozvole. Takođe, medij 24 

sedam je izgleda pokušao da se ogradi od kršenja vlasničkih i autorskih prava tako što 

je moje fotografije za svoj tekst koristio tako što je napravio screenshot fotografije i u 

opis fotografije stavio "copyright printscreen". Ovakav copyright ne postoji, to je 

izmišljena kategorija. Svakako da su mi prekršena i autorska i vlasnička prava, ali to je 

već materijal za neku eventualnu tužbu. 

Za ovaj slučaj je značajno da se krši pravo na privatnost, jer moj profil prate samo ljudi 

iz male lokalne sredine i uglavnom znam ko su ti ljudi, a ako se ove fotografije objave u 

mediju koji ima sedište u Beogradu, to već stiže do hiljada anonimnih ljudi na teritoriji 

cele zemlje i ja za to nisam dala svoj pristanak. 

Više o korišćenju fotografija sa Fejsbuka i o printscreenu može da se nađe u različitim 

tekstualnim prilozima dostupnim na Internetu.  

 

3. Nisam uspostavila kontakt sa tom redakcijom. Svakako planiram da se konsultujem 

sa advokatom. 

Ukoliko imate još pitanja, stojim vam na raspolaganju. 

S poštovanjem, 

Mina Delić  

 

On Mon, 4 Aug 2025 at 12:37, Gordana Novakovic 

<gordana.novakovic@savetzastampu.rs> wrote: 

Poštovana Mina, 

Primili smo žalbu koju ste podneli zbog teksta objavljenog na porzalu 24/sedam. 

Molim Vas za dodatna pojašnjenja. 

1.Najpre, u žalbi navodite da su neke informacije delimično tačne, a neke netačne . 

Molim Vas za preciznije objašnjenje šta je u tekstu potpuno netačno, a šta delimično 

tačno. 

2.Naveli ste da su objavljene Vaše privatne fotografije. Znate li kako su do njih došli? 

3.Razumem da Vas niko iz redakcija nije kontaktirao pre objavljivanja teksta, ali da li 

ste, nakon toga, poslati demanti? Ukoliko jeste, kakav je bio ishod? 

Molim Vas da odgovorite u narednih sedam dana, da bi žalba mogla da uđe u 

proceduru. 

mailto:gordana.novakovic@savetzastampu.rs


Hvala unapred. 

S poštovanjem, 

 


