
 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

Na osnovu članova 19. i 21. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu 

Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Zlata Kureš, Nadežda 

Budimović, Jelka Jovanović, Ana Martinoli, Filip Švarm, Rodoljub Šabić, Olivera Milošević, 

Vida Petrović Škero, Jelena Petković i Zlatko Čobović, na sednici održanoj 26. 3. 2026. 

godine, jednoglasno donosi 

                 ODLUKU 

Tesktom „Nešto više od pola godine, a već se obrušio deo fasade na Gimnaziji!“, objavljenim 

1.februara 2026. godine, portal „Pirot plus online“ nije prekršio Kodeks novinara i 

novinarki Srbije. 
 

Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i 

dostupna javnosti. 

 

 OBRAZLOŽENJE 

Preduzeće „Zdanje d.o.o. Palilula – Niš“, koje je izvođač radova na zgradi Gimnazije u 

Pirotu, u žalbi Savetu za štampu navelo je da je u spornom tekstu tendenciozno i zlonamerno 

objavljena neistinita informacija o navodnom obrušavanju dela fasade čime je izazvano 

uznemirenje javnosti. Istina je da izvođač radova namerno uklonio deo fasade jer je, u okviru 

redovne konttrole, utvrdio da je malter na tom delu objekta lošeg kvaliteta, o čemu je 

obavestio i Gradsku upravu. To je izvedeno pod stručnim nadzorom i nije bilo nikakve štete, 

niti je bila ugrožena bezbednost ljudi, a portal je informaciju objavio bez prethodne provere, 

čime im je naneta šteta, navedeno je, između ostalog, u žalbu. Podnosioci žalbe zato misle da 

su prekršene tačke 1 i 3 Poglavlja I, koje se odnose na obavezu tačnog, nepristrasnog, 

potpunog i blagovremenog informisanja i zabranu objavljivanja neosnovanih optužbi, kleveta 

i glasina. 

U odgovoru na žalbu Nenad Paunović, glavni i odgovorni urednik portala, naveo je da je 

objavio četiri teksta. Najpre, onaj u kojem se konstatuje „vizuelno stanje dela fasade na 

objektu u rekonstrukciji i koristi se izraz ’obrušio se deo fasade’“. Narednog dana je 

objavljen razgovor sa izvođačem radova, zatim je u celini prenet demanti Gradske uprave i 

dodatno - mišljenja drugih građevinskih stručnjaka, bez bilo kakvih optuživanja. Ni u jednom 

tekstu nije tvrdio da je do oštećenja došlo usled nemara, nestručnosti i nezakonitog 

postupanja investitora ili izvođača radova. Budući da je reč o rekonstrukciji srednje škole, što 

je važan projekat za grad, kako ističe, izveštavanje o stanju radova nesumnjivo predstavlja 

legitiman javni interes. Posebno je ukazao na to da je u podtekstu žalbe to što je medijska 

kuća čiji je vlasnik jedini medij sa kritičkim stavom prema određenim dešavanjima u gradu, 

što je već dovelo i do toga da se sankcioniše kroz konkurse za projektno sufinansiranje i do 

nezavidne finansijske situacije u mediju. 

http://www.savetzastampu.rs/


 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

Komisija za žalbe je ocenila da je istina je da je prva informacija  - da se deo fasade 

„obrušio“  - bila nepotpuna i preuranjena, s obzirom na to da je zgrada Gimnazije još uvek 

gradilište, te bi u tom smislu moglo da se govori o nedovoljnoj pažnji prilikom objavljivanja 

prvog teksta, odnosno priloga. Novinar je možda požurio da svoje čitaoce obavesti da se 

nešto dogodilo, ali je i naveo da informacija (koja je u suštini neprecizna) nije proverena jer 

je nedelja i da će sutradan zvati nadležne, što pokazuje da je javnost obaveštena da 

informacija nije potvrđena. Ipak je objavljena zbog uverenja novinara, odnosno urednika, da 

je reč o informaciji od javnog značaja.  

 

Komisija je posebno imala u vidu i to da u provoj informaciji nisu iznete nikakve optužbe na 

račun izvođača radova ili investitora.  

 

Sva objašnjenja koja su usledila i detaljno iznošenje „druge strane“ već narednog dana i 

prostor koji mu je dat da kaže sve što želi u vezi sa ovim slučajem, ukazuju na to da redakcija 

nija imala nikakvu lošu nameru, da se rukovodila samo potrebom da informiše građane. 

Takođe, ukazuje i na posvećenost novinarskoj etici, posebno zbog toga što se novinar izvinio 

izvođaču radova i čitaocima što nije odmah imao „drugu stranu“.  

 

Komisija zato veruje da je redakcija u ovom slučaju postupila odgovorno i profesionalno, te 

da je, ukoliko je i bilo nekog propusta prilikom objavljivanja prve informacije, preduzeto sve 

da se to ispravi i čitaoci informišu potpuno i nepristrasno.  

 

Zbog svega toga, Komisija je jednoglasno odlučila da Kodeks nije prekršen. 

 

 

Beograd, 26. 3. 2026.          

         Predsedavajuća 

        

Nadežda Budimović  

              


	Preduzeće „Zdanje d.o.o. Palilula – Niš“, koje je izvođač radova na zgradi Gimnazije u Pirotu, u žalbi Savetu za štampu navelo je da je u spornom tekstu tendenciozno i zlonamerno objavljena neistinita informacija o navodnom obrušavanju dela fasade čim...
	U odgovoru na žalbu Nenad Paunović, glavni i odgovorni urednik portala, naveo je da je objavio četiri teksta. Najpre, onaj u kojem se konstatuje „vizuelno stanje dela fasade na objektu u rekonstrukciji i koristi se izraz ’obrušio se deo fasade’“. Nare...

