
 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

Na osnovu članova 19. i 21. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu 

Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Nadežda Budimović, Jelka 

Jovanović, Ana Martinoli, Olivera Milošević, Jelena Petković, Filip Švarm, Rodoljub Šabić, 

Zlatko Čobović, Vida Petrović Škero i Zlata Kureš, na sednici održanoj 26. 3. 2026. godine, 

jednoglasno izriče  

            JAVNU OPOMENU 

Serijom tekstova objavljenih od 18. januara do 11. marta 2026. godine, portal „Republika.rs“  

 

1.prekršio je tačke 1, 2, 3 i 5  Poglavlja I (Istinitost izveštavanja) Kodeksa novinara i 

novinarki Srbije o obavezi novinara/novinarki da tačno, objektivno, potpuno i 

blagovremeno izveste o događajima od interesa za javnost, poštujući pravo javnosti da sazna 

istinu i držeći se osnovnih standarda koje propisuje Kodeks, da prave jasnu razliku između 

činjenica koje prenose i komentara, pretpostavki i nagađanja, kao i odredbe po kojima je sa 

novinarstvom nespojivo objavljivanje neosnovanih optužbi, kleveta i glasina, a naslov teksta 

ne sme da bude u suprotnosti sa njegovom suštinom, 

 

2.prekršio je tačke 2 i 6 Poglavlja III (Odgovornost novinara/novinarki), po kojima su 

novinari/novinarke dužni da neguju kulturu i etiku javne reči, da ne koriste govor mržnje, 

agresivnu retoriku ili retoriku koja može podsticati na diskriminaciju ili agresivno ponašanje, 

a urednici/urednice da poštuju pravo na odgovor i ispravku i da ih blagovremeno objave, 

 

3.prekršio je tačku 3 Poglavlja V (Poštovanje dostojanstva) po kojoj novinari/novinarke 

moraju da poštuju princip nenanošenja štete ugledu i dostojanstvu ličnosti i da ne učestvuju u 

širenju neistina ili kontinuiranom zlonamernom narušavanju reputacije osoba o kojima 

izveštavaju, 

 

4.prekršio je i tačku 3 Poglavlja VIII (Odnos prema izvorima) o obavezi 

novinara/novinarki da konsultuju što više izvora. 

 

Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i 

dostupna javnosti.       

 OBRAZLOŽENJE 

Direktorka Opšte bolnice Arcibadem Bel Medic Demet Četin podnela je žalbu zbog ukupno 

12 negativno intoniranih tekstova o porodilištu te bolnice pod naslovima „Porodilište iz 

pakla”, „Panika u porodilištu iz pakla”, „Porodilište iz pakla pod lupom nadležnih”, 

„Porodilište iz pakla i dalje radi!” „POTRESNO: STRAVIČNO ISKUSTVO PORODILJE 

IZ ADŽIBADEM BEL MEDIKA: Beba mi je umirala, intubirali su je zbog sepse!”…. Kako 

se navodi u žalbi, tekstovi su gotovo istovetni samo se menja po jedna rečenica i naslov, koji 

ima za cilj da tekst zvuči senzacionalistički, da privuče interesovanje čitalaca, da povredi 

http://www.savetzastampu.rs/


 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

ugled ove bolnice i ugrozi njeno poslovanje. U žalbi je navedeno i da su bolnica i 

„Republika.rs” bili u pregovorima oko uspostavljanja saradnje, i kada Acibadem Bel Medic 

„nije prihvatila cenu usluge ovog portala koja je bila nerealna i ucenjivačka, nastavili su sa 

objavljivanjem još uvredljivijih tekstova.” „Ovaj portal je na svojim zvaničnim društvenim 

mrežama i kroz tekstove, pozvao sve pacijente i zaposlene da ih obaveste o svojim 

negativnim iskustvima. Negativne komentare su objavili, a pozitivne su brisali bez 

objavljivanja”, istaknuto je, između ostalog, u žalbi, kao i to da je portal više puta odbijao da 

objavi demanti koji im je dostavljen. Žalitelji su istakli da su svi navodi tekstova netačni, da 

bolnica ispunjava sve potrebne uslove za rad, kako u pogledu prostora, tako i u pogledu 

kadrova, a uz žalbu su dostavljeni i zapisnici Inspekcije rada i Zdravstvene inspekcije, budući 

da se u tekstovima uporno „proziva” inspekcija koja navodno ne reaguje na pisanje tog 

medija. 

 

Redakcija portala „Republika.rs“ nije odgovorila na žalbu 

 

Članovi Komisije za žalbe su zakjučili da je nesumnjivo reč o kampanji protiv bolnice, s 

obzirom na veliki broj tekstova objavljenih u roku od dva meseca, kao i na to da su svi 

napisani senzacionalistički, svi sadrže mnogo puta ponovljena navodna svedočenja 

neimenovanih izvora ili izvora koji se navode samo inicijalima.   

 

Iako se tvrdi da su brojni zaposleni na klinici u međuvremenu dali otkaz, nema nijednog 

svedočenja pod imenom i prezimenom, nema kontaktiranja niti izveštaja – izjava 

inspekcijskih službi, nije kontaktirano Ministarstvo zdravlja niti bilo koja druga nadležna 

institucija. Navodi da su slali pitanja klinici takođe su upitni s obzirom na borbu za 

objavljivanje demantija.   

 

Komisija ne može niti je to u njenoj nadležnosti da utvrđuje da li je i šta od onoga što je 

objavljeno istinito, ali veruje da ovakav način izveštavanja niti je u skladu sa profesionalnim 

standardima, niti može doprineti tačnom informisanju javnosti o temi koja jeste od velikog 

javnog značaja.   

 

Ovakav senzacionalistički način pisanja, bez proverenih i pouzdanih informacija i izvora, bez 

pravljenje razlike između činjenica i nagađanja i uz  iznošenje nedokazanih ozbiljnih optužbi 

može samo uznemiriti i uplašiti potencijalne pacijente ove bolnice i ozbiljno narušiti njen 

ugled. Tome posebno doprinose i naslovi, koji, iako odgovaraju suštini tekstova, nisu u 

skladu Kodeksom jer su prenaglašeni i senzacionalistički. Senzacionalističkim načinom 

izveštavanja prekršena je, po mišljenju Komisije, i odredba koja se odnosi na obavezu 

poštovanja kulture i etike javne reči. 

 

Komisija smatra posebno zabrinjavajućim navode žalitelja, koji su sadržani i u demantiju 

koji je poslat portalu - da je postojao predlog da se obustavi pisanje ako se sklopi finansijski 

aranžman, a da je serija tekstova nastavljena nakon što bolnica nije prihvatila predlog 

redakcije. Ovo  izaziva sumnju na zloupotrebu medija i neku vrstu „reketiranja“, odnosno 



 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

pokušaja da se bolnica natera da plati kako bi portal prestao da objavljuje tekstova koji joj 

nanose štetu. Komisija, međutim, nema dokaza da je ovo zaista tačno, pa bi odlučivanje o 

tome da li je Kodeks povređen i u delu koji propisuje da ekonomski interesi izdavača ne 

smeju uticati na netačno i pristrasno izveštavanje, bilo u domenu nagađanja. 

 

Beograd, 26. 3. 2026.       Predsedavajuća 

          

                    Nadežda Budimović 


	OBRAZLOŽENJE

