
 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

   

Na osnovu članova 19. i 21. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu 

Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Sanja Pavlović, Milena 

Vasić, Nadežda Budimović, Jelka Jovanović, Olivera Milošević, Jelena Petković, Filip 

Švarm, Rodoljub Šabić, Ana Martinoli, Tamara Skrozza i Zlatko Čobović, na sednici 

održanoj 28. 5. 2026. godine, jednoglasno izriče 

         JAVNU OPOMENU 

Tekstom „Faze obojene revolucije uz pokroviteljstvo tajkunskih i ’militarizovanih’medija:Isti 

obrasci i dve decenije nakon Petog oktobra“, objavljenim 3. maja 2026. godine, portal „Užice 

oglasna tabla“  

 

1.prekršio je tačke 1, 2 i 3 Poglavlja I (Istinitost izveštavanja) Kodeksa novinara i 

novinarki Srbije o obavezi novinara/novinarki da tačno, objektivno, potpuno i 

blagovremeno izveste o događajima od interesa za javnost, poštujući pravo javnosti da sazna 

istinu i držeći se osnovnih standarda koje propisuje Kodeks, da prave jasnu razliku između 

činjenica koje prenose, komentara, pretpostavki i nagađanja, kao i odredbu po kojoj je sa 

novinarstvom nespojivo objavljivanje neosnovanih optužbi, kleveta i glasina, 

 

2.prekršio je tačku 2 Poglavlja II (Nezavisnost od uticaja), po kojoj ekonomski i politički 

interesi izdavača ne smeju da utiču na uređivačku politku na način koji bi za posledicu imao 

netačno, pristrasno, nepotpuno i neblagovremeno informisanje javnosti, 

 

3.prekršio je tačke 1, 2 i 3 Poglavlja III (Odgovornost novinara) o obavezi 

novinara/novinarki da rade u javnom interesu i da u skladu sa profesionalnim normama 

objavljuju činjenice neophodne građanima da donose informisane odluke, da neguju kulturu i 

etiku javne reči, da ne koriste govor mržnje, agresivnu retoriku ili retoriku koja može 

podsticati na diskriminaciju ili agresivno ponašanje, kao i da odgovornost javnosti ne 

podrede interesima drugih, a posebno ne interesima izdavača, korporacija, vlada i drugih 

državnih organa, 

 

4. prekršio je i tačku 3 Poglavlja V (Poštovanje dostojanstva) o obavezi 

novinara/novinarki da poštuju princip nenanošenja štete ugledu i dostojanstvu ličnosti i da ne 

učestvuju u širenju neistina ili kontinuiranom zlonamernom narušavanju reputacije osoba o 

kojima izveštavaju, 

 

Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i 

dostupna javnosti. 

                               

http://www.savetzastampu.rs/


 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

 

        OBRAZLOŽENJE 

Veran Matić, predsednik Upravnog odbora Asocijacije nezavisnih elektronskih medija 

(ANEM), podneo je žalbu protiv četiri medija, među kojima je i portal „Užice oglasna tabla“, 

zbog objavljivanja identičnog teksta koji, kako je naveo, sadrži niz nestina o njemu i ANEM-

u, a sa jasnom zlom namerom. „Izmišljotine, podlost jezika, manipulacija kontekstom su 

istovremena revizija i fabrikovanje mog prošlog rada, i podmukala prevara u javnosti o 

onome čime se danas bavim“, istakao je, između ostalog, u žalbi, navodeći da su tvrdnje da 

su članice ANEM-a „danonoćno radile protiv Srbije i srpskih interesa“, kao i da je „arhitekta 

obojene revolucije“ nastavak kampanje targetiranja sa ciljem podstrekivanja mržnje i 

animoziteta. Po mišljenju žalioca, tekstom je prekršeno više tačaka Kodeksa iz poglavlja 

Istinitost izveštavanja, Nezavisnost od uticaja, Odgovornost novinara i Poštovanje 

dostojanstva. 

Redakcija portala „Užice oglasna tabla” nije odgovorila na žalbu. 

 

Komisija za žalbe ukazuje na to da se Veran Matić već treći put obraća Savetu za štampu, 

ponovo zbog identičnih tekstova, objavljenih istog dana u više medija. Ovoga puta, istovetni 

tekst koji su objavila četiri medija, („Užice oglasna tabla” pozivajući se na „Večernje 

novosti“), pun je mržnje, kleveta, uvreda i targetira i nezavisne medije i novinare kao 

srbomrsce, vođe obojene revolucije, izdajnike i strane plaćenike. Tekst, po svom sadržaju i 

načinu na koji je napisan, više liči na politički pamflet, nego na novinarski tekst, pa su 

nesumnjivo prekršene odredbe Kodeksa koje novinare obavezuju na to da u skladu sa 

profesionalnim normama objavljuju činjenice neophodne građanima da donose informisane 

odluke, kao i da ne koriste govor mržnje, agresivnu retoriku ili retoriku koja može podsticati 

na diskriminaciju ili agresivno ponašanje. 

 

 U tekstu se, između ostalog, navodi da je „u julu 1997. godine ANEM formirao i mrežu od 

19 pridruženih ‘nezavisnih’ stanica, a već u junu 1998. godine, kada su šiptarski teroristi 

uveliko izvodili pobunu na KiM, ANEM je imao mrežu od 35 stanica, koje su danonoćno 

radile protiv Srbije i srpskih interesa.” Zatim, da su se „nakon osnivanja televizije B92, na 

jednom mestu okupili svi obučeni propagandisti, pa je počeo projekat stvaranja ‘nove’ druge 

Srbije, po uzusima duboke države i sa narativom srpske krivice za građanske ratove, 

ekonomsku propast izazvanu sankcijama i na kraju za samu NATO agresiju na našu zemlju.” 

 

Komisija još jednom ističe da je reč o već poznatom narativu, koji novinare dovodi i u realnu 

fizičku opasnost, budući da su predstavaljeni kao subverzivni faktor koji sprovodi obojenu 

revoluciju, finasiran iz sumnjivih inostranih centara moći. Ovi tekstovi, međutim, po 

mišljenju članova Komisije, idu i korak dalje – ka reviziji istorije devedesetih godina prošlog 

veka, pa su tako masovni građanski protesti 1996-97 nemaju veze sa odbranom izborne volje, 

već su postali „otimanje vlasti od strane opozicije u lokalnim samoupravama”.  



 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

 

Ovakav tekst je u suprotnosti sa elementarnim principima novinarske profesije, koji, između 

ostalog, obavezuju novinare da iznose tačne i proverene informacije i da izveštavaju 

nepristrasno, da moraju da prave jasnu razliku između činjenica koje prenose i komentara, 

pretpostavki i nagađanja, kao i da ne smeju da objavljuju klevete i glasine.  

 

Komisija je saglasna i sa tvrdnjama žalitelja u vezi sa prekršajem tačke 3 Poglavlja V, koja se 

odnosi na nanošenje štete ugledu i dostojanstvu ličnosti i zlonamerno narušavanje reputacije 

osobe o kojoj se izveštava, što je po mišljenju Komisije, bio i glavni razlog za objavljivanje 

spornog sadržaja.  

 

Zbog svega navedenog, članovi Komisije za žalbe imaju razloga da zaključe da se redakcija 

prilikom objavljivanja ovakvog teksta nije rukovodila javnim interesom, već je taj interes 

podredila nekim drugim, političkim ili ekonomskim interesima, što je i dovelo da 

objavljivanja ovakvog jednostranog i ostrašćenog teksta, koji ne uvažava ni elementarne 

novinarske principe i pravila.     

 

 

Beograd, 28. 5. 2026.          

         Predsedavajuća 

        

Nadežda Budimović  

 


	OBRAZLOŽENJE
	Veran Matić, predsednik Upravnog odbora Asocijacije nezavisnih elektronskih medija (ANEM), podneo je žalbu protiv četiri medija, među kojima je i portal „Užice oglasna tabla“, zbog objavljivanja identičnog teksta koji, kako je naveo, sadrži niz nestin...

