
 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

Na osnovu članova 19. i 21. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu 

Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Sanja Pavlović, Nadežda 

Budimović, Olivera Milošević, Jelka Jovanović, Jelena Petković, Filip Švarm, Rodoljub 

Šabić, Ana Martinoli, Milena Vasić i Zlatko Čobović, na sednici održanoj 25. 6. 2026. 

godine, jednoglasno donosi 

         ODLUKU  

Tekstom „Ovo je osumnjičeni za ubistvo Živka Bakića: Radomir (28) je bivši pripadnik 

policije povezivan sa Vračarskim klanom”, obavljenim 28. februara 2026. godine, portal 

„Mondo.rs“ prekršio je tačku 1 Poglavlja VI (Poštovanje privatnosti ) o obavezi 

novinara/novinarki da poštuju privatnost ljudi o kojima pišu.  

 

Nalaže se portalu „Mondo.rs” da odluku objavi u roku od pet dana od dana dostavljanja odluke. 

 

Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i 

dostupna javnosti. 

       OBRAZLOŽENJE  

Tanja i Jovo Savić podneli su, uz saglasnost svog sina Radomira, žalbu Savetu za štampu, 

navodeći da su mu tekstom povređena osnovna ljudska prava, kao i da je prekršeno više 

tačaka Kodeksa iz poglavlja Istinitost izveštavanja, Odgovornost novinara i Poštovanje 

privatnosti. U žalbi su, između ostalog, naveli da je portal, objavljivanjem informacije da je 

Radomir Savić izvršio teško ubistvo, te objavljivanjem načina na koji je delo izvršeno, već 

doneo ,,presudu”  - da je on neposredni izvršilac i tako stvorili lažnu sliku u javnosti, budući 

da je za izvršenje navedenog krivičnog dela dve nedelje pre objavljivanja ovog teksta, 

uhapšeno drugo lice, o čemu je medij takođe izvestio. „Radomir Savić nije osumnjičen za 

neposredno izvršenje navedenog krivičnog dela, što dalje znači da je pogrešno kvalifikovali 

delo za koje je osumnjičen, pa zatim i detaljno opisano delo za koje se ne sumnjiči, kao da ga 

je on neposredno izvršio”, čime je prekršena tačka koja propisuje obavezu tačnog i 

nepristrasnog izveštavanja, kao i pravo na pretpostavku nevinosti, dok mu je pravo na 

privatnost povređeno objavljivanjem njegove slike i imena. Istakli su i da je, objavljivanjem 

imena i slike koja nije blurovana, a pri tome pogrešnom kvalifikacijom dela za koje je 

osumnjičen, zatim lažnim povezivanjem sa kriminalnim grupama/klanovima, Radomiru 

Saviću stavljena metu na čelo, što ugrožava ne samo njegovu čast nego, još bitnije, njegovu 

bezbednost, a samim tim i bezbednost njegove porodice, koja trpi veliki pritisak. Uz žalbu je 

dostavljen i demanti koji je poslat redakciji, a koji nije objavljen. 

U odgovoru na žalbu advokat redakacije „Mondo.rs” je naveo da su svi navodi iz žalbe 

neosnovani, te da je autor teksta u svemu postupao u skladu sa odredbama Kodeksa  i Zakona 

o javnom informisanju i medijima. Naglasio je da podnosilac žalbe suštinski ne spori 

http://www.savetzastampu.rs/


 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

činjenice koje su objavljene u spornom tekstu - da je Radomir Savić priveden i da mu je 

određeno zadržavanje od 48 časova, da se protiv njega vodi postupak zbog sumnje da je 

učestvovao u ubistvu Živka Bakića, kao i da je bivši pripadnik policije. „Suprotno žalbenim 

navodima, ‘Kurir’ nije ‘doneo presudu’, niti označio Radomira Savića izvršiocem krivičnog 

dela, već je potpuno jasno i na više mesta navedeno da se sumnjiči za učestvovanje u ubistvu, 

odnosno da krivična odgovornost nije utvrđena. Kad je reč o pogrešnoj kvalifikaciji dela, 

tekst je zasnovan na zvaničnom saopštenju MUP-a, a, uprkos jasnim označavanjem tužioca 

kao neposrednog izvršioca teškog ubistva od strane MUP-a, sporni tekst ne sadrži tvrdnju o 

bilo kojim konkretnim radnjama koje se u postupku koji vode nadležni organi pripisuju 

Radomiru Saviću. „Tekst je objavljen shodno obavezi novinara da javnost izveste o 

događajima od interesa, odnosno u konkretnom slučaju o sumnjama da je bivši pripadnik 

policije uhapšen zbog sumnje da je učestvovao u izvršenju krivičnog dela teško ubistvo - sve 

shodno članu 1 poglavlja I Kodeksa. Ovakva tema je od par exellence interesa za javnost i 

mediji su dužni da javnost o svojim saznanjima obaveste, pri čemu je jasno navedeno da 

objavljene informacije u određenom delu predstavljaju tvrdnje izvora koji su konsultovani - 

sve shodno članu 2 poglavlja I Kodeksa. Ime i prezime i fotografija Radomira Savića 

objavljeni su u svemu u skladu sa pravom javnosti da zna i dužnošću novinara da javnost 

informiše, kao i u skladu sa članom 1 tačka c) glave VI Kodeksa. 6)”, navedeno je, između 

ostalog, u odgovoru na žalbu. Advokat je istakao i da je zahtev za objavu demantija manjkav 

iz više razloga. Iz samog zahteva nije bilo moguće utvrditi ni da li su Jovo Savić i Tanja 

Savić u bilo kakvim odnosima sa Radomirom Savićem. Osim toga, njime nisu osporene bilo 

koje činjenice, već samo predstavlja kritiku rada medija kome je zahtev podnet. 

Po mišljenju članova Komisije za žalbe, portal je prekršio pravo na privatnost žalitelja, 

objavljujući njegovo ime i fotografiju, kao i detalje o tome gde živi i čime se bavi. Kako 

Savić nije aktivni policajac, nije bilo pojačanog interesa javnosti da zna identitet 

osumnjičenog. Kodeks novinara i novinarki Srbije propisuje obavezu poštovanja privatnosti 

ljudi o kojima se piše, a precizirano je i da prilikom izveštavanja o nesrećama i krivičnim 

delima nije dozvoljeno objavljivanje imena i fotografija žrtava ili počinilaca koje ih jasno 

identifikuju. Po Kodeksu, čak i ukoliko nadležni državni organi objave podatke koji spadaju 

u domen privatnosti počinilaca ili žrtava, mediji tu informaciju ne smeju da prenose, jer 

greška ili loša komunikacijska praksa državnih organa ne podrazumeva dozvolu za kršenje 

Kodeksa novinara i novinarki Srbije. 

Komisija je posebno uzela u obzir da je fotografija osumnjičenog preuzeta sa društvene 

mreže i da to nije urađeno u skladu Kodeksom novinara Srbije. Kodeks propisuje da je 

privatne podatke i zapise, uključujući i privatne fotografije, video i druge zapise objavljene 

na društvenoj mreži ili drugoj platformi, moguće objavljivati samo uz prethodnu saglasnost 



 

 

 

 
 

Kraljice Natalije 28 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

te osobe ili njenih zastupnika, osim u slučajevima kada javni interes preteže nad pravom na 

privatnost ili kada ih je ta osoba namenila javnosti. U ovom slučaju, po oceni Komisije, nije 

ispunjen ni jedan od navedenih uslova za objavljvanje fotografije. Javni interes bi možda 

postojao da se za osumnjičenim traga, ali pošto je već uhapšen, nema nikakvog razloga da 

javnost zna kako on izgleda.  

Kad je reč o navodima žalilaca da je prekršena i tačka 1 poglavlja Istinitost izveštavanja, 

Komisija nije mogla da utvrdi da je izveštavano netačno, nepristrasno i nepotpuno. Istina je 

da su mediji prethodno objavljivali da je neko drugi uhapšen za to ubistvo (sada se uglavnom 

navodi da je on pomagač), ali je očigledno su tekstovi napisani na osnovu saopštenja MUP-a. 

Komisija ne može, niti je to u njenoj nadležnosti, da preispituje tačnost sapštenja nadležnih 

organa, niti da utvrđuje ispravnost kvalifikacija krivičnih dela.  

 

Takođe, prenoseći saopštenje policije i druge informacije, portal u tekstu jasno navodi da je 

reč o osumnjičenom, da se uhapšen „zbog sumnje da je učestovao u u ubistvu“, da „postoje 

indicije“,  da je reč o nezvaničnim navodima iz istrage, dok se u vezi sa detaljima ubistva 

navodi da je to uradio „napadač“, bez tvrdnji da je to uradio osumnjičeni. Podnosilac žalbe 

nigde nije označen kao krivac, niti se tvrdi da je bilo šta nesumnjivo dokazano. Komisija za 

žalbe zbog toga smatra da medij nije prekršio obavezu poštovanja pretpostavke nevinosti. 

 

Što se tiče odgovora na tekst koji su poslali Savićevi roditelji i advokat, Komisija je saglasna 

sa ocenom redakcije da dopis nema formu demantija. Njime se ne osporavaju činjenice, pa 

redakcija nije imala obavezu da ga objavi, mada je mogla da ih obavesti o razlozima za 

neobjavljivanje.   
 

 

Beograd, 25. 6. 2026.          

         Predsedavajuća 

        

Nadežda Budimović  

 


	OBRAZLOŽENJE
	Tanja i Jovo Savić podneli su, uz saglasnost svog sina Radomira, žalbu Savetu za štampu, navodeći da su mu tekstom povređena osnovna ljudska prava, kao i da je prekršeno više tačaka Kodeksa iz poglavlja Istinitost izveštavanja, Odgovornost novinara i ...

