Trening
Kako da napišete interni kodeks dobre novinarske prakse
Ovaj trening se bavi sledećim temama:
- Kako da utvrdite da li je vašem mediju potreban interni kodeks
- Kako da identifikujete etičke dileme i probleme koji utiču na vaš rad
- Kako da izbegnete greške u radu sa kojima smo se susretali
- Kako da napišete svoj interni kodeks dobre novinarske prakse
Trening NAPIŠITE SVOJ INTERNI KODEKS
Ako želite više podataka, pročitajte dokument Napišite interni Kodeks dobre novinarske prakse
Pred vama je trening koji ima za cilj da pomogne medijima da odgovore na određene etičke dileme i probleme u radu izradom seta principa ili dokumenata o uređivačkoj politici i dobroj novinarskoj praksi, u skladu sa Kodeksom novinara Srbije.
Savet za štampu je 2021. sproveo istraživanje o tome da li mediji u Srbiji imaju interne novinarske kodekse, koliko su im oni važni i da li su spremni da ih usvoje i primenjuju.
Pogledajte snimak tribine “Da li su mediji spremni za interne etičke kodekse“ https://www.youtube.com/watch?v=jsNG9Dge-fc&list=PLRyfu7M8hr3OEoIYKBaX9fYgacxibpvIw&index=45&ab_channel=Savetza%C5%A1tampu
Na osnovu rezultata istraživanja, sedam medija je, uz pomoć Saveta za štampu, izradilo svoje interne kodekse. Nove interne kodekse sada imaju: agancija Beta, Loznične novosti, Sremske novine, portali Magločistač, Storyteller, Media i reform centar Niš, kao i TV Info puls Vranje.
Predstavnici dva lokalna medija i ekspertkinje govorili su o svojim iskustivma u izradi ovih dokumenata i važnosti odgovora na određene etičke dileme, kako bi ohrabrili kolege da, u skladu sa svojim potrebama, izrade slične setove principa ili dokumenate.
Pogledajte snimak tribine https://www.youtube.com/watch?v=2jqlbZpi1Ak&list=PLRyfu7M8hr3OEoIYKBaX9fYgacxibpvIw&index=51
Izrada internih kodeksa dobre novinarske prakse jedna je od aktivnosti Akcionog plana za implementaciju medijske strategije za period 2020-2025, i realizovana je uz finansijsku podršku Misije OEBS-a u Srbiji.