Кршење кодекса новинара
Београд – Сведоци смо флагрантних кршења кодекса новинара у листовима и на сајтовима, али на жалост многе од тих ствари не дођу до Комисије за жалбе при Савету за штампу, изјавио је данас председавајући Комисије Иван Цвејић и као пример навео преливање садржаја из ријалити програма на странице штампе.
Цвејић је на конференцији за новинаре Комисије за жалбе рекао да је обиље страница у дневној штампи посвећено догађајима из ријалити програмима, а за огроман број тога се за кратко време може утврдити да представља кршење кодекса.
Оно што имамо на насловним странама превазилази сваку меру, истакао је Цвејић и додао да чланови Комисије за жалбе нису никаква пуританска група забринута за младеж, али да желе да се професионално и одговорно баве новинарским послом.
Као пример Цвејић је навео преношење у штампаним медијима вести о тучама, увреда и порнографског садржаја из ријалити програма на телевизијама.
Цела суштина Комисије за жалбе и Савета за штампу је у томе да новинарски посао у очима читалаца постане одговоран, примерен и професионалан посао који има јако озбиљну друштвену улогу и место, рекао је Цвејић, главни уредник Новинске агенције Бета.
Цвејић је указао да се повећава и број жалби због кршења ауторских права, јер се дешава да се текстови и фотографије преузимају без навођења извора. То је нарочито често у он-лајн медијима, истакао је Цвејић и додао да је улога Савета за штампу и Комисије за жалбе у погледу заштите ауторских права прилично важна.
Чланица Комисије за жалбе Тамара Скроза је као пример кршења новинарског кодекса у штампаним медијима прочитала неколико наслова за које је оценила да говоре више о месту и времену у коме се у Србији данас живи него дубинске анализе. Вест о погибији стотина миграната је у нашој штампи објављена под насловом: „Подавили се као пацови“, рекла је Скроза илуструјући кршења новинарског кодекса.
Међу спорним насловима у штампи, Скроза је навела и „Групно онанисање у Паровима“, „Станија има излив силикона у мозак“, „Мој муж је имао болесну жељу за мојом мајком“.
23. април 2015. године, ФоНет