The media that violated the Journalists' Code in the past 12 months

Media that accepted the jurisdiction of the Press Council are obliged to publish the decision of the Complaints Commission that they have violated the Code. Media that does not accept the jurisdiction have issued public warnings, which they are not obliged to publish.

August 2021

Republika.rs – issued a public warning

Informer / Informer.rs – issued a public reprimand

Alo / Alo.rs – the decision was made that the Code was violated – the paper did not publish it

Telegraf.rs – a decision was made that the Code was violated – the portal announced the decision

Kurir / Kurir.rs – a decision was made that the Code was violated – the decision was published

July 2021.

Informer – two public reprimands were issued

Pancevac – two decisions were made that the Code was violated – the paper was not published

Blic and Blic.rs – the decision was made that the Code was violated – the list and the portal did not publish it

Objektiv.rs – two public warnings were issued

Objektiv – issued a public reprimand

Republika.rs – two public warnings were issued

Serbian Telegraph – two public warnings issued

June 2021.

SANA Media agency- issued a public warning

 

May 2021

Pancevac – three decisions were made that the Code was violated, the paper did not publish any

Blic.rs – the decision was made that the Code was violated, the portal did not publish it

 

April 2021

New way – issued a public warning

Republika.rs – issued a public reprimand

Serbian Telegraph – issued a public reprimand

Informer.rs – issued a public reprimand

Pink.rs – issued a public warning

Kurir.rs – the decision was made that the Code was violated, the portal announced the decision

Kurir – two decisions were made that the Code had been violated – the list published the decisions

Espreso.rs – a decision was made that the Code had been violated – the portal published the decision

Objektiv.rs – issued a public warning

Pancevac – three decisions were made that the Code was violated – the paper did not publish any

Nova.rs – issued a public warning

Direktno.rs – a decision was made that the Code had been violated – the portal published the decision

March 2021.

Informer.rs – issued a public warning

Serbian Telegraph – issued a public reprimand

Tpknews.com – issued a public reprimand

 

February 2021

Sanapress – issued a public reprimand

Alo.rs – three decisions were made that the Code was violated – the portal did not publish any

Kurir.rs – three decisions were made that the Code was violated – the portal published all three

OzonPress.net – the decision was made that the Code was violated – the portal announced the decision

Novosti.rs – a decision was made that the Code was violated – the portal announced the decision

Telegraf.rs – the decision was made that the Code was violated – the portal did not publish it

Republika.rs – two public warnings were issued

Blic – two decisions were made that the Code had been violated – the paper did not publish them

Blic.rs – the decision was made that the Code was violated – the portal did not publish it

Pink.rs – issued a public warning

Informer – two public warnings were issued

Informer.rs – two public warnings were issued

January 2021

Nova.rs – public warning

The voice of western Serbia – a public warning

OzonPress – violation of the Code – the portal published the decision

Blic – violation of the Code – the paper did not publish the decision

 

December 2020

Republika.rs – public warning

Media portal – public warning

Kurir – a violation of the Code – the paper published the decision

 

November 2020

Podprzarpress.rs – violation of the Code – public warning

Vranjskaplustv.rs – violation of the Code – public warning

RTV-Vranje.rs – violation of the Code – public warning

Informer – violation of the Code – public reprimand

Alo.rs – violation of the Code – the portal did not publish the decision

Serbian Telegraph – violation of the Code – public reprimand

KRIK – violation of the Code – the portal did not publish the decision

 

October 2020


Južne vesti – 2 violations of the Code – did announce the decision

portal N1 – violation of the Code – public warning

Nova.rs – 2 violations of the Code – public warnings

Glasjavnosti.rs – violation of the Code – public warning


Alo.rs – violation of the Code – did not publish the decision


Direktno.rs – violation of the Code – public warning


Kurir – 2 violations of the Code – did not publish the 2 decisions


Media portal – violation of the Code – public warning

 

September 2020


Dnevnik – violation of the Code – public warning

Pink.rs – 3 violations of the Code – 3 public warnings

Informer – 2 violations of the code – 2 public warnings

Republika.rs – violation of the Code – public warning

Kurir – violation of the Code – the newspaper did publish the decision

Hello – violation of the Code – the paper did not publish the decision

Vecernje novosti – violation of the Code – the paper did not publish thedecision

Glas zapadne Srbije – 3 violations of the code – 3 public warnings