Истраживање Савета за штампу: Да ли су медији спремни за интерне етичке кодексе
(Извор: Н1) Савет за штампу изнео је податке истраживања да половина испитаних сматра да медиј у коме раде има капацитета да сам изради интерни етички кодекс, али би велики део медија прихватило подршку и помоц́ за израду тог акта.
Истраживање на тему „Да ли су медији спремни за интерне етичке кодексе“ показало је да више од 83 одсто испитаних медија нема програм обуке за етично поступање новинара и уредника, али би 80 одсто њих прихватило помоц́ у изради таквог програма.
Више од половине испитаних одговорило је позитивно на питање да ли медиј у ком раде има капацитета да сам изради интерни етички кодекс, а 87,5 одсто њих би прихватило помоц́ за израду тог акта.
„Обуку као врсту потребне подршке наводи највец́и број медија – 63,6 одсто. Истовремено, заинтересовани су и за експертску подршку и разговоре са другим медијима у циљу размене искустава и помоц́и у вези са израдом интерног етичког кодекса“, наводи се у резултатима истраживања.
Трец́ина медија, према резултатима, нема документ са смерницама за подршку запосленима који су претрпели неки облик узнемиравања, претњи или напада, а мање од трец́ине има такав документ, са смерницама за подршку.
На питање постоје ли у медију у ком раде правила и процедуре које запослене штите од дискриминације на радном месту, 75 одсто испитаника је одговорило да има, док је на питање да ли постоје правила заштите на раду, која укључују и заштиту на раду у непријатељском окружењу (извештавање са насилних ;протеста или током ратних дејстава) 70,8 одсто одговорило да нема.
Председник Управног одбора Савета за штампу Стеван Ристић саопштио је на видео конференцији да је упитник послат на 85 адреса медија, а да је њих 28 послало своје одговоре.
Резултати су показали да у 62,3 одсто случајева пословне одлуке најчешц́е доноси директор, док власник одлуке доноси у 16,7 одсто случајева, а код 58,3 одсто је за уређивање и садржај одговаран главни уредник.
Како је додао, у случају 25 одсто испитаних медија уреднички колегијум је одговоран за креирање програма и садржаја. Ристић је казао да је 95,8 одсто испитаних наводи да се води Кодексом новинара Србије, а да сви испитаници сматрају да је поштовање Кодекса важно.
Istraživanje Saveta za štampu: Da li su mediji spremni za interne etičke kodekse