Новинари, грађани и оглашивачи: Партнерство за унапређење медијског интегритета
(Извор: ТВ Канал 9) – Организације цивилног друштва и грађани могу утицати на то да се одређени садржаји не нађу у медијима. У Србији је, међутим, уочљива њихова пасивност, иако је квалитет медијских садржаја у паду, оцењено је на трибини „Новинари, грађани и оглашивачи: Партнерство за унапређење медијског интегритета“. Како је наглашено, реч је о дуготрајном процесу, са амбициозним циљем- да добијемо квалитетније медије у Србији.
Извештавање о убиству певачице Јелене Марјановић најбољи је показатељ у којој мери се српски медији придржавају етичких стандарда и професионалног кодекса. Према подацима Савета за штампу, у 8 дневних новина до сада је објављено више од стотину текстова о овој теми, али су свега три извештаја у складу са правилима новинарске професије. То је вероватно и разлог за поразну статистику Савета за штампу, према којој је само у априлу забележено 618 прекршаја. Кршење професионалних стандарда и квалитет медијских садржаја из године у годину су све лошији, упркос јасним законским нормама, саморегулативи и постојању регулаторног тела. Због тога је на трибини ‘’Новинари, грађани и оглашивачи: Партнерство за унапређење медијског интегритета’’, организованој у оквиру пројекта BetterMedia Srbija, било речи и о утицају који би организације цивилног друштва и грађани могли имати на медије.
На трибини је наглашено да на квалитет медијских садржаја у значајној мери могу утицати озбиљне маркетишке агенције и оглашивачи који купују медијски простор. Према речима стручњака, раније су водили рачуна на којој ће страници, односно у оквиру које рубрике њихова реклама бити објављена, а данас је питање да ли ће се уопште одлучити да је пласирају у неком медију. Због тога кажу и имамо чудну ситуацију у којој најгледанији програм, нема оглашиваче, јер је реч о садржају са којим ни једна озбиљна компанија не жели да се поистовети.