Поштовање Кодекса новинара важно
(Извор: Југпресс)
БЕОГРАД
Савет за штампу представио је данас истраживање о интерном етичком кодексу у медијима и подаци показују да 54,2 одсто испитаника позитивно одговара да медиј у којем раде има капацитет да сам изради такав документ, док би 87,5 одсто прихватило помоћ за израду таквог документа.
Председник Управног одбора Савета за штампу и аутор истраживања Стеван Ристић рекао је да у Србији има око 2.500 регистрованих медија и да се често говори о поларизацији медија у Србији и да се она одвија на линији оних који подржавају и оних који критикују власт, а да он сматра да се медији деле на оне који професионално раде свој посао и за то плаћају високу цену и за оне који ради сопствене користи раде непрофесионално.
Он је рекао да је упитаник послат на и-мејл адресе 85 власника и директора медија и да је одговорило 28 медија и то 75 одсто групе која је одговорила чине портали, а одговорило је и пет телевизија и пет радио станица, једна новинска агенција, четири издавача периодичне штампе, један дневни лист и један недељник.
Истраживање је показало да пословне одлуке у тим организацијама најчешће доноси директор – 62,3 одсто и власник у 16,7 одсто, а да је за уређивање садржаја у 58,3 одсто медија (испитаника) одговоран главни уредник, а у 25 одсто уреднички колегијум.
На питање “Да ли ваш медиј има изјаву о уредничкој мисији, сет принципа или неки сличан документ у вези са принципима уређивачке политике” више од половине (52,2 одсто) је одговорило позитивно и 76 одсто њих би прихватило помоц́ у изради тог документа, док 14 одсто испитаника ту врсту докумената држе јавно доступним.
Према подацима 95,8 одсто испитаника рекло је да се свакодневно у свом раду води Кодексом новинара Србији, док сви сматрају да је поштовање Кодекса важно, а 81,8 одсто испитаника из онлајн медија рекло је да користи Смернице за примену Кодекса новинара Србије у онлајн окружењу.
Poštovanje Kodeksa novinara važno