Скупштина Србије усвојила два медијска закона
(Извор: Политика) Скупштина Србије усвојила је данас Закон о јавном информисању и медијима и Закон о електронским медијима.
Министар информисања и телекомуникација Михаило Јовановић изјавио је у среду да се прихвата амандман који се тиче додатних средстава заштите која би требало да обезбеди конкуренцију и слободну тржишну утакмицу у складу са највишим стандардима.
Брнабићева: Боримо се да просечне пензије 2027. буду 650 евра
Конкретније, прихвата се амандман којим Телеком Србија неће моћи да добије државну помоћ уколико се бави медијима, а Јовановић је позвао посланике опозиције да не обмањују јавност да предложени закони нису усаглашени са Европском унијом.
Он је истакао да, попут више европских земаља, и Србија, односно државни телекомуникациони оператер, има право да равноправно учествује на тржишту.
Прихваћен је амандман и којим се продужава рок забране функционерске кампање са 10 на 30 дана пре дана гласања, јавља Тањуг.
Учетворостручено присуство Кфора на северу Косова
Како је раније саопштено, Закон о јавном информисању и медијима, између осталог, потпуније дефинише јавни интерес у области јавног информисања и ближе је уређен рад издавача медија чији су оснивачи савети националних мањина, као и детаљно уређен поступак пројектног суфинансирања.
Предвиђено је и успостављање Јединственог информационог система за спровођење и праћење суфинансирања пројеката у области јавног информисања, што ће, како се очекује, утицати на транспарентност овог процеса.
Поред постојећег Регистра медија, законом се установљава и Евиденција произвођача медијских садржаја. Такође, у складу са предлогом новинских и медијских удружења, у закону је дефинисан и Савет за штампу.
Како се даље наводи, Законом о јавном информисању и медијима се пружа и радноправна заштита новинарима, у складу са прописима из области радног права, а којом се појачава основ за заштиту професионалног новинарског интегритета од злоупотреба закона и шиканирања, у циљу спречавања слободе јавног информисања.
Закон о електронским медијима, поред хармонизације са ревидираном Директивом о аудиовизуелно-медијским услугама из 2018. године и испуњености претприступних обавеза из поглавља 10, ствара предуслове за постизање веће независности и професионалности Регулаторног тела за електронске медије (РЕМ), а тиме и бољег регулисања тржишта електронских медија.