Skip to content

Žalba #8759

Podnosilac

Tamara Skrozza

Mediji
  • Story
Forma medija

Onlajn

Status žalbe

Žalba rešena prekršaj kodeksa

Odluka

Datum objavljivanja odluke

26.05.2022.

Zapisnik sa sednice
Član kodeksa
  • Odeljak: VI, tačka: 7
  • Odeljak: VII, tačka: 1
Preuzmi odluku
Tekst odluke


Na osnovu članova 19. i 21. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu na sednici održanoj 26.5.2022. jednoglasno donosi

ODLUKU

Tekstom „Potresne fotografije i ispovest! Milica Pavlović: Alchajmer je kod moje voljene bake uzeo maha, VIŠE ME NE PREPOZNAJE“, objavljenim 19. aprila 2022. godine, magazin „Stori“

1.prekršio je tačku 7 Odeljka VI (Odnos prema izvorima informisanja) Kodeksa novinara Srbije, po kojoj novinar nikada ne sme da zloupotrebi emocije drugih ljudi, njihovo neznanje ili nedovoljnu sposobnost rasuđivanja,
2.prekršio je i tačku 1 Odeljka VII (Poštovanje privatnosti) o obavezi novinara da poštuje privatnost, dostojanstvo i integritet ljudi o kojima piše.

Odlučujući o žalbi članice Komisije za žalbe Tamare Skrozze, Komisija je zaključila da postoji razlog da se ovakvim tekstovima senzibiliše javnost i da treba otvoreno govoriti o teškim bolestima, kao što je Alchajmerova, ali da to mora biti odluka osobe o kojoj se piše. Novinari i urednici nemaju pravo da učestvuju u, moguće i nesvesnoj, zloupotrebi osobe koja nije u stanju da sama odluči da li želi da o svojoj bolesti obavesti javnost. To što je tako odlučila njena unuka, koja može, ali i ne mora biti svesna moći medija i medijske zloupotrebe nedovoljne sposobnosti rasuđivanja njene bake, ne oslobađa odgovornosti novinare, odnosno urednike magazina, koje obavezuje novinarski etički kodeks.

Komisija podseća i da se ni po Zakonu o javnom informisanju i medijima ne mogu objavljivati fotografije osobe koja za to nije dala saglasnost, a u ovom slučaju je očigledno da osoba koja je fotografisana nije bila u stanju da se sa tim saglasi.

Takođe, po mišljenju Komisije, o ovoj, nesporno važnoj temi, moglo se govoriti i na drugačiji način, bez objavljivanja fotografija bolesne žene, koja verovatno nije bila svesna šta se dešava.